Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki akumulator do P12


tuskani
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem, nie bardzo wiem jaki akumulator kupić do swojej p12 2002 1,8 hatchback. Samochód kupiłem z akumulatorem 50Ah, 600EN.

Bardzo proszę o szybką odpowiedź bo moja primerką stoi pod blokiem a troszkę mi się spieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

skoro nikt z użytkowników P12 tak na szybko nie odpowiada, pozostaje spojrzeć w katalogi internetowe. W zależności w jaki katalog zajrzysz, podają między 540 a 640A i pomiędzy 60 a 64 Ah. Bosch podaje:

 

Akumulator Bosch S4 0.092.S40.050 S40 05 242x175x190 60Ah, 540A, L-

i taki bym Ci polecał, sam mam S4 (inna pojemność jest co prawda w P11, ale chodzi o typ) i nie ma najmniejszych problemów.

Edytowane przez nrb
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Wg strony BOscha:
 

Akumulator Bosch    S4      0.092.S40.050 S40 05               242x175x190               60Ah,            540A, L-

Kurde NRB czy Ty zawsze musisz mi sie wcisnąć? :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki za rady.

Zdecydowałem się na CENTRA FUTURA 60Ah CA602 600A

 

Trafny wybór w/g mnie. Też mam Future i jestem zadowolony. Lecz ja bym jeszcze na Twoim miejscu pomyślał o Centra Futura CA640 - różnica tylko w granicach 10-20zł. (dane producenta-do Twojego modelu też zalecane)

Informacja techniczna:

INNOWACYJNE ROZWIAZANIE

- mocne silniki Diesla lub silniki benzynowe

- bogate wyposazenie (fabryczne + dodatkowe)

- ekstremalne temperatury

- intensywnie użytkowany pojazd

- gwarancja 3 lata i Asistance.

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuskani ja mam silnik 2.0, w serwisie po numerze VIN sprawdzili jaki pownien znajdować się w moim aucie i wyszło że 50Ah, także nie ma się co dziwić że u Ciebie jest taki.Ja sugerowałbym się zaleceniami producenta i taki też akumulator założył

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dla kogo? Skoro producent instaluje w samochodzie akumulator o pojemności 50 Ah to znaczy, że jest dobrany do wyposażenia i zapotrzebowania urządzeń elektrycznych. Warto pomysleć o większym prądzie rozruchowym co wpłynie korzystnie np. podczas jazdy na krótkich odcinkach lub w zimie podczas rozruchu w niskich temperaturach

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dla kogo? Skoro producent instaluje w samochodzie akumulator o pojemności 50 Ah to znaczy, że jest dobrany do wyposażenia i zapotrzebowania urządzeń elektrycznych. Warto pomysleć o większym prądzie rozruchowym co wpłynie korzystnie np. podczas jazdy na krótkich odcinkach lub w zimie podczas rozruchu w niskich temperaturach

 

No sam sobie odpowiedziałeś... lepiej dla kolegi, bo większy akumulator to mniej problemów w zimie, a także gdy zamontuje się dodatkowe odbiorniki prądu. Zgadzam się że nie ma co przesadzać i producent wie co robi, ale jeśli kolega wybrał większy aku to niesie to prawie same plusy - właściwie jedynym minusem jest większa waga.

 

Im większy tym lepszy ale pojemność im wieksza tym alternator nie da rady naładować,przez co będzie stale niedoladowany.

 

otóż właśnie nie :-) to często powielany mit nie mający poparcia w prawach fizyki. Ale przyznam że też tak kiedyś myślałem. Ciekawa lektura:

 

http://www.elektroda...pic1552731.html 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

otóż właśnie nie :-) to często powielany mit nie mający poparcia w prawach fizyki. Ale przyznam że też tak kiedyś myślałem. Ciekawa lektura:

 

http://www.elektroda...pic1552731.html 

Ciekawy artykuł.

Przyznam że poszperam trochę i zainteresuje się bo coś mi tu śmierdzi :):P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tylko przyłączę do tematu, odnośnie marki akumulatora. Wiem, że Bosch, albo Centra Futura, to tak brzmi że ech. Ale powiem z własnego doświadczenia, że Centra Futura w Hondzie Accord poleciała po 16 miesiącach do śmieci. Oczywiście gwarancja nieuwzględniona, bo "niewłaściwie eksploatowałem akumulator". Zakupiłem akumulator w Tesco, miał być na chwilę. Marka - TOP DRIVE, producent - VARTA.

 

Ja jeździłem na tym akumulatorze rok, ojciec jeździ już 3,5 roku (bo ojciec używa teraz tej Hondy). Wcześniej, parę lat temu, w Polonezie jeszcze, zwykła centra poszła się rypać po roku niecałym, oczywiście znów "niewłaściwie eksploatowałem akumulator" według producenta, u którego składałem reklamację.

 

Polecam akumulatory TOP DRIVE dostępne w Tesco. W tym roku przed wakacjami Szwagier kupił też, za moją namową, akumulator tej firmy do Lanosa. Wierzę, że będzie go długo używał. Czasem nie warto przepłacać za samą nazwę i nalepkę. Czasem warto poeksperymentować z tańszym produktem, często można się przyjemnie zaskoczyć.

 

Mam jeszcze kilka przykładów, z różnych kategorii motoryzacyjnych, z różnych sklepów pokroju Tesco. Nie przepłacam, a jakość co najmniej taka sama.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja nie miałem nigdy żadnego markowego aku.
Jeździłem na TIGERZE w fordzie, w clio miałem jakis no name.
Żaden mnie nigdy nie zawiódł,trzymał  moc stale,żadnych problemów.

A często widywałem Varty i Centry oddane na gwarancję bo się zagotowały i wylały.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pofałdowane płyty między celami. To mnie spotkało 2x w przypadku Centry.

 

Akumulator z Tesco trzyma już dobre 4 lata - ponad. Dawałem mu max 3 lata pracy, więc chyba nie jest źle. Centra nie potrafiła dwóch wytrzymać.

Niestety - dzisiejsze akumulatory to nie to samo, co lata temu. Teść miał VW Polo od nowości, rok produkcji 1998, aku Bosch fabryczny wytrzymał mu 11 lat. Ojciec przywiózł kiedyś z Niemiec BMW 320i z roku 1986, też z aku Bosch oryginalnym, z logo BMW, czyli dedykowany, fabrycznie montowany akumulator. Naładował go małym prądem, radzieckim prostownikiem, kilka dni trwało ładowanie (po 100-150 mA na prostowniku ustawione), akumulator jeździł jeszcze 4 lata (a kupił auto z aku rozładowanym, które stało pod drzewem około 5 lat).

 

Dziś sama chinka na półkach. Bosch też z Niemiec już nie jest. W Turcji produkują, albo u innych takich speców.

Dużą umiejętnością jest nie dać się nabrać na firmowe logo na obudowie.

Edytowane przez PawelSalata
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sam sobie odpowiedziałeś... lepiej dla kolegi, bo większy akumulator to mniej problemów w zimie, a także gdy zamontuje się dodatkowe odbiorniki prądu. Zgadzam się że nie ma co przesadzać i producent wie co robi, ale jeśli kolega wybrał większy aku to niesie to prawie same plusy - właściwie jedynym minusem jest większa waga.

 

Jesteś w błędzie, pojemność akumulatora jest obliczona przez producenta samochodu w zależnościu od ilości urządzeń i wyposażenia w nim zainstalowanego. Jeśli kolega nie chce mieć problemów z rozruchem w niskich temperaturach to wtedy można rozejrzeć się za akumulatorem o większym prądzie rozruchowym. Pojemność nie ma nic do rozruchu w niskach temperaturach.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w sklepie i ostatecznie kupiłem  Akumulator CENTRA FUTURA 64Ah CA640 640A za 274 zł. Mam nadzieję że to był dobry wybór. Dziękuję wszystkim, którzy włączyli się do dyskusji, wasze opinie pomogły mi w wyborze. :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...