Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/WP11.144] Klosz reflektora - wymiana


adi76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do szanownych forumowiczów. Czy klosz z reflektora z wersji angielskiej jest taki sam jak w wersji europejskiej ? Mój uległ pęknięciu i poza tym uszkodzeniem cała reszta jest ok. Sam klosz mogę mieć za 70zł, cały reflektor to wydatek rzędu 350-400zł. 

Czy warto wymieniać taki klosz (o ile to w ogóle możliwe) czy lepiej zainwestować w cały reflektor ?

 

Drugie pytanie: czy klosz z wersji europejskiej (w wariancie reflektora z soczewkami) jest taki sam jak klosz w wariancie reflektora z ksenonami ?

 

Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz soczewki to  masz wersje po lifcie , P11.144 więc błędna nazwa tematu . Klosz  reflektora będzie pasował od angola , jest taki sam dla ksenonu i normalnej wersji  z żarówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak klosz oderwać od korpusu lampy tak żeby nic nie uszkodzić? No bo ja zdjąłem zapinki i się okazało że jest przyklejony i sobie odpuściłem. A zdjąć go chciałem bo już dużo brudu się nazbierało w lampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz soczewki to  masz wersje po lifcie , P11.144 więc błędna nazwa tematu . Klosz  reflektora będzie pasował od angola , jest taki sam dla ksenonu i normalnej wersji  z żarówką.

 

Może faktycznie niefortunnie sformułowane pytanie. Spróbuję zapytać inaczej. Czy klosz w primerach p11 po liftingu jest taki sam w wersjach angielskich, europejskich, wersjach z soczewkami jak w wersji z ksenonami.

Edytowane przez adi76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe... w P11.144 zawsze jest soczewka: zarówno w wersji z ksenonami, jak i halogenami. Ale to nie jest najważniejsze.

Klosz jest taki sam we wszystkich lampach: anglikach i naszych, ksenonach i halogenach. Jedyna różnica tkwi w budowie modułu soczewki: anglika i EU różni przesłona, która jest zamontowana przed soczewką, a ksenon i halogen różni mocowanie żarówki/palnika, no i oczywiście przetwornica. Ale najfajniejsze jest to, że były wersje z taką dźwigienką, dzięki której w kilka sekund można sobie samemu zmienić z anglika na normalną. Te dźwigienki na pewno były w ksenonach, natomiast nie wiem czy występowały w wersjach halogenowych. Dźwigienka jest tuż obok żarówki mijania, patrząc od tyłu reflektora.

Jeśli nie masz dźwigienki to pozostaje rozkleić lampę. Ja robiłem to przy użyciu zwykłego domowego piekarnika, piekłem lampę 15 minut w 75 stopniach. Wtedy klej robi się miękki i można rozłączyć elementy. Z mojego doświadczenia wynika że nawet bardziej niż na klosz (nie jest wcale taki kruchy) trzeba uważać na czarną obudowę, bo miejscami robi się nawet bardziej miękka niż ten klej i łatwo ją odkształcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe... w P11.144 zawsze jest soczewka: zarówno w wersji z ksenonami, jak i halogenami. Ale to nie jest najważniejsze.

Klosz jest taki sam we wszystkich lampach: anglikach i naszych, ksenonach i halogenach. Jedyna różnica tkwi w budowie modułu soczewki: anglika i EU różni przesłona, która jest zamontowana przed soczewką, a ksenon i halogen różni mocowanie żarówki/palnika, no i oczywiście przetwornica. Ale najfajniejsze jest to, że były wersje z taką dźwigienką, dzięki której w kilka sekund można sobie samemu zmienić z anglika na normalną. Te dźwigienki na pewno były w ksenonach, natomiast nie wiem czy występowały w wersjach halogenowych. Dźwigienka jest tuż obok żarówki mijania, patrząc od tyłu reflektora.

Jeśli nie masz dźwigienki to pozostaje rozkleić lampę. Ja robiłem to przy użyciu zwykłego domowego piekarnika, piekłem lampę 15 minut w 75 stopniach. Wtedy klej robi się miękki i można rozłączyć elementy. Z mojego doświadczenia wynika że nawet bardziej niż na klosz (nie jest wcale taki kruchy) trzeba uważać na czarną obudowę, bo miejscami robi się nawet bardziej miękka niż ten klej i łatwo ją odkształcić.

 

Mam do Pana prośbę, czy na załączonym zdjęciu tyłu tego reflektora byłby Pan w stanie wskazać gdzie jest ta dźwigienka (o ile w ogóle jest). Z góry dziękuję

zdjęcie refletora (tył)

>

może na tym będzie to lepiej widać

post-36311-0-30144500-1381995659_thumb.jpg

post-36311-0-85209600-1381995815_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dziwne mam wersję europejską z ksenonami, a tych dźwigienek nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie autor tematu ma reflektory zamienniki, a jak jest oryginał to ma przełącznik i wtedy niema różnicy czy to z anglika czy europejczyka pochodzi

 

a żeby rozkleić reflektor to podobno pomaga włożenie do gorącej wody na 15-20minut i klej puszcza przy szkle, później tylko delikatnie podważyć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie autor tematu ma reflektory zamienniki, a jak jest oryginał to ma przełącznik i wtedy niema różnicy czy to z anglika czy europejczyka pochodzi

U mnie w oryginalnych europejskich reflektorach (żarówka nie xenon) też nie było, a różnica jest w naklejce homologacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak klosz oderwać od korpusu lampy tak żeby nic nie uszkodzić? No bo ja zdjąłem zapinki i się okazało że jest przyklejony i sobie odpuściłem. A zdjąć go chciałem bo już dużo brudu się nazbierało w lampie.

 

piekarnik :)

 

serio, kumpel wykonywał mi taką usługę :) ustawiał ok. 120 stopni i spokojnie powoli, jak były gotowe ok. 20min, ten klej zrobił się mięciutki, wyjąłem zbite szkło, założyłem nowe i po robocie. Byłem w szoku. To byla lampa od vectry A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie autor tematu ma reflektory zamienniki, a jak jest oryginał to ma przełącznik i wtedy niema różnicy czy to z anglika czy europejczyka pochodzi

 

a żeby rozkleić reflektor to podobno pomaga włożenie do gorącej wody na 15-20minut i klej puszcza przy szkle, później tylko delikatnie podważyć..

 

Trochę to dziwne co piszesz, bo wydaje mi się że nie ma i nie było zamienników dla ksenonów do tego auta. Było i jest tylko VALEO. Może jednak się mylę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...