Gość tomek66 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Witam, Posiadam od roku primere P11 2.0TD z 97 roku. Na osprzęcie zexel. Jak ją kupiłem od samego początku były niewielkie problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, należało trochę pokręcić. Obecnie niestety jest tragedia... z odpalaniem, właśnie na ciepłym silniku. Można zajechać akumlator, a i tak nie odpali. Sytuacja od rana np, wsiadam do samochodu, zero problemu, odpala. Przejadę do miasta, postawie samochód dosłownie na 10 minut, wracam, chce odpalić ale niestety kręci, kręci i nie odpala. Jednak gdy ma postoi np z godzinę to znów bez problemu odpala. Raz zrobiłem eksperyment, na rozgrzany obudowę czujników temperatury silnika polałem zimną wodę, schodziłem i auto odpaliło bez żadnego problemu. A więc wymieniłem czujnik temperatury silnika, 2 pinowy. Niestety nic to nie pomogło. Sprawdziłem przez zworkę i nie wykrywa żadnych błędów. Klubowicze, co robić ? Jakieś rady ? Czy mieliście kiedyś z taką sytuacją do czynienia ? Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek197612 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 ewidentna wina czujnika temperatury cieczy chlodzacej, spróbuj wypiac wtyczke od tego czujnika i tak pojezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Przyłączam się do tematu, tyle że ja mam na osprzęcie Boscha, też myślałem że to wina czujnika temp. cieczy, ale wymieniłem go i to samo. Zimny idzie dosłownie na pół obrotu a ciepły 3,4 raz. Po ustawieniu kąta wtrysku zapalał dobrze ciepły przez 2 tygodnie, wróciłem z trasy i problem wrócił. Darek jak odłączy wtyczkę z czujnika to będzie grzał cały czas świecę i będą wentylatory goniły, więc nie polecam tak jeździć. A u mnie to widać że coraz gorzej, jeszcze pare miesięcy temu trzeba było dłużej zakręcić, a teraz to już przekłada się na pare razy bo można zajeździć rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek66 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Tzn czujnik temperatury był wymieniany na nowy i nic nie pomogło. A co sądzicie o uszkodzeniu pompy wtryskowej, bądź też czujnika położenia wału ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Czujnik temperatury silnika (2 pinowy sie sprawdza poprzez pomiar oporu) .czujnik plozemmia walu korbowego sprawdz tez mierzac jego opor .Jesli juz polewaz woda to nie czujnik temp silnika tylko glowice pompy wtryskowej. Zagrzewasz go temp kiedy nie mozesz odpalic go na cieplym -polewsz zimna woda glowice (1,5l wody starczy) i odpalasz . Jesli odpali to masz przyczyne . Sprawdz jeszcze czy nie cieknie paliwo spod glowicy pompy . Tam jest taki duzy oring i on moze puszczac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek66 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Witam Dzięki za zainteresowanie . Pomierzyłem opory na czujniku położenia wału , wartości były następujące przed odpaleniem 1,42koma , po rozgrzaniu 1,68koma. Eksperyment z polewaniem zimną wodą głowicy pompy wtryskowej także przeprowadzałem - bez rezultatów . wycieków z pompy nie zauważyłem. Nie wiem już co mam robić. Przejże jeszcze rozrusznik , wydaję mi się że zbyt wolno kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Witam Dzięki za zainteresowanie . Pomierzyłem opory na czujniku położenia wału , wartości były następujące przed odpaleniem 1,42koma , po rozgrzaniu 1,68koma. Eksperyment z polewaniem zimną wodą głowicy pompy wtryskowej także przeprowadzałem - bez rezultatów . wycieków z pompy nie zauważyłem. Nie wiem już co mam robić. Przejże jeszcze rozrusznik , wydaję mi się że zbyt wolno kręci. Zainteresuj się jeszcze kątem wtrysku, jednak on jest też wpływowy na rozruch ciepłego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Jesli masz wszystko dobrze poustawiane , nie pokazuje zadnych bledow i po przejrzeniu rozrusznika sie nie poprawi to ja bym sprawdzil cisnienie sprezania jak sie silnik nagrzeje to wez sprawdz wtedy czy nie pokazuje sie paliwo pod spodem glowicy pompy wtryskowej . Kolega mial tak w golfie ze na zimnym odpalal a goracy nie mogl. Okazalo sie ze jak sie nagrzal to paliwo sie pokazywalo pod glowica . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek66 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Witam Długo się nie odzywałem bo nie mogłem znaleźć czasu. Przejrzałem rozrusznik ,wszystko było w nim Ok. Podczas montażu zauważyłem , że kabel zasilający ( ten gruby ) był do połowy grubości zaśniedziały i jak gdyby naderwany. Naprawiłem ten kabel i wszystko się poprawiło. Rozrusznik kreci jak gdyby o 50procent szybciej. Poprawiło się odpalanie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 U siebie w końcu znalazłem przyczynę, okazało się że to wina słabej masy, w miejscu styku do karoseri aż przyrósł kabel a przy skrzyni przy klemie kabel trzymał się na 3 drucikach. Wyczyściłem wszystko uciąłem kawałek kabla przy skrzyi i zacisnąłem nową klemę i teraz rozrusznik kręci tak szybko aż śwista, to dlatego raz dobrze palił a raz źle na ciepłym, a na zimnym jak przekręcałem kluczyk na zapłon to przez sekude nic i dopiero kręcił teraz odrazu kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Panowie mam problem Od dluzszego czasu mialem niewielki problem z odpalanie na cieplym silniku (musialem dluzej pokrecic, pozniej dodac ciut gazu). Niedawno gdy wracalem z pracy, w polowie trasy wystrzeglilem mojego nismo, wrzucilem bieg jalowy i... silnik zgasl :/ nie moglem go pozniej odpalic, jedynie z dodatkiem gazu ale wtedy kleby siwego dymu za mna. Podczas jazdy nie ma zadnych objawow, silnik pracuje ze stala dynamika, turbo sluchac, nie kopci, nie ma spadkow mocy. Jedynie na biegu jalowym skacze na obrotach i gasnie :/ Im cieplejszy silnik tym wiekszy problem z uruchomieniem silnika. Bylem u mechanika i podejrzewa pompe (zexel) profilaktycznie wymienilem fitr paliwa, jednak nic sie nie zmienilo. Zrobilem maly test, mianowicie na zimny slinku, odpala od dotkieca, silnik popracuje chwile (niecala minute) i zaczyna przygasac i pada Jutro jade na komputer. Powiedzcie mi czy jest mozliwosc, ze wystraczy tylko uregulowac dawki paliwa na biegu jalowym czy sa inne rozwiazania. Wydaje mi sie, ze wlasnie w dwace tkwi problem, bo na wyzszych obrotach silnik zachowuje sie calkowicie normalnie Mozecie mi cos poradzic? Nie widzie mi sie zakup nowej pompy :/ P.S Sprawdzilem mase, jest ok. Z tym poczatkowym problemem odpalaniem na cieplym silniku to myslalem, ze rozrusznik (byl w planach) jednak to nie on, kreci dosyc szybko Bylem dzis u elektronika Dopiero na jego podworku zapalil sie 'chceck', to dobry znak Możliwosci takich objawow moga byc nastepujace: - nie zamykajacy sie zawor EGR (odpada, bo w EGR siedzi 2 zl - zapowietrzony uklad paliwowy na drodze bak --> pompa - Niesprawny jeden lub wiecej z wtryskiwaczy, - wyeksploatowany nastawnik pompy ( i to obstawial najbardziej) Jutro zostawiam samochod u mechanika i niech sprawdzaja w takiej kolejnosci w jakiej napisalem. Tak za wczasu juz, znacie moze namiary na jakas dobra pompe Zexela'a 1996 r.? Elektornik polecal mi od angielskich aut, poniewaz w UK dosyc szybko sie zmienia samochody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Nie pociesze cie bo u mnie były te same objawy jak przeskoczył pasek napędu pompy i miałem kod 21, jak się okazało skoczył o 2 zęby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 21 to jest błąd pompy wtryskującej? Pasek jest przy pompie wspomagającej o ile sie nie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 To jest błąd zaworu czasu kąta wtrysku, 2 razy miałem cyrki jak pasek przeskoczył i zawsze był ten błąd. Pasek jest pod tą plastikową osłoną co wychodzi z niej vacum pompa i też jest ona nim napędzana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 a jak moge sprawdzic, czy pasek przeskoczyl? Ewentualnie jak mozna go ustawic w odpowiedniej pozycji? Zdjac napincza, ustawic i naciagnac pasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 ściągnij tą pokrywę, ustaw koło na w odpowiednim miejscu i policz ilość zębów od znaku do znaku, powinno być 29, u mnie po przeskoczeniu było 31, a prościej będzie jak sprawdzisz jego napięcie po ściągnięciu pokrywy, jak luźny to napewno przeskoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Problem rozwiązany Pompiarz przeczyscil sterownik, poprawin okablowanie pompy i ja uszczelnil. Taka przyjemnosc 400 zl. Jednak czasem przy odpalaniu pojawia sie 'check engine' i faluje na obrotach, po przekroczeniu 3500 tys obrotow kontrolka gasnie i wszystko jest w normie Przypuszczam ze to moze byc wtrysk sterujacy, bo takie objawy sa tylko przy odpalaniu i to nie za kazdym razem. Co o tym sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Ale co tu przypuszczać i wydawać niepotrzebnie kase, masz diagnostykę na spinacz i wszystko wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 nie mam :/ czytalem kiedys o tym i ze spinacza wtyczka tak? czy jakos tak, znalezc jeszcze program... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Jaki program? Wkładasz spinacz w wtyczkę (w odpowiednie piny) umieszczoną pod deską rozdzielczą nad pedałem sprzęgła, następnie załączasz stacyjkę i patrzysz jak ładnie mruga kontrolka silnika. Przy okazji liczysz mrugnięcia. Jak się napatrzysz, i policzysz wszystkie, wchodzisz na forum i sprawdzasz kod błędu. Wejdź na FAQ i poczytaj co i jak, nie ma co się powtarzać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arek00 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Witam, Posiadam od roku primere P11 2.0TD z 97 roku. Na osprzęcie zexel. Jak ją kupiłem od samego początku były niewielkie problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, należało trochę pokręcić. Obecnie niestety jest tragedia... z odpalaniem, właśnie na ciepłym silniku. Można zajechać akumlator, a i tak nie odpali. Sytuacja od rana np, wsiadam do samochodu, zero problemu, odpala. Przejadę do miasta, postawie samochód dosłownie na 10 minut, wracam, chce odpalić ale niestety kręci, kręci i nie odpala. Jednak gdy ma postoi np z godzinę to znów bez problemu odpala. Raz zrobiłem eksperyment, na rozgrzany obudowę czujników temperatury silnika polałem zimną wodę, schodziłem i auto odpaliło bez żadnego problemu. A więc wymieniłem czujnik temperatury silnika, 2 pinowy. Niestety nic to nie pomogło. Sprawdziłem przez zworkę i nie wykrywa żadnych błędów. Klubowicze, co robić ? Jakieś rady ? Czy mieliście kiedyś z taką sytuacją do czynienia ? Pozdrawiam ! w Witam, Posiadam od roku primere P11 2.0TD z 97 roku. Na osprzęcie zexel. Jak ją kupiłem od samego początku były niewielkie problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, należało trochę pokręcić. Obecnie niestety jest tragedia... z odpalaniem, właśnie na ciepłym silniku. Można zajechać akumlator, a i tak nie odpali. Sytuacja od rana np, wsiadam do samochodu, zero problemu, odpala. Przejadę do miasta, postawie samochód dosłownie na 10 minut, wracam, chce odpalić ale niestety kręci, kręci i nie odpala. Jednak gdy ma postoi np z godzinę to znów bez problemu odpala. Raz zrobiłem eksperyment, na rozgrzany obudowę czujników temperatury silnika polałem zimną wodę, schodziłem i auto odpaliło bez żadnego problemu. A więc wymieniłem czujnik temperatury silnika, 2 pinowy. Niestety nic to nie pomogło. Sprawdziłem przez zworkę i nie wykrywa żadnych błędów. Klubowicze, co robić ? Jakieś rady ? Czy mieliście kiedyś z taką sytuacją do czynienia ? Pozdrawiam ! Przyczyną problemów z odpaleniem gorącego silnika po 10-20 minutach jest zużyta głowiczka pompy wtryskowej,po rozgrzaniu nie wytwarza odpowiedniego cisnienia paliwa,na ciepłym silniku świece krótko grzeją i słabe ciśnienie wtrysku dlatego niemoże zapalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Witam,trochę poczytałem postów i jednak potrzebuję zadać kilka pytań. Otóż mam problem z uruchamianiem silnika na ciepło. Czasem trzeba z 5s. kręcić zanim zapali. Zimny zapala lepiej. Check nie zapala się (sprawny jest) Silnik pracuje normalnie ale jak się dobrze przyjrzeć obrotomierzowi to widać jakby obroty trochę drgały/falowały. Wskazówka temperatury silnika zawsze była równo w poziomie a od jakichś 2 miesięcy jest o około 2 mm niżej. Od czego zacząć sprawdzanie/szukanie przyczyn problemu? Oczko diagnostyczne akumulatora pokazuje OK choć klemy pokrywają się nalotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Jak widzisz zasiarczenie akumulatora(malot) to leć do spożywczaka i kup wode demineralizowana i uzupełnij wode w aku tak aby płytki były całe zakryte.Oczko może pokazywać ale taki stan niszczy aku i prowadzi do szybkiego zużywania.Sprawdź standardowo: Czujnik położenia wału korbowego Wtryskiwacz sterujący(opór)Jezel czujesz spadki mocy to przepływomierz Wyczyść nastawnik HDK dawki paliwa(ta czapa na pompie) - ale jak nie umiesz to nie zabieraj się bo źle ustawiona dawka = spalanie jak smok,lub nie odpalenie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Dzięki za poradę. Akumulator ma nierozbieralną budowę i nie mam jak sprawdzić poziom elektrolitu. A auto samo się naprawiło. Zajrzałem do paska od napędu pompy wtryskowej - jest ciasno i nie mógł przeskoczyć a jak już miałem maskę podniesioną to poruszałem kabelkiem od wtrysku sterującego i poruszałem kabelkami od czujników temperatury. Tak właściwie to nie wiem co zrobiłem ale na razie silnik pali normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Mi jak palił słabo na ciepłym to miałem pękniętą głowicę. Na zimnym palił ładnie, na ciepłym kilka sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.