Misiorex Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Witam.Od jakiegos czasu zauwazylem,ze mam problemy z biegami.Wczoraj jechalem autostrawa 180 na godzine przez 35min(bardzo sie spieszylem).Po wjechaniu do miasta mialem problem z wrzuceniem biegow.Chodzily bardzo ciezko nawet na luzie byl problem poruszac drazkiem.Macie jakis pomysl co moze byc.W tamtym roku mechanik wymienil mi olej w skrzyni.W wakacje przy duzych upalach tez chodzily ciezko.Dzisiaj jezdzilem chwile po miescie i bylo ok.Pozdrawiam i prosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Prawdopodobnie olej się zagotował i stracił swoje właściwości smarne, wskazywałby na to fakt że dziś jak piszesz było wszystko ok. Ps. gdzie w PL można znaleźć 90km autostrady bez bramek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Prawdopodobnie olej się zagotował i stracił swoje właściwości smarne, wskazywałby na to fakt że dziś jak piszesz było wszystko ok. Ps. gdzie w PL można znaleźć 90km autostrady bez bramek? Więc mało podróżujesz. Np. darmowy odcinek Stryków-Kowal. Co prawda nie 90 a 80 km. Od Torunia do Obwodnicy Trójmiejskiej też nie ma bramek. Bramki są na zjazdach, więc śmigasz śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) Odcinek Gliwice-Wrocław to grubo ponad 150 km bez bramek. Na przykład. W tamtym roku mechanik wymienil mi olej w skrzyni.W wakacje przy duzych upalach tez chodzily ciezko.Dzisiaj jezdzilem chwile po miescie i bylo ok.Pozdrawiam i prosze o pomoc. Co Ci nalał ten mechanik? Ja po zakupie auta pojechałem na dzień dobry zmienić olej w skrzyni i mechanik jak widział co się zlewa ze skrzyni do miski na "zlewki" w kanale, to się za głowę złapał. Miałem najtańszy Hipol wlany, a ma być pełny syntetyk 85W90 z tego co pamiętam. Dowiedz się co Ci nalali do skrzyni. Edytowane 4 Listopada 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Prawdopodobnie olej się zagotował i stracił swoje właściwości smarne, wskazywałby na to fakt że dziś jak piszesz było wszystko ok. Ps. gdzie w PL można znaleźć 90km autostrady bez bramek? W PL gorzelec - Wrocław - 160 km A4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiorex Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Dzisiaj sie do niego wybieram.Napiszę wieczorem co wlał. Witam.Wyszło na to,źe mechanik nie wymienił oleju.Tak wierzyć fachowcom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 (edytowane) W zeszłym roku wymienił mi mechanik dwie osłony przegubów w Micrze. W tym roku na przeglądzie koleś mówi że osłona jedna pęknięta. Mówię - jedna pękła a druga nie, a przecież obie naraz zmieniałem. Na co diagnosta, że na 110% nie były zmienione obie, bo są inne (fizycznie w sensie, inne ranty itd). Skasowano mnie za części x2, za robociznę x2, a jedną tylko osłonę zmieniono, jedną zaś, jak mniemam, tylko szmatą wytarto aby się błyszczała. Skoro nie była jeszcze pęknięta, to po co szukać sobie roboty. Efekt - ni raz jeden więcej moja noga nie postała u tego pseudo fachowca. A teraz Ci poradzę, abyś w te pędy walił gdzieś, niech Ci zmienią olej na to co ma być, jak pisałem, chyba 85W90 przekładniowy. Ja lałem FUCHS. P.S. A ten mechanik, co Ci miał rzekomo olej zmienić, to nie zrobił debilizmu skończonego, i stary olej zlał, a nowego nie wlał? Spotkałem się z takim przypadkiem (tam akurat było przy okazji wymiany sprzęgła, ale - fakt jest fakt - olej spuścił, ale już nie nalał bałwan). Edytowane 2 Listopada 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 O la la kolego salata na podanym przez ciebie oleju to wykonczy skrzynie biegow , specyfikacja oleju to 75w/90 syntetyczny , mineralny jest za gesty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 O la la kolego salata na podanym przez ciebie oleju to wykonczy skrzynie biegow , specyfikacja oleju to 75w/90 syntetyczny , mineralny jest za gesty Nie rozumiem do którego postu ta odpowiedź. Napisałem przecież że kupiłem auto ze skrzynią zalaną hipolem, po czym hipol spuściłem i zalałem syntetyk (czy był to 85W90, czy 75W90 nie pamiętam, napisałem aby kolega sprawdził dokładnie). Więc jeśli radzę mu wlać syntetyk, a Ty piszesz że syntetyk wykończy skrzynię i ma zalać syntetyk, to coś tu nie gra. Patrz dokładnie na post #4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgodnie z instrukcją zalecane GL4 75W/85. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Jeżeli olej ma klasę API zgodną z zaleceniami producenta (np. GL-4) oraz ma klasę SAE (tą z literą W) zgodną z tymi klasami jakie przewiduje producent co jest zależne od klimatu (w załączniku wykres z mojej sentry) to baza oleju czyli czy syntetyczny czy mineralny nie ma znaczenia. Dopiero jak w grę wliczymy żywotność oleju to syntetyk okazuje się być lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 a powiedzcie skrzynia do p12 pasuje od scenika 2 albo np megany 2 ? pamietam ze poloske jak kupowalem to inna byla i ciekawy jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Gdzieś na forum pisało że NIE. Sprzęgło też NIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 To dziwne bo niektorzy sprzedawcy pisza ze skrzynia pasuje - ciekawe jak z praktyka. Sprzeglo wiem ze jest inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 To dziwne bo niektorzy sprzedawcy pisza ze skrzynia pasuje - ciekawe jak z praktyka. Sprzeglo wiem ze jest inne To co pamiętam z forum to otwory z obudowy skrzyni nie pasowały do otworów w silniku, ale mogę się mylić. Może do Ciebie dopasują, masz "uniwersalny silnik". Oczywiście to aluzja. Masz już 45 postów i nie wiesz że należy uzupełnić dokładnie profil a potem się pytać? Wruszkami nie jesteśmy i z fusów też nie powróżymy. Szukaj na forum, bo takie zagadnienie byłooo..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 (edytowane) Jeżeli olej ma klasę API zgodną z zaleceniami producenta (np. GL-4) oraz ma klasę SAE (tą z literą W) zgodną z tymi klasami jakie przewiduje producent co jest zależne od klimatu (w załączniku wykres z mojej sentry) to baza oleju czyli czy syntetyczny czy mineralny nie ma znaczenia. Dopiero jak w grę wliczymy żywotność oleju to syntetyk okazuje się być lepszy. Bardzo, bardzo mądrze napisane. Potwierdzone tabelą. Tylko czekać Kolego aż Cię teraz spece zbesztają za to że piszesz iż "nie ma znaczenia czy syntetyczny czy mineralny". Tak jak mi się oberwało jak napisałem, że można stosować w P12 2.0 olej półsyntetyczny 10W40. Już miał mi się dawno temu silnik rozlecieć i inne kataklizmy miały mnie spotkać. Bo tylko 5W30 i 5W30 i 5W30 i klapki na oczach i bulić za drogi olej. A nawet jak się policzy wymiany co 10.ooo km a nie co 15.ooo km to wychodzi taniej. Wracając do tematu oleju w skrzyni biegów, nie mam danych co do parametrów Hipolu, ale wiem na pewno że po zmianie tegoż na syntetyk, skrzynia stała się bardziej kulturalna. Nie wiem jaka myśl przyświecała poprzedniemu właścicielowi kiedy lał Hipol do skrzyni w P12, może nawet nie wiedział że mu to tam wlali, ale jest to jedynie potwierdzenie tego, że każdemu na ręce patrzeć trzeba, a w warsztatach to już wyjątkowo. Tu kolejny przykład, co nie??? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92677-dziwna-usterka/ Edytowane 4 Listopada 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek4791 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Olej do skrzyni to najlepiej wymienić na oryginał firmowany przez nissana, ja tak zrobiłem, trochę drogo, ale zmieniałem dopiero raz po 100 tys. - auto obecnie ma najechane 172 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Pamiętam jak instrukcja Hondy zalecała zmieniać olej w skrzyni co 50.ooo km chyba, zalewać oczywiście preparatem HONDA MTF (Manual Transmission Fluid) za chyba 160 PLN za litr dostępny tylko w ASO Honda. Ale pisało też że można wlać olej silnikowy 10W40 po nawet 20 PLN za litr, ale wymiana co 25.ooo km. Szybki rachunek i już wiadomo co lać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek4791 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Nissan nie zaleca wymiany okresowej oleju tylko kontrolę stanu - głupota, olej ten jak każdy inny się zużywa. Po wymianie na oryginał zaobserwowalem różnice w zimie - biegi lżej wchodzą. Nie kombinowalem z zamiennikami olejów do skrzyń na rynku, zresztą to auto nie znosi oszczędności, a odnoszę wrażenie, że wszyscy chcą serwisować najtaniej, by później odpytywać dlaczego auto znowu nie jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Czy pisząc oryginał, masz na myśli wizytę w ASO i wymianę na olej z butelki z napisem NISSAN? Czy może wlałeś olej takiej klasy i lepkości jak zaleca producent auta, ale wyprodukowany przez producenta olejów i smarów jakiejś tam marki dostępnej na rynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek4791 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Wiadomo, że nissan nie jest producentem olejów, w tym do skrzyń biegów. Został zalany olej sygnowany przez nissanna GL4 o lepkości 75w85. Szczerze mówiąc to nie wiem który z producentów rynkowych produkuje olej o takiej dokładnie zalecanej lepkości. W większości przypadków spotykałem się z lepkością 75w90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 (edytowane) Fuchs, Castrol, Petronas, Tutela... i pewnie inne marki znajdą się na rynku. Ja miałem do wyboru dwa pierwsze. Wybrałem Fuchs o specyfikacji producenta samochodu. Edytowane 12 Listopada 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek4791 Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 (edytowane) Znalazłem taką informację o tym oleju Fuchs : Dopuszczenia, aprobaty:API GL-5MB-APPROVAL 235.7ZF TE ML 18Rekomendacje:ALFA ROMEOBMWLANCIAFIATVW TL 521 45-X (G 052 145 A1)VW TL 521 90 (G 052 190 A2/G 055 190 A2) Fuchs kosztuje ok. 60 zeta za 1l. Ja płaciłem w nissanie 80 zeta, z tym że musiałem zapłacić za trzy litry, a wchodzi napewno mniej. Nie chciałem ryzykować oleju nie mającego specyfikacji nissana. Analogicznie jak w przypadku olei silnikowych do diesla renault. Jest wiele tych o własciwościach 5w40, lecz nie każdy ma specyfikację renault. Edytowane 13 Listopada 2013 przez Marek4791 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Aleś teraz bzdurą zasunął.Rekomendację danej marki samochodów uzyskuje ten producent oleju, który będzie taki olej w niższej cenie dostarczał w stu litrowych beczkach do fabryki samochodów. Myślisz że do oleju dla Renault co dodają, że Renault później lepiej jeździ na takim a nie na innym. Jest lepkość, jest klasa. I są regularne wymiany co określoną ilość kilometrów. I koniec. A rekomendacja to bzdura i reklamowy bełkot. Pytanko podsumowujące - otrzymałeś to co pozostało z trzeciego litra oleju, czy nie mieli akurat butelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek4791 Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Pozostaję przy swoim stanowisku na temat olei do skrzyń biegów/silnikowych. Nie interesuje mnie co się stało z pozostałością oleju do 3l, przecież w mieszkaniu tego trzymać nie będę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.