Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Piasta przód?


Lobo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam kłopot. tzn jakis czas temu zaczęło mi huczec przy skretach z przodu auta-diagnoza prosta-łożyska.

 

Zakupiłem 2szt łożysk i mechanik mi je wymienił.

 

Niestety huczenie w lewym kole nie ustało. Dokonaliśmy ponownej wymiany łożyska z lewej strony na drogie markowe japonskie lożysko. Dodam ze takie rzeczy jak wymiany opon, kól miejscami itd robbiłem.

 

Niestety huczenie nie ustapiło-przy predkości powyzej 80-90km/h przy skretach-łukach huczy, tak jak łozysko.

 

Podnieslismy auto do gory, wrzuucilismy bieg i puscilismy silnik z kołami w górze, było dosyc glosno z okolic lewej strony-lewego kola.

Diagnoza-skrzynia biegow.

Dolalismy oleje itp. I nic.. to samo.

Przy testowaniu prawej strony ok, cisza, przy testowaniu lewej huchy jak diabli,

Przy ostrym hamowaniu czuc jakby z lewej strony huczenie sie nasilało.

 

Sprawdze jeszcze hamulce ale wydaje mi sie ze to nie to..

Znajomy mechanior powiedzial ze moze wybita mam juz piaste w przednim kole....

Dla mnie to absolutnie nowa rzecz. z tyłu piasty ok. temat znam. Ale przod.??

Kupował ktoś z Was kiedyś piaste do przodu? do P11 gt?

Jak to wyglada? Zuzywa sie?

 

 

Moze macie jeszcze jakies inne pomysly, przegob wewnetrzny? nie wiem juz sam.

 

ABS raz dziala raz nie, klopot raczej z kablami, ale w ciagu powiedzmy 2 lat zdalylo mi sie ze pedal hamulca zachowywal sie dziwnie--Drżal i szybko pulsowal.

 

Prosze Was o rade i pomoc.

 

Przyda sie kazdy pomysł i rada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak łożysko było wyjmowane to łatwo było założyć łożysko na piastę czy trzeba było wprasować? bo również mogło się wyrobić gniazdo w zwrotnicy i piasta z łożyskiem "lata" w zwrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie bylem przy wkladaniu. musze dopytać mechanika.

Tylko pytanie czy mieliscie podobne klopoty? czy omus sie zdazylo np cos takiego jak Ty piszesz marlos?

Łożysko padło, huczało, wyrobiły sie kulki, bierznia oki wiadoma rzecz. ale zeby sie wyrobiła zwrotnica? jakoś mi to nie pasuje.... to nie opel ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się tak zrobiło.. huczało koło po stronie kierowcy to dokręcałem przegub, pomagało na 5-10km i znowu to samo i trochę tak pojeździłem, wymieniłem łożysko i dalej huczało, jak rozebrałem następnym razem to zauważyłem że piasta się trochę stoczyła w miejscu gdzie jest łożysko i właśnie łożysko bardzo łatwo wchodziło na piastę, wymieniłem piastę, przełożyłem łożysko i wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wyrobiła się piasta, przy okazji wymiany łożyska właśnie podejrzanie łatwo weszła, tak jak pisze marlos. Wtedy robiłem to u przygodnego mechanika na trasie (rozpadło się łożysko) więc siłą rzeczy musiałem starą piastę zamontować. Ale cały czas - i przed wymianą i po - słychać było taki jakby cichy gumowy pisk jak się koło obracało, jakby osłona przegubu o coś ocierała, ale to na pewno nie było to. Jeździłem tak rok i mi nie przeszkadzało. Teraz wyrobiona piasta już mocno dawała o sobie znać, telepało przy wyższych prędkościach, i włożenie całej nowej (używanej) zwrotnicy z łożyskiem i piastą pomogło, jest cicho. No ale nie był to huk o jakim kolega pisze... mówię tylko, że piasta jak najbardziej ma prawo się wyrobić. O wyrobionej zwrotnicy też nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a teraz pytanie za 100pkt, ktos kupowal taka piaste nowa? jesli tak to prosze o nfo gdzie i za ile? ;)


W razie co mam lewą piastę razem z łożyskiem i uszczelniaczem, brakuje tylko czujnika ABS. Wymieniałem całą piastę dla czujnika ABS-u. Za 50zł oddam.

Mam taki sam zestaw w garazu, musze wymontowac ta piaste i obejrzec i moze faktycznie wymienie.....

NIe spotakalem sie z takim zabiegiem, ale widze ze sie zdazaja problemny z piasta...

 

 

Reasumuja, musi dosc ciezko wchodzi w lozysko?


A i piaste mozna chyba sama zdjec, bez zwrotnicy itd?

Hamulec zdemontowac, przegob odkreci, koncowke drazka itd.

 

Piaste sie wybija? od wewnatrz?

musze sam sie za to wziac step by step.

Mechanik robi na akord. dalem mu lozysko to wymienil i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu będzie ciężko, mechanik wciska to na prasie. Ale pewnie jest to wykonalne, tylko pod warunkiem że jednak wymontujesz całą zwrotnicę. Ponieważ piasta bardzo ciasno siedzi w łożysku, ciężko będzie ją wyjąć na samochodzie bez demontażu zwrotnicy. A nawet jak masz wyrobioną i stara lekko wyjdzie, to wydaje mi się że nie ma szans dobrze wbić nowej na aucie. Zresztą wbijanie młotkiem na pewno się jej nie przysłuży.

 

Nową podobno mogą ściągnąć w Intercarsie za 400 zł. Jak usłyszałem tę cenę, zrezygnowałem z dalszych pytań :-)

 

Wiem że nie ma szans wyjąć łożyska ze zwrotnicy tak aby go nie rozwalić. Nie wiem czy podobnie sytuacja nie ma się z wymontowaniem piasty z łożyska.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złożenie wszystkiego w całość jest łatwiejsza bo można wykorzystać przegub jako prasę i kręcą nakrętką przegubu piasta powinna ładnie się wsunąć / wprasować w zwrotnicę ja tak zrobiłem i było ok

Edytowane przez marlos90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a teraz pytanie za 100pkt, ktos kupowal taka piaste nowa? jesli tak to prosze o nfo gdzie i za ile? ;)

 

Chciałem pomoc, ale niestety - tradycyjny błąd forumowicza który nie czyta regulaminu. Niektóre bazy danych części, potrzebyją więcej danych niż Ty masz w profilu. Dlatego nic nie załatwiłem.

Ale znalazłem w miarę świeże ogłoszenie  http://tablica.pl/oferta/nissan-primera-p11-p11gt-wszystkie-czesci-CID5-ID2qflw.html zadzwonić można, a może przy okazji coś innego wpadnie w oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego lobo piasty się nie wbija !!! tylko i wyłącznie prasa

to ile ten mechanik bierze za wymianę łożyska że się nie opłaca do niego jechać?

Moze zle napisalem, chodziło mi o wyjecie. Wybicie-wyprasowanie.

 

Co do samej piasty mysle ze wymiana samej piasty to nie bedzie to.

mam zwrotnice stara bez czujnika abs i przeloze ja zobacze czy cos sie zmieni. Bede wiedzial Czy to to.

Jest jeszcze teoria za skrzynia biegow-mechanizm roznicowy dokladniej, lub przegob wewnetrzny.....

 

ALe z tego co piszecie wyniak ze duze jest prawdopodobienstwo uszkodzonej piasty...

 

Auto ma na blacie okolo 280kkm, ja kupilem je prawie 8 lat temu i latam, ile mialo szafe cofnieta-nie wiem. ze 100-120kkm mogla miec cofnieta wiec roachunek jest prosty... niestety. Nie mowie ze tak jest ale tak moze byc...

Najchetniej to za dobra kase bym kupil caly przod do p11gt, zawias, silnik i skrzynie z polosiami itd. i kolejne 8 lat bym polatal ;)

 

silnik cieknie z kilku stron ale moc ma ciagnie jak dawniej.

 

Musze wymienic uszczelke pod deklem zaworowym-w gniazdach swiec sie zbiera troche oleju.

 

Szkoda mi tego auta, lubie je i jak patrze co teraz sie sprzedaje po komisach itd to jeszcze bardziej lubie p11 gt :-)

Chciałem pomoc, ale niestety - tradycyjny błąd forumowicza który nie czyta regulaminu. Niektóre bazy danych części, potrzebyją więcej danych niż Ty masz w profilu. Dlatego nic nie załatwiłem.

Ale znalazłem w miarę świeże ogłoszenie  http://tablica.pl/oferta/nissan-primera-p11-p11gt-wszystkie-czesci-CID5-ID2qflw.html zadzwonić można, a może przy okazji coś innego wpadnie w oko.

Dzieki kolego, mam kumpla w hurtowni czesci samochodowych i mozwil mi ze ceny zaczynaja sie od 400pln i ciezko znalesc.

musze najpierw wiedziec co wymienic.

juz wymienilem 2 lozyska, prawdopodobnie raz za duzo i 250pln w plecy.

wymienei zwrotnice kupie itd i kolena 100-150 w piachu jak to nie to.

Tak jak napisalem wloza ta swoja stara.

 

Kiedys mialem dwona i wymienialem zwrotnice dla czujnika abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego najpierw zmień mechanika gdyż usterkę łożyska i piasty (w trakcie wymianiy łożyska) w łatwy sposób można zdiagnozować. W tym przypadku leży na plecach diagnostyka a osoba zmieniajaca łożyska naciąga Cię na koszty.

 

Odnosnie "wybijania" piasty, w zasadzie jest to zabronione ale w rzeczywistości jest inaczej. Powodem "wybijania" jest problem z osadzeniem zwrotnicy w podstawie prasy (nawet ASO nie dysponuje odpowiednią liczbą przystawek do mocowania zwrotnicy)  nieodpowiednie osadzenie powoduje zdeformowanie  zwrotnicy lub jakiegoś jej elementu!!! Uszkodzenie jest niewidoczne a usterka wychodzi dopiero w trakcie regulacji geometrii gdy nie można wyregulować kątów. 

 

Samo wybijanie jest bezpieczne przy zachowaniu odpowiedniej procedury tzn: miekki wałek najlepiej z brązu, mosiądzu lub aluminium i odpowiednie dopasowanie do średnicy piasty. Oczywiście to nie wszystko, tu kryje się jeszcze jedno niebezpieczeństwo tzn czesto na pieście zostaje jedna bieżnia łożyska. W tym momencie powstaje nawięcej problemów. Niewielu mechaników pisiada tzw odklejacz więc większość używa szlifierki kątowej do przecięcia bieżni!! Aby przeciąć ten element bez uszkodzenia piasty potrzeba dużo cierpliwości i doswiadczenia w innym przypadku dochodzi do uszkodzenia piasty, oczywiście i tak zostaje ona zamontowana :angry:  jednak łożyska nie wytrzymują już wielu tysięcy kilometrów.  

Jeszt jeszcze jedna popularna metoda wydostawania bieżni, wkręca się piastę w imadło i wbija przecinak pomiedzy podtoczenie piasty a bieżnie. Następnie jak bieżnie się lekko wysunie pobija się w nią aż się wysunie całkowicie. Niestety bardzo zgubna metoda!!!!!! gdyz piasta wkręcona w imadło wygina się pod wpływem uderzeń!!!! w konsekwencji po jakimś czasie zaczyna bić hamulec :angry: Dopuszczlne bicie piasty zazwyczaj wynosi w okolicach 0,10mm!!!! 

 

Jesli chodzi o montaż nowego łożyska, z tym już raczej nie ma problemów, posiadając prasę wciskamy kolejno: łożysko w zwrotnicę i piastę w łożysko całość odpowiednio podparta!!!  W tym przypadku nie ma mowy o wbijaniu!!!! gdyż łatwo można uszkodzić łożysko!! :angry:

 

a się rozpisałem....  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego.

 

Co do mechanika to wiesz mam go blisko, i to do czego ja nie mam sprzetu robi mi on.

Zaopatrze sie w odpowiednie nasadki, i wymienie kpl zwrotnice. wtedy bede wiedzial. Jesli ta zwrotnica ktora posiadam jest oki.

Tak naprawde potrzebuje chyba tylko nasadki do odkrecenia przegubu.

Swoja droga nawet nie wiem jak on to lozysko zmienial.... boje sie ze mu sie "udalo" bez wyjmowania zwrotnicy jakims cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...