SDRaid Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Witam! Już kilkakrotnie podpinałem samochód pod komputer, robiłem test przelewowy, wymieniłem świece (jedna spalona, dwie w kiepskim stanie, ale wymiana na nowe niewiele dała poza skróceniem grzania z 4 do 1 s), wszystkie filtry, olej a mimo to 5-10 s po rozruchu silnik chodzi nierówno. Nie bierze oleju, nie kopci (może troszkę po rozruchu, ale to tylko jedno "buchnięcie" i po 3 s wydobywają się bezbarwne spaliny. Osiągi normalne, wyciąga 168 km/h (dokładnie tyle co na papierach). Co jeszcze powinienem sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Nierówne obroty, to na początek czyszczenie przepływki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 (edytowane) Nierówne obroty, to na początek czyszczenie przepływki. Spróbujemy. d*pa. Co jeszcze może być przyczyną? Dzisiaj jak odpalałem przy 3 stopniach po 15 godzinach postoju, kręcił 4 razy. No i w tedy te nierówne obroty przez 10 sekund i biała chmurka przez 3 sekundy. Pomóżcie, bo przyjdzie -10C i nie zapale tego złoma Edytowane 10 Października 2013 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) Przepływkę czyściłeś, więc teraz powinieneś zmierzyć jej parametry czy czasem nie jest uszkodzona (parametry były na forum). Co do chmurki, to w tych warunkach zjawisko normalne-prawa fizyki. Lecz falujące obroty, przez chwilę po odpaleniu wskazują na przepływkę. Spróbuj jeszcze ją odpiąć rano przed odpaleniem, jak objawy będą takie same, to masz wniosek. W ostateczności zostaje podpięcie pod kompa i sprawdzenie ustawień na pompie jak i wydajności wtrysków. Edytowane 20 Października 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) Przepływkę czyściłeś, więc teraz powinieneś zmierzyć jej parametry czy czasem nie jest uszkodzona (parametry były na forum). Co do chmurki, to w tych warunkach zjawisko normalne-prawa fizyki. Lecz falujące obroty, przez chwilę po odpaleniu wskazują na przepływkę. Spróbuj jeszcze ją odpiąć rano przed odpaleniem, jak objawy będą takie same, to masz wniosek. W ostateczności zostaje podpięcie pod kompa i sprawdzenie ustawień na pompie jak i wydajności wtrysków. Wtryski były sprawdzane na kompie (wartości w normie), a później dla pewności zrobiłem test przelewowy no i faktycznie paliwo lało się równo do wszystkich 4 pojemników. Czy przepływomierz może powodować ciężkie odpalanie? Mam na myśli te 4, a przy większym mrozie, i więcej obrotów przed zapaleniem. Edytowane 20 Października 2013 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Może ktoś z Twych okolic ma taki silnik jak Ty, to umów się aby podjechał do Ciebie (ważne abyś miał silnik zimny) i na chwilę podmienił przepływki i zobaczysz różnice. Przepływka nie powinna mieć wpływu na odpalenie. Jak długo grzejesz świece? Spróbuj odpalić silnik, nie od razu jak zgaśnie kontrolka, tylko poczekaj jeszcze z 10 sek (za nim nie pyknie przekaźnik) i wtedy próbuj. Może świece padają. Przeczyść jeszcze przewód z "+" idący na listwe świec i przy okazji "-". Nie wiem gdzie jest przekaźnik i sterownik świec, gdyż też by się przydało użyć jakiegoś sprayu-Kontakt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Mam nowe świece i przekaźnik pyka nawet szybciej niż zgaśnie kontrolka... Chyba ważne jest to, że po wymianie świec (2 mocno zużytych i jednej przepalonej) zniknął niebieski dym przy uruchamianiu. Ale nie wpłynęło to w ogóle na ilość obrotu wałów przed zapaleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Tutaj kolega miał podobne objawy. Co prawda większy silnik, ale też dci. Może coś Ci wpadnie w oko do zdiagnozowania. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80126-nowosc-mozliwa-przyczyna-ciezkiego-odpalania-x-traila-w-zime/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Tutaj kolega miał podobne objawy. Co prawda większy silnik, ale też dci. Może coś Ci wpadnie w oko do zdiagnozowania. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80126-nowosc-mozliwa-przyczyna-ciezkiego-odpalania-x-traila-w-zime/ Dzięki, będzie trzeba sprawdzać zasadą prób i błędów. Co do obrotów, falują one w niskim zakresie 550-650 obrotów. Po 10 sekundach stoi twardo na 600 albo ciut poniżej. Czy to nie za mało swoją drogą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) Powinno być 700 plus-minus 50. Zaryzykuj i wymyj jeszcze raz przepływkę, delikatnym pędzelkiem (miętkim) i za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, a styki 'kontaktem". Mam na myśli złączke. Edytowane 20 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Ok dzięki spróbuje w tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgodzio Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 A ajk dużo leją wtryski? może po prostu wszystkie są padniete. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 A ajk dużo leją wtryski? może po prostu wszystkie są padniete. Ale ciśnienie na kompie było dobre. Gościu mi mówi, że wtryski w dobrym stanie i nie ma się co za to zabierać. Na wszelki wypadek zrobiłem test przelewowy i tutaj bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) Powinien ktoś z doświadczeniem podpiąc kompa, odczytać parametry i porównać z tabelą. Ogólnie 1,5dci boryka się z awariami pompy wysokiego cisnienia (zużycie, opiłki) i taką usterkę w zasadzie sygnalizuje przedłużone krecenie do momentu rozruchu. Za obroty też odpowiada pompa. Pozwolę opisać jeszcze kilka charakterystycznych objawów dla diesli. 1, system wtryskowy COMMON RAIL (dci) aby odpalić silnik konieczne jest "wyprodukowanie ciśnienia" paliwa w układzie więc ogólnie te silniki dłużej kręcą od "zwykłych rebli" 2, tzw dymek po odpaleniu jest czymś naturalnym w dieslu (oczywiście bez przesady) WNIOSEK Brak zapamiętanych usterek, wtryski na przelew o.k. wszelkie parametry właściwe, przedłużone kręcenie zwłaszcza na zimnym, teoretycznie swiadczy to o wczesnej usterce popmy. Jednak jest to tylko teoria! ponieważ może to być problem z zapowietrzaniem układu paliwowego po dłuzszym postoju, czyli drobiazg! Powtarzam wielokrotnie DIAGNOSTYKA, DIAGNOSTYKA i jeszcze raz DIAGNOSTYKA!!!!!! a z tym jest problem bo mało jest "szukających" mechaników. Edytowane 20 Października 2013 przez robertbydzia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Powinien ktoś z doświadczeniem podpiąc kompa, odczytać parametry i porównać z tabelą. Ogólnie 1,5dci boryka się z awariami pompy wysokiego cisnienia (zużycie, opiłki) i taką usterkę w zasadzie sygnalizuje przedłużone krecenie do momentu rozruchu. Za obroty też odpowiada pompa. Pozwolę opisać jeszcze kilka charakterystycznych objawów dla diesli. 1, system wtryskowy COMMON RAIL (dci) aby odpalić silnik konieczne jest "wyprodukowanie ciśnienia" paliwa w układzie więc ogólnie te silniki dłużej kręcą od "zwykłych rebli" 2, tzw dymek po odpaleniu jest czymś naturalnym w dieslu (oczywiście bez przesady) WNIOSEK Brak zapamiętanych usterek, wtryski na przelew o.k. wszelkie parametry właściwe, przedłużone kręcenie zwłaszcza na zimnym, teoretycznie swiadczy to o wczesnej usterce popmy. Jednak jest to tylko teoria! ponieważ może to być problem z zapowietrzaniem układu paliwowego po dłuzszym postoju, czyli drobiazg! Powtarzam wielokrotnie DIAGNOSTYKA, DIAGNOSTYKA i jeszcze raz DIAGNOSTYKA!!!!!! a z tym jest problem bo mało jest "szukających" mechaników. Naprawa pompy w 1.5 dci to koszt bliżej 500zł czy 1000zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 1000zł niestety o ile da się zreanimować a masz stary filtr paliwa? Jesli masz to musisz go rozciąć i zerknąć czy są tam opiłki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 1000zł niestety o ile da się zreanimować a masz stary filtr paliwa? Nówka z Knechta. Objawy faktycznie wskazywały by na pompę, ale póki co raczej zaliczałaby się ta usterka do naprawialnej. Przecież nie kopci, a nierówne obroty są tylko przez 10s. Nie brakuje mocy, samochód śmiga tylko z wyłączeniem tych pierwszych 10 sekund. A czy usterka pompy nie wyszłaby na kompie pod zbyt niskim cisnieniem na wtryskach? (sorki, jeśli to co pisze nie ma sensu; nie jestem znawcą w tych tematach) Podjadę do Boscha, 100zł weryfikacja poprzez rozbiórkę pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) Nie pytam czy masz nowy filtr, bo pisałes, że masz. Chodzi mi o to czy jak zmieniłes filtr paliwa to stary wyrzuciłeś?? bo jeśli nie to możesz go przeciąć i samemu zerknąć co tam jest. Odnosnie pompy to dobrze pytasz, jednak pierwsze wytworzenie cisnienia może być problemem, przez to kreci dłużej, regulator ciśnienia paliwa lub czujnik ciśnienia też moga mieć na to wpływ jak i wiele innych czynników, mógłbym długo pisać. Dlatego konieczna jest diagnostyka, mechanik z dobrym sprzentem i doswiadczeniem jest w stanie wychwycić anomalia poprzez porównanie parametrów. W całej tej procedurze jest jeszcze jeden haczyk tzn, jak mechanior stwierdzi usterkę to zaproponuj aby ją naprawił!!! Po naprawie sprawdz czy jest o.k. !!! odbierz auto rano, mało tego czekaj przed warsztatem jeszcze przed otwarciem!!! aby sprawdzić czy ktoś nie odpala auta zanim je odbierdzesz w celu dokonania oszustwa!!! Takie usterki są czasem trudne do zdiagnozowania i potrzeba w tym dużo cierpliwości doswiadczenia i "układów" np w hurtowniach (pożyczanie częsci na próbe) Cierpliwość dotyczy również własciciela pojazdu!!!! czasem trzeba się spotkac kilka razy aby dojśc do przyczyny usterki. Powtarzam spokój, cierpliwość i dokładne sprawdzenie przed zapłaceniem rachunku!!!! Natomiast jesli chcesz aby została postawiona diagnoza a naprawić sam, to w zasadzie odradzam, gdyż mechanik może się pomylic a Ty kupisz części niepotrzebnie !!!! (kasa w błoto) po takiej akcji kasy nie odzyskasz!!! A jeszcze dodam, że rozebranie pompy na obecnym etapie nie jest wskazane!!!!! Edytowane 20 Października 2013 przez robertbydzia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 A jeszcze dodam, że rozebranie pompy na obecnym etapie nie jest wskazane!!!!! Ok. To podjadę pod jakiś dobry warsztat typu właśnie bosch service albo diesel centrum i zostawie im do diagnozy, a co do reszty zastosuję się do twoich rad. Filtra nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) Kolega dobrze Ci radzi. I najlepiej odbierać samochód rano gdy Ty sam go odpalisz.(i silnik będzie zimny) Najlepiej też, jak i Ty wspomniałeś do "Boscha". Lecz nie łap się na wymianę czujnika ciśnienia na listwie - gdyby taki błąd wystąpił. Ten czujnik jest ostatnim ogniwem w całym układzie. Jeśli pompa nie daje prawidłowego ciśnienia, to może wykazać czujnik, lub zawór w pompie. Też nie daj się na to od razu nabrać tylko wymień oring za zaworze za 2 zł. Potem odpowiednia adaptacja pompy i wydatek paliwa na wtryski. To wszystko zresztą opisywane jest w pliku pdf, który krąży na forum w różnych działach. Zatytułowany jest "Moc". Co prawda może być i w tematach o utracie mocy. Jak będziesz miał problem ze znalezieniem, to napisz a dam plik ponownie. Było tez na forum (po moich poradach), że ktoś podjechał do warsztatu Boscha, a oni stwierdzili, że pierwszy raz słysza o czymś takim jak adaptacja pompy, więc od razu Ci radzę zabrać samochód i szukać innego warsztatu. Teraz idę lulu Edytowane 20 Października 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Kolega dobrze Ci radzi. Najlepiej też, jak i Ty wspomniałeś do "Boscha". Lecz nie łap się na wymianę czujnika ciśnienia na listwie - gdyby taki błąd wystąpił. Ten czujnik jest ostatnim ogniwem w całym układzie. Jeśli pompa nie daje prawidłowego ciśnienia, to może wykazać czujnik, lub zawór w pompie. Też nie daj się na to od razu nabrać tylko wymień oring za zaworze za 2 zł. Potem odpowiednia adaptacja pompy i wydatek paliwa na wtryski. To wszystko zresztą opisywane jest w pliku pdf, który krąży na forum w różnych działach. Zatytułowany jest "Moc". Co prawda może być i w tematach o utracie mocy. Jak będziesz miał problem ze znalezieniem, to napisz a dam plik ponownie. Teraz idę lulu Dziękuję serdecznie, że się zainteresowaliście moim problemem. NA pewno posłucham waszych rad. Przypomniało mi się moze coś i bardzo istotnego. Podczas podpięcia pod komputer, jakiś tam test polegał na nagłym otwarciu przepustnicy na biegu jałowym. Zgasł. Podczas jazdy, nawet dynamicznej nigdy nie zgasnął, bo wiadomo puszczam sprzegło i dopiero wtedy wciskam gaz a i tak ni robię tego w tak dynamiczny sposób. Jeszcze raz dzięki. W Boschu powiedzieli mi, że pełna diagnoza będzie kosztowała do 240zł (czyli 240 ). Zapewnili mnie, że odbiorę samochód rano na zimnym silniku. Myślę, że to rozsądna opcja, niż szukanie przyczyny miesiącami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) Dziś kolega w dziale P12 napisał, że za pełną diagnostykę mechaniczną i elektryczną oraz wymianę wiązki przy przepływce zapłacił w Boschu 450zł, więc u Ciebie nie tak drogo. Gorzej jak doliczą części. Edytowane 24 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) Dziś kolega w dziale P12 napisał, że ża pełną diagnostykę mechaniczna i elektryczną oraz wymianę wiązki przy przepływce zapłacił w Boschu 450zł, więc u Ciebie nie tak drogo. Gorzej jak doliczą części. Jakby zamknęło się w 500zł to byłbym szczęśliwy. Edytowane 21 Października 2013 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) No jestem ciekaw, napisałeś "pełna diagnoza" czyli sama diagnoza???? wiec po co odbierać auto rano??? trzeba usunąć usterkę aby był sens odbioru po nocy! Odnośnie adaptacji pompy, osobiście pierwsze słysze, może chodzi o tzw "ustawienie podstawowe" czasem naz. "odblokowanie" Budowa pompy jest typowo mechaniczna a słowo "adaptacja" jak dla mnie ma się nijak do tego hasła. Prawdopodobnie chodzi o zawór regulacji cisnienia który jest w niej zamontowany. Po wymianie któregoś z elementów układu paliwowego może zmienić się ciśnienie więc wskazene jest ustawienie podstawowe o ile jest taka funkcja!!! a być nie musi. Wtryskiwacze oczywiscie po wymianie lub zmianie pozycji trzeba odpowiednio przypisać (CR DELPHI) Edytowane 21 Października 2013 przez robertbydzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 No jestem ciekaw, napisałeś "pełna diagnoza" czyli sama diagnoza???? wiec po co odbierać auto rano??? trzeba usunąć usterkę aby był sens odbioru po nocy! Odebrałbym po nocy jakby naprawili, a to czy im to zlecę, to zależy od diagnozy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.