Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

CD20T problemy z odpalaniem na ciepłym


Gość tomek66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomek66

Witam,

Posiadam od roku primere P11 2.0TD z 97 roku. Na osprzęcie zexel. Jak ją kupiłem od samego początku były niewielkie problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, należało trochę pokręcić. Obecnie niestety jest tragedia... z odpalaniem, właśnie na ciepłym silniku. Można zajechać akumlator, a i tak nie odpali. Sytuacja od rana np, wsiadam do samochodu, zero problemu, odpala. Przejadę do miasta, postawie samochód dosłownie na 10 minut, wracam, chce odpalić ale niestety kręci, kręci i nie odpala. Jednak gdy ma postoi np z godzinę to znów bez problemu odpala. Raz zrobiłem eksperyment, na rozgrzany obudowę czujników temperatury silnika polałem zimną wodę, schodziłem i auto odpaliło bez żadnego problemu. A więc wymieniłem czujnik temperatury silnika, 2 pinowy. Niestety nic to nie pomogło. Sprawdziłem przez zworkę i nie wykrywa żadnych błędów. Klubowicze, co robić ? Jakieś rady ? Czy mieliście kiedyś z taką sytuacją do czynienia ?

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do tematu, tyle że ja mam na osprzęcie Boscha, też myślałem że to wina czujnika temp. cieczy, ale wymieniłem go i to samo. Zimny idzie dosłownie na pół obrotu a ciepły 3,4 raz. Po ustawieniu kąta wtrysku zapalał dobrze ciepły przez 2 tygodnie, wróciłem z trasy i problem wrócił. Darek jak odłączy wtyczkę z czujnika to będzie grzał cały czas świecę i będą wentylatory goniły, więc nie polecam tak jeździć.

 

A u mnie to widać że coraz gorzej, jeszcze pare miesięcy temu trzeba było dłużej zakręcić, a teraz to już przekłada się na pare razy bo można zajeździć rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek66

Tzn czujnik temperatury był wymieniany na nowy i nic nie pomogło. A co sądzicie o uszkodzeniu pompy wtryskowej, bądź też czujnika położenia wału ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury silnika (2 pinowy sie sprawdza poprzez pomiar oporu) .czujnik plozemmia walu korbowego sprawdz tez mierzac jego opor .Jesli juz polewaz woda to nie czujnik temp silnika tylko glowice pompy wtryskowej. Zagrzewasz go temp kiedy nie mozesz odpalic go na cieplym -polewsz zimna woda glowice (1,5l wody starczy) i odpalasz . Jesli odpali to masz przyczyne . Sprawdz jeszcze czy nie cieknie paliwo spod glowicy pompy . Tam jest taki duzy oring i on moze puszczac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek66

Witam

Dzięki za zainteresowanie . Pomierzyłem opory na czujniku położenia wału , wartości były następujące przed odpaleniem 1,42koma , po rozgrzaniu 1,68koma. Eksperyment z polewaniem zimną wodą głowicy pompy wtryskowej także przeprowadzałem - bez rezultatów . wycieków z pompy nie zauważyłem. Nie wiem już co mam robić. Przejże jeszcze rozrusznik , wydaję mi się że zbyt wolno kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za zainteresowanie . Pomierzyłem opory na czujniku położenia wału , wartości były następujące przed odpaleniem 1,42koma , po rozgrzaniu 1,68koma. Eksperyment z polewaniem zimną wodą głowicy pompy wtryskowej także przeprowadzałem - bez rezultatów . wycieków z pompy nie zauważyłem. Nie wiem już co mam robić. Przejże jeszcze rozrusznik , wydaję mi się że zbyt wolno kręci.

Zainteresuj się jeszcze kątem wtrysku, jednak on jest też wpływowy na rozruch ciepłego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz wszystko dobrze poustawiane , nie pokazuje zadnych bledow i po przejrzeniu rozrusznika sie nie poprawi to ja bym sprawdzil cisnienie sprezania

 

jak sie silnik nagrzeje to wez sprawdz wtedy czy nie pokazuje sie paliwo pod spodem glowicy pompy wtryskowej . Kolega mial tak w golfie ze na zimnym odpalal a goracy nie mogl. Okazalo sie ze jak sie nagrzal to paliwo sie pokazywalo pod glowica .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Długo się nie odzywałem bo nie mogłem znaleźć czasu.

Przejrzałem rozrusznik ,wszystko było w nim Ok. Podczas montażu zauważyłem , że kabel zasilający ( ten gruby ) był do połowy grubości zaśniedziały i jak gdyby naderwany. Naprawiłem ten kabel i wszystko się poprawiło. Rozrusznik kreci jak gdyby o 50procent szybciej. Poprawiło się odpalanie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U siebie w końcu znalazłem przyczynę, okazało się że to wina słabej masy, w miejscu styku do karoseri aż przyrósł kabel a przy skrzyni przy klemie kabel trzymał się na 3 drucikach. Wyczyściłem wszystko uciąłem kawałek kabla przy skrzyi i zacisnąłem nową klemę i teraz rozrusznik kręci tak szybko aż śwista, to dlatego raz dobrze palił a raz źle na ciepłym, a na zimnym jak przekręcałem kluczyk na zapłon to przez sekude nic i dopiero kręcił teraz odrazu kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie mam problem :(

Od dluzszego czasu mialem niewielki problem z odpalanie na cieplym silniku (musialem dluzej pokrecic, pozniej dodac ciut gazu). Niedawno gdy wracalem z pracy, w polowie trasy wystrzeglilem mojego nismo, wrzucilem bieg jalowy i... silnik zgasl :/ nie moglem go pozniej odpalic, jedynie z dodatkiem gazu ale wtedy kleby siwego dymu za mna. Podczas jazdy nie ma zadnych objawow, silnik pracuje ze stala dynamika, turbo sluchac, nie kopci, nie ma spadkow mocy. Jedynie na biegu jalowym skacze na obrotach i gasnie :/ Im cieplejszy silnik tym wiekszy problem z uruchomieniem silnika. Bylem u mechanika i podejrzewa pompe (zexel) profilaktycznie wymienilem fitr paliwa, jednak nic sie nie zmienilo. Zrobilem maly test, mianowicie na zimny slinku, odpala od dotkieca, silnik popracuje chwile (niecala minute) i zaczyna przygasac i pada :(

Jutro jade na komputer.

Powiedzcie mi czy jest mozliwosc, ze wystraczy tylko uregulowac dawki paliwa na biegu jalowym czy sa inne rozwiazania.

Wydaje mi sie, ze wlasnie w dwace tkwi problem, bo na wyzszych obrotach silnik zachowuje sie calkowicie normalnie :)

 

Mozecie mi cos poradzic? Nie widzie mi sie zakup nowej pompy :/

 

P.S

Sprawdzilem mase, jest ok. Z tym poczatkowym problemem odpalaniem na cieplym silniku to myslalem, ze rozrusznik (byl w planach) jednak to nie on, kreci dosyc szybko :)

 

Bylem dzis u elektronika :) Dopiero na jego podworku zapalil sie 'chceck', to dobry znak :D

Możliwosci takich objawow moga byc nastepujace:

- nie zamykajacy sie zawor EGR (odpada, bo w EGR siedzi 2 zl :)

- zapowietrzony uklad paliwowy na drodze bak --> pompa

- Niesprawny jeden lub wiecej z wtryskiwaczy,

- wyeksploatowany nastawnik pompy ( i to obstawial najbardziej)

 

Jutro zostawiam samochod u mechanika i niech sprawdzaja w takiej kolejnosci w jakiej napisalem.

Tak za wczasu juz, znacie moze namiary na jakas dobra pompe Zexela'a 1996 r.? :)

Elektornik polecal mi od angielskich aut, poniewaz w UK dosyc szybko sie zmienia samochody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pociesze cie bo u mnie były te same objawy jak przeskoczył pasek napędu pompy i miałem kod 21, jak się okazało skoczył o 2 zęby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest błąd zaworu czasu kąta wtrysku, 2 razy miałem cyrki jak pasek przeskoczył i zawsze był ten błąd. Pasek jest pod tą plastikową osłoną co wychodzi z niej vacum pompa i też jest ona nim napędzana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak moge sprawdzic, czy pasek przeskoczyl? Ewentualnie jak mozna go ustawic w odpowiedniej pozycji? Zdjac napincza, ustawic i naciagnac pasek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnij tą pokrywę, ustaw koło na w odpowiednim miejscu i policz ilość zębów od znaku do znaku, powinno być 29, u mnie po przeskoczeniu było 31, a prościej będzie jak sprawdzisz jego napięcie po ściągnięciu pokrywy, jak luźny to napewno przeskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem rozwiązany :) Pompiarz przeczyscil sterownik, poprawin okablowanie pompy i ja uszczelnil. Taka przyjemnosc 400 zl.

Jednak czasem przy odpalaniu pojawia sie 'check engine' i faluje na obrotach, po przekroczeniu 3500 tys obrotow kontrolka gasnie i wszystko jest w normie :)

Przypuszczam ze to moze byc wtrysk sterujacy, bo takie objawy sa tylko przy odpalaniu i to nie za kazdym razem. Co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki program? Wkładasz spinacz w wtyczkę (w odpowiednie piny) umieszczoną pod deską rozdzielczą nad pedałem sprzęgła, następnie załączasz stacyjkę i patrzysz jak ładnie mruga kontrolka silnika. Przy okazji liczysz mrugnięcia. Jak się napatrzysz, i policzysz wszystkie, wchodzisz na forum i sprawdzasz kod błędu. Wejdź na FAQ i poczytaj co i jak, nie ma co się powtarzać

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Posiadam od roku primere P11 2.0TD z 97 roku. Na osprzęcie zexel. Jak ją kupiłem od samego początku były niewielkie problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, należało trochę pokręcić. Obecnie niestety jest tragedia... z odpalaniem, właśnie na ciepłym silniku. Można zajechać akumlator, a i tak nie odpali. Sytuacja od rana np, wsiadam do samochodu, zero problemu, odpala. Przejadę do miasta, postawie samochód dosłownie na 10 minut, wracam, chce odpalić ale niestety kręci, kręci i nie odpala. Jednak gdy ma postoi np z godzinę to znów bez problemu odpala. Raz zrobiłem eksperyment, na rozgrzany obudowę czujników temperatury silnika polałem zimną wodę, schodziłem i auto odpaliło bez żadnego problemu. A więc wymieniłem czujnik temperatury silnika, 2 pinowy. Niestety nic to nie pomogło. Sprawdziłem przez zworkę i nie wykrywa żadnych błędów. Klubowicze, co robić ? Jakieś rady ? Czy mieliście kiedyś z taką sytuacją do czynienia ?

 

Pozdrawiam !

w

 

Witam,

Posiadam od roku primere P11 2.0TD z 97 roku. Na osprzęcie zexel. Jak ją kupiłem od samego początku były niewielkie problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, należało trochę pokręcić. Obecnie niestety jest tragedia... z odpalaniem, właśnie na ciepłym silniku. Można zajechać akumlator, a i tak nie odpali. Sytuacja od rana np, wsiadam do samochodu, zero problemu, odpala. Przejadę do miasta, postawie samochód dosłownie na 10 minut, wracam, chce odpalić ale niestety kręci, kręci i nie odpala. Jednak gdy ma postoi np z godzinę to znów bez problemu odpala. Raz zrobiłem eksperyment, na rozgrzany obudowę czujników temperatury silnika polałem zimną wodę, schodziłem i auto odpaliło bez żadnego problemu. A więc wymieniłem czujnik temperatury silnika, 2 pinowy. Niestety nic to nie pomogło. Sprawdziłem przez zworkę i nie wykrywa żadnych błędów. Klubowicze, co robić ? Jakieś rady ? Czy mieliście kiedyś z taką sytuacją do czynienia ?

 

Pozdrawiam !

Przyczyną problemów z odpaleniem gorącego silnika po 10-20 minutach jest zużyta głowiczka pompy wtryskowej,po rozgrzaniu nie wytwarza odpowiedniego cisnienia paliwa,na ciepłym silniku świece krótko grzeją i słabe ciśnienie wtrysku dlatego niemoże zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,trochę poczytałem postów i jednak potrzebuję zadać kilka pytań. Otóż mam problem z uruchamianiem silnika na ciepło. Czasem trzeba z 5s. kręcić zanim zapali. Zimny zapala lepiej. Check nie zapala się (sprawny jest) Silnik pracuje normalnie ale jak się dobrze przyjrzeć obrotomierzowi to widać jakby obroty trochę drgały/falowały. Wskazówka temperatury silnika zawsze była równo w poziomie a od jakichś 2 miesięcy jest o około 2 mm niżej. Od czego zacząć sprawdzanie/szukanie przyczyn problemu? Oczko diagnostyczne akumulatora pokazuje OK choć klemy pokrywają się nalotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Jak widzisz zasiarczenie akumulatora(malot) to leć do spożywczaka i kup wode demineralizowana i uzupełnij wode w aku tak aby płytki były całe zakryte.
Oczko może pokazywać ale taki stan niszczy aku i prowadzi do szybkiego zużywania.
Sprawdź standardowo:

 

Czujnik położenia wału korbowego

Wtryskiwacz sterujący(opór)
Jezel czujesz spadki mocy to przepływomierz

Wyczyść nastawnik HDK dawki paliwa(ta czapa na pompie) - ale jak nie umiesz to nie zabieraj się bo źle ustawiona dawka = spalanie jak smok,lub nie odpalenie silnika.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za poradę. Akumulator ma nierozbieralną budowę i nie mam jak sprawdzić poziom elektrolitu. A auto samo się naprawiło. Zajrzałem do paska od napędu pompy wtryskowej - jest ciasno i nie mógł przeskoczyć a jak już miałem maskę podniesioną to poruszałem kabelkiem od wtrysku sterującego i poruszałem kabelkami od czujników temperatury. Tak właściwie to nie wiem co zrobiłem ale na razie silnik pali normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...