arni1774 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 mam problem jaki doradzacie dodatek do paliwa ON od wytrącenia parafiny 2.2 DI rocznik 2001 common rail bezpośredni wtrysk to wiecie przecież / tylko proszę nie mówić że trzeba tankować dobre paliwo na sprawdzonych stacjach - bo to wszyscy wiemy / zaznaczam paliwo jest takiej sobie jakości - kiedyś miałem dizla 1.9 D seata zwykły prosty kupowałem z firmy K2 dodatek ale dzisiaj mam Tino common rail i chciałbym wiedzieć co jest wskazane ? - czekam na opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 jak masz 2.2di to nie CR tylko na pompie vp44 bosch 2.2dci produkowali chyba od 2003r. z moca 112 i 136km tak bylo w n16 tino pewnie tez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) Jak napisał kolega wyżej. Wejdź sobie na All.... i porównaj oba silniki ze swoim i będziesz wiedział. Klapa, a raczej napisy też się róznią. W Dci napis-emblemat TINO jest jakby drukowany a nie pisany. Natomiast po prawo 2,2 Dci. Edytowane 21 Października 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arni1774 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 to ja nie wiem co ja mam - żartujecie sobie - 2.2 DI 84KW 114 KM VIN VSKTDAV10U0024686 rocznik 2001 - może ktoś z was potrafi rozszyfrować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 w cr pokrywa zaworow jest inna 2 zdjecie to di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arni1774 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 w cr pokrywa zaworow jest inna 2 zdjecie to di cieżko mi się ustosunkować do tych zdjęć ja sie sugeruję z opisu ale pojade do mechanika lu fachowca i sie spytam http://automobilio.info/pl/Nissan/Almera/Almera-Tino/2.2-Di-114-AG/560 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) to ja nie wiem co ja mam - żartujecie sobie - 2.2 DI 84KW 114 KM VIN VSKTDAV10U0024686 rocznik 2001 - może ktoś z was potrafi rozszyfrować Kolego my Ci chcemy pomóc i wytłumaczyć. Co innego jest Di a co innego Dci. Na fotkach które dał Ci @jacek22 to na 1foto jest silnik Dci - widzisz tę okrągłą rurkę z której wychodzą przewody paliwowe? To jest właśnie listwa CR. Na 2 fotce tej rurki tzn. szyny nie ma!!!! "Rozszyfrowany VIN" Tylko przybliżony wynik MARKA Nissan MODEL Almera Tino TYP Van ROK PRODUKCJI 2001 - dokładnie 11.2000r wyszedł z fabryki SKRZYNIA BIEGOW Manual 5 POJEMNOSC 2184 RODZAJ PALIWA Diesel LICZBA DRZWI 4/5 MOC 114 KM / 84 kW OPIS niebieski-metallic, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, system nawigacji, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, kierownica wielofunkcyjna, ABS, poduszki powietrzne, immobiliser, alufelgi, światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby Czy dane się zgadzają? Czy wiesz co to jest CR, jak nie to wpisz sobie w google i porównaj ze swoim silnikiem. Czy tak trudno zejść na dół i zerknąć? Czy masz skrzynie 5 czy może 6. Edytowane 21 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Kup z STP. Polecane i działajace.K2 niby tanie ale...nie działa jak powinno bynajmniej nie w takiej ilości jak zaleca producent 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arni1774 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Kolego my Ci chcemy pomóc i wytłumaczyć. Co innego jest Di a co innego Dci. Na fotkach które dał Ci @jacek22 to na 1foto jest silnik Dci - widzisz tę okrągłą rurkę z której wychodzą przewody paliwowe? To jest właśnie listwa CR. Na 2 fotce tej rurki tzn. szyny nie ma!!!! "Rozszyfrowany VIN" Tylko przybliżony wynik MARKA Nissan MODEL Almera Tino TYP Van ROK PRODUKCJI 2001 - dokładnie 11.2000r wyszedł z fabryki SKRZYNIA BIEGOW Manual 5 POJEMNOSC 2184 RODZAJ PALIWA Diesel LICZBA DRZWI 4/5 MOC 114 KM / 84 kW OPIS niebieski-metallic, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, system nawigacji, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, kierownica wielofunkcyjna, ABS, poduszki powietrzne, immobiliser, alufelgi, światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby Czy dane się zgadzają? Czy wiesz co to jest CR, jak nie to wpisz sobie w google i porównaj ze swoim silnikiem. Czy tak trudno zejść na dół i zerknąć? Czy masz skrzynie 5 czy może 6. no w opisie trochę sie różni - nie ma przyciemnianych szyb nawigacji kolor jest srebrny metalik , skrzynia 5 biegowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) Dziękuję..... Nie wiem czy warto sie udręczać i chyba nie powinienem, (bo inni mnie wyśmieją) lecz z uwagi iż nic mnie to nie kosztuje, to teraz rozszyfruj sobie to; I nie miej pretensji do mnie lecz do baz danych............ VIN code: VSKTDAV10U0024686 Model: ALMERA TINO Series: V10M Date of manufacture: 11.2000 BODY: 5 DOOR WAGON ENGINE: YD22DDTI TYPE ENGINE AREA: EUR CENTRAL GRADE: LX TYPE TRANS: 5 SPEED MANUAL(UPTO 0103) Area code: EL1 Body color: KL0 Trim color: X ABAG2: F/AIR BAG (DRIVER+ASSIST+SIDE)ACON2: F/AIR CONDITIONATERARST3: INTERIOR CONVENIENCE PACKCLAS2: F/LUXURYDWHLH: F/16 INCH ALLOY WHEELHRSTB: F/3 POINT RR CNR SEAT BELT+RR CNR HDRSTKYLS2: F/KEY LESS ENTRYLMPF6: F/FR FOG LAMPMIROB: F/OUTSIDE PWR MIRROR-BODY CLRPWDW3: F/FR & RR PWR WINDOWSRDIOQ: F/SINGLE CD+RADIOREGET: F/ITALYWHSTE: F/LEATHER STEERING WHEEL Apropo, jak wspomniałeś masz skrzynie 5, a Dci mają skrzynie 6-cio biegowe. Edytowane 21 Października 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arni1774 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Dziękuję..... Nie wiem czy warto sie udręczać i chyba nie powinienem, (bo inni mnie wyśmieją) lecz z uwagi iż nic mnie to nie kosztuje, to teraz rozszyfruj sobie to; I nie miej pretensji do mnie lecz do baz danych............ VIN code: VSKTDAV10U0024686 Model: ALMERA TINO Series: V10M Date of manufacture: 11.2000 BODY: 5 DOOR WAGON ENGINE: YD22DDTI TYPE ENGINE AREA: EUR CENTRAL GRADE: LX TYPE TRANS: 5 SPEED MANUAL(UPTO 0103) Area code: EL1 Body color: KL0 Trim color: X ABAG2: F/AIR BAG (DRIVER+ASSIST+SIDE) ACON2: F/AIR CONDITIONATER ARST3: INTERIOR CONVENIENCE PACK CLAS2: F/LUXURY DWHLH: F/16 INCH ALLOY WHEEL HRSTB: F/3 POINT RR CNR SEAT BELT+RR CNR HDRST KYLS2: F/KEY LESS ENTRY LMPF6: F/FR FOG LAMP MIROB: F/OUTSIDE PWR MIRROR-BODY CLR PWDW3: F/FR & RR PWR WINDOWS RDIOQ: F/SINGLE CD+RADIO REGET: F/ITALY WHSTE: F/LEATHER STEERING WHEEL Apropo, jak wspomniałeś masz skrzynie 5, a Dci mają skrzynie 6-cio biegowe. ok dzięki ja już kiedyś rozkodowałem sobie vin na stronie rosyjskiej - chciałem tylko jakoś wzmiankę o silniku mało jest informacji na ten temat - z tego co poczytałem w necie i od was sie dowiedziałem to faktycznie pompa Vp -44 a wujka google umiem korzystać - tylko tyle jest informacji na ten temat - do bólu - nie mówiąc że co inna osoba twierdzi co innego - kazdy na kazdym sie zna Nie raz model dwa miesiące póżniej wyjdzie i ma co innego w środku - Ogólnie mam od kwietnia 2013 i jest ok z pracą silnika no ale idzie zima a wiem jak zimą zachowują sie dizle dlatego chciałem wiedzieć jaki dodatek do paliwa kupić a jest ich mnóstwo na rynku do tego opinii też - a ten model ma jak sami mówicie vp 44 pompę wtryskową wiec nie wiem co wlać żeby nie uszkodzić ją - ale dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 napisze moze co ja stosuje od wiosny do jesieni mixol (przyjdzie zima filtr paliwa do wymiany jednak gdzies resztki mixolu zostaja na filtrze i blokuja w ujemnych temperaturach) zima jakies uszlachetniacze na bazie siarki poprawjajace smarnosc moze ktos ma inne zdanie ale nigdy nie dolewaj benzyny do ropy. paliwko mam za wschodniej granicy i tam czasem sie dodaje benzynki przejechalem 10km po zgaszeniu juz nie moglem odpalic pompa kaput przy 180tys. ktos pisal ze jezdzi od 2006r na mixolu i nastukal 260tys bez regeneracji i stale przebieg rosnie w 2006 siarka zostala wycofana z dotatku do ropy tak pozatym na forum znajdziesz co dobre dla tej pompy generalnie uwazam ze CR jest trwalsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 "zima jakies uszlachetniacze na bazie siarki poprawjajace smarnosc" Ty chcesz używac środków na bazie siarki? ;o Poza tym, nigdy nie słyszałem żeby w silniku diesla na wtryskiwaczach cos się stało po uzyciu benzyny dolnanej do ropy.Producenci kiedyś nawet polecali taki zabieg w ilości ok 8 %Ja to cały czas stosuje tyle że poza benzyna w zimę dolewam jeszcze oleju nimeralnego do ON.CR- nowoczesne silniki diesla.Sa dobre-nie powiem. ale czy trwalsze od starych układów na wtryskiwaczach? Nie poiwedziałbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 bo masz 2.0td mialem 2.0d i sobie chwale ale mi nie chodzi o wtryski lecz o pompe vp44 a o niej juz duzo pisało sie jak poczytasz składy tych dodatkow do paliw to bedzie w nich siarka. mowisz ze nic sie nie stało ale odrazu nie musi sie stac poprostu skraca sie ich zywotnosc. i dobrze napisales kiedys zalecali. dopoki mi sie nie zatarła po przejechaniu tych 10km tez nie słyszałem moze przypadek ale polonizowac nie bede na mixolu lepiej idzie traktorek moj mowic CR to porownuje je do vp44 tak wogole chyba nie wiesz co robila siarka w paliwie kiedys, oprocz poprawy smarowania, gorszy byl sklad spalin dlatego wycofano ja w 2006r. poczytaj troche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arni1774 Opublikowano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 ok panowie nie ma co się za dużo spierać - nie jestem zwolennikiem mixolu jak i też benzyny , kiedyś nie było środków to sie dawało , ale czy było pożądane to sprawa dyskusyjna - do starych dizli to jeszcze by uszło ale z głową na 50litrów gdzieś 1.5 litra - myślałem o Stanadyne Performance Formula http://www.jrmotors.pl/stanadyne/78-dodatki-do-paliwa/209-performance-formula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 bo masz 2.0td mialem 2.0d i sobie chwale ale mi nie chodzi o wtryski lecz o pompe vp44 a o niej juz duzo pisało sie jak poczytasz składy tych dodatkow do paliw to bedzie w nich siarka. mowisz ze nic sie nie stało ale odrazu nie musi sie stac poprostu skraca sie ich zywotnosc. i dobrze napisales kiedys zalecali. dopoki mi sie nie zatarła po przejechaniu tych 10km tez nie słyszałem moze przypadek ale polonizowac nie bede na mixolu lepiej idzie traktorek moj mowic CR to porownuje je do vp44 tak wogole chyba nie wiesz co robila siarka w paliwie kiedys, oprocz poprawy smarowania, gorszy byl sklad spalin dlatego wycofano ja w 2006r. poczytaj troche Kolego ja nie musze czytac bo doskonale wiem co mówie. Miałem swoje 3 diesel'e w życiu,nie biorąc pod uwage tych którymi jeździłem od rodziców,każdym zrobiłem sporo kilometrów,nissanem w sumie pond 30 tys,w tym w zimę ok 9 i dolewam benzyny do ON i nadal to będe robił,chyba że kupie auto na szynie CR,wtedy no niesttey ale juz po ptokach i trzeba będzie ufac dodatkom typu STP i inne. Wiem że była siarka ale równie dobrze był także ołów w benzynie ołowiowej,który wycofano i tak możemy polemizować. Oleju do ON także dodaje ale nie mixolu bo robi nagary,wole dolać zwykły mineralny silnikowy,ale to jak kto woli. Znajomy dolał kiedyś PB do diesel'a na CR i go laweta zabierała bo komputer zwariował więc do CR kategorycznie nie wolno lać PB i to kazdy wie. Ale nadal będe utrzymywał że dolewanie benzyny do ukladów na wtryskiwaczach niczemu nie szkodzi pod warunkiem lania z nią oleju dla lepszego smarowania. A w ON na stacjach tez nie wierzę bo niby zimowy a jak wlałem do słoika i wstawiłem w zeszłym roku na dwór a było -21 stopni to zrobiła sie jak galaretka a druga z PB nadal płynna. Każdy robi jak uważa i na ile ma kaski w portfelu,ja mogę jedynie napisac moje doświadczenia i praktyki jakie prowadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 ja nie mowie o starych dizlach tylko o naszym 2.2 z pompa vp44 a z dodatkow to stosuje liqui moly http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/dodatek-do-oleju-napedowego-8343-detail?Itemid=0 ten w twoim linku tem bedzie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 ja nie mowie o starych dizlach tylko o naszym 2.2 z pompa vp44 A czym on się różni od "starych" diesel'i? też jest na wtryskiwaczach zasilanych pompą rotacyjną. Posiada turbo o stałej geometrii. Jedyna różnica to pompa VP44 czyli "trochę" nowsza" niż vp37 czy vp38, ale układ niczym się nie różni. A co do pompy-napisałeś że "zatarła" się. ALe jak pewnie wiesz,pompy VP44 nie były super wydają konstrukcją i przy przebiegach 200=260 ty działy się z nimi różne dziwne rzeczy,dlatego zmieniono system na CR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 tak jest nowsza bardziej skomplikowana (nawet od CR) wieksze cisnienie na wtryskach i bardziej wydajna niz jej porzedniczki vp37 przez to dostało sie jej na trwałosci dlatego trzeba o nia dbac. jak chcesz to pisz sobie ze w zime banze lac bo to złoty srodek mechanicy napewno sie uciesza. tak wogole temat był jaki dodatek lac do ON wiec moim zdaniem do tej pompy preparaty czyszczaco smarujace turbo juz nie mieszaj bo almy dci 112km miały takie samo turbo co di 110km http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html mozna poczytac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 ja nie mowie o starych dizlach tylko o naszym 2.2 z pompa vp44 a z dodatkow to stosuje liqui moly http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/dodatek-do-oleju-napedowego-8343-detail?Itemid=0 ten w twoim linku tem bedzie dobry Odpowiedź jest częściowo nie na temat. Kolega @arni1774 pytał o dodatki zimowe do paliwa. Ty natomiast dałeś preparat wielozadaniowy-który praktycznie opiera się na oczyszczaniu układu paliwowego, ale również polepsza smarowność pompy . Jeśli mamy się trzymać produktów LM, to dodatkami zimowymi są produkty 8344 i 1878. Ja osobiście (przed zimą/na zimę), wymieniam filtr paliwa, zakładam "kołderkę" na filtr tzn. czymś go ocieplam. Tankuję paliwo droższe lub typowo zimowe i dodaję STP /na parafinę/. Różnica między zwykłym ON a ulepszonym czy też zimowym niech sięga 0,15gr tj. więcej tylko 9zł na pełen zbiornik-60l. Teraz trzeba np. wziąść pod uwagę ile nas będzie kosztowało podpięcie pod kompa, gdybyśmy mieli niedomagania, jeżdżąc np. na gorszym paliwie. Koszta od 50 do 100zł. Nie licząc ewentualnej naprawy. Więc chyba lepiej i zarazem warto dać te 9zł więcej?!?!? Jeśli weźmiemy sumę 90zł , to mamy te 10 pełnych zbiorników paliwa pewnego - czyli 600l, a na tej ilości to już TROSZKĘ kilometrów bezproblemowej jazdy zrobimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 jak chcesz to pisz sobie ze w zime banze lac bo to złoty srodek mechanicy napewno sie uciesza. Nie będe się wdawał z Tobą w dalszą polemike bo to nie ma sensu. Dolewałem PB od zawsze i jakby mi miała paśc pompa to już dawno by padła i to nie tylko w nissanie. W golfie III miałem 460 tys przebiegu a i tak dolewałem i jakoś nic sie nie działo,prócz oczywiście lepszego odpalania a był to TDI również na vp37. Moje odp. sa na temat- moim dodatkiem jest benzyna i olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 (edytowane) kurcze chyba czytac nie potrafisz caly czas mowie o vp44 ktora jest w almie zostaw te strasze pompy i chyba nie czytałes linku ktory zostawiłem zaraz bedziesz mowił o pompach w czolgach co na wszystkim pojada aby plyn ktory wlejemy mial jakołs kalorycznosc ciekawy czy do audi 2,5tdi z vp44 bys lał benze znajomemu mechanicy zatarli pompe bo nie wleli ropki do filtra i nim sie odpowietrzył to zdazył sie zatrzec a regeneracje miał rok wczesniej - przypadek?? tak ze ja odradzam do almek 2.2 lac benze Edytowane 23 Października 2013 przez jacek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Never mind... Napisalem ze Pb I OLEJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arni1774 Opublikowano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 ok panowie koniec tematu - wleje octu żartuje - dodatek na pewno nie zaszkodzi do ale z ociepleniem filtra też nie zaszkodzi tym bardziej dojście jest, u góry przy szybie - każda informacja sie przyda - auto jest pojemne w środku - wszystkie informacje w moim MPV sie zmieszczą powiem wam tak szczerze - najlepszym rozwiązaniem jest tankowac dobre paliwo na właściwej stacji a te wszystkie dodatki to kant d.... y jak ma paść pompa to padnie w zależności od ilości jej użytkowania ( km ) nie wyjężdzać paliwo do rezerwy . nie lać benzyny do ropy - tankowac dobre paliwo - rozmowę przeprowadzałem z specjalistą od pomp boscha i dodatków itp - nie ma złotej alternatywy - nie chce nikogo przekonywać na siłę - niech każdy postępuje co uważa za słuszne - model modelowi nie równy jak to nie którzy tak piszą :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 nom niedawno znajomy pochwalil sie ze troche benzy mial w karnistrze i zmieszal z ropa zalał i efekt po tygodniu muł kopcenie diagnoza zapchane wtryski pompa przytarta a w baku jak wlozyli magnesik to choinke swiateczna wyja opilek auto kia 2.9td koszt 5 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.