Roki28 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Witam, od jakiegoś czasu mam następujące objawy (nie wiem czy wynikają one z jednej przyczyny). 1. Podczas mocnego wciśnięcia pedału gazu lub szybkiego puszczenia gałka skrzyni biegów dosyć mocno się rusza. Autem też trochę trzepie - wydaje mi się, że winna jest poduszka pod skrzynią. Pytałem się mechanika i twierdzi, że nowe zamienniki są nic nie warte, oryginał bardzo drogi (koło 800zł) i najlepiej założyć jakąś dobrą używkę - mam spore wątpliwości co do tego, zwłaszcza, że moja Almerka ma niewiele ponad 60kkm przebiegu. 2. Podczas wciśnięcia gazu do oporu, powyżej 3krpm/min z okolic gałki skrzyni biegów słychać brzęczenie -jakby coś tam się ruszało. Taki rezonans jakby coś tam luźno latało - jakiś metalowy element. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną tych objawów? pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) 1. Zmień mechanika. Jeśli to poduszka przednia lub tylna to kup najtańszą np. Yamato i wypełnij wolne przestrzenie gumą, np. tak: Jeżdżę z taka od maja, aczkolwiek przy urwanej poduszce tylnej nie było żadnych niepokojących objawów, po wymianie jeździ się tak samo. 2. Prawdopodobnie pęknięta sprężyna powrotna lewarka ("w lewo" działa dużo lżej niż w prawo?) Ile masz ten samochód? Edytowane 28 Października 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Mechanik dosyć mocno polecany właśnie na tym forum. Nie zauważyłem, żeby była jakaś wielka różnica w pracy lewarka między lewą a prawą stroną. Auto mam 10 miesięcy - przejechałem 12kkm. Czytałem trochę forum i objawy też mi pasuję do przegnitej belki pod zderzakiem - da się to sprawdzić bez kanału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Pod auto i zobacz czy jest zgniła. Mogła pójść któraś z pozostałych poduszek. BTW jeśli faktycznie poszła poducha któraś to ręczę Ci, że ten samochód nie ma 60kkm Tak wyglądała oryginalna i fabryczna po 161000 jazdy wyłącznie miejskiej więc gorszych warunków pracy mieć nie mogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Auto ma autentyczny przebieg, serwisowany co roku w ASO - sprawdzone w serwisie przed zakupem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 OK, OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Na belkę zerknę za widoku. Wydawało mi się jednak, że to poduszka...:/ Belka jak nowa, nie ma śladów niczego złego. Po dokładnych oględzinach zauważyłem pojedyńcze pękniecie (jakby ktoś wsadził łom) na jednej z poduszek. Ciężko mi jednak znaleźć w sklepach z częściami tą odpowiednią, ponieważ jest bardzo dużo podobnych do siebie poduszek. Patrząc od dołu samochodu gołym okiem widać dwie poduszki. Pierwsza bliżej przedniego zderzaka z przodu silnika (ta jest ok) i druga z tyłu - to właśnie ta jest do wymiany. Ktoś wie gdzie w Łodzi można to zrobić? pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) To jest tylna poduszka, najtańsza, dokładnie taka jak foto Ci tu wrzuciłem. poduszki są 4, od góry widać tą po lewej stojąc przodem do auta, druga po prawej jest mw. za akumulatorem, przednia na belce pod chłodnicą i tylna na belce z tyłu. PS: Do przebiegu na budzikach dopisz spokojnie przynajmniej jedynkę z przodu. Edytowane 6 Listopada 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Dzięki, wiesz może pod jakim hasłem szukać jej np w intercars? Auto ma pewny przebieg bo od nowosci mialo tylko jednego wlasciciela i co roku byl przeglas w Aso z adnotacja w ksiazce (potwierdzone w serwisie przed zakupem). Dlaczego uwazasz, ze to jest niemozliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Bo mam ten samochód od nowości i jest on bardzo precyzyjnie wyliczony jeśli o jakość chodzi, przez co pewne elementy psują się w określonym czasie masowo, w większości egzemplarzy. Jest to po prostu poduszka silnika tył. Ja mam u siebie jakąś Yamato, najtańszą, coś koło 60zł kosztowała. Edytowane 6 Listopada 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Ok, tak będę szukał. Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 BTW jeśli faktycznie poszła poducha któraś to ręczę Ci, że ten samochód nie ma 60kkm A ja się z tym nie zgodzę, nie ma reguły, zależy jak kto jeździł. Widziałem nie jedno już auto od "dziadziusia" czy "kobietki", którzy szarpią silnikiem. Niektóre poduszki po 30-40k wyglądają i pracują jakby miały co najmniej 5x tyle... 1. Podczas mocnego wciśnięcia pedału gazu lub szybkiego puszczenia gałka skrzyni biegów dosyć mocno się rusza. Autem też trochę trzepie - wydaje mi się, że winna jest poduszka pod skrzynią. Taka podpowiedź na przyszłość... Jeśli po wymianie poduszki będzie to samo szarpanie (bo widzę w temacie że już wymieniasz), depnij auto na 1 do 3-4k i spróbuj zmienić na dwójkę, jeśli lewarek będzie prawie sam lub zupełnie sam wyskakiwał to będzie to wina skrzyni. Nie zawsze szarpanie musi być winą poduszek. Taki mały OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki28 Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Nie ma problemów ze zmianą biegów ani wyskakiwaniem. To szarpanie też nie jest jakieś badzo uciążliwe - natomiast lepiej zwracać uwagę na takie rzeczy za wczasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 (edytowane) poduszek nie warto wymieniać na zamienniki ktore sa g warte, kleij do szyb kup, i zalej wszytskie szczeliny i otwory w niej. Testowane w kilku autach i zawsze z bdb efektem. Poduszka zrobi sie znow sztywna ale dalej elastyczna. zalewałem poduszki tak w hondzie i silnik trzymał sie idealnie nawet przy odcieciu na 8,5 rpm porawilo się tez wbijanie biegów bo ta co trzymala skrzynie byla strzywniejsza niz OEM. a jesli chodzi o brzęczenie to pewnie która osłona blaszana wydechu, ja wczoraj jedna wywaliłem bo i tak trzymała sie na sondzie tylko Edytowane 8 Listopada 2013 przez mlodyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 (edytowane) poduszek nie warto wymieniać na zamienniki ktore sa g warte, kleij do szyb kup, i zalej wszytskie szczeliny i otwory w niej. Testowane w kilku autach i zawsze z bdb efektem. Poduszka zrobi sie znow sztywna ale dalej elastyczna. zalewałem poduszki tak w hondzie i silnik trzymał sie idealnie nawet przy odcieciu na 8,5 rpm porawilo się tez wbijanie biegów bo ta co trzymala skrzynie byla strzywniejsza niz OEM. a jesli chodzi o brzęczenie to pewnie która osłona blaszana wydechu, ja wczoraj jedna wywaliłem bo i tak trzymała sie na sondzie tylko kolego czyli jeśli mam oberwaną poduszkę skrzyni jak na fotce zamieszczonej wyżej to takie zalanie klejem jej całej zda egzamin? jak zastygnie to uzyska taką sztywność aby spełniała swoje zadanie? czy można to zrobić bez demontażu? i jaki klej polecasz? Edytowane 8 Listopada 2013 przez mllodzian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 (edytowane) kolego czyli jeśli mam oberwaną poduszkę skrzyni jak na fotce zamieszczonej wyżej to takie zalanie klejem jej całej zda egzamin? jak zastygnie to uzyska taką sztywność aby spełniała swoje zadanie? wg mnie jak najbardziej tak. klejem do szyb zalewałem poduszki w Hondzie, w ktorej w oryginale jest polowa materialu gumowego co w nissanie, i mialem calkiem pozrywane, ułożyłem miejsce z otworem na srube w dobrym miejscu a wokoł załałem równo po brzegi klejem do szyb, wyschło i zamontowałem. jedyny minus to ze poduszke musisz wyjac i zalac gdzies w domu i musi wyschnać. zrobilem takimi poduszkami (zalałem wszystkie 4 sztuki) ponad 30tys km, i silnik trzymał sie w mijscu az miło a lekko nie miał jedna tubka kleju starczyła mi na 4 poduszki, klej do szyb jakieś 20 zł i trochę sreberka z kuchni, bo z jednej strony zabezpieczyłem sreberkiem zeby sie nie wylało na druga strone, bo zalewałem je w poziomie na podłodze. ten patent stosuje nie tylko ja. klej do szyb po zastygnieciu ma paramtr podobny do poliruetanu, jest miekkszy, przez co wibracje nie przenoszą sie tak na bude i kosztuje grosze i troche pracy ja kupiłem najzwyklejszy klej do szyb marki boll Edytowane 8 Listopada 2013 przez mlodyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.