Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy -Skrzynia Biegow.


Misiorex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozostaję przy swoim stanowisku na temat olei do skrzyń biegów/silnikowych. Nie interesuje mnie co się stało z pozostałością oleju do 3l, przecież w mieszkaniu tego trzymać nie będę.

 

Wiem że porównanie nie na poziomie, bo przepaść motoryzacyjna jest potężna między poszczególnymi autami, ale lata temu jeżdżąc Polonezem, zakupiłem silnik który z ojcem poskładaliśmy od zera kompletnego, szlif cylindrów, głowicy, nowe pierścienie i uszczelki - słowem, remont kapitalny.

Silnik zawsze zalany był tanim olejem (wtedy jeszcze nie było marketów, ale dziś pewnie nazwałbym taki olej olejem z Tesco, Lidl'a itp).

Silnik natłukł 130.ooo km i nie brał ani grama oleju od wymiany do wymiany. Zmieniany był olej co 8-10 tysięcy km regularnie, od samego początku.

Do tego, silnik od samego początku jeździł na LPG. Czy stosując oleje markowych producentów, uzyskałbym jakikolwiek jeszcze lepszy efekt. A niby jaki miałby on być?

 

Na pewno nie zapłacisz za wyższą jakość oleju w ASO tylko za markowy napis na opakowaniu.Ale jak kogoś stać za płacenie za "firmową metkę na kołnierzu", to niech płaci. Nie moja sprawa. A co do pozostałej części oleju - dobry serwis przynajmniej by zapytał co sobie klient życzy, aby z nią zrobić.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawione. Oczywiście nie o tłoki chodziło. My to się tak Mirek na zmianę za słówka łapiemy. Dzięki za wyłapanie "byka"... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominałem już tu na forum, że kiedyś się szarpnąłem na naprawę skrzyni biegów w Polonezie (lata temu). Do regeneracji był tylko piąty bieg, który wyskakiwał przy odejmowaniu gazu. Wydałem na części na "piątkę" prawie 500 PLN, bieg przestał wyskakiwać przez jakieś 3-4 tys km, po czy znów to samo.

 

Uważam osobiście, że skrzynie biegów lepiej kupić używaną niż naprawiać, bo koszty są porąbane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawy skrzyni biegów są bardzo drogie. Myślę że cena 5kPLN jest taka sobie jak za naprawę skrzyni do Audi.

Powiedz - szykuje Ci się naprawa skrzyni w nowym zakupie, czy tylko pytasz na wszelki wypadek?

 

Kiedyś pisałem abyś się pochwalił, jakieś fotki wstawił tutaj, tego nowego nabytku. A Ty nic. Nie masz aparatu, czy nie ma się czym chwalić??? :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam jak to wyglada wzgledem p12 , u mnie odpukac jest ok ale kolega mial taki problem chcieli od niego w 3 zakladach od 3-5 tys zł , ostatecznie zrobil wszystko sam za jakies 1500 zł ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki jest w benzynie, każde auto jest tanie w eksploatacji.

Jak się zaczynają naprawy nowych diesli, to się zaczyna skarbonkowanie.

 

Taka jest moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz doładowaniem to rownież skomplikowane konstrukcje=drogie w naprawach. Podejrzewam, że wkrótce ciężko będzie kupić wolnossący benzynowy motor, a więc serwis silników benzynowych  będzie równie drogi i skomplikowany jak wspólczesnych diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego nie chce plastikusa nowego z osprzetem ktory nie bedzie mogl byc godnie obsluzony poza aso :) wole starszą wolno ssącą V8 niz nowe wynalazki którym i tak daleko do tej konstrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz doładowaniem to rownież skomplikowane konstrukcje=drogie w naprawach. Podejrzewam, że wkrótce ciężko będzie kupić wolnossący benzynowy motor, a więc serwis silników benzynowych  będzie równie drogi i skomplikowany jak wspólczesnych diesli.

 

Niestety, jest to przykra prawda... Powinienem był sprecyzować, że chodzi mi o silniki benzynowe z krwi i kości, a nie eko-badziewiaste jednostki napędowe. Passaty z silnikami podwójnie doładowanymi o pojemności 1.2 i mocy 120 KM i inne wynalazki, które po przejechaniu 150.ooo km nadają się pod względem silnika na szrot.

Ekologia, zamiast ekonomii. Takie czasy nastały.

 

 

 

dlatego nie chce plastikusa nowego z osprzetem ktory nie bedzie mogl byc godnie obsluzony poza aso :) wole starszą wolno ssącą V8 niz nowe wynalazki którym i tak daleko do tej konstrukcji

 

Preston, wiesz że takich co myślą w ten sposób, jest coraz mniej. Wymieramy jak dinozaury :(

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam
Przyszła pora i u mnie na wymianę oleju w skrzyni, co prawda rok temu był wymieniony na
TOTAL TRANSMISSION FE 75W90 API GL-4; API GL-5 lub API MT-1.(taki olej zaleca total na swojej stronie) ale były problemy:przy niskiej temperaturze a już po przymrozkach był problem z przełączaniem biegów, zwłaszcza z 1 na 2,nawet potrafiło zazgrzytać co było czuć na lewarku
Znalazłem taki olej jak RAVENOL MTF-1 75W-85 API GL-4/5, spełnia on normę nissana KE91699942 co odpowiada oryginalnemu olejowi NISSAN MT-XZ GL-4+ (PASS) 75W-90,
Pierwsze zaskoczenie było takie że posiada on kolor czerwony,jak ATF, ale skoro spełnia normy więc go zalałem,po pierwszej przejażdżce wielkie zaskoczenie (na plus oczywiście)
Biegi wchodzą gładko na nierozgrzanym jak i rozgrzanym oleju,wystarczy popchnąć palcem lewarek, żadnych zacięć itp.skrzynia pracuje cicho, wszystko na 5+
Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj cenę za litr tego oleju.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w IC kupisz go za 1L opakowanie za ok 50 zł, za 4L opakowanie w granicach 160 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.Mam problem z wrzuceniem trzeciego biegu.Jak sie nagrzeje silnik to ciezko jest wrzucic,na zimnym wchodzi dobrze.Olej wymienialem 3 miesiace temu na Hipomax GL-5 Semisynthetic 75W90 klasa jakosci API GL-5.Pozdawiam i prosze o odpowiedz.

Edytowane przez Misiorex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie winowajcą jest niewłaściwie dobrany olej. Nissan zaleca olej o lepkości 75W85 i klasie API GL-4. Z tego co gdzieś tu wyczytałem nie można stosować GL-5 jedynie dopuszczalne jest GL-4 lub ewentualnie GL-4/5

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie gość od oleji chce 90 zł za wymianę olej w skrzyni biegów-nissan almera tino 2.2di nakręcone 200tyś. Co o tym myśleć?

Problemów nie ma z skrzynią ale tak może tam zajrzeć już po takim przebiegu???

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Wymienilem olej na 75W85 do nissana za litr 59zl tydzien temu tj.14kwietnia.Dalej jest ten sam problem.Jak wrzuca 3 to wchodzi na 5-tke.Jak wrzucamna 4-ke to wchodzi 6-ka.1-2 wchodzi w miare dobrze.Jak sie zagrzeje olej w skrzyni to jest problem ze zmiana biegow.Bardzo ciezko chodzi.Moze ma ktos jakis pomysl co jest nie tak ze skrzynia.

Edytowane przez Misiorex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gość od oleji chce 90 zł za wymianę olej w skrzyni biegów-nissan almera tino 2.2di nakręcone 200tyś. Co o tym myśleć?

Problemów nie ma z skrzynią ale tak może tam zajrzeć już po takim przebiegu???

Co myślicie?

 

90 zł sama wymiana /bo to dość dużo/, czy wymiana z olejem /jakim olejem/?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...