pawelsalata Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 (edytowane) Witam, mam pytanie dotyczące oświetlenia przedniego. Otóż, Szwagier mój posiada Primerę P11, przednie lampy posiadają soczewki z żarówkami H7. Przebieg linii światła emitowanego przez jego lampy, jest tak idealna, że można stojąc przed ścianą, od zaświeconych świateł rysować idealnie proste linie odpowiadające takiemu jak poniżej kształtowi (też soczewka, ale w Audi A4 B5, także żarówka H7). W zasadzie soczewka w P11 świeci jeszcze ładniej i dokładniej, bardziej równomiernie rozprowadza światło od całkiem lewej do całkiem prawej strony. Czy soczewka sama w sobie funkcjonuje jako lampa pozwalająca na oświetlanie drogi jako światła mijania? Jeśli tak, to czy można takową zamontować do każdej lampy z gładkimi kloszami? Czy ktoś może spotkał się z lampami do P12 z przeszczepioną soczewką? Chodzi mi o zastosowanie soczewki na żarówkę H7. Sam montaż soczewki do lampy, jest do zrobienia, nie takie rzeczy się robiło. Kłopot tylko w tym, jak się to ma do jakości światła z soczewek zamontowanych w innej lampie, niż jest ona zaprojektowana, dodatkowo pytanie czy jakoś regulują to przepisy, homologacje (homologację ma soczewka, czy cała lampa z soczewką w niej zamontowaną)? Proszę o opinie, odpowiedzi, podpowiedzi. Z góry dziękuję. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Widzę że cisza w tym temacie. Dorzucam kilka fotek, jak może wyglądać taka lampa po przeróbce (na przykładzie Forda Mondeo). Co o tym sądzicie? Edytowane 25 Września 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 a jak patrzy na takie przeróbki diagnosta na przeglądzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 2 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Jeśli jest fanem P12 i wie że nie było soczewek w tych lampach, to nie zauważy pewnie w ogóle. Umówmy się - chamskie przeróbki zwykłych lamp na żarówkę H4 na niby to ksenony z Allegro widać gołym okiem. A soczewka, to nadal żarówka H7, tylko że - w soczewce, za fabrycznym kloszem lampy, dająca nadal klasycznej barwy światło. Więc jeśli się nie upomnisz o regulację, lub sam nie wspomnisz o przeróbce - nie sądzę aby się ktoś przywalił do tego. Co więcej - czemu miałby ktoś mieć pretensje do Ciebie, o to że zamiast beznadziejnej plamy światła jak na FOTO numer 1, masz pięknie biegnący strumień światła, jak na FOTO numer 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek9410 Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=314496 jak widać można, potrzebne tylko chęci POWODZENIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 omg cos takiego wsadzic do lampy hehe szkoda słów , dzieci na zajeciach praktyczno technicznych załatwiły by to jakos ładniej chyba sorry takie to na mnie wrazenie wywarło ani ładu ani składu byle by sie swieciło , pozniej dziwie sie co za wsiory pedza z naprzeciwka ze szperaczami zamontowanymi i oslepiaja wszystkich zenada , takie mam zdanie - odnosze je do tego co widzialem na fotkach z forum vw ... to ze sie tam wszystko stopi od temp to juz szczegół ma sie palić pięknie nie twierdze ze zrobisz tak samo lub ze to nie wykonalne moze bedzie ładnie - chociaz ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Nie no - to z doniczki to rzeźba na maxa Pomysł swoją drogą - innowacyjny. Już kilka forum odwiedziłem, co auto to forum. Powiem szczerze, że ludzie często nie powinni (NIE POWINNI ! ! !) chwalić się sposobem wykonania tego czy owego, a jedynie prezentować efekt końcowy. Niemniej jednak, jeśli wykonanie miałoby być na poziomie, to uważam nadal, że gra jest warta zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 zgodzę się , byle bys sie nie zjarał podczas jazdy z taka lampką ale jak odpuscisz doniczkom to bedzie ok wazne zeby byc zadowolonym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuckyLuck Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Jeśli chcesz mieć to zrobione porządnie, to poszukaj speców od samochodów amerykańskich. Ja z taką właśnie przeróbką jeździłem w Camry (światła w USA są symetryczne). Homologacje oczywiście tracisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Nie wiem, czy może źle się wyraziłem, czy może nadinterpretujecie moje intencje, ale ja robić tego nie mam zamiaru. Właśnie założyłem nowe lampy do swojej P12, więc po co kombinować Chodziło mi bardziej o to, czy ktokolwiek spotkał się z tym pomysłem w P12. Jak widać na przykładzie Forda - warto się w takie rzeczy bawić. Poprawa jakości światła jest widoczna gołym okiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 tylko ze ta poprawa to rzecz wzgledna bo obserwowana tylko z pozycji kierujacego nie wiadomo jak odbierze to ktos jadacy z naprzeciwka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Preston. Jeśli światła tak przerobione ustawisz na Stacji Diagnostycznej, to czym się różni lampa z soczewką przerobiona, od takiej co soczewkę miała zawsze (jedna i druga ma mieć gładkie szkło). Świeci na odpowiedniej wysokości, więc w czym ma to przeszkadzać nadjeżdżającym z przeciw. Jeśli tak by było, to każda soczewka powinna przeszkadzać nadjeżdżającym. Coś ciężko Cię przekonać do oczywistego. Patrzyłeś na przebieg światła w lampie po przeróbce? Takie lampy ustawiasz jak należy i świecą tam gdzie należy. Zaś takie fabryczne badziewie, plamę światła rozmytą, ustawiasz wyżej aby widzieć cokolwiek dalej i wtedy oślepiasz. Nie uważasz...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rahab Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 a ja szukam kogos kto lampy naprawia we wrocku bo jakis partacz wkladajac zarowke uszkodzil klosz i ksenon swieci w dól a mam jakies lampy z anglika bo kupilem na czesci bo silnik wymienialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Jeśli świeci w dół, to na 99% wypadła z gniazda w odbłyśniku kulka od regulatora w silniczku. Musisz wyjąć silniczek i założyć znów tą kulkę w gniazdo odbłyśnika. Też tak mi się stało, jak mi koleś cofnął na skrzyżowaniu w moje auto. Lampa całkowicie opadła wtedy. Naprawienie tego trwa 10 minut przy sprawnych dłoniach Lampy z anglika Ci się na nic nie przydadzą tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Preston. Jeśli światła tak przerobione ustawisz na Stacji Diagnostycznej, to czym się różni lampa z soczewką przerobiona, od takiej co soczewkę miała zawsze (jedna i druga ma mieć gładkie szkło). Świeci na odpowiedniej wysokości, więc w czym ma to przeszkadzać nadjeżdżającym z przeciw. Jeśli tak by było, to każda soczewka powinna przeszkadzać nadjeżdżającym. Coś ciężko Cię przekonać do oczywistego. Patrzyłeś na przebieg światła w lampie po przeróbce? Takie lampy ustawiasz jak należy i świecą tam gdzie należy. Zaś takie fabryczne badziewie, plamę światła rozmytą, ustawiasz wyżej aby widzieć cokolwiek dalej i wtedy oślepiasz. Nie uważasz...? z takimi przeróbkami mozna co najwyzej pojezdzic po ogrodzie swoim a nie na drogach publicznych, uwazam taka zmiane za totalny bezsens , proponowal bym inwestycje w nowe okulary lub nowe auto ew wymiana lamp na nowe skoro masz sraczke ze swiatla znaczy ze cos jest nie tak ja w swojej mam zwykle h7 i swieca ładnie jak mi sie zachce zrobie ci foto , nie chce sie klocic ale tylko przypominam w jak chorym kraju zyjemy trafisz na debila ktory cie zatrzyma i dalej nie pojedziesz , ew 1 glupi wypadek / stluczka nie koniecznie z twojej winy i mądra/ sprytna osoba jest w stanie cie ugotowac jesli bedzie miala ku temu sposobnosc po co robic sobie problemy .... dzis bylem na gieldzie chcialem auto sprzedac na szybko ale wrocilem szybko bo proponowali mi od 8-11 tys zl hehe swiat oszalal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Tyle teraz na szybko za P12 można dostać. Niestety, ceny Nissana mają tendencję bardzo spadkową. Co do ewentualnych nieprzyjemności przy stłuczce z nie mojej winy - no tutaj przyznam rację, że jak się trafi na kogoś, kto będzie w stanie stwierdzić że lampy są nie takie, a później udowodni że lampy przyczyniły się do powstania szkody - no jest to prawdopodobne. Od dwóch tygodni mam też lampy na żarówki H7 (zamienniki z Allegro) i w końcu światła świecą jak należy. Ksenonów nawet na stacji diagnostycznej nie umieli ustawić jak należy, bo ciągle nie było odpowiedniego przebiegu tej linii światła i nie dało się ich ustawić wyżej, więc były ciągle za nisko z jakiegoś powodu (brak możliwości dalszej regulacji). Jutro jadę tylko porządnie je ustawić, bo od momentu ich zamontowania nie miałem czasu, ale tylko po mieście jeździłem, więc nie było mi to do szczęścia potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 no i w koncu jestes zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Ja się spotkałem chłopaki a nawet jest taka lampa do p12 w sprzedaży ;p Problem z tym że angielska ;Dhttp://allegro.pl/nissan-primera-p12-lampa-prawa-przednia-i3602561505.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 (edytowane) O proszę. Dobra wiadomość jest taka, że soczewki z anglika na europę przerabia się bardzo łatwo. Pięknie, bo skoro pod tym samym kloszem była już montowana soczewka, to przeróbka nie ma wpływu na nic - wszelkie wątpliwości Prestona poszły w las Inna ciekawostka z mojej strony. Na wymontowanych z mojego auta lampach, przy światłach drogowych (długich) jest napis przy gnieździe "H7", natomiast przy gnieździe świateł mijania (krótkie), jest napis "D2R/H7". Czy to oznacza, że do ksenona i klasycznej żarówki jest jeden typ lampy, który tylko dodatkowo uzbrajany jest w przetwornicę, odpowiednie okablowanie i starter do palnika? Dowiadywał się ktoś może o takie szczegóły? Lampy są oryginalne, mają logo NISSAN. Edytowane 15 Października 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Pewnie tak jest dziura na żarówkę ta sama ;] ja się przyglądam obu na raz i jakoś tam innych różnic nie widzę obie mają klosze przeźroczyste bez żadnych frezów więc pewnie idzie to zmotać żeby dobrze świeciło Dobra wiadomość w takim razie można kupić chińczyki i je ogarnąć pod xenon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Pytanie tylko, czy chińczyk od temperatury przy ksenonie nie dostanie po odbłyśniku i ten się za chwilę nie stopi. To tylko takie moje rozważania, ale może w rzeczywistości temperatura ta nie jest wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Xenon przecież jest chłodniejszy od halogenówki jeśli chodzi o temperaturę żarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.