Gość h2o Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 (edytowane) Witam szanownych kolegów. Jako, że przekopałem trochę stron internetowych, a wciąż nie mam konkretnej odpowiedzi zwracam się do was o pomoc i podpowiedź. Więc krótko i na temat: Chcę założyć lpg do mojego qashqaia 2.0 benzyna - czy ten silnik nadaje się do takiej przeróbki? - jaki zestaw ewentualnie polecacie? - na co zwrócić uwagę po zamontowaniu lpg (coś słyszałem o jakiś luzach zaworowych - ktoś może mi to wytłumaczyć?) - znacie może jakiś dobry warsztat montujący lpg we Wrocławiu lub okolicach? pozdrawiam h2o Edytowane 12 Października 2013 przez h2o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 ad1. jak każdy inny silnik, ważny montaż i regulacja ad2. to zależy od tego gdzie będziesz montował, każdy monter ma swoje ulubione ważne aby nie był to produkt niszowy ad3. w Twoim aucie zawory sa regulowane ręcznie, i trzeba pilnować luzu, najlepiej przed montażem sprawdzić, ale też nei ma co dramatyzować, jak będzie dobrze założone i wyregulowane to powinno być OK ad4. pojeździj, popytaj, napisz co zaproponowali, może też warto rozważyć propozycję poza Wrockiem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor100 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 A może ktoś z użytkowników ma jakieś doswiadczenia z firmą PITEC z Poznania? Ponoć dobrze znają sie na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 opinie są różne, ale w wiekszości pozytywne, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor100 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Panie Dino a jakie jest Pana zdanie nt gazowania dwulitrowego qashqaia?Robił Pan taki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość januszz Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 (edytowane) Panie Dino a jakie jest Pana zdanie nt gazowania dwulitrowego qashqaia?Robił Pan taki silnik? Dobry wieczór przyłączam się do tego pytania. Chciałem też dopytać Pana czy gaz nie uszkodzi w żaden sposób silnika? Ponieważ zdania na ten temat są podzielone a wiele już słyszałem zarówno że uszkodzi jak i że nie ma wpływu. Czy jest możliwe montując normalną instalację uzyskanie takich wyników jak w tym samochodzie? Edytowane 11 Listopada 2013 przez DINO zedytowałem trochę, bo jakoś trąci reklamą :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 (edytowane) Dobra instalacja, podzespoły i nie ma strachu, że autku wyjdzie to bokiem. Apropo tego co podesłałeś... nie są możliwe takie przyrosty. To co oni tam napisali razem z podzespołami i ich wykonaniem to jakaś abstrakcja.. DT Gas Magic jety ogarniają taką moc(430km)? nie mówiąc już o 50% mocy ekstra hehe.... Wszystko dopełnia piękna podpórka wlewu LPG ... Dzięki nim będę spał z uśmiechem na ustach. Edytowane 11 Listopada 2013 przez GeorgeGt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 moje auto też nie powinno jeździć na gazie, a już mam zrobione trochę gazu przelało się za około xxxxx (3 z przodu) czyli trochę, i dalej jeździ, ważny jest dobry montaż i podzespoły, do tego strojenie auta, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_28_OL Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Cześć, z racji tego, że miesięcznie średnio wydaję jakieś 700-800zł. na benzynę, przymierzam się do zamontowania instalacji LPG. Miałem wcześniej kilka zagazowanych aut i przy bieżącym serwisowaniu nie było większych problemów. W maju 2016 kupiłem QQ po licie z 2010r. słysząc (a raczej bardziej w necie po łebkach "czytając"), że to "idealne" auto do gazowania. Jak już kupiłem QQ i doczytałem o LPG w MR20, okazuje się, że tak różowo nie jest... Pierwsze moje zapytanie do "gazownika" skierowałem do AUTO GAZ SEBA OLSZTYN, gdzie serwisowałem dotychczasowe auta z lpg i usłyszałem, że do QQ MR20 się nie montuje, bo check engine, katalizator. itp... Masakra. Poczytałem, podzwoniłem - Cargaz Olsztyn - "montujemy, spoksik, koniecznie z lubryfikacją", Auto Gaz Predko - "spoksik, żadna lubryfikacja nie jest potrzebna, to ściema". Dzwonie do Mławy (nie pamiętam nazwy zakładu) - "żaden problem, ale lubryfikacji nie montujemy bo nikt nie chce (cena...)". Wykopałem w końcu w necie firmę Energy Gaz Polska (Wawa) - "montujemy na BRC, zero problemów, producent zaleca lubryfikację". Pominę oczywiście ASO Nissan, gdzie obligatoryjna odpowiedź to "nie da się, po 50k km silnik do remontu"... Proponowane przez zakłady ceny oscylują między 2800 a 3200zł, propozycje to STAG lub BRC SQ32ODB. Nie ukrywam, że preferuję zamontować LPG gdzieś w okolicy Olsztyna (bo decyzję o samej instalacji już raczej podjąłem), natomiast u kogo, na jakich podzespołach - nie mam pojęcia. Temat wałkuję od 2 miesięcy i tracę pomału wątek...Nie chodzi o 500zł różnicy w cenie na całej instalacji tylko co zamontować bo ilu gazowników tyle opinii, a jeszcze więcej proponowanych konfiguracji. Auto od nowości, regularnie serwisowane w ASO, przebieg 130k km. Zamierzam pojeździć QQ ze 3-4 lata po 15k km rocznie. Help? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areks343 Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 Dokładnie w takim samym aucie mam Zenita Pro OBD , wtryski hercules , reduktor Tomasetto mam lubryfikację ale na moje życzenie. Qashqai +2 2010 rok (trochę cięższy od zwykłego ) instalacja zakładana przy przebiegu 132 tyś teraz mam 151 tyś i wszystko super , Spalanie głównie krótkie trasy 3-5km benzyna 10 gaz 13 w trasie przy 120/130km/h benzyna 7 gaz 9,5-10. Ogólnie polecam ani razu check nie zaświecił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_28_OL Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 Powiedz mi jeszcze gdzie montowałeś Zenita i za jakie pieniążki jak możesz. W mojej okolicy proponują tylko BRC i STAGa, a do tego opinie o zakładach są bardzo różne. Mogę zamontować BRC SQ32ODB w Wawie w tzw. "dobrym" warsztacie, a potem serwisować u siebie w okolicy bo serwis jest w całym kraju, ale boję się potem usłyszeć "trzeba było montować u nas to by było ok". Mam kolejne info, że do silnika 2.0 (MR20) instalacja BRC SQ32ODB nie wymaga lubryfikacji (jest podniesione dawkowanie benzyny), wersja OBD zapewnia brak błędów check engine, prawidłowe strojenie gwarantuje nie wypalanie katalizatora i gniazd zaworów, kolektor jest demontowany przy robocie, sprawdzenie luzu zaworowego co 40k km (ewentualna regulacja 500-1000zł). Ufamy? Da radę cosik takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areks343 Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 Zenit montowany w Bydgoszczy koszt 2850 zł . Luzy zaworowe mam zamiar sprawdzić za około 10 tyś . Ale po tym jak auto równo chodzi i jak ładnie odpala to nie sądzę żeby cokolwiek złego się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_28_OL Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Zdecyduję się chyba na BRC SQ32ODB z lubryfikacją. Otrzymałem sugestię, że co do zasady przy instalacji IV generacji jest ona elementem zbędnym, a zamiast tego lepiej jest zwiększyć udział benzyny, czyli w trakcie jazdy na lpg będzie zużywał również "trochę" benzyny. Co do lubryfikacji - zaproponowano mi wersję za 150 i za 350zł, nie mam pojęcia czym one się różnią, pewnie jakością dokładności dozowania. Jaką podjąć decyzję? Czy prawdą jest, że lubryfikacja negatywnie wpływa na katalizator? Podpowiedzcie proszę co będzie lepsze dla mojego QQ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Polecam temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103483-opinie-o-instalacjach-brc/ Ja jeżdżę dużo i już mam 117000km z czego 114000kkm na lpg bez problemu! Zero błędów zero wymienionych części typu katalizator, sonda itp.... filtry,klocki,olej,tarcze i więcej nic nie miałem do roboty w tym aucie. Ważne jest: Montaż, kalibracja Serwis ja robie co 15kkm) Wymiana oleju w silniku , ja robię co 10kkm Mam lubre intec używam także płynu tej firmy. Czy jestem zadowolony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 ....Ja jeżdżę dużo i już mam 117000km z czego 114000kkm na lpg ...... czy w tym czasie sprawdzałeś (regulowałeś) luzy zaworowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 (edytowane) Co ok 20 tys km jeżdżę na kontrolę do aso. Jak do 5ej pory nic nie było regulowane no chyba,że poprzednia właścicielka. Auto kupiłem z przebiegiem 61tys km. Edytowane 10 Października 2016 przez BarracuDa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Tylko czy w ASO sprawdzają luzy? Wątpię. Co więcej domyślam się że w silnikach NISSAN luzy zaworowe regulowane są płytkami, a jeśli tak to nie jest to najtańsza operacja. tu jest ciekawy artykuł http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/lpg-2864/news-lpg-tak-ale-nie-w-tych-silnikach,nId,953475 i ten http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 witam. Posiadam w rodzinie 4 auta zagazowane.Przebiegi na gazie od kilku do kilkudziesieciu tysiecy.Ostatnia regulacja zaworow w mazdzie to cos ok 300 zl.Robocizna plus plytki na 12 zaworow. Oczywiscie nie ASO W qq jeszcze nie robione maly przebieg.Auta chodza bez zarzutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) wg LPG mnie ważne jest zapobieganie - profilaktyka tzn. sprawdzanie luzów zaworowych i ich okresowa regulacja, tak robiłem w Mitsubishi Carismie (przebieg z jakim sprzedałem ponad 300kkm) i Hyundaiu Tucsonie (przebieg ponad 200kkm). Niemniej jestem świadomy zagrożeń w tym np. przyspieszonej korozji układu wydechowego. Ewentualnych usterek spodziewałbym się przy 150-200kkm, szczególnie przy zaniedbaniach obsługowych. Edytowane 8 Listopada 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 .... jestem świadomy zagrożeń w tym np. przyspieszonej korozji układu wydechowego...... to fakt że tłumiki na lpg zużywają się szybciej, ponieważ ze spalania gazu powstaje sporo pary wodnej, co przyspiesza korozję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) to fakt że tłumiki na lpg zużywają się szybciej, ponieważ ze spalania gazu powstaje sporo pary wodnej, co przyspiesza korozję zależy w których moja Carisma z 1999 w ciągu 12 lat eksploatacji (z tego 7 na LPG) miała wymieniany tłumik może nawet oba a Hyundai z 2008, którego sprzedałem w tym roku miał wsio oryginalne w ekstra stanie Edytowane 8 Listopada 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 zależy w których moja Carisma z 1999 w ciągu 12 lat eksploatacji (z tego 7 na LPG) miała wymieniany tłumik może nawet oba a Hyundai z 2008, którego sprzedałem w tym roku miał wsio oryginalne w ekstra stanie to zależy też od materiału z jakiego wykonany jest tłumik np. stal aluminiowana jest w różnej jakości i grubości, najlepszy byłby z kwasówki no ale to są już inne koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 to zależy też od materiału z jakiego wykonany jest tłumik np. stal aluminiowana jest w różnej jakości i grubości, najlepszy byłby z kwasówki no ale to są już inne koszty teoretycznie mamy trend oszczędnościowy tzn produkujemy co raz taniej więc chyba oszczędzając nie tylko na kosztach pracy ale i na materiałach, bo w końcu auta mają teraz od 2 do 7 lat gwarancji, a potem cóż z reguły to zmartwienie kolejnego właściciela wydech to tylko przykład tak jak regulacja luzów (płytki zaworowe, szklanki itp.) ale należy liczyć się również z innymi konsekwencjami szczególnie jeśli zaoszczędzimy na instalacji i robociźnie czasem nie do końca fachowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 teoretycznie mamy trend oszczędnościowy tzn produkujemy co raz taniej więc chyba oszczędzając nie tylko na kosztach pracy ale i na materiałach.... niestety tak jest w wielu przypadkach że dawna jakość została obecnie zastąpiona przez byle jakość i tandetne wykonanie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 teoretycznie mamy trend oszczędnościowy tzn produkujemy co raz taniej więc chyba oszczędzając nie tylko na kosztach pracy ale i na materiałach.... niestety tak jest w wielu przypadkach że dawna jakość została obecnie zastąpiona przez byle jakość i tandetne wykonanie.... dlatego (bo oszczędza się również na podzespołach silników) trzeba działać rozważnie bo nowoczesne silniki są mniej odporne na LPG, który bezwzględnie uwidoczni niedomagania silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.