Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tłumik


irkun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak zwykle pro robota,

ale ja ci zazdroszcząc zabawek, zwłaszcza tego minarca

 

i dowiedziałeś się ... obstawiam że bez dużej różnicy

Ale faktycznie bez końcowego da sie zyc. Obydwa ze soba współpracują końcowy ładnie wycisza niższe tony , nie wiem jak jest w orginale ja zrobiłem go dwa razy dłuższego i o większej średnicy

filmik

 

tlumik.mpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

panowie, mam pytanie ...w tej chwili mam klasyczny układ wydechowy, czyli z lewej głowicy na wprost ku tyłowi a z prawej poprzez łącznik elastyczny w poprzek auta i dalej trójnik (portki) łączy się on w jeden wspólny wydech ... po czym sonda lambda, pierwszy tłumik, rura, tłumik końcowy i końcówka ... 

pytam o sondę lambda, czy musi ona zbierać temp. z "całego silnika" czy wystarczy jej jedna głowica ... pewnie z "całego"

 

gdybym chciał przerobić aktualny układ na taki osobny dla każdej głowicy, to pewnie w prawym musiałbym również sondę wstawić ... czy da się te sondy równolegle połączyć, co na to komp.? czy w ogóle warto myśleć o takim rozwiązaniu?

w sumie to pomysł pod względem finansów i samej robocizny wydaje się przeczyć logice, ale:

- pozbyłbym się "odcinka poprzecznego" ze wspomnianym już łącznikiem elast. ... który wystaje poniżej belki przez co naraża się na uszkodzenia

- ułatwiłoby to również samo dokręcanie wydechów do kolektorów, bo ... Hubert wie o co chodzi ... to masakra jest

- no i pewnie spróbowałbym pozbyć się tych końcowych tłumików

 

gdybym wziął się za przeróbkę to pewnie już z KO, jakiej grubości ścianki w rurze? 

czy gdybym zdecydował się na układ o którym piszę to tłumik mógłby być mniejszy, a rury o mniejszej średnicy? nie mam zamiaru rudukować przekroju o połowę ale ...

 

i teraz z innej beczki: czy dobrze kombinuję, że nieszczelności w wydechu na odcinku głowice- sonda lambda mogą mieć wpływ na zużycie paliwa ... przecież część spalin wraz z ich temperaturą nie dociera do sondy, przez co powoduje jej prawidłowy odczyt ale nieprawidłową "ocenę sytuacji" ... a że LPG sekwencyjne to reaguje na odczyt sondy tak jak na benzynie więc wzbogaca mieszankę

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

gdybym chciał przerobić aktualny układ na taki osobny dla każdej głowicy

 

no wkońcu  :devil:  :devil:  :devil:

 

tak mi się jeszcze przypomniało skąd możesz wziąć inspirację

 

untitled82.jpg?w=700

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak ... to twoja "sprężyna"  :devil:

no ale co z tymi sondami?  :(

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam jestem humanista...

 

ale... to by trzeba było policzyć :) i dobrać sondę, albo dorzucić tam jakiś mądry układ "opornikowy" który skoryguje wskazania z jednego wydechu.

 

Albo zagadać do jakiejś firmy tuningowej która robi custom wydechy... dwie głowice to nie jest niezbadany teren, ktoś to musi już mieć wymyślone :) Po co wyważać otwarte drzwi?

 

wręcz z lenistwa zacząłbym do telefonu do jakiejś firmy co robi wydechy z kwestią, "panie ja bym chciał wydech... a co z lambdą zrobicie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...