Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowe żarówki do Juke


Gość Joke
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! W moim żuku denerwuje mnie jedna rzecz, mianowicie żarówki. Mam oryginalne nie zmieniane od nowości, nie wiem czy też macie wrażenie, że słabo świecą? I chętnie bym je wymienił na coś innego. Rozważam głównie:

 

Philips X-tremeVision:

http://www.philips.pl/c/car-lamps/x-tremevision-h4-12-v-55-w-12342xvb1/prd/

 

Philips BlueVision ultra:

http://www.philips.pl/c/car-lamps/bluevision-ultra-h4-12-v-55-w-12342bvub1/prd/

 

Osram Cool Blue:

http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietlenie_samochodowe/Produkty/Reflektory_gowne/COOL_BLUE/index.html

 

Miał ktoś może doczynienia z, którąś z wymienionych żarówek lub może coś polecić? Bo oprócz poprawy widoczności chciałbym "osiągnąć" inny kolor, mówiąc wprost by żarówki nie były żółte a dawały białe a najlepiej niebieskie/niebieskawe światło. Do tego jak by postojówka "na górze" maski świeciła na niebieskawo, ciekawy efekt mógłby wyjść :)

 

O Xenonach nie wspominam bo nie licząc chińskich zestawów bez homologacji chyba nie ma mozliwości montażu xenonów w żuku?

 

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! W moim żuku denerwuje mnie jedna rzecz, mianowicie żarówki. Mam oryginalne nie zmieniane od nowości, nie wiem czy też macie wrażenie, że słabo świecą? I chętnie bym je wymienił na coś innego. Rozważam głównie:

 

Philips X-tremeVision:

http://www.philips.pl/c/car-lamps/x-tremevision-h4-12-v-55-w-12342xvb1/prd/

 

Philips BlueVision ultra:

http://www.philips.pl/c/car-lamps/bluevision-ultra-h4-12-v-55-w-12342bvub1/prd/

 

Osram Cool Blue:

http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietlenie_samochodowe/Produkty/Reflektory_gowne/COOL_BLUE/index.html

 

Miał ktoś może doczynienia z, którąś z wymienionych żarówek lub może coś polecić? Bo oprócz poprawy widoczności chciałbym "osiągnąć" inny kolor, mówiąc wprost by żarówki nie były żółte a dawały białe a najlepiej niebieskie/niebieskawe światło. Do tego jak by postojówka "na górze" maski świeciła na niebieskawo, ciekawy efekt mógłby wyjść :)

 

O Xenonach nie wspominam bo nie licząc chińskich zestawów bez homologacji chyba nie ma mozliwości montażu xenonów w żuku?

 

Pozdrawiam :)

Witam

Mam Philipsy BlueVision świecą dużo lepiej ale rewelacji nie ma, poważnie zastanawiam się nad montażem soczewek z ksenonami, muszę tylko dopracować poziomowanie i spryskiwacze. Przeróbka jest profesjonalna -koszt z oryginalnymi żarnikami d2s 1150 + elektryk. Obciążenie przy starcie ksenona dla alternatora takie same jak zwykłe światła później 35W także myslę że nie powinno nic się dziać z elektryką .

Edytowane przez krzycho59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacji w sensie widoczności czy barwy? Dałeś same mijania czy też postojówki?

 

To może te X-tremeVision będą lepszym wyborem?

 

Co do xenonów, sam chcesz je montować czy w jakimś serwisie? Jaki to wyjdzie około koszt no i co z gwarancją...?;)

Edytowane przez Joke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacji w sensie widoczności czy barwy? Dałeś same mijania czy też postojówki?

 

To może te X-tremeVision będą lepszym wyborem?

 

Co do xenonów, sam chcesz je montować czy w jakimś serwisie? Jaki to wyjdzie około koszt no i co z gwarancją...? ;)

Chodzi o generalnie poprawę widoczności, światło jest biało- niebieskie jest o.k, postojówki w tej samej  barwie ( są w komplecie ) wracając do widoczności to białe linie , znaki są widoczniejsze ale kosztem jazdy w deszczu ( tak mówią fachowcy i potwierdzam choc nie jeździłem w deszczu na oryginalnych żarówkach bo była to pierwsza rzecz którą zmieniłem. Co do xenonów lampy trzeba zawieźć do magika który te lampy rozkleja i wstawia soczewki, oglądałem jego robotę - profeska. Co do gwarancji- co prawda jestem starym klientem ale " nie muszą widzieć" a tak jak pisałem od strony wpływu na elektrykę nie boję się bo moc eksploatacyjna to było pytanie ze strony serwisu a ponieważ lampy podłączane są do oryginalnych wtyczek nie modyfikujesz instalacji. Utrata gwarancji dot. więc samych lamp. Oczywiście problem to też układ spryskiwania i poziomowania ale jak go rozwiąże to pokażę. Ma wyglądać jak fabryczne. A skłania mnie do tego jedna rzecz, reflektor z  żarówką standart ma podobno jasność 800-900 lm, z żarówką bluevision lub podobnymi 1100-1200 a ksenon 3200. Koszt za dwie lampy to ok. 1250 zł + montaż( trzeba zrzucić zderzak ) w tym przetwornice, okablowanie+ spryskiwacze i reszta wg. własnej inwencji. Dodam że samopoziomowanie to wymóg ustawowy żeby nie oślepiać ale ponieważ dbam o swoje światła i myślę o innych użytkownikach na pewno moje światła będą ustawione poprawnie a regulacja z kabiny jest zachowana więc prz y przewożeniu czegoś ciężkiego co w Juku nie jest łatwe można sobie opuścić. Dodam że soczewki dają równe odcięcie iniczym nie różnią się w świeceniu od innych fabrycznych lamp z ksenonami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys przywiozłem se do focusa z niemcowni jakies niebieskie zarówki i tak szybko jak je załozyłem tak je wyjołem w deszczu czy mzawce wogóle wydawało mi sie ze nie mam oswietlenia, natomiast kiedys do fiata zamontowałem te chinskie xenony nikt sie nie pokapował ani na przegladzie ani na drodze moze dla tego ze były w kloszu orginalne soczewki a i barwe wybrałem zblizona do normalnego swiatła a nie niebieskie ale to bylo kiedys do Juka na razie nie widze sensu zmieniac bo jest dla mnie dobrze a jak bym miał kiedys zmieniac zeby wiecej widziec to poszukał bym zarówki o wiekszej wartosci tak jak to przewaznie robiłem zamiast 55W kupił bym 70W mozna takie dostac gdzieniegdzie tyle ze one tez nie sa homologowane. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja unikałbym raczej przeróbek reflektorów na nie certyfikowanych "patentach" lub z podzespołami nie homologowanymi. Utrata gwarancji to najmniejsze piwo, najgorsza może być odpowiedzialność karna lub/i  cywilna za spowodowanie wypadku, kolizji lub katastrofy w ruchu lądowym (za co grozi kara pozbawienia wolności do lat trzech i możliwość dożywotniej utraty uprawnień do kierowania pojazdem). Żadne ubezpieczenie nie obejmuje ochroną ubezpieczonego od spowodowania wypadku w takiej sytuacji. Konsekwencje mogą być bardzo trudne do przewidzenia w wypadku (gdy są ofiary w ludziach) może się zdarzyć, że sprawca będzie obciążony odpowiedzialnością odszkodowawczą sąd może zasądzić dożywotnią rentę, rekompensatę kosztów leczenia i rehabilitacji ofiar wypadku.

 

Trochę mniej pesymistyczny wariant to bardziej szczegółowa kontrola  pojazdu  przez patrol drogowy z "technicznym" radiowozem (takich jest co raz więcej bardzo szczegółowo badają cały samochód; reflektory prześwit przyciemniania szyb, głośność wydechu, emisję spalin itd)i zatrzymanie przez policję dowodu rejestracyjnego i nakaz lawetowania pojazdu na parking policyjny na koszt sprawcy wykroczenia lub/i  odmowa dopuszczenia do ruchu publicznego przez stację diagnostyczną.

Edytowane przez Designer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Designer aleś polecial okrótnie ................ w takim wypadku to chyba co 2-gie auto by powinno byc wykreslone z jazdy w Polsce i nie chodzi tu o przeróbki ale o sam stan techniczny, sadze ze jak se same zaróki zmieni ktoś na mocniejsze to nawet jak by sie policjant na drodze połapal w co watpie to jak ci to sprawdzi powie sie ze auto na gwarancji i nie da sie poza servisem wyjac zarówki jedyne co moze zrobic to wziasc dowód rejestracyjny bo on nie ma prawa ci rozmatowywac aut a ty pojedziesz na stacje diagnostyczna z normalnymi juz zarówkami i jeszcze jemu koło tyłka narobisz..

Pomijam sytuacje gdzie po podniesieniu maski widac ewidentnie ze sa przykładowo załozone chinskie xenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że tak. Masz 100 % racji. Ja pisałem tylko o potencjalnych konsekwencjach. Jak się nic nie dzieje to jest ok... ALE. .... jak jest wypadek (są ofiary w ludziach) wtedy musowo na miejscu zdarzenia pojawia się prokurator i dowcipy się kończą.

 

W tej chwili można ustalić czy żarówka nawet po zderzeniu była sprawna lub nie i czy była włączona w momencie kolizji bądź nie. Jeśli inny uczestnik ruchu zeznza że oślepiły go Twoje światła, a postępowanie dowodowe to potwierdzi jesteś ugotowany.

 

 

 

 

 

 

ps

Jeszcze raz dziękuję wszystkim, co zagłosowali na konkursową fotkę mojego Juka w klubowym konkursie lato 2013....  Jeśli komuś się fotka podoba, a jeszcze nie oddał głosu jest jeszcze szansa.... Można głosować do końca września... Pozdrawiam Designer.

Edytowane przez Designer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pozwole sobie odświerzyć :

 

Denerwowały mnie orginalne żarówki w JUKE - OSRAM które jak na taki wielki klosz dawały bardzo słabe światło wiec postanowiłem zmienić żarówki na takie http://www.philips.pl/c/car-lamps/x-tremevision-h4-12-v-55-w-12342xvb1/prd/

własnie jez załozyłem i juz widać róznice swiało w kloszu jest białe a nie jak przy OSRAM zółte, musze poczekać aż sie sciemni to napiszę jakie sa wrażenia podczas jazdy chciałem zapodać foty ale na nich nie widać zbytnio róznicy jak sie robi zwykła cyfrówką.

Co do wymiany dostep do lewej bajka natomiast do prawej masakra przewody z climy wlew płynu do spryskiwaczy - cała reka pocieta, chyba ze ktoś ma drobne raczki to da rade bez problemu :wave:


a nastepne bedzie to oświetlenie:

 

http://www.philips.pl/c/car-lamps/wbt10-129356700kx2/prd/

 

cena na alledrogo to prawie 70 zeta :dribble:

Edytowane przez mexxmen30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw twoich wrażeń z jazdy na tych philipsach zwłaszcza podczas deszczu wieczorem/w nocy.

Testowałem podobne wynalazki ładnie wyglądały te białe lampy ale w nocy podczas deszczu NIE dało się w tym jeździć, było wręcz gorzej widać.

Tradycyjne, brzydkie, żółte lampy wróciły na swoje miejsce teraz dużo więcej widać w trudnych warunkach drogowych.

Jasne lampy poza tym były drogie i bardzo szybko się przepalały. Rekord to jena świeciła tydzień a druga przepaliła się po 2óch tygodniach.

Edytowane przez xxyy777e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak :

Ja jestem zadowolony, klosz nie jest calkowicie biały jest bielszy niz te standardowe OSRAMY ale nie całkiem biały widac ze swiatło jest zółtawe, co do widocznosci to w koncu mam dobrze oswietlona droge i znaki przy drodze bo na starych zarówkach znaki przy drodze były mizernie oswietlone.

Co do jazdy w półmroku to tez jest dobrze nie bylo na razie okazji aby jechac półmrok+deszcz ale to przedemna.

Ja jestem zadowolony i nie zebym chwalił ale w innych autach montowałem jakieś chinskie zarówki które zaraz leciały do kosza bo zeczywiscie nic na nich nie było widac swiatło bardziej do szpanu, a mnie chodzi o bezpieczenstwo....................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

  Mam proste pytanie gdyż na razie jestem mało obeznany w JUKE. Żarówka mijania w JUKE jest H4 , a długie ? Czy długie są na tej samej żarówce i jest ona dwużarnikowa czy długie  to inna żarówka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. H4 jest jednocześnie światłem mijania i długimi.

  Dzięki wielkie. Już teraz to rozumiem , po prostu żarówka H4 jest zawsze dwużarnikowa

Edytowane przez YATES
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

   Mam pytanie o wymianę żarówek mijania w JUKE , czy jest w miarę prosta , czy jest możliwość wyjęcia całej lampy bez demontażu elementów karoserii np. zderzaka ?

Nie ma takiej możliwości do demontażu lampy powinieneś montować albo przynajmniej poluzowac mocno zderzak aby dostać się do śruby pod lampą ( z moich doświadczeń lepiej zdjąć całkowicie)

EXL.pdf

Edytowane przez krzycho59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie demontowałem lamp przy wymianie żarówek H4 ani lewej ani prawej- wszystko mozna zrobic bez demontażu- łapki mam duże i nie miałem problemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

...bez problemu wymieniłem obie żarówki..

Mam pytanie, jak wyjąć żarówkę bocznego kierunkowskazu (wersja przedliftowa).? Czy lampkę wystarczy podważyć..? Nie chciałbym poniszczyć auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bez problemu wymieniłem obie żarówki..

Mam pytanie, jak wyjąć żarówkę bocznego kierunkowskazu (wersja przedliftowa).? Czy lampkę wystarczy podważyć..? Nie chciałbym poniszczyć auta.

Lampkę kierunkowskazu podważasz od strony drzwi, najlepiej małym płaskim śrubokrętem owiniętym cienką szmatką, wyskoczy bez problemu. Popatrz na rysunek.

Kierunki.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...