szparag86 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 (edytowane) Witam przedewszystkim sie przedstawie. Jestem Tomek (nowy na forum) czytałem sobie posty z ukrycia jednak tym razem potrzebuje pomocy. Z reguły sam naprawiam swoje auta jednak tym razem poległem, a nie chce zostac naciągnięty przez mechanika. Zakupiłem uszkodzone terrano. Teraz wymieniłem błotnik maskę itp i wykonałem próbę. Auto pali na dotyk, pracuje równo nie kopci. Jednak podczas jazdy po dodaniu gazu do 3 biegu zbiera się ładnie, a po włączeniu 4 nagle jakby tracił moc. Jest tak zmulowny, że na 5 nie ma co marzyć o jeździe. Na postoju oczywiście wkręca się na obroty z trudem i powoli wskazówka pnie się w górę (przy czym słychać że turbo pracuje), jednak wystarczy auto zgasić i ponownie odpalić i trochę chodzi jak trzeba oczywiście zanim po paruset metrach znowu go nie kopnie i straci ducha (dzis np ok. godziny jeździłem po mieście i nic się nie działo) po czym znowu stracił moc. Teraz kolejny temat auto fabrycznie posiadało ABS, ale ktoś wymienił mosty na takie bez czujników (jest wykręcona żarówka). Na nadkolach z przodu sa jakieś czujniki z wężykiem i wtyczką (prawego nie ma i węzyk jest zaślepiony śrubką). Przy hamowaniu pedał hamulca poczatkowo jest miękki i syczy po 2-3 krotnym wdepnięciu robi się twardy... Dziś podczas jazdy auto samo zaczęło hamować (przednie koła zwłaszcza) wysiadłem i wyciągnąłem z serwa przewód ciśnieniowy (ten gruby) po czym zeszło ciśnienie i hamulce wróciły... pojechałem kawałek (ok. 2 km) i po otwarciu maski się załamałem cały silnik w oleju, tryskało spod grubego krótkiego łącznika pomiędzy turbo a intercoolerem. Założyłem przewód od serwa i pojechałem dalej (oleju było dość) i o dziwo hamulce są ok (poza miękkim-syczącym przy pierwszym depnięciu pedałem). i właśnie wtedy pojeżdziłem trochę i moc cały czas była, ale później znów się zaczeły jej braki. Teraz moje pytania (mam nadzieję że niezbyt zawile opisałem przypadłość) : 1.Co może powodować spadki mocy (zczytałem błyski i miga tylko 55 czyli brak błędów) moze przepływka? jak to sprawdzić? 2. Czy wyjęcie grubego przewodu z serwa mogło spowodowac wyrzucenie oleju przez turbo?? 3. Co ma robic i sprawdzać...? Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam Edytowane 16 Października 2013 przez szparag86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 (edytowane) witaj, dziękuję, za reakcję Sory zapomnaiełm podac dane auta: terrano long 2.7 tdi 1999r, 256000km właśnie o to chodzi że nie kopci wcale, tylko jak mu do odcięcia przygazuje to delikatnie na czarno, ale powiedziałbym, że wg mnie nowe diesle mocniej przydymiają. Ale dlaczego moc traci okresowo, a ponowne odpalenie pomaga do czasu, aż znowu od razu go poprzeciągam na biegach albo jak pojadę trochę to w którymś momencie traci moc. Dziwne że ten olej wyrzuciło akurat jak były problemy z hamulcami i jak wyjąłem wężyk z serwa... a odma jest jakoś połączona z podciśnieniem?? moze cos się przytkało i wzrosło ciśnienie co spowodowało blokowanie hamulców i wywaliło olej (zauważyłem że opaska na wężu inter-turbo jest niedociągięta tylko dlaczego olej nie poszedł do spalania a wywaliło go przez luźnaopaskę...? kurde ciężki temat, jutro wyczyszczę odmę, intercooler (zapale silnik bez chłodnicy i zobaczę czy turbo rzuca olejem) przepływkę i sprawdzę wężyki bo to wszystko wydaje mi sie jakoś powiązane - do tego ten syczący miękki na poczatku pedal... i jeszcze od czego sa te czujniki z przodu na nadkolach od góry mają wtyczke a od dołu popięty wężyk podciśnieniowy??? u mnie jednego prawego brakuje i kostka zwisa a wężyk zaslepiony jest, to jest cos takiego: http://allegro.pl/nissan-terrano-ii-95r-3d-czujnik-cisnienia-i3559425642.html odnośnie mocy to co jszcze sprawdzić?? turbo, egr, przepływka, a pompa i wtryski?? Edytowane 16 Października 2013 przez szparag86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) Wyczyściłem odmę, przewody, wymieniłem węzyk od turbo do gruszki (taki krótki pod kątem-przerwany był). Bez zmian nadal traci moc. Odłączyłem przepływkę i zauważyłem, że wtedy cały czas chodzi mułowato dokładnie tak samo jak podczas utraty mocy. Wyjąłem ją i polałem benzynką i odmuchałem i teraz wogóle cały czas ma muła bez przerwy i nadal nic nie wybłyskało tzn raz po jej odłączeniu check się nie palił ale wybłyskało 12 - przepływka i 95 ale nie ma go na liście na różnych forach się pojawia ten błąd właśnie przy objawach utraty mocy ale nikt nie opsał co to jest. Czyli co wymieniam przepływkę na inną i działam dalej. Aha nie wiem czy jestem głupi bo miałem już kilkadziesiąt aut (handluje i w zasadzie wszystko sam robie poza malowaniem) ale nie mogę znaleźć EGR... mozliwe że nie posiada go moja wersja?? P.S. znalazłem błąd 95 - Crank Position Cog czujnik połozenia wału???? Edytowane 17 Października 2013 przez szparag86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) aha i jeszcze odnosnie przepływki moja ma numer(F00C 2G2 033). Na necie widzę, że posiadają one drucik z opornikiem: a mój tego drucika nie ma... zostało tylko miejsce po nim... co z tym fantem....? no i delikatnie umyłem i teraz cały czas muli.... i mogę to jakoś sprawdzić czy zamówic nowy?? Edytowane 17 Października 2013 przez szparag86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) z tego co widze masz instalacje Bosch , zmierz opur czujnika połozenia wału miernikiem co do przepławki jak wyszysciłes ja i pourywałes oporniczki to kup nowa niemasz wyjscia no własnie nic niepourywałem, tych drucików nie było od razu jak wyjąłem ją z obudowy Edytowane 17 Października 2013 przez szparag86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 w srodku jak niema oprniczków to musisz kupic jakas przepływke a zdiecie to jest z twojego czy zapozyczone ? zapożyczyłem, żeby pokazać ten drucik u mnie brak, dobra zamawiam przepływkę i wyjme czujnik położenia wału bowyczytałem ,że wszędzie gdzie pojwaiaja się problemy z moca pojawia się błąd 95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 (edytowane) heh też jestem ciekawy, dzis niestety musiałem jechać w Polskę po auto i w poniedziałek po pracy zabieram się za terrana... dam znac napewno co i jak po kolei 3maj się czyli zrobiłem juz: wyczyszczona odma i przepływka;/ Do zrobienia: -egr - jesli posiadam, - czyszczenie sitka w pompie, - wymienie jeszcze filtr paliwa, - sprawdzenie przepływki i czujnika połozenia wału a ma kilka pytań: 1. Co z tym egr mozliwe że nie posiadam go wogóle?? Bo albo slepy jestem albo wogóle go nie ma. 2. Jaka oporność powinien miec czujnik połozenia wału?? 3. I jak ewentualnie sprawdzic przepływkę?? co pomierzyć.... i jakie wartosci sa prawidłowe?? 3. Jak sprawdzić turbo?? ten wyciek oleju chyba nie był z turbiny bo: - turbo w srodku suchutkie... - olej zaczyna się dopiero w wężach i coolerze czyli pewnie jak odłączyłem wąż z serwa to coś się zaburzyło i pociągnęło odma z silnika Edytowane 19 Października 2013 przez szparag86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 jak nie dymi, to moze poprostu opisales zwykle terrano, na 4 i 5 slabo to jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 jak nie dymi, to moze poprostu opisales zwykle terrano, na 4 i 5 slabo to jedzie. no nie do końca bo jak straci moc to juz na żadnym biegu nie jedzie na 4 ledwie a na 5 już wogóle, a na postoju strasznie słabo na obroty wchodzi (tak jak przy odłączonej przepływce... po zgaszeniu i odpaleniu wraca wszystko do normy do czasu kolejnego pociśnięcia po gazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 U mnie jako ciekawostka to odepnę przepływke zero reakcji , to samo z turbo wyjmę wężyk ciśnieniowy dalej bez reakcji , ostatnio urwał mi sie kabelek przy kostce jeden z trzech wyszedł kod błędu 11 zapalił check i zero reakcji auto idzie jak rakieta a w turbo jest tylko jeden wężyk?? taki krótki 90st? od gruszki do turba?? czy jeszcze jakiś powinien gdzies iśc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Wężyki niema oprócz tego jednego chyba ze przewody chłodzenia wodą i olejowe wlot i wylot często parcieje ten wężyk od turba gumowy wiec trza go ściągnąć i zobaczyć , ja tak miałem w poprzednim silniku i na biało kopcił i brak mocy no u mnie był dziurawy i wymieniłem ale nic to nie zmieniło, dobra nie ma co gdybac, zamówiłem przepływke i będę działał, a czy masz jakąś wiedze żeby udzielić jakiejś podpowiedzi na moje pytania z kilku postów wstecz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 (edytowane) co do turba nie jest powiedziane ze nie rzuca olejem jak masz suchy dolot to na bank turbo puszcza olej a co ma servo do turba ? dwa układy chyba ze masz cos mega pokombinowane Na te pytania odpowiedzi masz na forum poszukaj i poczytaj te tematy były wałkowane kilka razy , i niewidzie sensu powtarzać tych postów jeszcze raz jeśli sie nikomu nie chce czytać i czeka na gotowe , wszelkie dane techniczne w dziale servisówki dużo można wyczytać http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66424-egr-w-silniku-27-td-nissan-terrano/?hl=%2Begr+%2Bzaslepic&do=findComment&comment=736403 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87004-nie-wlasciwy-czujnik-p-walu-inne-piny-itp/page-2?hl=%2Bczujnik+%2Bhalla&do=findComment&comment=893655 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66983-czujnik-polozenia-walu-korbowego-uszkodzony/?hl=%2Bczujnik+%2Bpo%C5%82ozenia+%2Bwa%C5%82u http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66977-diagnostyka-przeplywomierza/?hl=przep%C5%82ywka&do=findComment&comment=736235 to sa watki jedne z wielu jak poszukasz na te tematy co cie interesują dobra przejrze jeszcze raz wszystko, dzieki, Witam, wykonałem następujące czynności: - czyszczenie sitka w pompie - było trochę jakis kłaczków, - EGR- nie posiadam go we terrano wogóle, chyba, ze jestem slepy albo głupi i nie umiem poszukac, - załozona nowa przepływka, - wyczyszczony czujnik połozenia wału Jutro jeszcze wszystki czujniki pomierze i zobaczę co będzie bo dzis miernika zapomniałem Po załozeniu przepływki skasowałem błede odpaliłem i o dziwo ochoczo wchodził na obroty, niestety za kazdym razem gorzej.... po kilku wdepnięciach jak wciskałem gaz w podłoge to chwilę trzymał ok. 1000ob po czym pomalutku szedł wyżej i tam juz trochę lepiej przybierał. O jeździe nie ma co marzy chyba, że na 1 biegu 10kmh Check sie nie zapala ale wywala błąd 95... o którym nic nie moge poszuka poza tym ,ze jest związany z mocą i jakims czujnikiem połozenia. Pozostało mi jeszcze sprawdzenie turbiny i jej ciśienia Może to cos z paliwem?? podłącze jeszcze zasilanie na krótko z butelki Edytowane 23 Października 2013 przez szparag86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Witam, zmierzyłem czujnik w temperaturze pokojowej (wyjęty z auta) i wyszło ok 910, natomiast po podgrzaniu suszarką dość szybko poleciało w górę do 1044 i cały czas pomału rosło. Odnośnie błędu, to jest to błąd 95, o którym nigdzie nic konkretnego nie mogę znaleźć jedynie to, że w innych nissanach też jest związany z utratami mocy. odpalam auto i pierwsze wdepnięcie gazu w podłogę i od samego dołu szybko idą jak należy obroty w górę do 5500 momentalnie jak zły, a każde kolejne wdepnięcie mniej ochoczo idzie w górę i ostatecznie już cały czas bez zmian pomału do góry i zatrzymuje się na 4 tyś obr. Aha podłączyłem równiez z pominięciem filtr paliwa prosto z butelki. Co jeszcze zauważyłem to po włączeniu zapłonu słychac przy pompie wtryskowej cykniecie a po wyłączeniu zapłonu przez kilka długich sekund głośnę brzęczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 No oczywiście czujnik położenia wału.... I nie wiem czy te parametry sa ok?? Ale czy błąd 95 jest napewno z tym czujnkiem związany???? Bo nikt nigdzie nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 (edytowane) Tu oblukaj http://alflash.com.ua/dtcnissan3.htm Edytowane 24 Października 2013 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 no dzieki, ale tam jest tylko lista błedów a nie wyjasniają co powoduje wywlanie tego błędu... a czy na moc maja wpływ podcisnienia?? bo coś mi z serwem jeszcze nie gra i jutro chcę przełożyć bo przy oierwszym depnięciu pedał jest miekki i syczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Może to cos z paliwem?? podłącze jeszcze zasilanie na krótko z butelki ej no od tego trzeba było zaczynać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 tu coś piszą: http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://forum.difflock.com/viewtopic.php%3Ft%3D70780%26sid%3D8ccbaf3d34612fd0a6c0007fab182a1e&prev=/search%3Fq%3D95%2B%2509%2B%2BCrank%2BP/S%2BCOG%2B%2509%2B%2BRefer%2Bthe%2Bvehicle%2Bto%2Ba%2Bspecialist.%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DKR8%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official nie wiem, czy dobrze sobie przetłumaczyłem ale wychodzi na to że ze jednak czujnik połozenia wału, trochę sie wkurze jak wyrzuce w błoto ponad 200zł ale trudno chyba nie mam wyjścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 wszystko co mogłem sam zrobic sprawdziłem, odstawiam auto do mojego mechanika w poniedzialek, poddałem się przy aucie pierwszy raz od niepamietnych czasów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Auto poszło do zaprzyjaźnionego i zaufanego mechanika. Dam znac jak dojdziemy do finału. Jeszcze jedna rzecz mnie dziś zastanowiła... Wcześniej gdy jeszcze auto objawiało moc i wkręcało się na obroty to jak fest przygazowałem to standardowo zakopciło na czarno w małym stopniu, a teraz można mu dawać do oporu i z rury nie dymi nic. wogóle w żadnym kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) A nie przygniotłeś wydechu na dołach?żart ale tak też sie mogło stać. Takiemu jednemu pianki montażowej zapodali w rure i auto paliło ale jechać nie chciało Edytowane 25 Października 2013 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 kurcze gdzie to wyczytałeś??? podlinkuj proszę... ja nic nie mogłem na ten temat poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam, dzis mechanik zwiekszył dawke na pompie i auto odzyskało moc ale telepie na wolnych obrotach, więc cofnąl z powrotem. Jutro ma podjechac pompiarz i zbada temat pompy eh... chyba czeka mnie zaprowadzenie do innego mechanika... pompa wg nich ok, a auto jak nie chodzi tak nie chodzi, do tego telepie przy schodzeniu z obrotów.... ręce opadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Witaj, wiesz co juz nic nie wiem jak to ustawiali i wogóle, mam teraz dużo pracy i nie miałem kiedy dojrzec, wiem że wtryski były na sprawdzeniu i są ok. Dawkę zwiększyli na oko pewnie i na olnych obrotach był bardzo kulawy. Teraz po cofnięciu z powrotem to przy odpuszczaniu gazy przebiera.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag86 Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) witaj, auto podstawiłem wczoraj do innego mechanika z polecenia kolegi (handluje autami w ilościach churtowych i właśnie u niego wszystkie robi i jeszcze żaden nie wyjechał nie zrobiony). Koleś od razu obcykał wszystko i w poniedziałek od rana zabiera się za pompę, żeby przywrócić stan pierwotny.. Stwierdził, też że te spadki mocy to problemy z turbo i jej sterowaniem co powoduje przeładowania. Najpierw oceni co z pompą. Czy tylko regulacja, czy do wymiany nastawnik lub cała pompa.... Jeśli okaże się, że poprzedni mechanik ją s........ł to go zastrzelę chyba. Na allegro widziałem nastawniki po regeneracji za ok 300zł. Warto? Edytowane 24 Listopada 2013 przez szparag86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.