kuba_usenet Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Cześć! Mam głupawe w sumie pytanie. Wymieniałem ostatnio żarówkę w kierunkowskazie. Robiłem to pierwszy raz w życiu. Całkiem dobrze szło, dopóki nie zauważyłem, że to wcale nie kierunkowskaz tylko żarnik od ksenona. Połapałem się - powiedzmy - w połowie wyciągania z klosza. Włożyłem go ostrożnie na miejsce i za drugim razem trafiłem na właściwą żarówkę . Z tego co kojarzę, to wymiana żarników to jakaś bardziej skomplikowana sprawa i nie powinno się tego robić samemo - na pewno nie jak się jest na zaprezentowanym powyżej poziomie kumatości technicznej. Czy w tym momencie powinienem jakoś podjechać do warsztatu, żeby mi coś podregulowali itp? Długie świecą i jak sprawdzałem na ścianie jakieś 10 m od d siebie, to nie widziałem, żeby jeden leciał wyżej niż drugi. Pozdrawiam, Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiuu Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Ksenony świecą jako światła mijania, a nie jako drogowe (długie) (chociaż wtedy też świecą, ale razem z halogenem). Jeśli dobrze włożyłeś palnik ksenona (czyli tam gdzie jest soczewka) i obie lampy świecą tak, że linia odcięcia światła jest podobna, to wszystko w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Kurcze sory ale czegoś nie rozumiem.Jak można pomylić środkową przegrodę na żarówkę z kierunkiem??Nie musisz nic regulować,nigdzie jechać. jak słup światła jest w miarę w jednej linii to wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiuu Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Widać pomylić można . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Jak światła mijania świecą na jednej linii, to zostaw, bo jest dobrze. Można pomylić światła, można nawet wrzucić całą żarówkę do klosza. Mi się to udało z żarówką H4 w toyocie... Polak zdolny jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Dobra, to jeszcze raz: 1) dobrałem się do długich (a nie mijania) zamiast do kierunku 2) wkręciłem sobie, że ksenony = długie (czyli - "lepsze" żarówy = "lepsze" światła). Czyli mijania nie dotykałem, więc nie ma problemu. Nawiasem mówiąc - mijania wcale nie świecą tak, że linia świateł urywa się równo. Po lewej stronie urywa się zauważalnie niżej. Nic tam nie ruszałem, przy przeglądzie nie było uwag itd. Tak ma chyba być? Dzięki i pozdrawiam, KD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Ma być troche niżej bo jeździmy po prawej więc doświetla CI prawe pobocze dalej.Jakbys miał na równo calkowicie to być oślepiał tych co jadą z naprzeciwka.(dlatego nie wolno montować angielskich lamp )Kenon jest to całkwiem inny rodzaj żarówke(palników) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 a jak chcesz sprawdzić czy na pewno świecą Ci dobrze to zajrzyj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85633-p10-p11sposoby-na-poprawienie-swiatel-opis-instalacji-opinie-xenon/page-5?do=findComment&comment=909804 ja tym sposobem ustawiam w każdym aucie i na przeglądzie wychodzi że jest idealnie. A jak mi ustawiają na maszynce na stacji diagnostycznej to nie zawsze jest tak super. To dlatego że tę maszynę ustawiają przy samej lampie i niedokładności wtedy są niezauważalne na odległości 10 cm, ale na 10 m już wyraźne. Niby ona jest tak zbudowana że symuluje dużą odległość, ale to nie wychodzi nigdy idealnie. A jeszcze a propos ustawienia - mijania i długie reguluje się tą samą śrubką, więc nie ma możliwości ustawić jednych źle a drugich dobrze. Różnica w świeceniu mijania i długich jest taka: - promień świateł mijania opada zgodnie z wartością napisaną na kloszu (u nas 1,1%) a długie świecą idealnie na wprost - czyli jak sobie podjedziesz do ściany i odrysujesz kropkę oznaczającą środek reflektora, a następnie odjedziesz od ściany, to środek promienia świateł mijania będzie pod kropką, a długich dokładnie na niej - tylko zauważcie że w P11.144 są dwie kropki, osobno od mijania i osobno od długich - snop świateł mijania jest po lewej stronie od środka lampy poziomy, a po prawej się wznosi żeby lepiej doświetlić pobocze, w długich jest po prostu żarówa dowalona po całości i nie ma żadnej odcinki Jeśli są jakieś inne różnice w kierunku świecenia pomiędzy mijania i długimi (jedne dają zupełnie gdzie indziej niż drugie) to lampa zepsuta. Oczywiście chodzi o nasze auta - bo są samochody gdzie długie reguluje się osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Dzięki! Temat wyczerpany w 200% . Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.