Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

powyżej 4 tys obrotów przymula


lukee84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jestem posiadaczem primery p11-144 z 2000 roku, silnik 1,8 pb/lpg. mam pytanie czy ktoś spotkał się z problemem gdzie auto po wciśnięciu pedału gazu do dechy ładnie przyspiesza i  wkręca się na obroty do 4tys potem przydławienie i mulenie. jeżeli bedę wciskał pedał gazu stopniowo wszystko jest ok. rzecz dzieje się jak depne do dechy. poza tym, byc może to jest przyczyna świeci mi się check, sprawdzałem na kompie to błąd drugiej sondy lambda. sytuacja ma miejsce na benzynie jak i na gazie.

jeżeli mieliście podobny problem to proszę o sugestie i podpowiedzi co jest przyczyną

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam SR20DE i na benzynie mam skokowy wzrost mocy od 4 tys, natomiast na lpg nie ma sensu kręcić wyżej jak 5 tys, bo już nie ma mocy. Gazownik mówił, że na jałowym mam bogatą mieszankę na benzynie. Zaraz po założeniu LPG zaświecił mi się check z błędem P0172 (zbyt bogata wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl. 1). Metoda na spinacz niestety u mnie nie chce zadziałać, a ELM gubi połączenie po kilku sekundach od połączenia. Udało się tylko odczytać błąd, a po ponownym połączeniu go skasować (może nie umiem skonfigurować...). Przepływka na jałowym ma 1,7V, ale nie wchodzi powyżej 3V na obrotach. Spróbuję ją wyczyścić. Od czego mógł się zaświecić ten check?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyreguluj gaz

czy na lpg czy benzynie jest to samo, co do tego jaki to błąd (numer) nie wiem, dwóch innych mechaników powiedziało po sprawdzeniu kompem że druga sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II lambada w Twoim aucie nie ma znaczenia na taki objaw jak piszesz, ona kontroluje stan kata,

to może kat jest przypchany, nie wiem w sumie jakie są objawy zapchanego kata.

dodam jeszcze choć nie wiem nie bardzo wierzę w takie rzeczy poprzeni właściciel to osoba wiekowa, auto mało jeździło a jak już wyjechało to max 110 km\h, znajomi mówią że auto zamulone - istnieje wogóle coś takiego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda na spinacz niestety u mnie nie chce zadziałać, a ELM gubi połączenie po kilku sekundach od połączenia. Udało się tylko odczytać błąd, a po ponownym połączeniu go skasować (może nie umiem skonfigurować...).

U mnie na spinacz tez nie działa, w PCMSCAN też sie rozłącza po jednej czynności, ale używając ProScan już sie nie rozlącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam SR20DE i na benzynie mam skokowy wzrost mocy od 4 tys, natomiast na lpg nie ma sensu kręcić wyżej jak 5 tys, bo już nie ma mocy. 

 

U mnie dobre przyspieszenie zaczyna się od 2500, ale tak naprawdę dopiero od 4500 wystrzela jak z procy. Ładnie ciągnie do 7000. Nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna. Więc jak wyregulujesz porządnie gaz to jest szansa na lepsze osiągi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dobre przyspieszenie zaczyna się od 2500, ale tak naprawdę dopiero od 4500 wystrzela jak z procy. Ładnie ciągnie do 7000. Nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna. Więc jak wyregulujesz porządnie gaz to jest szansa na lepsze osiągi :-)

gaz założyłem kilka dni temu, wcześniej jeździłem na benzynie i to samo było, jak delikatnie stopniowo wciskam gaz to nie zamula, natomiast jak depne ładnie idzie do 4,5 - 5 i sie zatrzymuje i tak strasznie muli szarpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wskazania I lambady i przepływkę, i jak tak było przed montażem, to najpierw napraw PB a później reguluj gaz innej drogi nie ma, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wskazania I lambady i przepływkę, i jak tak było przed montażem, to najpierw napraw PB a później reguluj gaz innej drogi nie ma, 

można to sprawdzić samemu czy raczej warsztat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wskazania I lambady i przepływkę, i jak tak było przed montażem, to najpierw napraw PB a później reguluj gaz innej drogi nie ma, 

zgadza się chcę aby chodziła na pb i lpg tak samo (tzn. nie dusiło go)

słuchajcie, stała sie nietypowa sytuacja, kilka dni temu byłem założyć zimówki ponieważ letnie miałem liche. wulkanizator miał zajęty podnośnik na warsztacie i wzioł auto na lewarek pneumatyczny. podniósł najpierw jedną stronę bardzo wysoko (oba koła w górze, auto max przechylone) następnie drugą stronę. załaciłem i pojechałem. ujeżdzając kilkaset metrów jest coś nie tak lampka check się nie świeci auto smiga aż miło - jak to wytłumaczyć.

czy lampka check samoczynnie gaśnie bez kasacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy od czego check, sprawdził bym jak sa poprowadzone przewody :D jak podniesienie auta spowodowało poprawę w działaniu, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zależy od czego check, sprawdził bym jak sa poprowadzone przewody :D jak podniesienie auta spowodowało poprawę w działaniu, 

ale które przewody?? przy sondzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich. Mam taki sam problem jak kolega wyżej, Mam Primerke 1.6 benzyna bez gazu. Odpala mi elegancko bez najmniejszego problemu ale powyżej 4tys muli się strasznie, szapie i nie chce wkręcać się na obroty. Jak delikatnie i pomału dodaje gazu to obroty idą w gore. Wymieniłem przepustnice, potencjometr, przepływomierz i filtr paliwa niestety nic się nie zmieniło. Bylem w kilku warsztatach i nikt nie może dojść co się dzieje, chociaż dziś mechanik zastanawiał się nad katalizatorem, czy to może być przyczyna... Nie mam już siły jak jadę autostrada to na przemian z tirem sie wyprzedzamy.Jeszcze jedna ciekawostka dziś zapaliła mi się kontrolka CHECK nie mam pojęcia dlaczego.

Moze jeszcze taka ciekawostka jak zatkne reka filtr powietrza to wkreca sie normalnie.

Edytowane przez dany25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź zapłon, nie wiem jaki jest aparat zapłonowy w 1,6 z cewką, czy cewka jest oddzielnie ja miełem taki problem ale to ewidentnie była wina aparatu zaplonowego a dokładnie czujnik halla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy nie mają zielonego pojęcia co jest z samochodem nie mogą dojść w żaden sposób, macie jakieś pomysły? A czy możliwe jest żeby rozrząd się przestawił??? Nie dodałem że jest to 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd to raczej niemożliwe żeby się przestawił może ewentualnie rozciągnięty łańcuszek, jeszcze raz powtarzam zacznij od zapłonu świece przewody aparat zapłonowy. Sprawdź jak będzie ciemno podnieś machę do góry pokręć go na obrotach i popatrz czy się nie pojawiają gdzieś niebieskie iskry przeskakujące gdzie po kablach lub w okolicy aparatu zapłonowego. Przepływomierz sprawdź czy ma dobre napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd to raczej niemożliwe żeby się przestawił może ewentualnie rozciągnięty łańcuszek, jeszcze raz powtarzam zacznij od zapłonu świece przewody aparat zapłonowy. Sprawdź jak będzie ciemno podnieś machę do góry pokręć go na obrotach i popatrz czy się nie pojawiają gdzieś niebieskie iskry przeskakujące gdzie po kablach lub w okolicy aparatu zapłonowego. Przepływomierz sprawdź czy ma dobre napięcia.

 

Dzięki kolego bardzo. Dzis odebrałem samochod z warsztatu oczywiście jak chodził tak chodził czyli bez zmian , stwierdziłem że sam się wezmę za tą sprawe pojechałem na szrot wyjąłem przepływomierz z drugiego auta, rozbieram w swoim tak dla pewnosci zeby sprawdzić a tam pajace zmienili przepływomierz ale sam plastik bez termistora. No by ich szlag trafiii!!!!!!!!!!!!!! TYLE ZACHODU 

 

Teraz samochodzić chodzi na wysokich elegancko, mam jeszcze pytanko. Po tej wymianie mam niskie obroty przy dobrych wiatrach może z 600 i bardzo czesto mi gasnie jak zwalniam prawie do zera, wczesniej nie mialem takiego problemu. Nie wiesz czemu tak moglo się stać i jak temu zaradzić? 

Edytowane przez dany25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego bardzo. Dzis odebrałem samochod z warsztatu oczywiście jak chodził tak chodził czyli bez zmian , stwierdziłem że sam się wezmę za tą sprawe pojechałem na szrot wyjąłem przepływomierz z drugiego auta, rozbieram w swoim tak dla pewnosci zeby sprawdzić a tam pajace zmienili przepływomierz ale sam plastik bez termistora. No by ich szlag trafiii!!!!!!!!!!!!!! TYLE ZACHODU 

 

Teraz samochodzić chodzi na wysokich elegancko, mam jeszcze pytanko. Po tej wymianie mam niskie obroty przy dobrych wiatrach może z 600 i bardzo czesto mi gasnie jak zwalniam prawie do zera, wczesniej nie mialem takiego problemu. Nie wiesz czemu tak moglo się stać i jak temu zaradzić? 

 

Fajnie że pomogło nie ma to jak poprawiać po mechaniorach :/ Z tymi wolnymi obrotami, zrób jeszcze naukę wolnych obrotów. Jest opis na forum jak to zrobić.  W Londynie nikogo nie znam kto mógł by Ci pomóc :)   ale w Cork i Belfaście owszem :)

Edytowane przez LOTREBOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...