dziki-toy Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Witam, Długo miałem spokój ale dziś padło mi sprzęgło, podczas jazdy coś trachło i pedału już nie mogłem docisnąć do dna (czuć opór). Biegi nie wchodzą, no chyba że na wyłączonym silniku to udało się wrzucić ale z trudem na początku. Dobrze że nie daleko domu mi padł to dotoczyłem się z górki na luzie. Co to może być?? Wysprzęglik czy co?? Nadmienię że sprzęgło kompletne było wymieniane 53000Km temu na Sachs, więc powinno jeszcze trochę pojeździć Moja Primera to WP12 1.8 benzyna combi 2002 rocznik. Pozdrawiam was i proszę o sugestie. Edytowane 27 Października 2013 przez dziki-toy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 No to się rozpirzyła tarcza albo docisk. Coś zablokowało inne coś i nie można docisnąć pedału sprzęgła do końca. Ode mnie dodam, że nie miałem dobrych przygód ze sprzęgłem SACHS. Raz się zraziłem i kupuję do każdego auta tylko i wyłącznie komplety LUK (w pudełku są czasem oznaczone jako TRW). Te póki co, jeśli założyłem na auto, to samochód zawsze z tym kompletem sprzedawałem bez znaczenia jaki przebieg zrobiłem. W Polonezie na komplecie LUK zrobiłem 80 tysięcy kilometrów, następny właściciel jeszcze 40 tysięcy kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Lozysko oporowe wpadlo w sloneczko i sie zablokowalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Lozysko oporowe wpadlo w sloneczko i sie zablokowalo. To chyba najtańsze rozwiązanie do naprawy by było - oby sprzęgło z dociskiem było całe - bo narazie mam licho z funduszami, a trzeba by Prime do mechaniora odcholować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 pedału już nie mogłem docisnąć do dna (czuć opór). Jeśli nie możesz docisnąć do końca to raczej szukaj usterki w sterowaniu sprzęgłęm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 To chyba najtańsze rozwiązanie do naprawy by było - oby sprzęgło z dociskiem było całe - bo narazie mam licho z funduszami, a trzeba by Prime do mechaniora odcholować. Jak najtańsze? Łożysko jak wpada w docisk, to po docisku jest. Poza tym koszt zrzucenia skrzyni i wymiany sprzęgła jest tak wysoki, że lepiej porzycz od kogoś kasę i załóż nowe sprzęgło. Tylko nie ten SACHS może... Do P12 też produkt AISIN jest bardzo dobry. Kuzyn montował i śmiga mu to bardzo dłuuuugo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 SACHS to mercedes wśród sprzęgieł nigdy nie słyszałem o reklamacji! jesli ktoś miał problem to wina (moim zdaniem) leżała po stronie montażu lub złego użytkowania. Moje osobiste pozycjonowanie sprzęgieł na podstawie częstotliwości wymiany (miejsce 1 jest najlepsze a 4 najgorsze) 1, SAHS 2, AISIN, LUK, VALEO 3, NEXUS 4, 4MAX, i inne typu JAPANPARTS, MAXGEAR itp Odnośnie TRW/LUCAS nogdy nie spodkałem więc nie mam opini. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Witam, Czy wcześniej miałeś objawy,np.problemy z wrzuceniem pierwszego biegu lub wstecznego???a przy wyłączonym silniku było to ułatwione?Jeśli tak to może ściana grodziowa pękła ,ja tak miałem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 żadnych objawów nie miałem. Dziś na wyłączonym silniku wrzuciłem jedynkę, zaciągnąłem ręczny i na wcisnietym sprzęgle próbowałem odpalać. Podczas rozruchu ciągło auto do przodu, więc tarcza jest docisnieta. Na luzie jak odpaliłem to czuć na pedale sprzęgła drgania. Na jutro zaworze auto do mechaniora to się okaże co jest nie tak. Sprawdzałem w sklepie ceny sprzegieł kpl. i Aisin 620pln a Luk 710pln. W razie potrzeby chyba skusze się na aisin. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Ja kupiłem komplet LUK na Allegro do P12, przyszedł w pudełku AISIN właśnie. Docisk był LUK, tarcza LUK a łożysko jakieś chińskie. Kupiłem komplet LUK do Micry, i tak samo, docisk LUK, tarcza LUK a łożysko chińskie. Ale wszystko śmiga i nie narzekam. Jak zwykle przy tej marce podzespołów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Ja kupiłem komplet LUK na Allegro do P12, przyszedł w pudełku AISIN właśnie. Docisk był LUK, tarcza LUK a łożysko jakieś chińskie. Kupiłem komplet LUK do Micry, i tak samo, docisk LUK, tarcza LUK a łożysko chińskie. Ale wszystko śmiga i nie narzekam. Jak zwykle przy tej marce podzespołów. Dziś kupiłem kompletne sprzęgło Aisin i było w nim, tarcza - Valeo,Luk (dwie marki na tarczy); docisk - Luk, łożysko - NTN made in Japan. A komplet najtańszy za 620pln. Więc chyba nie warto przepłacać. W ściągniętej tarczy rozpadł się cały środek ze sprężynami, a marka tarczy - Luk, docisk - Luk. Jutro mam mieć auto do odbioru po południu. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Ano, bo Ty masz normalne sprzęgło. U mnie nie ma sprężyn, tarcza jest sztywna i ta durna dwumasa do tego jest. Ale czy ze sprężynami, czy bez - cena za sprzęgło podobna. Ja swoje sprzęgło zmieniałem przez swoje "widzimisię", ale nie żałuję, bo przynajmniej wiem co mam. Już mi się kiedyś zdarzyło zaufać poprzedniemu właścicielowi w zapewnienia, że sprzęgło 10 tys. km temu zmienione. Nie wytrzymało kolejnych 10 tys. km, przy wymianie okazało się że na aucie było fabryczne sprzęgło. No to się nauczyłem na przyszłość. Rozrząd i sprzęgło idą zawsze na pierwszy ogień. W przypadku K11 i P12 rozrząd odpuściłem rzecz jasna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Już jeżdżę moim Nismo. Oby już żadnych takich niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martines2711 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Jaki wyszedł Ci całkowity koszt części i robocizny? Też prawdopodobnie niedługo będę musiał zainwestować w nowe sprzęgło. Czasami jakby "haczy" przy zmianie biegów a dodatkowo przy np. wyprzedzaniu wydaje sie że mógłby się szybciej zbierać a jechać nie chce - trzeba naprawdę wysoko podkręcić na obrotach aby pociągnąć szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 (edytowane) Jaki masz silnik? Ile biegów ma skrzynia? Edytowane 30 Listopada 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martines2711 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Primera p 12 2,0 benzyna 6 biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 No to odpuść sobie temat. Ja właśnie z powodu haczących biegów zafundowałem sobie nowe sprzęgło, a z samochodu zdjęli mi prawie takie samo, w idealnym stanie, fabryczne sprzęgło. Biegi haczą dalej na zimnej skrzyni biegów. Te skrzynie tak mają. Narzekają na nie także w innych Nissanach - np. Note. Nic z tym nie zrobisz. Ja mam nowe sprzęgło, wymieniony i odpowietrzony płyn hamulcowy w układzie wysprząglania, wymieniony olej w skrzyni biegów na nowy. Jak haczyła, tak haczy. Nie wygrasz z nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Potwierdzam. Skrzynie 6-biegowe haczą. U mnie w Tino również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martines2711 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Dzięki za dobrą radę. Troszkę złociszy zostanie na święta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Nie wiem u mnie nic nie chaczy olej wym. na czas, nie jeździłem na tak zwanym pół sprzęgle, i działa poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 (edytowane) Nie wiem u mnie nic nie chaczy olej wym. na czas, nie jeździłem na tak zwanym pół sprzęgle, i działa poprawnie A czy 93KW ma skrzynie 6 biegową? Nawet w X i N16 przy 100kW 136kM i skrzynia 6, to często haczy i to szczególnie na 3-ce. Edytowane 2 Grudnia 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Mam 6 biegów i śmiga jak talala polecam wyrgulowac sprzegło dobrze:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Gdyby to było takie łatwe i proste, to wielu forumowiczów by na to nie narzekało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Koledzy dobrze piszą, ta skrzynia potrafi się sama zatrzeć, przetrzeć, przycierają się dwa koła do siebie lub synchronizator z kołem, naprawa to 200-300zł w warsztacie skrzyń + wyjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.