Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR-w Nissanach, UMIEJSCOWIENIE, DEMONTAŻ, CZYSZCZENIE[2.0 TD, 2.2 DCi, 2.2 Di ]


Gość Mateusz_P11_144
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mateusz_P11_144

Witam. Wiele tego na forum lecz nigdzie nie ma konkretnej instrukcji jak co po kolei robić i jak to najlepiej ogarnać więc postanowiłem przygotować foto relację. Jakość nie jest najlepsza lecz wszystko widać i każdy się połapie o co chodzi ;)

 

A więc na początek kilka informacji co to w ogóle jest ten cały EGR :)

 

Jest to jeden z kilku stosowanych układów zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach, stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikiem tłokowym. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:

  • przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
  • obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo -powietrznej
  • utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenku azotu (NOx) o ok 7-10 %– spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.

 

 

Są dwa warianty uszkodzonego EGR - albo sterowanie albo uszkodznenie mechaniczne. Może być cały czas otwarty zawór i puszcza spalinę na dolot a pompa zwiększa dawkę paliwa przez co zaczyna nam więcej palić.

 

 

To tyle z ksiązkowej informacji działania i tego jak działa. Jak wiadomo gdy zawór EGR się "zatnie" powoduję szereg różnych wariacji silnika przez kopcenie,zmulenie jednostki napędowej,wzrost spalania przez to że ciągle jest "otwarty" Do najczęstszych awarii zaworu EGR należy zablokowanie zaworu, co jest w 90 % spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Jest na szczęście możłiwosć zaślepiena tego zaworu i są na to 2 sposoby:

 

 

 

 

 

* Odcięcie podciśnienia z pompy Vacuum na zawór EGR który zostaje zamknięty. Gdy pompa Vacuum nie pompuje ciśnienia to wtedy zawór nie ma się jak otworzyć. Można to zrobić tylko wtedy gdy zawór jest sprawny i można nim sterować ciśnieniem. Gdy zawór się zatnie p[rzez nagar w pozycji otwartej wtedy cały czas daje spaliny na dolot i nic odłączanie przez podcićnienie nie da. Pierwsza metoda jest przedstawiona na forum przez użytkownika
pod tym adresem w 1 karcie :

 

 

* Druga metoda wymaga trochę więcej inwencji i wiedzy lecz daje 100% pewności że EGR już nigdy nie zadymi nam silnika spalinami. Polega on na zaślepieniu go "czymś" Ja wykorzystałem do tego starą monete o wartość 1 zł (taka stara z 87 roku )

 

 

Po pierwsze to należy odłaczyć przewód od filtra powietrza. Najlepiej zdjąć obejmę sciągająca, i całkiem wyjać wtedy mamy więcej miejsca.

post-55622-0-16913900-1357231839_thumb.jpg

 

Drugie to należy odłaczyć przewód od pompy Vacuum ktora daje ciśnienie na pompę ABS. Dzieki temu mamy więcej miejsca "pod" zaworem EGR.

Można tez odkręcić te 2 srubki zaznacone oraz jedną któa jest pod zaworem EGR i trzyma ten przewód dzieki czemu możemy trochę odgiąć ten przewód w stronę wentylatorów.

post-55622-0-04980900-1357231888_thumb.jpg

 

Do zaworu EGR najlepiej zabrać się od tyłu ;)

pierw odkręcić tylną śrubę bo ciężki jest do niej dostęp później przednia a następnie w na górze.

 

 

post-55622-0-63940000-1357232284_thumb.jpg

 

 

Trzeba uważać na uszczelki bo łatwo je można uszkodzić gdy są sparciałe a nie chcą odejść. Odłączenie trzeba delikatnie i powoli zrobić żeby jej nie rozwarstwić bo trzeba będzie dorabiać. Są 2 uszczelki od strony dolotu i 1 od dołu od rury doprowadzającej spaliny.

W dolocie znajduje się taka wkładka która ma zmniejszać ilość sadzy która się dostaje do mieszanki.Jest to takie coś:

post-55622-0-84460000-1357231987_thumb.jpg

 

Trzeba to wyjąć,dokładnie wyczyścić i włożyć z powrotem.

A teraz zaślepianie egr. Jak wcześniej napisałem ja wykorzystałem monetę 1 zł.

Należy zawór umieścić w imadle nałożyć monetę na dolnym otworze i "nabić" ją na zawór. Po wygląda tak:

 

post-55622-0-27268300-1357232004_thumb.jpg

Trzeba pamiętać żeby nic nie wystawało ponad zaślepienie. Jeżeli moneta będzie wystawać z otworu to trzeba tą nadwyżkę zeszlifować by było równo.

Po nabiciu sprawdzić czy wszystko jest,nie ma luzów i czy moneta się nie rusza. Jeżeli wszystko jest ok to zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności do rozkładania. Po skręceniu można silikonem do wysokich temperatur posmarować miejsca łączenia się zaworu z dolotem i rurą. tu:

post-55622-0-48108200-1357232020_thumb.jpg

 

Składamy,podłączamy i odpalamy silnik. PAMIĘTAĆ ŻEBY PO ODŁĄCZENIU PRZEWODÓW OD ABS DOBRZE JE ZMONTOWAĆ POWTÓRNIE!!!

Jak wszystko zrobiliśmy tak jak należy to można się cieszyć mniej ekologiczną dla przyrody lecz bardziej korzystną dla naszego silnika jazda.

 

 

Ps.Do wykonania instrukcji wykorzystano zdjęcia moje oraz użytkownika : jurgenik.

PS 2 : Jest jeszcze druga metoda zaślepiania dostępną na forum lecz ja preferowałem tę. Każdy może ocenić i wybrać najlepsza dla siebie opcję :)

Pozdrawiam i życzę udanego zaślepiania :)

post-55622-0-16913900-1357231839_thumb.jpg

post-55622-0-04980900-1357231888_thumb.jpg

post-55622-0-84460000-1357231987_thumb.jpg

post-55622-0-27268300-1357232004_thumb.jpg

post-55622-0-48108200-1357232020_thumb.jpg

post-55622-0-63940000-1357232284_thumb.jpg

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Wiem, wiem, będą osoby które powiedzą, że temat wałkowany...

Lecz mało jest precyzyjnych wypowiedzi, takich jak;;;

-gdzie się taki zawór EGR znajduje w danym modelu (a i takie pytania widziałem na forum),

-jak się do niego dostać, 

-jak go zdemontować,

W większości postów, są tylko rady ----> aby przeczyścić EGR i tematy te są bardzo porozrzucane lub "przemycane" w innych postach.

 

Więc może zacznę:

Almera Tino 2,2 dci, zawór jest z tyłu silnika przy ścianie grodziowej, bardziej po prawo. Dostęp do niego, bardzo paskudny w/g mnie.    post-36338-0-85840100-1382115191_thumb.jpg

 

Teraz pytanie, czy ktoś go sam demontował, jak do niego dojść /od dołu czy od góry?/

Czy odkręcać tylko te małe śrubki od góry? Czy łatwo się je odkręca jak dojście takie paskudne?

Czy może odkęcać całość od kolektora ssącego, tutaj widać śruby. Wiadomo, że jak czyścić, to czyścić wszystko i dokładnie, ale dojście chyba jeszcze gorsze.  post-36338-0-23084100-1382115229_thumb.jpg   post-36338-0-96251400-1382116063_thumb.jpg

 

 

Jeśli ktoś by znalazł na forum jakieś konkretne wpisy podobne o umiejscowieniu i demontażu EGR-u, to możemy skopiować i dać tutaj.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość mirekg9

Witam w p12 dci smiało można zaślepiać nic się nie dzieje.

 

Daj kolego dokładny opis gdzie co i jak.

Takie silniki są w N16, Tino, X-Trail, i to co wiem, to po zaślepieniu wyskakują błędy - temat był  poruszany.

Jeśli Ty zrobiłeś coś co oszukuje kompa, to podziel się z nami.

Mam oczywiście na uwadze silnik 2,2 Dci, a nie wiem o jakim Ty piszesz-bo w P12 były różne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a ja mam pytanie z innej beczki, wiedząc że mój egr w 2.2 di jest zaślepiony przez mojego Tatę, czyli poprzedniego użytkownika tego auta bez zbytniej przyczyny, czy mogę cofnąć ten zabieg? czy nie spowoduje to niepożądanych sytuacji w pracy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do czego Ci jest to potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto dla eksperymentu. Niech udrozni, rozrusza, przeczyści by szczelnie się domykał, trochę pojeździ i opiszę wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

a ja mam pytanie z innej beczki, wiedząc że mój egr w 2.2 di jest zaślepiony przez mojego Tatę, czyli poprzedniego użytkownika tego auta bez zbytniej przyczyny, czy mogę cofnąć ten zabieg? czy nie spowoduje to niepożądanych sytuacji w pracy silnika?

Czysto dla eksperymentu. Niech udrozni, rozrusza, przeczyści by szczelnie się domykał, trochę pojeździ i opiszę wrażenia.

Pewnie że możesz, lecz teraz będziesz musiał wyczyścić dużo elementów (z kolektorem włącznie) a sadzy będzie dużo i wszędzie.

Na pewno to Ci nie zaszkodzi (mam na myśli silnik) a przy okazji i Ty zapoznasz się z silnikiem i jego podzespołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi bardziej o to, że policja i itd ostatnio mają bardzo dużą akcję na badanie spalin... zastanawiam się czy zaślepienie egr nie spowoduje, że spaliny nie pozbawią mnie dowodu na czas naprawy usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Mam do was pytanie...

 

Zabrałem się za czyszczenie mojego EGR i gdy go rozebrałem niefortunnie wypadła mi blaszka zaznaczona na zdjęciach. Nie jestem pewien którą stroną mam ją umieścić spowrotem. Wariant A czy B ? :)

post-46810-0-84381800-1477501739_thumb.jpg

post-46810-0-56048100-1477501745_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...