Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NIssan Pathfinder V6 dci AT


barwol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o opinie wszelkich Forumowiczów, którzy mają doświadczenie z tym silnikiem i z nowym 7-dmio biegowym automatem. Z góry dziękuję!


Odpowiedzi nie dostałem, zaryzykowałem, nabyłem i LUDZIE to jest inny świat. Gładkość przyspieszania, szybkość (kiedyś 160 km/h to była prędkość tuż przed transformacją, teraz to jak lot poduszkowcem). I co najdziwniejsze to spalania jest około 5 LITRÓW/100 km mniejsze... W samym samochodzie jest wiele drobnych poprawek, które ogólnie bardzo poprawiają zadowolenie z posiadania Pathfindera. Mimo wad kochałem poprzednika, ale nowy jest w każdym aspekcie lepszy (nie tylko silnik i przekładnia). Wszystkim zainteresowanym polecam gorąco tę wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 I co najdziwniejsze to spalania jest około 5 LITRÓW/100 km mniejsze... 

5l/100 km mniejsze spalanie ????? Czyli jakie dokładnie ? To co oni zrobili z niego najoszczędniejszy samochód świata ;P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. trasa przy 120 km/h stary nie mniej niż 12 l/100 km a nowy nie więcej jak 8 l/100h (średnie było na granicy 7,5 l/h). Miasto nie więcej niż 11-12 l/100 h a było w granicach 15-16 l/100km. Przy 160 km/h spalanie na poziomie 10-12 litrów (w zależności czy płasko czy górzyście) przy starym... strach napisać ILE. Różnica jest mocno odczuwalna, żeby nie napisać straszna (szczególnie porównująć pojemność, moc i moment)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim w mieście nie przekraczam 12L. Na trasie 10-10.5L

Mam bardzo podobnie (automat z DPF) a w trasie potrafi zejsc ponizej 10L

 

Wydaje mi sie jednak że jest to dyskusja czysto akademicka bo wpływ na spalanie ma bardzo wiele czynników no i kilka lat róznicy pomiędzy autami tej klasy w dobie obecnego postępu technologicznego - to przepaść  :whistle:  Nasze obliczenia opieramy na wskazaniach komputera a żeby to naprawde zweryfikowac należałoby zalewac okresloną ilosc paliwa do idealnie pustego baku na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora, jeżdzic zbliżonymi trasami, wysuszyc bak podczas jazdy i powtórzyc taka operacje ze trzy razy wtedy dowiemy sie ile naprawdę pali Pathfinder ale nikt przecież nie będzie katował tak auta :rofl:

Edytowane przez waldi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z aplikacji Fuelio na anrdoida i mam zapisy każdego tankowania od maja tego roku. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnać to 9.71L/100km na trasie Kraków - Władysławowo, 110-120km/h, tempomat, jazda nocna. Najgorsze spalanie 12.24L/100km, 80% jazdy w mieście na dystansie około 600km. Tankuję zawsze do pełna, nie forsuję samochodu dopóki nie osiągnie normalnej temperatury silnika. Średnie spalanie 11.07L na dystansie 8071km.

 

Mam Patha 2007r. 2.5 dCi, na felgach - Dunlop AllWeather HP 255/65/R17. Ciśnienie 2.7 przód, 3.0 tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje barwol - miałem w ofercie V6 i 2,5 diesel wyposażenie LE  oba czarne- bałem się tego automatu ( kwestia utartego przyzwyczajenie do manuala ) i nie wiedziałem także, jak będzie ze spalaniem, okazuje się że jak piszesz  - super. Podobają mi się te srebrne listwy boczne w V6, planuję dokupić - cenę zakrzyczeli 4400, (będę musiał przeżyć ) nawiązując do tematu, to spalanie podobnie jak piszą inni - ale jak chciałem naprawdę wyżyłować jak najmniej to komputer pokazał 7,2 na trasie ma się rozumieć,  ale ....to komputer a jak było w rzeczywistości ....kto to wie. Tak na marginesie doposażyłem się w kamerę z przodu w ramce, podobnie miałem w x-trailu więc skopiowałem sobie pomysł do patka, kamera z modułem bezprzewodowym podpięta do dokupionej navi - z nissanowskiej też korzystam ale jakoś ufam chyba bardziej automapie z hołkiem. Żeby nie wyglądało zbyt wiochmeńsko w nowym aucie to pochowałem przewody w szczeliny a navi zamiast na szybę to przykleiłem na deskę, jakoś wygląda aż za nadto dużej kichy nie ma. Kamera na przodzie się przydaje, bynajmniej jak mam podjechać pod market z betonowymi słupkami na końcu miejsc parkingowych, pomaga też wiele w manewrowaniu, nie robię z siebie nieudacznika za kółkiem ale lubię sobie ułatwić życie. W ASO jak brałem patka to jedynie poprosiłem o lokalizacje plusa zaskakującego z przekręceniem kluczyka do niego się dołączyłem z zasilaniem do kamery w ramce i modułu bezprzewodowego, w kabinie z kolei - zasilanie modułu z zapalniczki w schowku po prawej, oczywiście na zasilaniu umieściłem zwykły włącznik żeby można było korzystać też z navi a nie non stop patrzeć na obraz z kamery. Jeszcze następne to w planach TPMS i dvd w zagłówkach ale to na zimowe spokojne grzebanko.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, mam patha z 2013 wersja Le 3.0 

+ 7 biegowy automat 

+ Nissan Connect Premium
+ Premium BOSE Audio

 

Jadą  do mnie felgi 18" delta 4x4  czarny mat. 

Do tej pory jeździłem mercedesami i po przesiadce do nissana stwierdzam, że lepiej się nim jeździ niż mercem np w211 czy w220. 

Wyciąłem filtr pdf  w nissanie i zrobiłem moda w elektronice. Na wiosnę planuję zawieszenie airride i kompletny wydech z kwasówki z końcówką po lewej stronie przed tylnym kołem. Jak narazie zakonserwowałem świeżaka - ramę, nadwozie w środku i od spodu = jestem spokojny 

Trasa 100km/h - 7 litrów, w miejscu 10 L.  Gdy mu cisnę należy doliczyć po 2,5 -3 litry do poprzednich wyników. Jest to idealne auto, wjedzie i wyjedzie z każde polskiego placu budowy. Jestem bdb zadowolony. Najbardziej podoba mi się przednia owiewka na masce :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ramę i podwozie może to niektórych zdziwi lub pomyślą, że jestem nienormalny ale stosuję na każdym samochodzie  to http://www.olicon.com.pl/interplus_256.html 

Na ten podkład stosuję farbę poliuretanową i na to bitex, który w przeciwieństwie do np baranka nigdy nie twardnieje i nie robią się w jego powłoce po pewnym czasie mikropęknięcia. 

POd nadkolami gdzie np plastikowe nadkole styka się z błotnikiem od wewnątrz uszczelniam od zewnątrz pastą no bolla w tubce, która jest elstyczna i dobrze się ją kładzie pędzlem - ale trzeba ją podgrzać w tubce na piecu lub w słoiku z gorącą wodą. Wszystko tym uszczelniam a nawet smaruję powierzchnię które są szczególnie narażone na wilgoć - podszybie gdzie woda spływa kanałami czy np nadkole przy progu gdzie błoto zawsze zalega- tam, nakładam pastę.  Na sam koniec wszystko bitexem i moje samochody np miałem kilka mercedesów i do dzisiaj każdy jeździ bez napraw blacharskich - najstarszy ma 35 lat - trochę inną metoda był konserwowany hehe za tamtych czasów.  Profile zamknięte robię hm zależy co jest w sklepie ale przeważnie woskiem do profili zamkniętych bolla - tani lub drogi Teroson Terotex HV 400. Konserwację robię sam i wszystkie inne naprawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do konserwacji ramy użyłem Noxudola. Boll'a mialem w Mitsubishi Pajero Pinin, niestety wszystko odpadło po jednym sezonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...