Arek90 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Witam W przednim zderzaku po obu stronach znajdują się u mnie lampy , zdjęcia poniżej : http://imageshack.us/photo/my-images/690/qxv5.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/843/5lzg.jpg/ Jednak w żaden sposób ich nie można włączyć . Teraz tak , mój kolega twierdzi , że za kloszem są żarówki natomiast jak dla mnie to są po prostu tylko zaślepki w miejscu żarówek , który z nas ma rację bo szczerze mówiąc jeśli to jednak jest żarówka to widzę taką po raz pierwszy w życiu . Druga sprawa jeśli jednak są to zaślepki , to czy może być tam podprowadzona instalacja elektryczna ? Bo skoro są lampy etc. to chyba kable też powinny być , czy wiadomo coś na temat tego co Nissan tam kombinował ? Jakie żarówki powinienem kupić? Chciałbym aby świeciły one jak najjaśniej i jak najdalej . Z allegro zamówiłem ten przełącznik : http://allegro.pl/almera-n15-przelacznik-swiatel-przeciwmgielnych-i3588858306.html . Do niego tez osobne kable trzeba zakupić czy mogą być jakieś dodatkowe/zapasowe zamontowane ? Jeśli zaś nie ma kabli , to jakie powinienem kupić i o jakiej długości czy lepiej zostawić tę sprawę mechanikowi ? Mój znajomy twierdził też , że światła te muszą odpowiednio działać ze światłami postojowymi inaczej nie przejdzie przeglądu oraz , że sprawdzana jest homologacja na te światła , jak mogę się upewnić , że są one w pełni zgodne z prawem aby nie narazić się problemy ze strony stróżów prawa czy też stacji diagnostycznej ? Ps. Wiem , że niektóre rzeczy mógłbym sprawdzić osobiście ale nie znam się na tym i nie chcę pchać łap do elektryki i innych elementów auta bo pewnie bym to uszkodził. Z góry dziękuje za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 co do żarówek, to nie wiem, jak bym na żywo je widział (może bym rozebrał) i coś bym stwierdził.jeżeli nie masz w kabinie włącznika to prawdopodobnie nie masz instalacji do halogenów. Ktoś wcześniej założył lampy, ale być może nie umiał tego podpiąć. Sprawdź, może jednak jakieś kable położył.ja przerabiałem temat zakładania instalacji halogenów w fabii, dopisze jak co połączyć żeby działało. Wystarczy zwykły przekaźnik, jeżeli jest to tradycyjny włącznik (zwierno-rozwierny - taki jak masz w domu do włączania światła)lub przekaźnik bistabilny jeśli włącznik jest impulsowy (jak dzwonek do drzwi) - ten stosowałem w fabii i tak o jestem zadowolony (inaczej się nie dało) światła przeciwmgłowe przednie powinny się uruchamiać tylko przy włączonych światłach pozycyjnych (przynajmniej u mnie w n16 tak działa - fabryczne) cd...co do instalacji to proponuje takie rozwiązanie: PRZEŁĄCZNIK ZWYKŁYproponuje takie rozwiązanie (można modyfikować ale wydaje mi się że jest ok)1) przeprowadzasz dwa kable z komory silnika do kabiny, w miejsce gdzie chcesz podłączyć przełącznik. Podłączasz oba kabelki pod włącznik i w kabinie tyle majstrowania, resztę instalacji proponuję pod maską robić. Jest tam dużo miejsca, można wiercić dziury, albo wykorzystać istniejące, elementy do podłączenia znajdują się w bliskiej okolicy. (myślę że jakieś przejścia powinny tam być tylko trzeba by poszukać i przewlec kable)2) jeden z powyższych kabli podłączamy do kabla od świateł pozycyjnych (+), drugi łączymy ze stykiem sterującym przekaźnika (zazwyczaj oznaczony jako 85). pod styk 86 podczepiamy kolejny kabelek i łączymy z masą (-). to jest nasze sterowanie przekaźnikiem (światłami od halogenów). Podłączenie pod światła pozycyjne powoduje że halogeny będą możliwe do włączenia tylko po uruchomieniu tych świateł, a dzięki przekaźnikowi nie obciążamy instalacji od pozycji (nie trzeba nic ingerować w bezpieczniki i takie tam)3) od (+) akumlatora prowadzimy kabelek do styku roboczego przekaźnika (styk 30), a drugi styk roboczy (87) prowadzimy do świateł.proponuje zabezpieczyć się bezpiecznikiem po aku, a przed przekaźnikiem na wszelki wypadek. bezpieczniki bym dał taki sam jak do świateł mijania. wiem że większość ludzi to wie, ale jednak powtórzę, halogeny podłączamy równolegle (mają mieć 12V), a nie szeregowo (wtedy będzie tylko 6V)PRZEŁĄCZNIK IMPULSOWYznalazłem tylko jeden dostępny model do kupienia (albo nikt o tym nie słyszał, albo nie mają), ja kupiłem na allewszystko tej firmy:(http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p70,przekaznik-bistabilny-on-off-4wsp prywatna strona sprzedawcy - sprzedaje także na allegro)jestem częściowo zadowolony z tego przekaźnika (taki musiałem zastosować) ale z braku-laku jestem szczęśliwy że działa ja użyłem przekaźnika 4wsp (p - oznacza sterowanie pociągnięte od plusa (+), są też sterowane minusem (-) ) 1) przeprowadzasz dwa kable z komory silnika do kabiny celem podłączenia przełącznika, tak jak w pkt 1 powyżej.2) jeden z powyższych kabli podłączamy do kabla od świateł pozycyjnych (+), drugi łączymy ze stykiem sterującym przekaźnika (oznaczony na przekaźniku jako S, i z numerem 1 -> to dla wersji sterowanej (+)) 3) styk 4 podłączamy do kabla świateł pozycyjnych(+), styk 2 podłączamy do masy (-). Jest to zasilanie sterowania. po kilku testach zauważyłem, że dzięki takiemu podłączeniu, po wyłączeniu świateł pozycyjnych - halogeny się trwale wyłączą. (czyli po ponownym włączeniu świateł pozycyjnych, halogeny się nie włączą).4) od (+) akumlatora prowadzimy kabelek do styku roboczego przekaźnika (styk 3), a styk roboczy (5) prowadzimy do świateł.uwagi o bezpiecznikach i innych, jak wyżej.za czas jakiś dorzucę proste schematy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek90 Opublikowano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Ok super dzięki za pomoc i czekam na resztę a czy halogen dalekosiężny to własnie jest przeciwmgielny czy są to dwa różne rodzaje świateł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 a czy halogen dalekosiężny to własnie jest przeciwmgielny czy są to dwa różne rodzaje świateł ? To całkiem dwa różne światła jak i lampy. Tiry np. światła p/mgielne mają tradycyjnie na dole w zderzaku lub pod. Natomiast dalekosiężne nad kabiną. Światła p/mgielne nie oślepiają a dalekosiężne tak. Aby upewnić się czy masz zaślepkę czy też żarówkę, to najlepiej się tam dostać od spodu. I tak musisz wiedzieć jaką żarówkę kupić, więc lepiej zajrzeć i ewentualnie wykręcić. Od razu będziesz również wiedział czy są kable. Pewnie tego samochodu nie masz u siebie od nowości, więc nie wiesz co w nim było robione i po jakich był przejściach. Może być tak że w lampie jest tam w środku płytka która nie pozwala aby żarówka dawała światło prosto lecz je rozpraszała. Tak było w starych samochodach i właśnie w światłach p/mgielnych. Aby świeciło Ci ładnie lub daleko, to od tego są reflektory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek90 Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Rozumiem , w weekend w takim razie jeśli znajdę chwilę to się tam postaram dostać i sprawdzić , co tam jest włożone, dzięki za pomoc ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.