Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki dodatek do paliwa Nissana Almera Tino 2.2 DI


arni1774
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem jaki doradzacie dodatek do paliwa ON  od wytrącenia parafiny 2.2 DI rocznik 2001 common rail bezpośredni wtrysk to wiecie przecież :wave:  / tylko proszę nie mówić że trzeba tankować dobre paliwo na sprawdzonych stacjach - bo to wszyscy wiemy / zaznaczam paliwo jest takiej sobie jakości :wave: - kiedyś miałem dizla 1.9 D seata zwykły prosty kupowałem z firmy K2 dodatek ale dzisiaj  mam  Tino common rail i chciałbym wiedzieć co jest wskazane ? - czekam na opinie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał kolega wyżej.

Wejdź sobie na All.... i porównaj oba silniki ze swoim i będziesz wiedział. Klapa, a raczej napisy też się róznią. W Dci napis-emblemat TINO jest jakby drukowany a nie pisany. Natomiast po prawo 2,2 Dci. 

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cr pokrywa zaworow jest inna 2 zdjecie to di

cieżko mi się ustosunkować do tych zdjęć ja sie sugeruję z opisu ale pojade do mechanika lu fachowca i sie spytam

 

 

http://automobilio.info/pl/Nissan/Almera/Almera-Tino/2.2-Di-114-AG/560

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja nie wiem co ja mam - żartujecie sobie - 2.2 DI 84KW 114 KM VIN VSKTDAV10U0024686 rocznik 2001 - może ktoś z was potrafi rozszyfrować

 

Kolego my Ci chcemy pomóc i wytłumaczyć. Co innego jest Di a co innego Dci. Na fotkach które dał Ci @jacek22 to na 1foto jest silnik Dci - widzisz tę okrągłą rurkę z której wychodzą przewody paliwowe? To jest właśnie listwa CR. Na 2 fotce tej rurki tzn. szyny nie ma!!!!

 

"Rozszyfrowany VIN"

Tylko przybliżony wynik

MARKA Nissan

MODEL Almera Tino

TYP Van

ROK PRODUKCJI 2001 - dokładnie 11.2000r wyszedł z fabryki

SKRZYNIA BIEGOW Manual 5

POJEMNOSC 2184

RODZAJ PALIWA Diesel

LICZBA DRZWI 4/5

MOC 114 KM / 84 kW

OPIS niebieski-metallic, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, system nawigacji, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, kierownica wielofunkcyjna, ABS, poduszki powietrzne, immobiliser, alufelgi, światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby

 

Czy dane się zgadzają?

Czy wiesz co to jest CR, jak nie to wpisz sobie w google i porównaj ze swoim silnikiem. Czy tak trudno zejść na dół i zerknąć?

Czy masz skrzynie 5 czy może 6.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego my Ci chcemy pomóc i wytłumaczyć. Co innego jest Di a co innego Dci. Na fotkach które dał Ci @jacek22 to na 1foto jest silnik Dci - widzisz tę okrągłą rurkę z której wychodzą przewody paliwowe? To jest właśnie listwa CR. Na 2 fotce tej rurki tzn. szyny nie ma!!!!

 

"Rozszyfrowany VIN"

Tylko przybliżony wynik

MARKA Nissan

MODEL Almera Tino

TYP Van

ROK PRODUKCJI 2001 - dokładnie 11.2000r wyszedł z fabryki

SKRZYNIA BIEGOW Manual 5

POJEMNOSC 2184

RODZAJ PALIWA Diesel

LICZBA DRZWI 4/5

MOC 114 KM / 84 kW

OPIS niebieski-metallic, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, system nawigacji, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, kierownica wielofunkcyjna, ABS, poduszki powietrzne, immobiliser, alufelgi, światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby

 

Czy dane się zgadzają?

Czy wiesz co to jest CR, jak nie to wpisz sobie w google i porównaj ze swoim silnikiem. Czy tak trudno zejść na dół i zerknąć?

Czy masz skrzynie 5 czy może 6.

no w opisie trochę sie różni - nie ma przyciemnianych szyb nawigacji kolor jest srebrny metalik  , skrzynia  5 biegowa :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.....

Nie wiem czy warto sie udręczać i chyba nie powinienem, (bo inni mnie wyśmieją) lecz z uwagi iż nic mnie to nie kosztuje, to teraz rozszyfruj sobie to;

I nie miej pretensji do mnie lecz do baz danych............

 

VIN code: VSKTDAV10U0024686

Model: ALMERA TINO

Series: V10M

Date of manufacture: 11.2000

BODY: 5 DOOR WAGON

ENGINE: YD22DDTI TYPE ENGINE

AREA: EUR CENTRAL

GRADE: LX TYPE

TRANS: 5 SPEED MANUAL(UPTO 0103)

Area code: EL1

Body color: KL0

Trim color: X

ABAG2:  F/AIR BAG (DRIVER+ASSIST+SIDE)
ACON2:  F/AIR CONDITIONATER
ARST3:  INTERIOR CONVENIENCE PACK
CLAS2:  F/LUXURY
DWHLH:  F/16 INCH ALLOY WHEEL
HRSTB:  F/3 POINT RR CNR SEAT BELT+RR CNR HDRST
KYLS2:  F/KEY LESS ENTRY
LMPF6:  F/FR FOG LAMP
MIROB:  F/OUTSIDE PWR MIRROR-BODY CLR
PWDW3:  F/FR & RR PWR WINDOWS
RDIOQ:  F/SINGLE CD+RADIO
REGET:  F/ITALY
WHSTE:  F/LEATHER STEERING WHEEL

 

Apropo, jak wspomniałeś masz skrzynie 5, a Dci mają skrzynie 6-cio biegowe.
 

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.....

Nie wiem czy warto sie udręczać i chyba nie powinienem, (bo inni mnie wyśmieją) lecz z uwagi iż nic mnie to nie kosztuje, to teraz rozszyfruj sobie to;

I nie miej pretensji do mnie lecz do baz danych............

 

VIN code: VSKTDAV10U0024686

Model: ALMERA TINO

Series: V10M

Date of manufacture: 11.2000

BODY: 5 DOOR WAGON

ENGINE: YD22DDTI TYPE ENGINE

AREA: EUR CENTRAL

GRADE: LX TYPE

TRANS: 5 SPEED MANUAL(UPTO 0103)

Area code: EL1

Body color: KL0

Trim color: X

ABAG2:  F/AIR BAG (DRIVER+ASSIST+SIDE)

ACON2:  F/AIR CONDITIONATER

ARST3:  INTERIOR CONVENIENCE PACK

CLAS2:  F/LUXURY

DWHLH:  F/16 INCH ALLOY WHEEL

HRSTB:  F/3 POINT RR CNR SEAT BELT+RR CNR HDRST

KYLS2:  F/KEY LESS ENTRY

LMPF6:  F/FR FOG LAMP

MIROB:  F/OUTSIDE PWR MIRROR-BODY CLR

PWDW3:  F/FR & RR PWR WINDOWS

RDIOQ:  F/SINGLE CD+RADIO

REGET:  F/ITALY

WHSTE:  F/LEATHER STEERING WHEEL

 

Apropo, jak wspomniałeś masz skrzynie 5, a Dci mają skrzynie 6-cio biegowe.

 

ok dzięki ja  już kiedyś rozkodowałem sobie vin na stronie rosyjskiej - chciałem tylko jakoś wzmiankę o silniku mało jest informacji na ten temat - z tego co poczytałem w necie i od was sie dowiedziałem to faktycznie pompa Vp -44 a wujka google umiem korzystać - tylko tyle jest informacji na ten temat - do bólu - nie mówiąc że co inna osoba twierdzi co innego - kazdy na kazdym sie zna :wave: Nie raz model dwa miesiące póżniej wyjdzie i ma co innego w środku - Ogólnie mam od kwietnia 2013 i jest ok z pracą silnika no ale idzie zima a wiem jak zimą zachowują sie dizle dlatego chciałem wiedzieć jaki dodatek do paliwa kupić a jest ich mnóstwo na rynku do tego opinii  też - a ten model ma jak sami mówicie vp 44 pompę wtryskową wiec nie wiem co wlać :huh: żeby nie uszkodzić ją - ale dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze moze co ja stosuje

od wiosny do jesieni mixol (przyjdzie zima filtr paliwa do wymiany jednak gdzies resztki mixolu zostaja na filtrze i blokuja w ujemnych temperaturach)

zima jakies uszlachetniacze na bazie siarki poprawjajace smarnosc 

moze ktos ma inne zdanie ale nigdy nie dolewaj benzyny do ropy. paliwko mam za wschodniej granicy i tam czasem sie dodaje benzynki przejechalem 10km po zgaszeniu juz nie moglem odpalic pompa kaput przy 180tys.

ktos pisal ze jezdzi od 2006r na mixolu i nastukal 260tys bez regeneracji i stale przebieg rosnie

w 2006 siarka zostala wycofana z dotatku do ropy

tak pozatym na forum znajdziesz co dobre dla tej pompy generalnie uwazam ze CR jest trwalsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

"zima jakies uszlachetniacze na bazie siarki poprawjajace smarnosc" Ty chcesz używac środków na bazie siarki? ;o

Poza tym, nigdy nie słyszałem żeby w silniku diesla na wtryskiwaczach cos się stało po uzyciu benzyny dolnanej do ropy.
Producenci kiedyś nawet polecali taki zabieg w ilości ok 8 %
Ja to cały czas stosuje tyle że poza benzyna w zimę dolewam jeszcze oleju nimeralnego do ON.

CR-

nowoczesne silniki diesla.
Sa dobre-nie powiem. ale czy trwalsze od starych układów na wtryskiwaczach? Nie poiwedziałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz 2.0td mialem 2.0d i sobie chwale ale mi nie chodzi o wtryski lecz o pompe vp44 a o niej juz duzo pisało sie jak poczytasz składy tych dodatkow do paliw to bedzie w nich siarka. 

mowisz ze nic sie nie stało ale odrazu nie musi sie stac poprostu skraca sie ich zywotnosc. i dobrze napisales kiedys zalecali.

dopoki mi sie nie zatarła po przejechaniu tych 10km tez nie słyszałem moze przypadek ale polonizowac nie bede na mixolu lepiej idzie traktorek moj

mowic CR to porownuje je do vp44

tak wogole chyba nie wiesz co robila siarka w paliwie kiedys, oprocz poprawy smarowania, gorszy byl sklad spalin dlatego wycofano ja w 2006r.

poczytaj troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok panowie nie ma co się za dużo spierać - nie jestem zwolennikiem mixolu jak i też benzyny , kiedyś nie było środków to sie dawało , ale czy było pożądane to sprawa dyskusyjna - do starych dizli to jeszcze by uszło :wave: ale z głową na 50litrów gdzieś 1.5 litra :wave: - myślałem o Stanadyne Performance Formula    http://www.jrmotors.pl/stanadyne/78-dodatki-do-paliwa/209-performance-formula 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

bo masz 2.0td mialem 2.0d i sobie chwale ale mi nie chodzi o wtryski lecz o pompe vp44 a o niej juz duzo pisało sie jak poczytasz składy tych dodatkow do paliw to bedzie w nich siarka. 

mowisz ze nic sie nie stało ale odrazu nie musi sie stac poprostu skraca sie ich zywotnosc. i dobrze napisales kiedys zalecali.

dopoki mi sie nie zatarła po przejechaniu tych 10km tez nie słyszałem moze przypadek ale polonizowac nie bede na mixolu lepiej idzie traktorek moj

mowic CR to porownuje je do vp44

tak wogole chyba nie wiesz co robila siarka w paliwie kiedys, oprocz poprawy smarowania, gorszy byl sklad spalin dlatego wycofano ja w 2006r.

poczytaj troche

Kolego ja nie musze czytac bo doskonale wiem co mówie. Miałem swoje 3 diesel'e w życiu,nie biorąc pod uwage tych którymi jeździłem od rodziców,każdym zrobiłem sporo kilometrów,nissanem w sumie pond 30 tys,w tym w zimę ok 9 i dolewam benzyny do ON i nadal to będe robił,chyba że kupie auto na szynie CR,wtedy no niesttey ale juz po ptokach i trzeba będzie ufac dodatkom typu STP i inne.

Wiem że była siarka ale równie dobrze był także ołów w benzynie ołowiowej,który wycofano i tak możemy polemizować.

 

Oleju do ON także dodaje ale nie mixolu bo robi nagary,wole dolać zwykły mineralny silnikowy,ale to jak kto woli.

Znajomy dolał kiedyś PB do diesel'a na CR i go laweta zabierała bo komputer zwariował więc do CR kategorycznie nie wolno lać PB i to kazdy wie.

Ale nadal będe utrzymywał że dolewanie benzyny do ukladów na wtryskiwaczach niczemu nie szkodzi pod warunkiem lania z nią oleju dla lepszego smarowania.

A w ON na stacjach tez nie wierzę bo niby zimowy a jak wlałem do słoika i wstawiłem w zeszłym roku na dwór a było -21 stopni to zrobiła sie jak galaretka a druga z PB nadal płynna.

 

Każdy robi jak uważa i na ile ma kaski w portfelu,ja mogę jedynie napisac moje doświadczenia i praktyki jakie prowadze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mowie o starych dizlach tylko o naszym 2.2 z pompa vp44 

a z dodatkow to stosuje liqui moly http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/dodatek-do-oleju-napedowego-8343-detail?Itemid=0

ten w twoim linku tem bedzie dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

ja nie mowie o starych dizlach tylko o naszym 2.2 z pompa vp44 

A czym on się różni od "starych" diesel'i? też jest na wtryskiwaczach zasilanych pompą rotacyjną. Posiada turbo o stałej geometrii.

Jedyna różnica to pompa VP44 czyli "trochę" nowsza" niż vp37 czy vp38, ale układ niczym się nie różni.

A co do pompy-napisałeś że "zatarła" się. ALe jak pewnie wiesz,pompy VP44 nie były super wydają konstrukcją i przy przebiegach 200=260 ty działy się z nimi różne dziwne rzeczy,dlatego zmieniono system na CR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest nowsza bardziej skomplikowana (nawet od CR) wieksze cisnienie na wtryskach i bardziej wydajna niz jej porzedniczki vp37 przez to dostało sie jej na trwałosci

dlatego trzeba o nia dbac. jak chcesz to pisz sobie ze w zime banze lac bo to złoty srodek mechanicy napewno sie uciesza.

tak wogole temat był jaki dodatek lac do ON wiec moim zdaniem do tej pompy preparaty czyszczaco smarujace

turbo juz nie mieszaj bo almy dci 112km miały takie samo turbo co di 110km


http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html

mozna poczytac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mowie o starych dizlach tylko o naszym 2.2 z pompa vp44 

a z dodatkow to stosuje liqui moly http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/dodatek-do-oleju-napedowego-8343-detail?Itemid=0

ten w twoim linku tem bedzie dobry

 

Odpowiedź jest częściowo nie na temat.

Kolega @arni1774 pytał o dodatki zimowe do paliwa. Ty natomiast dałeś preparat wielozadaniowy-który praktycznie opiera się na oczyszczaniu układu paliwowego, ale również polepsza smarowność pompy . Jeśli mamy się trzymać produktów LM, to dodatkami zimowymi są produkty 8344 i 1878.

Ja osobiście (przed zimą/na zimę), wymieniam filtr paliwa, zakładam "kołderkę" na filtr tzn. czymś go ocieplam. Tankuję paliwo droższe lub typowo zimowe i dodaję STP /na parafinę/. Różnica między zwykłym ON a ulepszonym czy też zimowym niech sięga 0,15gr tj. więcej tylko 9zł na pełen zbiornik-60l. Teraz trzeba np. wziąść pod uwagę ile nas będzie kosztowało podpięcie pod kompa, gdybyśmy mieli niedomagania, jeżdżąc np. na gorszym paliwie. Koszta od 50 do 100zł. Nie licząc ewentualnej naprawy. Więc chyba lepiej i zarazem warto dać te 9zł więcej?!?!? Jeśli weźmiemy sumę 90zł , to mamy te 10 pełnych zbiorników paliwa pewnego - czyli 600l, a na tej ilości to już TROSZKĘ kilometrów bezproblemowej jazdy zrobimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144
 jak chcesz to pisz sobie ze w zime banze lac bo to złoty srodek mechanicy napewno sie uciesza.

Nie będe się wdawał z Tobą w dalszą polemike bo to nie ma sensu.

Dolewałem PB od zawsze i jakby mi miała paśc pompa to już dawno by padła i to nie tylko w nissanie.

W golfie III miałem 460 tys przebiegu a i tak dolewałem i jakoś nic sie nie działo,prócz oczywiście lepszego odpalania a był to TDI również na vp37.

 

Moje odp. sa na temat- moim dodatkiem jest benzyna i olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze chyba czytac nie potrafisz caly czas mowie o vp44 ktora jest w almie zostaw te strasze pompy i chyba nie czytałes linku ktory zostawiłem

zaraz bedziesz mowił o pompach w czolgach co na wszystkim pojada aby plyn ktory wlejemy mial jakołs kalorycznosc

ciekawy czy do audi 2,5tdi z vp44 bys lał benze znajomemu mechanicy zatarli pompe bo nie wleli ropki do filtra i nim sie odpowietrzył to zdazył sie zatrzec a regeneracje miał rok wczesniej - przypadek??

tak ze ja odradzam do almek 2.2 lac benze

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ok panowie koniec tematu - wleje octu :wave: żartuje -  dodatek na pewno nie zaszkodzi do :nissan:  ale z ociepleniem filtra :rolleyes2: też nie zaszkodzi tym bardziej dojście jest, u góry przy szybie - każda informacja sie przyda - auto jest pojemne w środku - wszystkie informacje w moim MPV sie zmieszczą :)


powiem wam tak szczerze - najlepszym  rozwiązaniem jest tankowac dobre paliwo na właściwej stacji a te wszystkie dodatki to kant d.... y

jak ma paść pompa to padnie w zależności od ilości jej użytkowania ( km ) nie wyjężdzać paliwo do rezerwy . nie lać benzyny do ropy - tankowac dobre paliwo  - rozmowę przeprowadzałem z specjalistą od pomp boscha i dodatków itp - nie ma złotej alternatywy - nie chce nikogo przekonywać na siłę - niech każdy postępuje  co uważa za słuszne - model modelowi nie równy jak to nie którzy tak piszą :) :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom niedawno znajomy pochwalil sie ze troche benzy mial w karnistrze i zmieszal z ropa zalał i efekt po tygodniu muł kopcenie diagnoza zapchane wtryski pompa przytarta a w baku jak wlozyli magnesik  to choinke swiateczna wyja opilek auto kia 2.9td koszt 5 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...