Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail 2.0 benzyna samodzielna wymiana rozrzadu ?


pokerfuck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jesli ten temat juz byl to prosze administratora o usuniecie.

czy ktos wymienial samodzielnie w 2.0 benz. lancuch z napinaczami ?

co trzeba wybudowac zeby sie tam dostac-trzeba silnik wyciagac?

na co zwrocic uwage ?

czy sa jakies instrukcje w necie ?

czy zawory sa do ustawiania ?  (jedni pisza tak a inni ze nie )

interesuje mnie ten temat bo to grzechotanie przy zapalaniu nie brzmi zdrowo dla mnie.

prosze o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za schemat - wiem ze to nie cos takiego jak wymiana oleju czy swiec ale ja nie mam zaufania do mechanikow a sam grzebie od okolo 25 lat przy roznych pojazdach i mysle ze jak sie z dobrej strony za to zabiore to jestem w stanie to zrobic.

czy nie ma tu nikogo kto  sam wymienial ?  albo podgladal jak mechanik wymienia - silnika chyba nie trzeba wyciagac ?

Edytowane przez pokerfuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ten temat juz byl to prosze administratora o usuniecie.

czy ktos wymienial samodzielnie w 2.0 benz. lancuch z napinaczami ?

co trzeba wybudowac zeby sie tam dostac-trzeba silnik wyciagac?

na co zwrocic uwage ?

czy sa jakies instrukcje w necie ?

czy zawory sa do ustawiania ?  (jedni pisza tak a inni ze nie )

interesuje mnie ten temat bo to grzechotanie przy zapalaniu nie brzmi zdrowo dla mnie.

prosze o porady

Witam.Poruszyłem we wrześniu dokładnie ten sam temat ale niewiele to dało.Jeśli jesteś zainteresowany to możemy sobie nawzajem pomóc.Do tej naprawy podchodzę jak kot do jeża od roku. Myślę że w tym tygodniu się za to wezmę.Temat jest tak rozległy że byśmy musieli przejść na meila żeby w miarę na bieżąco pewne rzeczy sobie przekazywać.Jeśli nie rozwalimy silników to opiszemy naprawę na forum.

Wstępnie trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach.Jeśli są różne wyniki trzeba zdjąć pokrywę i sprawdzić luz na zaworach(posiadam parametry i wartości z instrukcji serwisowej).Jeśli ciśnienie nie jest równe a zawory mają  luz (nie podparte) to trzeba zdejmować głowicę.jeśli ciśnienie jest OK to bierzemy się za rozrząd(mam nadzieję że masz odłożone pieniądze na nowy silnik albo samochód :dribble: )

Witam.

We wrześniu poruszyłem ten sam problem, ale nic to nie dało.Podchodzę do tej naprawy jak kot do jeża od roku i myślę że nadszedł czas.Jeśli masz chęć to robić samemu to możemy sobie nawzajem pomóc.Dysponuję instrukcją serwisową ale niestety anglą . Żeby nasza wymiana złotych myśli była owocna to musimy przejść na meila.Jak nasze silniki to przeżyją to opiszemy to na forum.(mam nadzieję że masz kasę na nowy silnik albo samochód) :dribble:

Sorry za podwójny wpis ale jestem inwalidą komputerowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ten temat juz byl to prosze administratora o usuniecie.

czy ktos wymienial samodzielnie w 2.0 benz. lancuch z napinaczami ?

co trzeba wybudowac zeby sie tam dostac-trzeba silnik wyciagac?

na co zwrocic uwage ?

czy sa jakies instrukcje w necie ?

czy zawory sa do ustawiania ?  (jedni pisza tak a inni ze nie )

interesuje mnie ten temat bo to grzechotanie przy zapalaniu nie brzmi zdrowo dla mnie.

prosze o porady

Witajcie jakie macie przebiegi? Jaką macie pewność, że to rozrząd? Generalnie nikt tu się za to nie zabierał bo to dość długo musi wytrzymać. Mój kolega z podwórka ma 450 tys. i nic się nie dzieje, dlatego wybrałem ten silnik. Może to grzechotanie to objaw czego innego? Może jakieś pompy szwankują lub łożyska?

Witajcie jakie macie przebiegi? Jaką macie pewność, że to rozrząd? Generalnie nikt tu się za to nie zabierał bo to dość długo musi wytrzymać. Mój kolega z podwórka ma 450 tys. i nic się nie dzieje, dlatego wybrałem ten silnik. Może to grzechotanie to objaw czego innego? Może jakieś pompy szfankują lub łożyska?

zajrzyj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/53155-p10w10-dziwny-dzwiek-przy-odpalaniu/

 

 

poza tym można odwiedzić forum primerki i popytać o 2.0. W niektorych wątkach jest o słabym filtrze oleju, który osłabia smarowanie na zimno. Poza tym sprawdziłbym poziom oleju lub wymienił go na inny np. fully synthetic i dopiero jak te rady zawiodą rozebrałbym silnik. Ale musicie być dość odważni ruszając to ustrojstwo.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie jakie macie przebiegi? Jaką macie pewność, że to rozrząd? Generalnie nikt tu się za to nie zabierał bo to dość długo musi wytrzymać. Mój kolega z podwórka ma 450 tys. i nic się nie dzieje, dlatego wybrałem ten silnik. Może to grzechotanie to objaw czego innego? Może jakieś pompy szfankują lub łożyska?

zajrzyj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/53155-p10w10-dziwny-dzwiek-przy-odpalaniu/

 

 

poza tym można odwiedzić forum primerki i popytać o 2.0

 

Witajcie jakie macie przebiegi? Jaką macie pewność, że to rozrząd? Generalnie nikt tu się za to nie zabierał bo to dość długo musi wytrzymać. Mój kolega z podwórka ma 450 tys. i nic się nie dzieje, dlatego wybrałem ten silnik. Może to grzechotanie to objaw czego innego? Może jakieś pompy szfankują lub łożyska?

zajrzyj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/53155-p10w10-dziwny-dzwiek-przy-odpalaniu/

 

 

poza tym można odwiedzić forum primerki i popytać o 2.0

Witam.Ja mam 170 tyś.(pewne).Odnośnie tego rzężenia po odpaleniu to i na forum i znajomy mechanik mówi że to rozciągnięty łańcuch. Z moich własnych przemyśleń to ten dźwięk jest związany z dotarciem oleju do jakiegoś elementu(zakręć rozrusznikiem,nie daj mu odpalić,ponów próbę-nigdy wtedy nie rzęzi).Napinacz łańcucha ma sprężynę ale głównym elementem napinającym jest olej(jak już tam dotrze)Odnośnie trwałości tego elementu niestety chyba masz za dobre zdanie(potrafi się wyciągnąć po 100 tyś.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie......... mój ojciec ma 140 tys, ja mam 97 i nie ma mowy o rozrządzie. A kolega naprawdę ma 450 i nie robił nic z rozrządem, bo się zawsze chwalił, że w lagunie zmieniałem już 3 razy a on nic. Pech jakiś czy co. Wiem, że Zeshky ruszał tam rozrząd i pompę vacuum ale w dieslu a nie w kurde20. no no coś takiego. Przychodzi mi na myśl tylko jedno, że tam będzie większy przebieg niż podejrzewamy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dopiero 105 tkm a zanim go kupilem to ogladalem inny z 99 tkm i tam juz widzialem nie fabryczny silikon czyli bylo juz wymieniane.

w moim przypadku jestem pewny ze to lancuch       http://youtu.be/D-ZAg38a_pA   

akurat na tym filmiku bylo dosyc cicho.

wiadomo ze lancuch normalnie powinien auto przezyc ale w dzisiejszych czasach producenci tez oszczedzaja na materialach.

mam zamiar sie za to wziac na weekend to zobacze.

pozdrowienia


Witajcie jakie macie przebiegi? Jaką macie pewność, że to rozrząd? Generalnie nikt tu się za to nie zabierał bo to dość długo musi wytrzymać. Mój kolega z podwórka ma 450 tys. i nic się nie dzieje, dlatego wybrałem ten silnik. Może to grzechotanie to objaw czego innego? Może jakieś pompy szwankują lub łożyska?


zajrzyj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/53155-p10w10-dziwny-dzwiek-przy-odpalaniu/

 

 

poza tym można odwiedzić forum primerki i popytać o 2.0. W niektorych wątkach jest o słabym filtrze oleju, który osłabia smarowanie na zimno. Poza tym sprawdziłbym poziom oleju lub wymienił go na inny np. fully synthetic i dopiero jak te rady zawiodą rozebrałbym silnik. Ale musicie być dość odważni ruszając to ustrojstwo.

do odwaznych swiat nalezy :dribble:

Edytowane przez pokerfuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie nissan.podyskutuj.pl w forum x-traila jest użytkownik Ryba382 - podpytaj jego, z czystym sumieniem polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w dzisiejszych czasach producenci tez oszczedzaja na materialach.

To nie wynika z oszczędności, ale z celowego postarzania produktu, auto ma się psuć po jakimś czasie po pierwsze zostawisz kase w serwisie, a na tym producenci zarabiaja najwięcej, a po drugie skłoni cię to do zakupu nowego uta - procentowo to działa taki marketing w dzisiejszych czasach.

Edytowane przez wojtgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wynika z oszczędności, ale z celowego postarzania produktu, auto ma się psuć po jakimś czasie po pierwsze zostawisz kase w serwisie, a na tym producenci zarabiaja najwięcej, a po drugie skłoni cię to do zakupu nowego uta - procentowo to działa taki marketing w dzisiejszych czasach.

zgadza sie - tylko ze jak ktos tego typu problemy z autem ma to raczej jego nastepne auto bedzie od innego producenta.

Co firmie " x "  z tego ze zarobi na naprawach jesli ten klient prawdopodobnie przez reszte zycie nie kupi nic z  tej firmy  .  No tak - to kupia inni.

ale nie odbiegajmy od tematu-faktem jest ze lancuchy dzisiaj albo sie rozciagaja albo te slizgi zuzywaja.

jak to wyciagne to porownam stare z nowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to że tak czy inaczej - z hondy przyjdą do nissana a z nissana do hondy - biznes se kręci ;) Wszyscy producenci mają w tym interes

U mnie sprawdzali to na przeglądze bo ciekło z pod pokrywy łańcucha, skończyło się na wymianie uszczelki i widać silikon, że była pokrywa zdejmowana  - łańcuch jeszcze śmiga naszczęście - przebieg 85 tyś

Edytowane przez wojtgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale że co to? w czasie pracy rozrusznika to ten hałas który wymaga wymiany rozrządu?

Nie przesadzajcie, przecież pompa potrzebuje trochę czasu żeby wpompować olej do napinacza i stąd ten hałas. To nie jest rozrząd na pasku, gdzie jest on napięty na stałe przez napinacz.

 

 

Moim zdaniem nie ma co się pakować w koszty. Jeździć, cieszyć się autem, jak będzie hałasować cały czas to można myśleć o naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale że co to? w czasie pracy rozrusznika to ten hałas który wymaga wymiany rozrządu?

Nie przesadzajcie, przecież pompa potrzebuje trochę czasu żeby wpompować olej do napinacza i stąd ten hałas. To nie jest rozrząd na pasku, gdzie jest on napięty na stałe przez napinacz.

 

 

Moim zdaniem nie ma co się pakować w koszty. Jeździć, cieszyć się autem, jak będzie hałasować cały czas to można myśleć o naprawie.

Ty tego dźwięku nie słyszałeś w realu,on jest straszny.Masz rację odnośnie napięcia łańcucha przez olej jednak jeśli łańcuch jest rozciągnięty to wstępne napięcie przez sprężynę napinacza jest słabe i chyba dlatego ten dźwięk

Ja jestem na etapie dorabiania ściągaczy koła pasowego.Mam pytanie-czy ściągasz samą pokrywę i wymieniasz główny łańcuch czy wybebeszasz cały spód żeby wymienić dolny łańcuch.Ja chciałem zacząć od samej pokrywy ale obawiam się czy uda mi się uszczelnić silikonem dół pokrywy(ewidentnie wymagana kolejność montażu).Wymyśliłem sobie że jak wybił bym kołki ustalające to może udało by się tak przyłożyć pokrywę że by się uszczelniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIROO      nic z tego -musisz odkrecic cala miske oleju bo tam od dolu trzy sruby sa wkrecone do tej pokrywy od dolu.

z ta miska walczylem chyba z dwie godziny-trzeba tez czesc rury wydechowej odkrecic,ta mala blaszka przy sprzegle tez-sa za nia sruby.

jutro moze to poskladam.

 na filmie stary lancuch -rozumiem ze bez cisnienia ale mimo to chyba troche za luzny ?

http://youtu.be/puaMN8PhEJE

Edytowane przez pokerfuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIROO      nic z tego -musisz odkrecic cala miske oleju bo tam od dolu trzy sruby sa wkrecone do tej pokrywy od dolu.

z ta miska walczylem chyba z dwie godziny-trzeba tez czesc rury wydechowej odkrecic,ta mala blaszka przy sprzegle tez-sa za nia sruby.

jutro moze to poskladam.

 na filmie stary lancuch -rozumiem ze bez cisnienia ale mimo to chyba troche za luzny ?

http://youtu.be/puaMN8PhEJE

Szacun za robotę.Nie ukrywam że liczę na cenne rady.Czy koniecznie trzeba odkręcić tłumik(u mnie śruby się ukręcą ,trzeba będzie nawiercać),czy odkręcałeś belkę ,co demontowałeś żeby zdjąć pokrywę.Jeśli by ci się chciało to zrobił byś filmik ze spodu i boku ewentualny opis głosowy z kolejnością demontażu.Wiem że marudzę ale bym był baaaaaardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlum

 

Szacun za robotę.Nie ukrywam że liczę na cenne rady.Czy koniecznie trzeba odkręcić tłumik(u mnie śruby się ukręcą ,trzeba będzie nawiercać),czy odkręcałeś belkę ,co demontowałeś żeby zdjąć pokrywę.Jeśli by ci się chciało to zrobił byś filmik ze spodu i boku ewentualny opis głosowy z kolejnością demontażu.Wiem że marudzę ale bym był baaaaaardzo wdzięczny.

srub tlumika nie nawiercaj tylko utnij fleksem -szlifierka.-potem nowe sruby.

tlumik trzeba bo blokuje przy wyciaganiu miski,belka moze i nie ale ja odkrecilem -to tylko 6 srub.

zdemontowac kolo,plastik za kolem,tlumik

alternator wyciagnac-zaizoluj ten gruby kabel bo tam jest prad caly czas nawet bez kluczyka.

kompresor klimy odkrec i powies na drucie-nie odkrecaj przewodow (szlauchow)

pier.......na pompa wspomagania tez bardzo przeszkadza ale odkrec tylko te dolna srube a ta druga poluzuj i tez na drucie do gory podciag.

poduszka pod silnikiem -na belce

poduszka z boku -nie zapomnij silnika podeprzec-ja wziolem ten maly lewarek z bagaznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlum

 

srub tlumika nie nawiercaj tylko utnij fleksem -szlifierka.-potem nowe sruby.

tlumik trzeba bo blokuje przy wyciaganiu miski,belka moze i nie ale ja odkrecilem -to tylko 6 srub.

zdemontowac kolo,plastik za kolem,tlumik

alternator wyciagnac-zaizoluj ten gruby kabel bo tam jest prad caly czas nawet bez kluczyka.

kompresor klimy odkrec i powies na drucie-nie odkrecaj przewodow (szlauchow)

pier.......na pompa wspomagania tez bardzo przeszkadza ale odkrec tylko te dolna srube a ta druga poluzuj i tez na drucie do gory podciag.

poduszka pod silnikiem -na belce

poduszka z boku -nie zapomnij silnika podeprzec-ja wziolem ten maly lewarek z bagaznika

jakie części wymieniłeś i ile płaciłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 w niemczech zaplacilem 320 euro za zestaw naprawczy. -dwa lancuchy ,zebatki ,slizgi , napinacze o-ringi , siemerring do walu.

w polsce chyba sie taniej dostanie.

wymienilem wszystko ale czy jest ok. to ie najwczesniej jutro okaze.


Zrobone-okolo 20 godzin bez wyciagania silnika, stare czesci na oko nie wygladaly zle-lancuch moze z 5mm dluzszy . ale pomoglo- nie grzechocze juz przy starcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Panowie, pytanie do Was. Jakie mieliście ciśnienie sprężania na cylindrach? Ktoś to mierzył przed wymianą rozrządu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...