Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16 1.5 dci] Nierówne obroty po rozruchu


SDRaid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

.......Odnośnie adaptacji pompy, osobiście pierwsze słysze, może chodzi o tzw "ustawienie podstawowe" czasem naz. "odblokowanie"

Budowa pompy jest typowo mechaniczna a słowo "adaptacja" jak dla mnie ma się nijak do tego hasła. Prawdopodobnie chodzi o zawór regulacji cisnienia który jest w niej zamontowany. Po wymianie któregoś z elementów układu paliwowego może zmienić się ciśnienie więc wskazene jest ustawienie podstawowe o ile jest taka funkcja!!! a być nie musi. 

Wtryskiwacze oczywiscie po wymianie lub zmianie pozycji trzeba odpowiednio przypisać (CR DELPHI).......

 

Bez różnicy jak to zazwiemy, adaptacja - kalibracja - czy też ustawienia początkowe. Dobre zakłady Boscha wiedzą dobrze o co chodzi i sami używają stwierdzenia - adaptacja.

Tutaj masz rację co do ustawień.....

cyt" Sterownik silnika widzi na czujniku ciśnienia na listwie za wysokie ciśnienie paliwa więc podwyższa je jeszcze bardziej poprzez ruch zaworu na pompie. Jest tak zaprogramowany, żeby utrzymać wydatek paliwa na wtryskach. I tak wpadał w pętle. A potem utrata mocy i przerywanie pracy silnika. Panowie z Boscha przeprowadzili adaptacje zaworu na pompie, ale wymagana przy tym jest jeszcze regulacja wydatku paliwa na wszystkich wtryskach. Zresztą program Consult zawsze przypomina o tym podczas kalibracji zaworu regulującego ciśnienie paliwa wychodzącego z pompy wysokiego ciśnienia...."

 

Odebrałbym po nocy jakby naprawili, a to czy im to zlecę, to zależy od diagnozy :)

 

Przy diagnozie to chyba będziesz, gdyż powinni Ci to zrobić na miejscu i od razu powiedzieć co jest.

Ja kiedyś pojechałem i byłem przekonany że samochód odbiorę na dzień następny. Wszystko zajeło 20 min, łącznie z zapłatą i fakturą.

Jakiś paproch wpadł w układ i zgubiło cisnienie.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem przypadek paprochów, które wysyłał kiepskiej jakości filtr paliwa, zapychał sie regularnie zawór reg. ciśnienia. Po wymianie filtra na markowy i przeczyszczeniu układu paliwa usterka naprawiona  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy diagnozie to chyba będziesz, gdyż powinni Ci to zrobić na miejscu i od razu powiedzieć co jest.

Ja kiedyś pojechałem i byłem przekonany że samochód odbiorę na dzień następny. Wszystko zajeło 20 min, łącznie z zapłatą i fakturą.

Jakiś paproch wpadł w układ i zgubiło cisnienie.

Mi powiedział, że zajmie mu to 3-4h. NIe wiem co planuje zrobić, ale w tym przypadku szybciej niekoniecznie oznacza lepiej ;)

 

Serwisant powiedział mi także, żebym zostawił go na noc. Jak go odpalą rano następnego dnia, będą wiedzieli gdzie szukać.

Edytowane przez SDRaid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po diagnozie mechanik stwierdził, że silnik jest w dobrym stanie. Kompresja dobra, cały osprzęt elektroniczny też i przyczyny szukałby we wtryskiwaczach. Powiedział, że jeżeli okażą się szczelne, pozostanie rozebranie wtryskiwacza i zaprogramowanie parametrów. Sporo mówił o złym kącie wtrysku, ale podobno końcówki się nie psują w tych wtryskiwaczach, więc czy zaprogramowanie od nowa może wyeliminować nierówne obroty po starcie i generalnie głośną pracę silnika (mechanik powiedział, że 1.5dci chodzi ciszej)? Koszt takiej operacji 320zł więc jeszcze w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...