Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Płyn hamulcowy DOT 5.1


Edek01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jesteście bardziej w temacie niż ja .

Nie wiem jaki mam płyn hamulcowy w mojej tiidzie ale stawiam na DOT 4 glikol.

Czy mogę zastosować DOT 5.1 Silikonowy ?

I ile mam kupić bo nie wiem jaka jest pojemność układu?

Kupiłem już klocki przód i tył TRW i chce też kupić płyn TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie płyn DOT 5.1 można stosować. Pewien problem stanowi płyn DOT 5. Jest wytworzony na bazie silikonu i nie jest mieszalny z płynami DOT 3,4,5.1. Zatem zastosowanie go w somochodach zalanych np. płynem DOT-4 jest problematyczne bo nie da sie opróżnić układu do "zera".

 

Opinie do stosowania płynu DOT 5.1 są podzielone. Mieszanie z DOT 4 jest dopuszczalne ale nie zalecane. Płyn DOT 5.1 ma wyższą temperaturę wrzenia - a zatem jest skuteczniejszy. Ale podobno jest także bardziej higroskopijny co zmusza do rygorystycznej częstrzej wymiany. Generalnie to płyn do bardzo wydajnych i obciążonych układów. Moim zdaniem stosowanie go w Tiida jest pozbawione większego sensu bo układ hamulcowy tego samochodu nie przeniesie "siły" tego płynu a jednocześnie będziesz zmuszony do rygorystycznej częstej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanior mówi ze litr nowego płynu, to idzie na przepłukanie starego płynu z instalacji ;-)

I zaczyna się problem bo mechanior mówi ze do  ESP itp w mojej tidzie nie wystarczy zwykły dot 4..Trw,Bosch,Ate

Powiedział ze system ESP nie będzie działać prawidłowo i zaproponował Bosch DOT 4 HP.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady ;). Wyciskasz stary płyn z odpowietrzników i stan uzupełniasz nowym. Jak to zrobisz na 4 kołach to po starym płynie praktycznie nie ma śladu. Litr spokojnie wystarczy. Można wprawdzieć poświęcić litr na przepłukanie ale przy okresowej wymianie raczej to nie ma sensu. Pewnie, człowiek od tego nie zbiednieje i zaszaleć można, pytnie po co ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takiego mechaniora pedanta ze szok .

W almerze jak zmieniał tarcze z klockami to uratował łożyska czyli ładną kwotę zaoszczędziłem za komplet .

Serwis dał śladowa ilość smaru na łożyska ,jak zakręciłeś kołem to od razu się zatrzymywało, ale po robocie mego mechanika jak zakręciłem kołem to fajka szło spalić a  koło dalej się kręciło ;-)

Ponawiam pytanie czy moge zastosować płyn hamulcowy Bosch dot 4 HP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łożysk, to podwjrzewam, że nie chodziło o smar. "Suche" łożysko nie ma znacząco większego oporu toczenia. Fakt, padnie szybciej ale pewnie nie o to tu chodziło. Podejrzewam, że nakrętka trzymajaca piastę była  za mocno dociągnięta. Często powielany błąd przez "mechaniorów", którzy dokręcają na fest licząc, że łożysko z piastą jakś się ułożą. No i często się nie układają...

 

Co do płynu Boscha jak najbardziej. Choć ja osobiście nie wkręcałbym się w to aż tak bardzo i kupiłbym krajowy płyn z Organiki - zwłaszcza jak Twój mechanik ma zamiar ostro płukać układ ;). Swoją droga taki mechanik pedant to skarb. Trzymaj się go :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje Manix  jest na zakrętce wybite(  used only dot4 ) a co tam pływa who knows  ^_^

Nie wierze mechanikom z ASO bo nikt im nie patrzy na ręce jak działają przy samochodzie.

Ja przynajmniej nie stałem i nie widziałem co lali 

A teraz muszę już wymienić klocki i płyn hamulcowy klocki kupiłem za 247zł komplet przód,tył i to średnia pólka trw.

A tak mi się marzyły Ate ceramic nawet sponsora znalazłem, ale d*pa nie ma do tiidy 

A teraz jak patrze płyny to jakaś patologia w opisach jest -wymieniać co rok,co 2 lata i co  3 lata i kupie ten z 3 letnim terminem dot 4 .

 

Almerą jeździłem 5lat bez wymiany płynu a heble były brzytew tarcze mikody nawiercane nacinane,klocki ebcred płyn bosch standart dot 4.

Teraz do Tiidy takiego zestawu nie dam bo to była by nie mała inwestycja a jak by to wyglądało kiczowato.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje Manix  jest na zakrętce wybite(  used only dot4 ) a co tam pływa who knows  ^_^

Nie wierze mechanikom z ASO bo nikt im nie patrzy na ręce jak działają przy samochodzie.

Ja przynajmniej nie stałem i nie widziałem co lali 

A teraz muszę już wymienić klocki i płyn hamulcowy klocki kupiłem za 247zł komplet przód,tył i to średnia pólka trw.

A tak mi się marzyły Ate ceramic nawet sponsora znalazłem, ale d*pa nie ma do tiidy 

A teraz jak patrze płyny to jakaś patologia w opisach jest -wymieniać co rok,co 2 lata i co  3 lata i kupie ten z 3 letnim terminem dot 4 .

 

Almerą jeździłem 5lat bez wymiany płynu a heble były brzytew tarcze mikody nawiercane nacinane,klocki ebcred płyn bosch standart dot 4.

Teraz do Tiidy takiego zestawu nie dam bo to była by nie mała inwestycja a jak by to wyglądało kiczowato.

Do tidy są świetne klocki ceramiczne EBC

http://allegro.pl/dp31636c-ebc-nissan-350-z-skyline-tiida-stagea-i3572124047.html

Co do mechaników - :nissan:  więcej wiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wymiany płynu hamulcowego, aby to zrobić prawidłowo w pojazdach z ABS trzeba dokonać wymuszenia pracy pompy za pomocą komp. Taka operacja jest konieczna ze wzgledu na znajdujący sie płyn w wewnętrznym obwodzie pompy, wiec odkrecenie odpowietrzników i przepompowanie jest złą i niewystarczającą procedura!!! Za taką wymiankę dziękuję...... :whistle:

Edytowane przez robertbydzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix do seryjnych tarcz, EBC red nawet Grenn się nie nadają .

Za to ATE ceramiczne tak, bo one są do tarcz seryjnych ale nie produkuje do tiidy.

Co do wymiany płynu z pompy to zawsze wymienia się na włączonym silniku i nie ma problemu .

A co powiecie na wymianę jaką widziałem na własne oczy w serwisie skody ,mechanior miał zlecenie wypisane wymiana płynu i co zrobił ,odkręcił korek wyciągnął strzykawką tyle ile mu się udało i dolał nowego do max o tak wymienia się płyn hamulcowy w serwisach skody.

:|

 

 

Z ostatniej chwili -Odyssey Nissan po rabatach wyliczył mnie na 790zł w to wliczona jest robocizna !

Wymiana klocki przód ,tył i wymiana płynu wszystko na oryginałach .

Jak zapytałem jak wymieniają płyn to powiedział że we dwóch -jeden pompuje drugi działa po tłoczkach żadnego kompa nie podłączają !

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a wytłumaczcie mi taką rzecz .

Jak można lać zwykły dot 4 do samochodu z ESP?

Przecież wszystkim mechanikom na szkoleniach tłumaczą ze nie wolno lać zwykłego dot4 bo system ESP będzie pracować nie prawidłowo !

Ja mam ESP i co mam mieć tylko guzik na konsoli z napisem ESP .

Zwykły dot 4 leje się do systemów ABS bez rozwiniętego systemu ESP,ASR itp.

Jak kupowałem klocki to sprzedawca pytał jaki płyn kupuje tz jaki mam system Hamulcowy zwykły z ABS czy rozwinięty ESP,ASR nawet sprzedawcy wiedzą takie rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a wytłumaczcie mi taką rzecz .

Jak można lać zwykły dot 4 do samochodu z ESP?

Przecież wszystkim mechanikom na szkoleniach tłumaczą ze nie wolno lać zwykłego dot4 bo system ESP będzie pracować nie prawidłowo !

Ja mam ESP i co mam mieć tylko guzik na konsoli z napisem ESP .

Zwykły dot 4 leje się do systemów ABS bez rozwiniętego systemu ESP,ASR itp.

Jak kupowałem klocki to sprzedawca pytał jaki płyn kupuje tz jaki mam system Hamulcowy zwykły z ABS czy rozwinięty ESP,ASR nawet sprzedawcy wiedzą takie rzeczy.

Kolego,. Kto Ci powiedział że  "zwykły" jest  DOT 4 ? a niezwykły jest np.DOT 5.1?(To też specjalny płyn DOT 4 ale o wyższej odporności cieplnej i tyle zresztą nowe mają też już 260*C temp.wrzenia)nie słyszałeś o DOT 4 ESP ?Jeśli pomyli się plyny  i wleje DOT 5,to w prosty sposób zniszczyi uszczelki w CALYM  układzie hamulcowym i to bardzo szybko ,bo DOT 5 który jest na SILIKONIE a nie na  polietylenglikolu TE PŁYNY SĄ NIE MIESZALNE! (jak dot2,3 i 4) DOT 5,1 też nie należy mieszać z DOT4Nigdy nie wolno mieszać niebieskiego DOT5 z żadnym innym płynem nawet w śladowych ilościach!

To jest zalecany i specjalnie opracowany płyn do nysek  DOT 4 : KE903-99932 Jest wiele zamienników jak np. link poniżej zdjęcia.

5.1 by zastosować trzeba wymienić cały ale to nie wyścigówki i po co aż tak wyśrubowane normy,skoro DOT 4 je przewyższa z kretesem.

 

 

DOT 2

DOT 3

DOT 4

DOT 5

DOT 5.1

„Suchy“ punkt wrzenia

190 °C

205 °C

230 °C

260 °C

270 °C

„Mokry“ punkt wrzenia

 

140 °C

155 °C

180 °C

190 °C

 

P1020405.JPG

http://www.motointegrator.pl/produkty/221201-plyn-hamulcowy-esp-ate-sl6-dot-4-025-litra

 

Właściwości:

  • temperatura wrzenia > 260°C,
  • wykazuje szczególną niskowizyjność (bardzo rzadki),
  • podnosi bezpieczeństwo jazdy dzięki optymalnej reakcji ESP.

Producent zaleca wymianę płynu minimum raz na 2 lata, zapewnia to wysokie bezpieczeństwo jazdy i chroni przed kosztownymi naprawami. Pod wpływem wilgoci zmienia się bowiem rozszerzalność temperaturowa i temperatura wrzenia płynu hamulcowego, co prowadzi do pogorszenia efektywności układu hamulcowego, a co za tym idzie zwiększenia ryzyka wypadku.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam odnośnie DOT4 do ESP, dużo w tym teorii i prania umysłów a chodzi o kasę.

 

Świetnym przykładem jest katalog oleju castrol. Kilka lat temu wprowadzono olej EDGE i stwierdzono, że nadaje się do "wszystkich" silników. Obecnie stworzono specjalne linie tej marki tylko w celu robienia kasy  np: PROFESIONAL. Osobiście przez długi czas opierałem się na katalogu castrola jednak od kilku miesięcy opieram się tylko na AUTODATA a tam jest to jasno i czytelnie określone i tak, dla NISSAN NOTE  DOT3/4 żadnego dodatkowego wymogu dla ESP nie ma!!!!!! TIDA DOT3 reszta dokładnie bez zmian, jeśli jest inaczej to taka inf. zostaje tam zawarta !!!! 

 

Dla znacznej większości użytkowników bardziej istotne jest aby utrzymać płyn w odpowiedniej kondycji i wymieniać go zgodnie z zaleceniami producenta zachowując odpowiednią procedurę wymiany aniżeli zastanawiać się czy wlać 5.1

Nic to nam nie daje a tylko mąci w głowach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki wymienione ,co do płynu hamulcowego to podjechałem i kupiłem oryginalny nissanowski .

Teraz po wymianie delikatnie muskam pedał hamulca a zaczyna hamować.

Na orginalnych klockach tego nie miałem i tu największe zaskoczenie  jednak TRW nie są takie przeciętne klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem stare klocki co miałem to przód JURID a tył to ciekawostka bo no name klocek koloru jasny niebieski .

Dziwne ale z ciekawosci szukałem kto produkuje niebieskie klocki dla nissana ale nie znalazłem nic .

Natomiast w salonie nissana samochody w środku salonu, jak specjalnie patrzyłem, miały tylne klocki niebieskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurid przód i tył są montowane w oryginale na pierwszy montaż .

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód na klocku wybite (Nissan JURID) a na tych niebieskich tylko (nissan ) taki malutki emblemat własnie bez wybić jurida dziwne.

Jeśli miał bym forsę kupić orginały to w Nissanie sprzedają, klocki przód (Hitachi Nissan) tył (Jurid Nissan).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurid przód i tył są montowane w oryginale na pierwszy montaż .

Kiedyś byłem bardzo zdziwiony JURIDEM w oryginale, ale rzeczywiście nawet HONDA około 10 lat temu zmieniła dostawcę z LUCAS/TRW na JURID (wersje europejskie) A zdziwiony byłem ponieważ jurid był dostepny w sklepach! jednak różnica w jakości była kolosalna  :thumbsdown:

 

Osobiscie polecam TRW rewelka za rozsądną kasę!!! BOSCH też o.k. ale zdarzaja się czasem egzemplarze które popiskuja w pod koniec hamowania. Odnośnie ATE cena zbyt "ostra" chyba lepiej oryginały  :nissan:   :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku pisku w trakcie hamowania pasta nic nie daje, wkładki też. Zadaniem pasty jest utrzymanie-przyczepienie klocków z jednej strony do jarzma a z drugiej do tłoka. W chwili puszczenia hamulca tłok się minimalnie cofa,  jak klocki są "doklejone" to niby mocniej się cofaja teoretycznie :ball:  

 

I teraz w układzie hamulcowym mamy do czynienia z 2 rodzajami pisków i z 2 rodzajami stuków (oczywiście sa to najbardziej popularne oznakii, przyczyny, występują też inne)

 

PISKI

1,lekkie piski od klocków w trakcie jazdy (warunki: jazda bez hamowania, układ sprawny i nie zapieczony wszelkie blaszki i sprezynki o.k.)  tutaj pasta pomaga, podklejone klocki cofną się troszkę bardziej więc nie dotykają tarczy i nie popiskują. Ogólnie sporadyczna usterka, jesli układ jest sprawny to nie powinno być odgłosów jaednak czasem...... więc pasta.  

2, piski w trakcie całego hamowania lub jego końcowej fazie (warunki: w czasie jazdy, wyłącznie podczas hamowania, układ sprawny, nie zapieczony, wszelkie blaszki, sprężynki o.k.) W tym przypadku klocki sa winowajcą gdyż pisk powoduje materiał z którego są zrobione. 

 

Klocki mogą też piszczeć z powodu sterki układu hamulcowego a zwłaszcza zapieczenia tłoka lub prowadnicy, jest to przegrzanie klocka. Osobiście spotkałem klocki które piszczały, szumiały, chrobotały itp  :rofl: Marki bezproblemowe to ATE i TRW, BOSCH czasem piszczy ale sporadycznie, LPR są głośne, KASIYAMA takie brązowe  (dystrybucja JC AUTO czasem IC) DRAMAT!!!!!!! piszczą jak wściekłe!!!! co ciekawe MADE  IN JAPAN miałem 1 kumpla który twierdził, że nie piszczą ale póżniej zmienił zdanie :huh:  MINTEX też piszczą, KRAFT (tania linia IT) chrobczą jakby się kończyły ale świetnie hamują dodatkowym minusem jest, to że prawdopodobnie wytwarzane są u kilku producentów wiec zakup jest loterią.

 

STUKI

1, stuki spowodowane usterką blaszki, wkładki, sprężynki lub innego mocowania klocka., puka klocek.

2, stuki spowodowane usterką prowadnicy lub brakiem w niej smaru, puka zacisk hamulcowy, zwłaszcza w prowadnicach, czasem cały zacisk z klockam.

Edytowane przez robertbydzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...