Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z ABS


Gość bart212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki problem, że jak hamuje nawet na nie śliskiej jezdni, to włącza mi się ABS. Mechanik stwierdził, że pierścień przy piaście jest uszkodzony i to jest przyczyną. Aczkolwiek po zmianie piasty z pierścieniem, ABS nadal się włącza wtedy gdy nie trzeba. Czy ktoś się orientuje co może być jeszcze przyczyną?

Dodatkowo (być może jest to związane z ABSem) słyszę z przodu takie chrobotanie albo ocieranie. Jak naciskam hamulec, to przestaje. Czy może mieć to związek? Czy ten dźwięk może wskazywać na pompę ABS?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie objawy daje zepsuta pompa?

 

Padła mi w N16 pompa ABS i objawem była swiacąca się czasem podczas jazdy lampka ABS i całkowity zanik ABSu nawet na sliskiej nawierzchni - po prostu koła sie blokowały ale ogólnie hamulce działały bez zarzutu.

W Twoim przypadku problemem mogą byc nierównomiernie zużyte opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W Twoim przypadku problemem mogą byc nierównomiernie zużyte opony.

Tak d... postu jeszcze nie widziałem hahaha :)

 

Było poruszane na forum.

W 80% przypadków pomagała wymiana kabla od czujnika ABS która idzie do pompy. Kwestia znalezienia wadliwego czujnika tz odczytania kodu błędu z ABS.

 

 

Może też być uszkodzony czujnik, oraz do wymiany łożysko. Czujnik ABS odczytuje z łożyska prędkość obracania się kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła mi w N16 pompa ABS i objawem była swiacąca się czasem podczas jazdy lampka ABS i całkowity zanik ABSu nawet na sliskiej nawierzchni - po prostu koła sie blokowały ale ogólnie hamulce działały bez zarzutu.

W Twoim przypadku problemem mogą byc nierównomiernie zużyte opony.

Kupiłem samochód z błędem pompa silnika ABS . Naprawiony. 3 specjalisty podłączyw komputer zalecali zmiana pompki silnika ABS. W warsztacie osobno silnika ABS nikt nie wymieniał, tylko cały blok ABS, a jego koszt był około 1000$. Wykręćiłem dwie śruby którymi jest przykręcony silnik do bloku ABS silnik łatwo usunelem. Trzymasie silnik na dwóch  żyłkach. Obcoł pośrodku. Sprawdziłem łącząc się bezpośrednio z akumulatorem. Działa.  W silniku ABS "+" przechodzi przez urządzenia ABS, a "-" bezpośrednio na korpusie. Przylutowane "+", tak jak był, i "-" przylutowane kawałek drutu i połączona z korpusem (masa). Zapracował. Mam nadzieję, że ktoś pomógł. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...