Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łańcuch rozrządu- problem po jego wymianie Micra [K11]


dominik84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem właścielem Micry K11 rok prod. 2000 listopad po drugim face liftingu silnik 1.4 82 KM
auto ma przejechane 194 tys km i od pewnego czasu przy rozruchu na zimnym silniku odzywał sie
łańcuch rozrządu. Postanowiłem zamówić oryginalne części Nissana tzn. wszytskie ślizgi
dwa łańcuchy oraz napinacz górny i dolny. Po wymianie na zimnym rozruchu pojawił się problem
a mianowicie po odpaleniu silnika kontrolka od oleju świeci się ok. 7-8 sek a w tym czasie
z górnej części silnika wydobywa się klekot podobny odgłos do silnika diesla:(
Pojechałem do mechanika który wymieniał mi ten rozrząd i stwierdził że musiała się zabrudzić
pompa oleju i trzeba przeczyścić kanały olejowe sprężonym powietrzem. Tak też zrobił
zdjął miskę olejową oczyścił kanały olejowe, zmieniliśmy olej silnikowy (stosuje Castrol 10W40)
oraz filtr oleju. Niestety nic to nie pomogło:(mechanik twierdzi że zużyła się pompa oleju
i trzeba ją zmienić na inną ponieważ obecna nie generuje odpowiedniego ciśnienia oleju.
Mam pytanie czy mój mechanik może mieć rację?co może być przyczyną takiego zjawiska?
Bardzo proszę o poradę?
Na forum widzę że ludzie niektórzy mają tak problem ale nikt nie napisał
co było problemem. Czy jest możliwość nieprawidłowego założenia łańcucha,
czy są jakieś odpowiednie procedury jak go ustawić itd.
Z góry dziękuję za pomoc.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czy jest możliwość nieprawidłowego założenia łańcucha,

czy są jakieś odpowiednie procedury jak go ustawić itd.

Z góry dziękuję za pomoc.

 

 

Np. w 1,0 jest taka możliwość. Na kole jest wygrawerowany znak i powinien się pokryć na jednym z ogniw łańcucha który jest zaznaczony kolorem srebnym. Opis - strona 47 w książce "Sam naprawiam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam pytanie czy mój mechanik może mieć rację?co może być przyczyną takiego zjawiska?

 

 

 

 

 

Przecież pisałem Ci już że może mieć rację Twój mechanik. Po co dublujesz wpisy w kilku różnych tematach? Bałagan robisz, zamiast czytać odpowiedzi na swoje posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przecież pisałem Ci już że może mieć rację Twój mechanik. Po co dublujesz wpisy w kilku różnych tematach? Bałagan robisz, zamiast czytać odpowiedzi na swoje posty.

Spróbuje wymienić pompę oleju i zobaczymy jaki będzie efekt. Szczerze to aż się boję ruszać ale nie mam innego wyjścia. na pewno dam znać jaki będzie efekt

Spróbuje wymienić pompę oleju i zobaczymy jaki będzie efekt. Szczerze to aż się boję ruszać ale nie mam innego wyjścia. na pewno dam znać jaki będzie efekt

Witam ponownie wszystkich użytkowników. Nareszcie udało mi się rozwiązać problem z ciśnieniem oleju. Nie była to winna pompa oleju-> wymiana nic nie pomogła, ani panewki nie były zużyte jak się okazało problem był przy zasysaniu oleju przy misce olejowej. Pojawiła się nieszczelność przy kanale zasysającym olej okolica smoku olejowego. Odkąd mechnik mi to uszczelnił problem zniknął:) Tak więc pewnie większość użytkowników co miała podobny problem jak mój boryka się zapewne z tą samą usterką a mechanicy niestety tego nie widzą gdzie popełnili błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...