Datex Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Witam. Odnoszę wrażenie, że przód mojej Almerki jest nieco niżej niż być powinien: W związku z tym proszę użytkowników N16 z silnikiem 2.2 DI lub dCi (podobna waga silników i ten sam typ sprężyn) o dokonanie pomiarów i porównanie z moimi tak jak na zdjęciu powyżej. Oprócz słabego efektu optycznego przednie zawieszenie dobija za szybko. Koszt nowych sprężyn jest dość niski więc chciałbym doprowadzić przednie zawieszenie do porządku i nieco zwiększyć komfort jazdy - chyba że wszystkie N16 tak mają to się nie czepiam Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 W benzynowych jest tak samo. Normalny przejazd przez progi jest awykonalny, samochód mocno się "ugina". Wymiana spręzyn na nowe nic nie daje (wymieniałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 A czy przód z tyłem jest na mniej - więcej tej samej wysokości ? Jak patrzę na zdjęcia swojej Almery oraz na zdjęcia od producenta to chyba jednak coś nisko mam przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 (edytowane) Tak to mw. wygląda w benzynie przy nowych sprężynach z przodu Edytowane 13 Października 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Wydaje mi się, że wyżej niż moja. Jaki rozmiar koła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 1855/65R15 ale zwórć uwage że to jest 1.8noPb z butlą LPG w bagazniku a u Ciebie 2.2D a zdaje się, że McP są te same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Sprężyny są inne do benzyny a inne do ciężkiego diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 (edytowane) Fakt, sprawdziłem, do D są o 19mm dłuzsze i 1mm grubsze. A sprawdzałeś czy nie pękły przy kielichu? Bo to standard w N16 Edytowane 14 Października 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Sprężyny mam całe. Tylko właśnie autko nisko stoi i zawieszenie z przodu szybko dobija. Amorki też mam ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Tak już jest Tak mają japończyki Zauważ że próg jest poziomo, a wydaje się jakby tył szedł wyżej Look, fotka zaraz po kupnie auta. Poprzednia właścicielka wymieniła sprężyny bo miała takie same odczucia. Tak stoi 2.2 na nowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 A mogę prosić o podanie wymiarów takich jak podałem? No i jakie koło bo chyba mniejsza felga niż u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Sprawdziłem Ci w benzynie 1.8 na 185/65/R15 i dwuletnich sprężynach MagnumTechnology ok. 64,5cm więc moim zdaniem u Ciebie jest OK jakie masz koło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 (edytowane) Kolego Datex, nie przejmuj się Tak jest skonstruowana Alma Takie ma nadkola Dla przykładu zobacz sobie tę fotkę Regulowane zawiesznie, przód -35 tył -38, próg jest poziomo idealnie a zobacz jaka jest różnica między kołem a nadkolem tak ma większość japońców poza tym nie porównuj 2.2 diesla z benz 1.8 jest duża różnica w ciężarze, zawieszenie z przodu ma lekko inną charakterystykę, kolumna też ma inny kąt Edytowane 14 Października 2013 przez bartek9108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Ja mam koło 195/55/16 - standard w tym modelu. Daje to średnicę koła 620,9 mm Koło 185/65/15 daje średnicę 621,5 mm czyli praktycznie to samo. 1,5 cm różnicy to zawsze troszkę dalej do dobicia zawieszenia. Kurcze, muszę wziąć poziomicę i przymierzyć do progu i zobaczę czy jest równo. Po zdjęciach widać jak byk że mój jest coś za nisko mimo wszystko. Chodzi mi żeby chodź trochę podnieść komfort jazdy a nie że głębsza studzienka i bum, przód dobija a tył przechodzi gładko. Jak wsiadam do Almery z Land Cruisera na pneumatyce to można szału normalnie dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Jeśli wiesz i czujesz że dobija, to trzeba zrobić. Zastanowić się tylko trzeba, czy stare sprężyny rozciągnąć na zimno, czy też kupić nowe. Tak czy tak trzeba rozebrać - czyli koszta te same. Możesz zobaczyć czy na Twoich jest jakiś znak kolorystyczny. Są jeszcze firmy które robią sprężyny o różnym stopniu twardości (nie mylić ze sportowymi) i zaznaczają je kolorystycznie. Inna opcja, założyć od dieselka, ale używki. Nowe chyba dużo by Ci podniosło. U mnie nowe podniosły przód o 2,5 cm, ale musiałem wymienić, gdyż obie miałem pęknięte na ostatnim zwoju na górze, więc dużo się nie podniosły w stosunku do pękniętej. (ale ja mam 2,2 dci i dużego manewru już nie mam.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Też mam 2.2 dCi. Przyjrzę się bardzo dokładnie wieczorem czy aby na pewno nic nie jest popękane. Wolę kupić nowe bo ceny nie są jakieś wysokie, około 120 zł za sprężynę do 2.2 dCi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 U mnie po wymianie nic się nie zmieniło, co próg zwalniający to hamowanie do zera, bo inaczej wadzimy belką. Z resztą zawsze tak było. N16 jest masakrycznie ciężka po prostu i mocno się ugina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Też mam 2.2 dCi. Przyjrzę się bardzo dokładnie wieczorem czy aby na pewno nic nie jest popękane. Wolę kupić nowe bo ceny nie są jakieś wysokie, około 120 zł za sprężynę do 2.2 dCi. O swoim przypadku pisałem tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86253-stuki-i-halas-w-przednim-zawieszeniu/?do=findComment&comment=882078 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Popatrzałem na moje sprężyny - nie są nigdzie popękane ani nic takiego. Mam na nich oznaczenie koloru fiolet i pomarańcz. Tak z ciekawości sprawdziłem sobie manuala i są tam podane fabryczne wysokości: Tak więc moje autko z przodu jest za niskie o około 4 cm, z kolei tył mam za wysoki o około centymetr. Manual podaje wysokości przy pełnym zbiorniku paliwa, w chwili mierzenia paliwa miałem około 2/3 baku. Tak czy siak wychodzi na to że muszę kupić sprężyny na przód i odboje z osłonami bo te moje aktualne nie są w rewelacyjnym stanie. Jakie sprężyny kupić aby nie padły za chwilę ? Kayaba, Monroe czy jakieś inne ? Niestety na markach zawieszeń znam się tylko w terenówkach. Amorków nie wymieniam bo jestem po przeglądzie i mają 70% i 68% sprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 (edytowane) Kropki pomarańczową i fioletową miały też springi u mnie więc to pewnie tylko jakaś kontrola jakości. Ja przeszło dwa lata jeżdżę na najtańszych MagnumTechnology, przynajmniej jeszcze nie pękły jak fabryczne Monroe. Wynikami sprawności z SKP bym się nie sugerował, byłem z kolegą ostatnio na takiej stacji żeby sprawdzić co i jak tak dla siebie i przy wylanym amortyzatorze wyszła sprawność 70% Edytowane 14 Października 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Mi dobrze amorki zbadali, z tyłu wyszło 37 i 40% i też powoli zabieram się za wymianę. A więc wziąłem poziomicę i wyszło że próg nie jest idealnie poziomo. Jak widać laser z tyłu drzwi znajduje się lekko pod dolną krawędzią drzwi. Natomiast z przodu jest już na drzwiach i wyraźnie nad progiem. Teraz to samo z nadkolami, laser z tyłu ustawiony idealnie na krawędzi tylnego błotnika: Natomiast na przednik błotniku: Jak widać w moim przypadku przód ewidentnie jest niżej. Po dokładnym pomierzeniu mam takie wysokości: Przód: 640 mm -> niżej o 28 mm w stosunku do serii. Tył: 664 mm -> wyżej o 6 mm w stosunku do serii. Pomiary dokonywane na praktycznie idealnie poziomym terenie. Co ciekawe wysokości błotników przednich i tylnych po obu stronach samochodu są równe co do 1 mm W przyszłym tygodniu zamawiam sprężyny, prawdopodobnie KAYABA. Pytanie do osób które wyjmowały mcpherson z N16, trzeba koniecznie wyjmować całą kolumnę wraz ze zwrotnicą, czy uda się wyjąć samą kolumnę bez zwrotnicy? Pytam bo wtedy odchodzi robota z wybijaniem sworzni, rozkręcaniem hamulców itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Da się bez, przynajmniej w benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) Nie trzeba całej zwrotnicy, lecz może być tak że tylo końcówka drążka. Odkrecasz dwie śruby przy zwrotnicy i trzy na górze od amorka. Albo włóż do bagażnika trelinke i będzie ok. - żart . Edytowane 17 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 A więc wymieniłem sprężyny i przy okazji wahacze (luz na tulejach tylnych) i łączniki stabilizatorów. Sprężyny - KAYABA Wahacze - TRW Łączniki - MOOG Efekt? Przód poszedł do góry na 667mm (prawie jak seria) czyli o 27mm w górę. Pomiar dokonywany na nie do końca poziomym terenie więc wynik też nie jest jeszcze ostateczny. Jazdy próbnej też jeszcze nie było. Na pewno efekt optyczny zdecydowanie lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 a jak własciwosci jezdne na nierownosciach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.