Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z 2.7 tdi z 2000 roku- skrzynia automatyczna


uzdzik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pojawiła mi się mała seria problemów z tyranem a zaczęło się od przepalania bezpiecznika- z czego co się doczytałem to bezpiecznik od zaworu odcinającego paliwo na pompie ( pierwszy od dołu w skrzynce pod maską 15 A). Po jakimś czasie to się uspokoiło ale mam problemy z odpalaniem- za każdym razem niezależnie czy ciepły czy zimny muszę pokręcić ok 20-30 sekund zanim odpali.

A poza tym nie ma zbyt wiele mocy co objawia się np przy jeździe pod niewielkie wzniesienie i jak mam ok 80 km/h i depnę w podłogę skrzynia mi bieg zredukuje a auto nie zwiększa prędkości praktycznie do zakończenia wzniesienia.

Przed samą pompą założyłem nowy zaworek zwrotny do paliwa, ale i to nie pomogło z odpalaniem.

Może mi ktoś zaznaczyć co jest co na pompie i co mogę zrobić- sprawdzić, wyczyścić samodzielnie

post-39085-0-18850500-1382726145_thumb.jpg
(to jest przykładowe foto znalezione w sieci)
 
I jeszcze mam pytanie odnośnie turbo czy cięgno zaznaczone na zdjęciu powinno dać się poruszyć ręką?
 
post-39085-0-25323700-1382726237_thumb.jpg

post-39085-0-18850500-1382726145_thumb.jpg

post-39085-0-25323700-1382726237_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozpisanie co i jak jutro sprawdzę ten filterek i postaram się dokopać do elektrozaworu.

 

A co do tego cięgna od turbo to mnie nie pocieszyłeś bo u mnie ani drgnie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kodów błędów to własnie jeden z nich był o tym elektrozaworze, czujniku położenia wału, przepływomierz i jeszcze kilka- ogólnie choinka dlatego dziś wykasowałem i sprawdzę co wróci.

Pompa Zexel zaczyna mi się po nocach śnić- jak mechanik zobaczył że nie ma obdII najpierw to stwierdził że będzie problem a jak zobaczył że pompa sterowana elektrycznie to i zexel to nawet się nie dotknął... do innego zadzwoniłem i powiedziałem co mam w środku to też się nie podjął :(

Wyczytałem też że te elektrozawór można wyjąć i wyczyścić czy to prawda- i czy warto bawić się w używki http://allegro.pl/terrano-ii-elektrozawor-pompa-zexel-i3646183010.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no przewijać za tą cenę co w aukcji nie ma sensu... Zacznę od filterka  i przetestuje ten elektrozawór miernikiem, są może jakieś parametry tych wszystkich czujników żeby się dało je sprawdzić chociaż wstępnie czy działają prawidłowo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra kolejny dzień walki i kolejne spostrzeżenia:

filterka brak- jak Kolega zasugerował :)

Elektrozawór rezystancja 6 ohm jak podaję napięcie na krótko to cyka jak zegarek- pobiera wówczas 1, 25 A- przy rozruchu silnika napięcia spada na nim do ok 9,5V.

 

Bawiłem się również 

post-39085-0-21049600-1382780684_thumb.jpg
post-39085-0-91486100-1382780668_thumb.jpg
 
napięcie na nim 5V podczas pracy silnika jego rezystancja ok 750 ohm
 
P tych zabiegach jakie zrobiłem włącznie z czyszczeniem styków wyżej wymienionych elementów jak zapalam raz po raz to o wiele się to poprawiło- po odczekamniu ok 15 min między kolejnymi rozruchami jest gorzej :(
 
Podczas jednego uruchamiania silnik zaraz po starcie zgasł i wówczas odczytałem błędy:
wywalił mi tylko nr 17.
 
Co do consulta w akcie desperacji w między czasie zadobyłem http://allegro.pl/interfejs-nissan-consult-1989-2000-wtyk-14pin-i3594120529.html
 
tyle że coś nie bardzo chce rozmawiać z moim tyranem- może to kwestia oprogramowania...

post-39085-0-91486100-1382780668_thumb.jpg

post-39085-0-21049600-1382780684_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...