Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Reflektory od Golfa w T2 - opis (wydzielony)


slawix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie kolegów,

Zgodnie z obietnicą chciałbym podzielić się wrażeniami z montażu innych lamp przednich do Terrano II / Maverick.

Zgodnie sugestią przeczytaną na forum mój wybór padł na lampy do VW Golf II Tuning. Lampy kupiłem na Alledrogo ze sklepu Sklep "KŁYSIKCZĘŚCI" w cenie 28,6 zł za szt + koszty transp.17,50 co daje 37,25 zł za szt. (jeżeli kupi się komplet  :shifty: ) więc uważam, że cena za mocno wygórowania nie jest w porównaniu do oryginałów lub innych zamienników (których chyba nie ma ??? ) posiadających identyczne mocowania.

Powodem podjęcia prac było to, iż moje oryginalne Helle nie świeciły już wystarczającą jasnością, co podczas jesiennych słot bardzo utrudniało bezpieczną jazdę (b. dużo rowerzystów jest w moim rejonie - to naprawdę udręka).
Tunning zajął mi cały dzień. (składał się na to demontaż kangura, zderzaka, drobne poprawki lakiernicze przedniego pasa)


Zacznę od wad tego rozwiązania oraz koniecznych przeróbek.

1. Mocowania lamp nie pasują w oryginalne uchwyty w ramce Nissana/Mavericka.
2. Konieczne jest wykonanie wierceń w oryginalnej ramce.
3. Po montażu nie ma możliwości elektrycznej regulacji wysokości świateł (ale w końcu ile razy z niej korzystamy w ciągu roku ?).
4. Obróbki (powiększenia otworu) wymagać będą maskownice reflektorów, ponieważ te od VW mają większą bodajże o ok. 2mm średnicę.

Zalety:

1. O wiele większa jasność światła w porównaniu z oryginalnymi reflektorami, lepszy zasięg.
2. Niski koszt wymiany w przypadku możliwego uszkodzenia lub wyeksploatowania.

ROBOCIZNA

Robota jest niby prosta, jednak wymagająca naszej uwagi tak aby nie zniszczyć ramki tj.:
1. Demontujemy grill, osłony (maskownice), ramkę z reflektorami i reflektor.
2 Demontujemy reflektor VW z ramki, oraz wyciągamy z niego śruby regulacyjne.
3. Wyciągamy z ramki VW plastiki regulacyjne.
4. Mierzymy suwmiarką pozostałe po plastikach otwory w ramce VW i dobieramy rozmiar wiertła
(b. dobrze jeżeli byłoby do drewna ponieważ posiada wysunięty szpic).
4. Przymierzamy reflektor od VW do wcześniej zdemontowanej ramki Terrano i zaznaczamy miejsca mocowania;
5. Wiercimy otwory w montujemy na klej plastikowe elementy regulacyjne z VW. Ja od lat używam albo kleju montażowego lub konstrukcyjnego (obrazek) - który uważam na lepszy do takich zastosowań - dodatkowo pęcznieje w kontakcie z wilgocią (do chwili utwardzenia), więc mocowanie jest pewniejsze przez dodatkowe rozpieranie.
6. Zostawiamy do wyschnięcia (niestety min. 5 h) Najlepiej na noc.
7. Montujemy reflektor VW w ramkę - jednak może zaistnieć konieczność rozsądnego skrócenia śruby regulacyjnej (bez wpływu na regulację) w dolnym lewym rogu (regulacja góra - dół). Jest niestety za długa.
8. Powiększamy średnicę otworu w maskownicy.
9. Regulacja świateł.
:dribble:

 

Jeżeli pomogłem kliknij gdzie trzeba......

Koniec

post-55703-0-99302600-1375171549_thumb.jpg

post-55703-0-89742200-1375171564_thumb.jpg

post-55703-0-34971600-1375172483_thumb.jpg

post-55703-0-93038500-1375173177_thumb.jpg

Edytowane przez slawix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przerobiłem temat lamp zaproponowany przez kolege.erp.1

Lampy które pokazujesz są od golfa II "tuning"(droższe jakieś 6 zł szt) ,w zależności od wykonania ok.1,5mm większa średnica od oryginału nysy,wszystko zależy od tego jak spasujesz mocowania,u mnie weszły na styk(zawsze można przyszlifować ramkę..

Przeróbka jest banalnie prosta ,musisz uważać przy usuwaniu mocowań przy refl.,w nysie o wiele prościej.Pierwszy refl.robiłem 4 godz.,drugi 40 min.

Jasność i efekt jest zaje....

 

Wit..

pytanko kol. Slawix Próbowałeś rozwiercać mocowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wit..

pytanko kol. Slawix Próbowałeś rozwiercać mocowania?

Sorry kolego, ale pojaśnij o jakie rozwiercanie mocowań Ci chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry kolego, ale pojaśnij o jakie rozwiercanie mocowań Ci chodzi ?

Witam.

Przy samych kloszach,bez ramki masz 3 mocowania.Przyjrzyj się starym ,są przygrzane punktowo o ile pamiętam po 2 razy na stronę mocowania.U siebie rozwierciłem "po blacharsku" lekko wiertłem 5mm do głębokości mocowania ,póżniej 3 ruchy kombinerkami i odskakują.W golfie są zalane zgrzewy,trzeba ich trochę poszukać.Przed rozwiertem zrobiłem szablon mocowań nysy,przeniosłem na golfa,trochę dremelka,twardy lut i śmigam już rok.Ramki weszły na styk,ale regulacja działa bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przy samych kloszach,bez ramki masz 3 mocowania.Przyjrzyj się starym ,są przygrzane punktowo o ile pamiętam po 2 razy na stronę mocowania.U siebie rozwierciłem "po blacharsku" lekko wiertłem 5mm do głębokości mocowania ,póżniej 3 ruchy kombinerkami i odskakują.W golfie są zalane zgrzewy,trzeba ich trochę poszukać.Przed rozwiertem zrobiłem szablon mocowań nysy,przeniosłem na golfa,trochę dremelka,twardy lut i śmigam już rok.Ramki weszły na styk,ale regulacja działa bez problemu

Ja niestety nie próbowałem rozwiercać mocowań przy reflektorze i wierciłem dodatkowe otwory w ramce - więc niestety pozbawiłem się możliwości elektrycznej  regulacji świateł......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie próbowałem rozwiercać mocowań przy reflektorze i wierciłem dodatkowe otwory w ramce - więc niestety pozbawiłem się możliwości elektrycznej  regulacji świateł......

Z mechaniczną pewnie też nie jest dobrze.Niestety uważam że Poszłeś na łatwiznę.Pojedż na Mazury w nocy w IX-X-XI ,jak "pseudowodniacy" wracają docenisz regulację.            IM NIE POTRZEBNA     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mechaniczną pewnie też nie jest dobrze.Niestety uważam że Poszłeś na łatwiznę.Pojedż na Mazury w nocy w IX-X-XI ,jak "pseudowodniacy" wracają docenisz regulację.            IM NIE POTRZEBNA     

No tu się mylisz, ponieważ regulacja mechaniczna działa bez zarzutu. Byłem również na stacji diagnostycznej i spokojnie dało się światła wyregulować. Regulacja działa we wszystkich płaszczyznach.

Wiesz, natomiast jeżeli mówisz, że poszedłem na łatwiznę - to zamieść tutaj swój sposób, zrób materiał fotograficzny i opisowy - uważam że nie tylko ja skorzystam, ale i wielu kolegów. Ja zrobiłem tak, na ile starczyło mi moich umiejętności - w ten sposób aby polepszyć a nie spieprzyć. I uważam, że mi się udało, choć prawda, że można lepiej. Może poszedłbym Twoją drogą jeżeli to co mówisz byłoby opublikowane tutaj (chociaż mówi się o tym dużo), ale niestety mój materiał (w tej formie) był chyba pierwszy.

Tak więc czekamy kolego litwin !!! :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam Kolegów , wracam i ja z tematem:

 

Mam do wyboru dwa rodzaje lamp od golfa II:

http://allegro.pl/reflektor-lampa-nowa-vw-golf-ii-2-1983-1992-h4-i5561140926.html

lub

http://allegro.pl/reflektor-lampa-kpl-vw-golf-2-ii-1983-clear-tuning-i5419822638.html

 

mam też informację że może pasować od Golfa I.. ale już nie mieszam bo na forum znalazłem że tylko od Golfa II pasuje..

 

Proszę o info czy takie wg. Was są ok.

 

Chyba że jest ktoś z Warszawy  i coś może polecić np. Warsztat gdzie zrobią to..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poszukaj lampy od ikarusa - pasują nawet mocowania - niestety nie pamiętam z jakiego modelu. Weź starą wybierz się do sklepu z częściami do ciężarowych/autobusów i dopasuj. Cena ok 40zł/szt

Edytowane przez saydack
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poszukaj lampy od ikarusa - pasują nawet mocowania - niestety nie pamiętam z jakiego modelu. Weź starą wybierz się do sklepu z częściami do ciężarowych/autobusów i dopasuj. Cena ok 40zł/szt

Ikarus 260 lub 280 i co ważne, z płaskim szkłem bo tylko takie były do H4.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

jako ze przypadkiem zauwzylem ten temat to moje pytanie brzmi czy lampy z wersji lift czyli okular beda pasowac do wersji z prostokatna lampa? idzie to ladnie poskladac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

bo to są elementy optyczne - reflektory, brak jest ramki /pierścienia/ metalowej która to jest na wyposażeniu w autobusie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to są elementy optyczne - reflektory, brak jest ramki /pierścienia/ metalowej która to jest na wyposażeniu w autobusie :D

 

Sienek, dałbyś rade jakieś fotki zapodać jak toto wygląda i pasuje do terrano? Rozumiem że masz zainstalowane u siebie.

Mam upchnięte te od Golfa ale nie podobuje mi się to i szukam lepszego rozwiązania.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam bo ja mam lampy po lifcie

wiem tylko jak wyglądają od Ikarusa bo kiedyś takie w skodzie 105 montowałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, lampy od ikarusa nie bardzo pasują bo mają inny montaż. Zamontowałem lampy od golfa II. Kupiłem lampy z ramką (25 zł) poprzycinałem ramkę tak aby się zmieściła w terranio, nawierciłem otwory w ramce w terrano aby śruby regulacji od golfa miały miejsce i przykręciłem lampy z ramką od golfa do ramki  od terrano. Powiększyłem otwór w owiewkach. 2 godziny roboty, lampy świecą elegancko i mam do sprzedania dwa silniczki do sterowania lampami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...