uzdzik Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Witam, pojawiła mi się mała seria problemów z tyranem a zaczęło się od przepalania bezpiecznika- z czego co się doczytałem to bezpiecznik od zaworu odcinającego paliwo na pompie ( pierwszy od dołu w skrzynce pod maską 15 A). Po jakimś czasie to się uspokoiło ale mam problemy z odpalaniem- za każdym razem niezależnie czy ciepły czy zimny muszę pokręcić ok 20-30 sekund zanim odpali. A poza tym nie ma zbyt wiele mocy co objawia się np przy jeździe pod niewielkie wzniesienie i jak mam ok 80 km/h i depnę w podłogę skrzynia mi bieg zredukuje a auto nie zwiększa prędkości praktycznie do zakończenia wzniesienia. Przed samą pompą założyłem nowy zaworek zwrotny do paliwa, ale i to nie pomogło z odpalaniem. Może mi ktoś zaznaczyć co jest co na pompie i co mogę zrobić- sprawdzić, wyczyścić samodzielnie (to jest przykładowe foto znalezione w sieci) I jeszcze mam pytanie odnośnie turbo czy cięgno zaznaczone na zdjęciu powinno dać się poruszyć ręką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzdzik Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Dzięki za rozpisanie co i jak jutro sprawdzę ten filterek i postaram się dokopać do elektrozaworu. A co do tego cięgna od turbo to mnie nie pocieszyłeś bo u mnie ani drgnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzdzik Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Co do kodów błędów to własnie jeden z nich był o tym elektrozaworze, czujniku położenia wału, przepływomierz i jeszcze kilka- ogólnie choinka dlatego dziś wykasowałem i sprawdzę co wróci. Pompa Zexel zaczyna mi się po nocach śnić- jak mechanik zobaczył że nie ma obdII najpierw to stwierdził że będzie problem a jak zobaczył że pompa sterowana elektrycznie to i zexel to nawet się nie dotknął... do innego zadzwoniłem i powiedziałem co mam w środku to też się nie podjął Wyczytałem też że te elektrozawór można wyjąć i wyczyścić czy to prawda- i czy warto bawić się w używki http://allegro.pl/terrano-ii-elektrozawor-pompa-zexel-i3646183010.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzdzik Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Nie no przewijać za tą cenę co w aukcji nie ma sensu... Zacznę od filterka i przetestuje ten elektrozawór miernikiem, są może jakieś parametry tych wszystkich czujników żeby się dało je sprawdzić chociaż wstępnie czy działają prawidłowo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzdzik Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 No dobra kolejny dzień walki i kolejne spostrzeżenia: filterka brak- jak Kolega zasugerował Elektrozawór rezystancja 6 ohm jak podaję napięcie na krótko to cyka jak zegarek- pobiera wówczas 1, 25 A- przy rozruchu silnika napięcia spada na nim do ok 9,5V. Bawiłem się również napięcie na nim 5V podczas pracy silnika jego rezystancja ok 750 ohm P tych zabiegach jakie zrobiłem włącznie z czyszczeniem styków wyżej wymienionych elementów jak zapalam raz po raz to o wiele się to poprawiło- po odczekamniu ok 15 min między kolejnymi rozruchami jest gorzej Podczas jednego uruchamiania silnik zaraz po starcie zgasł i wówczas odczytałem błędy: wywalił mi tylko nr 17. Co do consulta w akcie desperacji w między czasie zadobyłem http://allegro.pl/interfejs-nissan-consult-1989-2000-wtyk-14pin-i3594120529.html tyle że coś nie bardzo chce rozmawiać z moim tyranem- może to kwestia oprogramowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.