irkun Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Witam wszystkich chcialbym wlasnorecznie zrobic tlumik koncowy do swojego Terrano . czy moglby mnie ktos poratowac fotka rozbebeszonego tlumika (jakiegos zezlomowanego oczywiscie) tak abym mial na wzor. Ja mam 2,4 benzynka 1999r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 witaj kolego ... nie nie powiem ciekawy pomysł, ale co że w sklepach nie ma czy takie hobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 też mnie to zastanowiło... bo u nas końcowy to cirka about 25-30 ojro... giąć, spawać, rzeźbić za 30 ojro... to by mi się nie chciało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) Witam wszystkich chcialbym wlasnorecznie zrobic tlumik koncowy do swojego Terrano . Przecież to tylko perforowana rura osłonięta następną rurą o większej średnicy. Mam taki bo akurat kilka dni wstecz się urwał więc może dzisiaj go przetnę aby Tobie pokazać środek. Jak będziesz chciał jego wymiary to też mogę podać ale to nie jest już oryginalna końcówka lecz polski zamiennik. Oryginalny o ile pamiętam był o kilka centymetrów dłuższy. Bez tego tłumika samochód nie chodzi głośniej, lepiej zamiast niego zrób sobie ładną końcówkę. Ja mam już zgromadzony materiał (stal nierdzewna) na cały układ wydechowy i w najbliższym czasie się za niego zabiorę. Strasznie nie lubię rdzy przy samochodzie, a te polskie zamienniki niby z aluminiowanej blachy od producenta zza Odry po jednej zimie są już rude. Sam tego już doświadczyłem choć do całkowitego przerdzewienia układu wpłynęło 5 lat ale tym samochodem mało jeżdżę. Edytowane 17 Października 2013 przez azm-61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 a właśnie, materiał też kosztuje... jak rzeźbić to najsensowniej przelot... z nierdzewki wtedy to jakiś sens artystyczny ma, i akustyczny nawet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Proszę, tak wygląda środek tłumika końcowego. Nie ma tam nic nadzwyczajnego. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 tłumik jak tłumik, ale mimo ze nie potrzebne to masz ode mnie plusa za wysiłek dla społeczności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irkun Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Wielkie dzieki azm-61 napracowalec sie , u mnie to wyglada tak........ tu gdzie mieszkam czesci sa cholernie drogie a ze pracuje przy nierdzewce mam dostep do maszyn i materialu wiec prosty rachunek no i zrobic cos wlasnorecznie sama przyjemnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irkun Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 azm-61 miales racje koncowy mam taki sam, jest taki maly ze go niezauwazylem. A mam problem w takim razie ze srodkowym ,przepraszam za zamieszanie ta wiedza tez sie przyda. Troche przegladalem fora na temat tlumikow i pisza ze powinien byc dobrany do silika danego pojazdu . Ciekaw jestem czy srodkowy tez jest przelotowy tak jak koncowy czy moze ma przegrody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) Na pewno ma przegrody gdyż ma wejście i wyjście spalin w różnych miejscach. Środkowy też mam do roboty ale na razie jeszcze jeżdżę. Szkoda, że wyrzuciłem poprzedni i teraz będę musiał porozcinać swój zanim zrobię nowy, a to wiąże się z przestojem auta. W Toruniu i okolicy nie znalazłem nikogo kto ma taki złomowy tłumik aby mieć wzór. Teraz spojrzałem na zdjęcie , które zamieściłeś i wyraźnie na nim widać dwie przegrody. Edytowane 17 Października 2013 przez azm-61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 odpalałem ostatnio silnik "luzem" bez wydechu i byłem zaskoczony tym jak to cicho pracuje, dlatego nie wiem czy walka z tym tłumikiem jest uzasadniona, może jeden zredukować do .. rury ? zawsze to teoretycznie jakiś wpływ na prace silnika, ja bym chyba eksperymentalnie wspawał kawałek rury i zobaczył co się dzieje a przy okazji Andrzej unikniesz przestoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 turbina tłumi dlatego też pisałem o przelocie znam kilka parchów na przelotach i jakoś dramatycznie głośno to nie chodzi... jak po mieście nie potrzebujesz 3,5 tys obrotów to przelot jest ok cichszy nie przeciętny golf III z osiedlowego tuningu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 .... tu gdzie mieszkam czesci sa cholernie drogie a ze pracuje przy nierdzewce mam dostep do maszyn i materialu wiec prosty rachunek no i zrobic cos wlasnorecznie sama przyjemnosc Jeśli masz możliwość spawania we własnym zakresie to wytnij dolną część płaszcza tłumika i wszystko sobie pomierz. Potem wstaw nową część płaszcza i do czasu wykonania nowego tłumika na tym spokojnie pojeździsz bo wygląda jeszcze dość przyzwoicie. Po zrobieniu nowego tłumika z nierdzewki zamienisz je miejscami i po kłopocie. odpalałem ostatnio silnik "luzem" bez wydechu i byłem zaskoczony tym jak to cicho pracuje, dlatego nie wiem czy walka z tym tłumikiem jest uzasadniona, może jeden zredukować do .. rury ? zawsze to teoretycznie jakiś wpływ na prace silnika, ja bym chyba eksperymentalnie wspawał kawałek rury i zobaczył co się dzieje a przy okazji Andrzej unikniesz przestoju Słyszałem już odpalane diesle bez wydechu i tak jak mówisz nie jest wcale tak źle. Głośniejsze są niektóre benzyniaki na ulicach zwłaszcza w piątkowe wieczory jak urządzają sobie rajdy po mieście tylko, że ja mam już inne priorytety. Najeździłem się w życiu różnymi pojazdami i to w różnym stanie, nawet bez tłumików (na własne życzenie) ale teraz już uwielbiam ciszę. Silnik w moim nie jest już cichy więc jego do ciągłego słuchania mi wystarczy. Gdyby wstawić na części rury wydechowej podwójną rurę na wzór ostatniego tłumika ale o wiele dłuższą, a środkowa będzie perforowana to można uzyskać przy przelocie nie ograniczanym żadnymi przegrodami o wiele lepszy efekt tłumienia ale mnie już się nie bardzo chce tak eksperymentować. Może pokusisz się o takie doświadczenia bo masz na razie jeszcze więcej wigoru niż ja obecnie i wtedy podasz nam na tacy sprawdzone rozwiązania? Jak uważasz, dobry dowcip z mojej strony ? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 kwestia tego jak się auto użytkuje, jak ma się weekendową zabawkę w błoto to przelot z giętej nierdzewki ma sens... jak się tym robi trasy to sens ucieka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 nie wiem ja nie załapałem dowcipu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Hubercie Widocznie nie do końca trafiłem z tym dowcipem jeśli nie został prawidłowo odczytany. Dowcipem miało być to, że wykonasz taki układ bez komór według moich sugestii powyżej z podwójnej rury na wzór tylnego tłumika tylko dużo dłuższy. Napracujesz się przy nim, poniesiesz z tym związane koszty, natniesz się, naspawasz i podasz nam gotowe rozwiązanie. Ty masz jeszcze więcej wigoru ode mnie więc będziesz z tego czerpał samą przyjemność i rozkosz. W tym momencie się uśmiecham, a nawet głośno się śmieję. To kiedy zaczniesz bo trochę się spieszę z moim wydechem, po co mam popełniać błędy na własnym wydechu nowej konstrukcji jak mogę mieć gotowe rozwiązanie podane na tacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 dobry plan ale to nie dowcip to czysty wyzysk Generalnie jedyne co mnie przed tym wstrzymuje żeby polecieć i robić to brak giętarki a bez tego to brzydko wyjdzie więc sobie daruje przykro mi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irkun Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Witam ponownie trochę to potrwało ale znalazłem jeden dzień wolny na zajęcie się sprawa . Z braku czasu poszedłem trochę na łatwiznę i wykorzystałem nadające się elementy tłumika wiec była to reanimacja starego. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irkun Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 O wiele ciszej włożyłem od razu został mi jeszcze końcowy który chyba przedłużę (tak na marginesie za co on odpowiada za niskie czy wysokie tony?) pewnie jak zrobię to się dowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 (edytowane) Witam ponownie trochę to potrwało ale znalazłem jeden dzień wolny na zajęcie się sprawa . Z braku czasu poszedłem trochę na łatwiznę i wykorzystałem nadające się elementy tłumika wiec była to reanimacja starego. Ode mnie duży plus za relację zdjęciową z przeprowadzonych prac i za wykonaną dobrą robotę. Andrzej Edytowane 13 Stycznia 2014 przez azm-61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 no kolego, plusior aż miło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 to + ładnie widzę dostęp do fajnego sprzętu ehh ... zbieram na tiga od jakiegoś czasu a potem trzeba jeszcze się naumieć gałki kręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Czy orientuje się może ktoś czy da się bez większych przeróbek założyć do krótkiego T2 po lifcie wydech z tych T2 do 99. Szukam kompletnego wydechu i widzę że te przed liftem są tańsze i jest ich większy wybór. Może ktoś robił cosik takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irkun Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 to + ładnie widzę dostęp do fajnego sprzętu ehh ... zbieram na tiga od jakiegoś czasu a potem trzeba jeszcze się naumieć gałki kręcić Fakt dostęp do sprzętu i materiału , nie raz mnie to ratowało I przyszedł czas na Tłumik końcowy . Dołączam zdjęcia z przebiegu operacji 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 jak zwykle pro robota, ale ja ci zazdroszcząc zabawek, zwłaszcza tego minarca O wiele ciszej włożyłem od razu został mi jeszcze końcowy który chyba przedłużę (tak na marginesie za co on odpowiada za niskie czy wysokie tony?) pewnie jak zrobię to się dowiem i dowiedziałeś się ... obstawiam że bez dużej różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.