adi76 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Mam pytanie do szanownych forumowiczów. Czy klosz z reflektora z wersji angielskiej jest taki sam jak w wersji europejskiej ? Mój uległ pęknięciu i poza tym uszkodzeniem cała reszta jest ok. Sam klosz mogę mieć za 70zł, cały reflektor to wydatek rzędu 350-400zł. Czy warto wymieniać taki klosz (o ile to w ogóle możliwe) czy lepiej zainwestować w cały reflektor ? Drugie pytanie: czy klosz z wersji europejskiej (w wariancie reflektora z soczewkami) jest taki sam jak klosz w wariancie reflektora z ksenonami ? Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Jak masz soczewki to masz wersje po lifcie , P11.144 więc błędna nazwa tematu . Klosz reflektora będzie pasował od angola , jest taki sam dla ksenonu i normalnej wersji z żarówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 A jak klosz oderwać od korpusu lampy tak żeby nic nie uszkodzić? No bo ja zdjąłem zapinki i się okazało że jest przyklejony i sobie odpuściłem. A zdjąć go chciałem bo już dużo brudu się nazbierało w lampie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi76 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) Jak masz soczewki to masz wersje po lifcie , P11.144 więc błędna nazwa tematu . Klosz reflektora będzie pasował od angola , jest taki sam dla ksenonu i normalnej wersji z żarówką. Może faktycznie niefortunnie sformułowane pytanie. Spróbuję zapytać inaczej. Czy klosz w primerach p11 po liftingu jest taki sam w wersjach angielskich, europejskich, wersjach z soczewkami jak w wersji z ksenonami. Edytowane 17 Października 2013 przez adi76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Hehe... w P11.144 zawsze jest soczewka: zarówno w wersji z ksenonami, jak i halogenami. Ale to nie jest najważniejsze. Klosz jest taki sam we wszystkich lampach: anglikach i naszych, ksenonach i halogenach. Jedyna różnica tkwi w budowie modułu soczewki: anglika i EU różni przesłona, która jest zamontowana przed soczewką, a ksenon i halogen różni mocowanie żarówki/palnika, no i oczywiście przetwornica. Ale najfajniejsze jest to, że były wersje z taką dźwigienką, dzięki której w kilka sekund można sobie samemu zmienić z anglika na normalną. Te dźwigienki na pewno były w ksenonach, natomiast nie wiem czy występowały w wersjach halogenowych. Dźwigienka jest tuż obok żarówki mijania, patrząc od tyłu reflektora. Jeśli nie masz dźwigienki to pozostaje rozkleić lampę. Ja robiłem to przy użyciu zwykłego domowego piekarnika, piekłem lampę 15 minut w 75 stopniach. Wtedy klej robi się miękki i można rozłączyć elementy. Z mojego doświadczenia wynika że nawet bardziej niż na klosz (nie jest wcale taki kruchy) trzeba uważać na czarną obudowę, bo miejscami robi się nawet bardziej miękka niż ten klej i łatwo ją odkształcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi76 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Hehe... w P11.144 zawsze jest soczewka: zarówno w wersji z ksenonami, jak i halogenami. Ale to nie jest najważniejsze. Klosz jest taki sam we wszystkich lampach: anglikach i naszych, ksenonach i halogenach. Jedyna różnica tkwi w budowie modułu soczewki: anglika i EU różni przesłona, która jest zamontowana przed soczewką, a ksenon i halogen różni mocowanie żarówki/palnika, no i oczywiście przetwornica. Ale najfajniejsze jest to, że były wersje z taką dźwigienką, dzięki której w kilka sekund można sobie samemu zmienić z anglika na normalną. Te dźwigienki na pewno były w ksenonach, natomiast nie wiem czy występowały w wersjach halogenowych. Dźwigienka jest tuż obok żarówki mijania, patrząc od tyłu reflektora. Jeśli nie masz dźwigienki to pozostaje rozkleić lampę. Ja robiłem to przy użyciu zwykłego domowego piekarnika, piekłem lampę 15 minut w 75 stopniach. Wtedy klej robi się miękki i można rozłączyć elementy. Z mojego doświadczenia wynika że nawet bardziej niż na klosz (nie jest wcale taki kruchy) trzeba uważać na czarną obudowę, bo miejscami robi się nawet bardziej miękka niż ten klej i łatwo ją odkształcić. Mam do Pana prośbę, czy na załączonym zdjęciu tyłu tego reflektora byłby Pan w stanie wskazać gdzie jest ta dźwigienka (o ile w ogóle jest). Z góry dziękuję zdjęcie refletora (tył) > może na tym będzie to lepiej widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/1722-warszawa-i-okolice-stoleczna-grupa-nkp/page-432 tu masz zdjęcie dźwigienki zaznaczona na czerwono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi76 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/1722-warszawa-i-okolice-stoleczna-grupa-nkp/page-432 tu masz zdjęcie dźwigienki zaznaczona na czerwono dziwne mam wersję europejską z ksenonami, a tych dźwigienek nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Moje są anglikami, w europejskich nie wiem czy są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Ja mam europejskie ksenony i dźwigienki są. Nie mam pojęcia od czego to zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 wg mnie autor tematu ma reflektory zamienniki, a jak jest oryginał to ma przełącznik i wtedy niema różnicy czy to z anglika czy europejczyka pochodzi a żeby rozkleić reflektor to podobno pomaga włożenie do gorącej wody na 15-20minut i klej puszcza przy szkle, później tylko delikatnie podważyć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 wg mnie autor tematu ma reflektory zamienniki, a jak jest oryginał to ma przełącznik i wtedy niema różnicy czy to z anglika czy europejczyka pochodzi U mnie w oryginalnych europejskich reflektorach (żarówka nie xenon) też nie było, a różnica jest w naklejce homologacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 No to może w oryginalnych ksenonach jest dźwignia, a w zamiennikach ksenonów, jak również wszystkich halogenach nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 A jak klosz oderwać od korpusu lampy tak żeby nic nie uszkodzić? No bo ja zdjąłem zapinki i się okazało że jest przyklejony i sobie odpuściłem. A zdjąć go chciałem bo już dużo brudu się nazbierało w lampie. piekarnik serio, kumpel wykonywał mi taką usługę ustawiał ok. 120 stopni i spokojnie powoli, jak były gotowe ok. 20min, ten klej zrobił się mięciutki, wyjąłem zbite szkło, założyłem nowe i po robocie. Byłem w szoku. To byla lampa od vectry A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 lampa od vectry A. Czyli szklana. Jak on włoży na 20 minut do piekarnika z primery to mu zostanie rektyfikowana Ropa naftowa a nie reflektor ;P Do wody wsadź ;)Będzie bezpieczniej ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi76 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 wg mnie autor tematu ma reflektory zamienniki, a jak jest oryginał to ma przełącznik i wtedy niema różnicy czy to z anglika czy europejczyka pochodzi a żeby rozkleić reflektor to podobno pomaga włożenie do gorącej wody na 15-20minut i klej puszcza przy szkle, później tylko delikatnie podważyć.. Trochę to dziwne co piszesz, bo wydaje mi się że nie ma i nie było zamienników dla ksenonów do tego auta. Było i jest tylko VALEO. Może jednak się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.