killplama Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Witam wszystkich z forum:) Jest to mój pierwszy post (chociaż czytam je intensywnie) więc proszę o wyrozumiałość i wskazówki. Kupiłem niedawno Primere 2001r. p11 2.0 benzyna 140km z auta jestem zadowolony ale pojawił się jeden problem, otóż nie działało ogrzewanie wizyta w warsztacie wskazała sprawcę siłownik (nie działał pod aku) klap odcinających zamykających nagrzewnicę zakupiłem ów siłownik i po podpięciu nie działa! mechanik podłączył do aku i działa przesuwa tą dźwigienką więc siłownik sprawny. Szukałem po forum były wątki ale nie wyjaśnione do końca tylko w jednym coś o czujniku temp. wnętrza. Pomóżcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 No właśnie, a czyściłeś ten czujnik temperatury wnętrza? Jeśli on jest brudny to nie będzie odczytywał dobrze temperatury i nie będzie podawał sygnału do otwarcia klapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killplama Opublikowano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 No właśnie, a czyściłeś ten czujnik temperatury wnętrza? Jeśli on jest brudny to nie będzie odczytywał dobrze temperatury i nie będzie podawał sygnału do otwarcia klapy. Nie chce błądzić po macku bez konkretnej pomocy i sygnału że to pewnie to. Nrb a czy jest jakiś sposób nie inwazyjny żeby sprawdzić czy to własnie ten czujnik? Kurcze czytałem że trzeba rozebrać pół kokpitu do tego czujnika. Komputer też nie podpowie bo u mnie metoda na złączkę nie działa mam OBD od GM według tego co czytałem na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Jak jest brudny, to wystarczy dmuchnąć kompresorem w szczeliny wejścia powietrza do niego. Możesz się do niego dostać też od spodu, odkręcając osłonę pod kierownicą. Jeżeli był uszkodzony siłownik, jest też prawdopodobieństwo że padł steronik siłownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killplama Opublikowano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Jak jest brudny, to wystarczy dmuchnąć kompresorem w szczeliny wejścia powietrza do niego. Możesz się do niego dostać też od spodu, odkręcając osłonę pod kierownicą. Jeżeli był uszkodzony siłownik, jest też prawdopodobieństwo że padł steronik siłownika. Rozumiem że mówisz o panelu climatronic? bo to chyba on steruje tym siłownikiem. Możesz podać jakąś instrukcje jak się dostać do tego czujnika od strony kierwonicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Nie chce błądzić po macku bez konkretnej pomocy i sygnału że to pewnie to. Nrb a czy jest jakiś sposób nie inwazyjny żeby sprawdzić czy to własnie ten czujnik? Kurcze czytałem że trzeba rozebrać pół kokpitu do tego czujnika. Komputer też nie podpowie bo u mnie metoda na złączkę nie działa mam OBD od GM według tego co czytałem na forum. Możesz spróbować go przedmuchać sprężonym powietrzem przez tę małą kratkę po prawej stronie kierownicy - on jest tuż za nią. Rzeczywiście żeby wyjąć ten czujnik i zmierzyć go miernikiem trzeba rozebrać trochę kokpitu, ale to wbrew pozorom wcale nie jest trudne. Tak naprawdę wystarczy wyjąć radio, odkręcić 2 śrubki znajdujące się za nim i wyjąć górne kratki nawiewów. Wtedy już masz dostęp do czujnika. Żeby było wygodniej można jeszcze ewentualnie wyjąć ramkę naokoło zegarów, jest tylko na zatrzaskach. Za pierwszym razem może Ci chwilę zejść, ale już kolejne to 5 min roboty :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killplama Opublikowano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Czujnik wymontowany wyczyszczony i faktycznie zakurzony ostro obwód raczej jest sprawdziłem miernikiem i obwód gra. Czy przychodzi wam do głowy coś jeszcze? może jakiś bezpiecznik albo coś innego co ma wpływ na pracę tego siłownika? To jednak nie czujnik nadal siłownik nie pracuje mimo czyszczenia. Dodatkowo jak włączam funkcję auto w klimatroniku cały czas dmucha na full mimo że zmieniam temperaturę na wyświetlaczu. Pomocy gdzie szukać dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 mmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killplama Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Własnie mmm:) Temat bardzo ciężki i nigdzie nie wyjaśniony dałem na elektrodę ale tam też nie ogarniają Puki co za 50 zł kupiłem panel klimatronik bo może w nim będzie problem (to jedyne co jest nie sprawdzone na 100%) Będę kontynuował temat jak wyjaśnię też opisze może przyda się przyszłym pokoleniom NISSANOMANIAKÓW Sprawa wyjaśniona winny= panel klimatronik po wymianie wszystko działa jak należy bez problemów. Wymiana i sprawdzenie proste więc polecam zająć się tym samemu. Temat można zamknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.