Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nowy zacisk


tedzikooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Nia mam już sił na naprawę tylnego zacisku w mojej almie, były wymieniane reperaturki, czyszczone kilka razy i nic. Ciagle ten zacisk nie odbija jak puszcze z ręcznego. Postanowiłem szukać nowego bądź regenerowanego zacisku, kiedys tutaj chyba przewijał się temat że ktoś sprzedawać w dobrej cenie takie zaciski. Może wiecie o czym mowa? Acha czy wymienić od razu linkę od ręczengo i przewody dla świętego spokoju ?

Na załączonym obrazku zakreśliłem co nie odbija w zacsku.

post-36755-0-69191600-1381923220.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany przewodu gumowego. Rozwarstwiony wewnątrz potrafi zablokować zacisk. Druga sprawa to wymiana sprężyny na "mocniejszą". Pamietaj też, że były dwa rodzaje zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu gdzieś na forum widziałem fotkę, gdzie ktoś użył do zacisku (chodzi i dźwignię ręcznego) to wykorzystał sprężynę od hamulca w rowerze.

Sprężyna ta była o wiele mocniejsza niż ta w zacisku i swobodnie odciągała dźwignię.

Chyba patent miał dobry bo był zadowolony i już ręczny mu nie blokował. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Nia mam już sił na naprawę tylnego zacisku w mojej almie, były wymieniane reperaturki, czyszczone kilka razy i nic. Ciagle ten zacisk nie odbija jak puszcze z ręcznego. Postanowiłem szukać nowego bądź regenerowanego zacisku, kiedys tutaj chyba przewijał się temat że ktoś sprzedawać w dobrej cenie takie zaciski. Może wiecie o czym mowa? Acha czy wymienić od razu linkę od ręczengo i przewody dla świętego spokoju ?

Na załączonym obrazku zakreśliłem co nie odbija w zacsku.

Dobra zanim wymienisz zacisk ... moja uwaga. Ech ... też miałem ten problem z jednym tylnym zaciskiem. Grzał się po puszczeniu ręcznego ... objaw pojawił się po tym gdy samochód stał 2 tygodnie na ręcznym i nie był zupełnie ruszany. Na początku myślałem że to przez to, że po prostu zacisk jest brudny, więc po prostu dokładnie wyczyściłem go, sprawdziłem czy klocki chodzą luźno i zadowolony jeździłem, bo problem znikł ... na jakiś tydzień. Znów rozebrałem układ, wyczyściłem ... szczególnie starannie złożyłem i ponownie jeździłem zadowolony, bo problem znikł ... na jakiś tydzień ... kur... . Co jest? Byłem na takim etapie jak Ty ... zmienić w cholerę ten zacisk na nowy, bo już mi ręce opadają. Dałem jednak ostatnią szansę ... kupiłem zestaw gumowych reperaturek w skład którego wchodziła guma uszczelniająca ośkę od ręcznego.

 

To miejsce które zakreśliłeś na czerwono trzeba rozebrać. Odkręcasz śrubę umieszczoną na środku metalowego ogranicznika ręcznego (razem z cięgłem do mocowania sprężynki powrotnej). Ta metalowa część gruba płaska blacha, nałożona jest na oś z wieloklinem. Pewni będzie stawiać opór ale da się ją zsunąć z ośki. Pod nią na ośce znajduje się gumowa uszczelka. Taki grzybek -  uszczelniacz. Musisz go wydłubać, przyda się jakieś ostre narzędzi, np stolarki śrubokręt i młotek. Grzybek jest nalany na metalowej wytłoczce i pewnie bez porządnego podgięcia po dobroci nie wyjdzie.

 

Po wyjęciu tego gumowego uszczelnienia będziesz mieć możliwość wyczyszczenia tego i gruntownego przesmarowania. Załóż nowy uszczelniacz i ... dokonaj odwrotnego procesu do demontażu.

 

Powiem tak ... u mnie to działa. Od kilku miesięcy ręczny pięknie wraca, na oryginalnej sprężynie a tylne hamulce są zimne jak nigdy. A wcześniej zawsze były lekko ciepłe.

 

Nim wymienisz zacisk sprawdź czy Twoje kłopoty nie wynikają z tego problemu ... ten gumowy uszczelniacz to tylko ułamek ceny zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu gdzieś na forum widziałem fotkę, gdzie ktoś użył do zacisku (chodzi i dźwignię ręcznego) to wykorzystał sprężynę od hamulca w rowerze.

Sprężyna ta była o wiele mocniejsza niż ta w zacisku i swobodnie odciągała dźwignię.

Chyba patent miał dobry bo był zadowolony i już ręczny mu nie blokował. :lol:

U mnie sprawdzała się przez jakiś czas sprężyna od szczęk hamulcowych do "malucha"  :)  ale okazało się potem że uszkodzony był  pancerz prawej linki od ręcznego i linka się blokowała,wymieniłem i jest spokój. Uwaga na zamienniki takich linek mają cieńsze zaczepy od strony dźwigni ręcznego przez co łatwo może się wypiąć więc trzeba to samemu poprawić lub kupić oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zacisków jest znany nie tylko z NISSANA. Zamontowanie wiekszej sprężyny czy wymiana całkowicie kompletnego zestawu naprawczego nie przynosi efektów na długo. Najczęściej problemem jest wspomniana ośka sterowania funkcją hamulca pomocniczego lub łożysko podpierajace (korozja)

Osobiscie robiłem to w różnych typach aut, jednak tak jak wspomniałem, nawet całkowite rozebranie i rozruszanie nie było trwałe. Obecnie wysyłam zaciski do firm które zajmują sie profesjonalnie regeneracją i dają gwarancję!!!! koszt z wysyłką około 200-300zł/sztuka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...