Gość Bartek8508 Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Na początek witam . To mój pierwszy post bo dopiero plajnuję zmianę samochodu. Ponieważ potrzebuję długiej, 6 biegowej skrzyni chciałbym się dowiedzieć jakie prędkości obrotowe silnika są na ostatnim biegu w Primerce z silnikiem 2.0 16V. Na youtube nie znalazłem filmu z zegarami. Możecie podać mi orientacyjnie obroty przy 130, 150, 170km/h? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Przy 140 km/h jest u mnie około 4.ooo RPM , ale ja mam niższe koła, więc obroty mogą być nieco zawyżone. Można zapytać, dlaczego ta informacja jest dla Ciebie istotna? P.S. Skrzynia 6-biegowa w P12, według mnie, należy bardziej do krótkich, niż długich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek8508 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Informacja dla mnie ważna z tego względu, że używam auta 90% poza miastem, często autostrady. Chcę mieć auto, które nie męczy siebie zbyt wysokimi obrotami i mnie wyciem silnika przy 150km/h. Wiem, że diesel jest w tej kwestii nie do pokonania ale odstraszają mnie koszty ewentualnej naprawy takiego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Wszystko dobrze, ale musisz wiedzieć, że P12 z silnikiem 2.0 w trasie pali mało, jak ma od 3,5 tys. obrotów do 4 tys. obrotów. Przynajmniej u mnie ekonomizer pokazuje najniższe wartości spalania. Wynika to z najbardziej optymalnego połączenia obroty-moment obrotowy. Są ludzie, często starzy (mój Tata na przykład), co jeżdżą po mieście na piątym biegu z prędkością 50 km/h, na przykład Hondą Accord z silnikiem 2.2 benzynowym i cieszą się że obroty małe. I co z tego, skoro auto nie dość że pali więcej, to dodatkowo dostaje tak w kocioł po panewkach, że nie wróżę długiej eksploatacji przy takiej jeździe. Owszem, jedzie, bo pojemność duża więc radzi sobie i ciągnie jakoś lepiej od samego dołu. Ale nie ma to nic wspólnego z ekonomicznym eksploatowaniem samochodu. Większość samochodów z silnikiem benzynowym, ma maksymalny moment obrotowy położony w okolicy 3,5 tys obrotów. I wtedy jeździ się tanio. A czy cicho - cóż, szukaj bardziej auta dobrze wyciszonego, niż takiego co ma niskie obroty przy 150 km/h. P.S. Primera 2.0 potrafi zawyć powyżej 4 tys. obrotów na minutę, więc z tego co piszesz, bym sobie ją odpuścił. Mnie tam się ten dźwięk silnika podoba, ale zdecydowanie do cichych on nie należy przy większych prędkościach obrotowych silnika. Do tego dochodzi wiatr, który też potrafi dać dobrze do wiwatu - zawija go jakoś przy lusterkach i potrafi huczeć potwornie, jeśli ktoś ma za czułe ucho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek8508 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Co do jazdy ze zbyt niskimi obrotami się zgodzę. Jestem na to wyczulony i włosy stają mi dęba jak jadę taksówką i kierowca katuje silnik przy obrotach nieco ponad 1000obr/min. Chodzi mi o to, żeby właśnie te 3500obr były osiągalne przy jak najwyższej prędkości. Z tego co napisałeś skrzynia jest krótka mimo 6 biegu a samochód nie jest dobrze wyciszony. Za te informacje dziękuję, postaram się przejechać jakąś Primerką i zobaczyć jak to wszystko wychodzi w praktyce. W obecnym samochodzie mam jedną poważną wadę która mnie denerwuje od początku jak go mam. Szum wiatru jest nie do wytrzymania. Nie pomogło wyciszenie drzwi, dołożenie dodatkowych uszczelek. Jest lepiej ale i tak pasażerowie pytają się czy domknąłem wszystkie okna bo szumi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.