pawelsalata Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 (edytowane) Pozostaję przy swoim stanowisku na temat olei do skrzyń biegów/silnikowych. Nie interesuje mnie co się stało z pozostałością oleju do 3l, przecież w mieszkaniu tego trzymać nie będę. Wiem że porównanie nie na poziomie, bo przepaść motoryzacyjna jest potężna między poszczególnymi autami, ale lata temu jeżdżąc Polonezem, zakupiłem silnik który z ojcem poskładaliśmy od zera kompletnego, szlif cylindrów, głowicy, nowe pierścienie i uszczelki - słowem, remont kapitalny. Silnik zawsze zalany był tanim olejem (wtedy jeszcze nie było marketów, ale dziś pewnie nazwałbym taki olej olejem z Tesco, Lidl'a itp). Silnik natłukł 130.ooo km i nie brał ani grama oleju od wymiany do wymiany. Zmieniany był olej co 8-10 tysięcy km regularnie, od samego początku. Do tego, silnik od samego początku jeździł na LPG. Czy stosując oleje markowych producentów, uzyskałbym jakikolwiek jeszcze lepszy efekt. A niby jaki miałby on być? Na pewno nie zapłacisz za wyższą jakość oleju w ASO tylko za markowy napis na opakowaniu.Ale jak kogoś stać za płacenie za "firmową metkę na kołnierzu", to niech płaci. Nie moja sprawa. A co do pozostałej części oleju - dobry serwis przynajmniej by zapytał co sobie klient życzy, aby z nią zrobić. Edytowane 14 Listopada 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 szlif tłoków....... ??? a może raczej bloku i do tego odpowiednie tłoki+pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Poprawione. Oczywiście nie o tłoki chodziło. My to się tak Mirek na zmianę za słówka łapiemy. Dzięki za wyłapanie "byka"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Poprawione. Oczywiście nie o tłoki chodziło. My to się tak Mirek na zmianę za słówka łapiemy. Dzięki za wyłapanie "byka"... To nie łapania tylko sprostowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 a poza konkursem zapytam jakie są koszta naprawy skrzyni i jaka daja gwarancję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Wspominałem już tu na forum, że kiedyś się szarpnąłem na naprawę skrzyni biegów w Polonezie (lata temu). Do regeneracji był tylko piąty bieg, który wyskakiwał przy odejmowaniu gazu. Wydałem na części na "piątkę" prawie 500 PLN, bieg przestał wyskakiwać przez jakieś 3-4 tys km, po czy znów to samo. Uważam osobiście, że skrzynie biegów lepiej kupić używaną niż naprawiać, bo koszty są porąbane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 dlatego pytam o koszty bo jestem ciekaw ile sobie zyczą bo chcialbym porownac do kosztow np naprawy skrzyni w audi (5k) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Naprawy skrzyni biegów są bardzo drogie. Myślę że cena 5kPLN jest taka sobie jak za naprawę skrzyni do Audi. Powiedz - szykuje Ci się naprawa skrzyni w nowym zakupie, czy tylko pytasz na wszelki wypadek? Kiedyś pisałem abyś się pochwalił, jakieś fotki wstawił tutaj, tego nowego nabytku. A Ty nic. Nie masz aparatu, czy nie ma się czym chwalić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 pytam jak to wyglada wzgledem p12 , u mnie odpukac jest ok ale kolega mial taki problem chcieli od niego w 3 zakladach od 3-5 tys zł , ostatecznie zrobil wszystko sam za jakies 1500 zł ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) Twój kolega chciał niemiecki samochód, tani w eksploatacji /i który się nie psuje/, to kupił Audi. Edytowane 18 Listopada 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 raczej auta typu A8 nie są tanimi w eksploatacji i to trzeba sobie jasno powiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Póki jest w benzynie, każde auto jest tanie w eksploatacji. Jak się zaczynają naprawy nowych diesli, to się zaczyna skarbonkowanie. Taka jest moja opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek4791 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Nowoczesne silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz doładowaniem to rownież skomplikowane konstrukcje=drogie w naprawach. Podejrzewam, że wkrótce ciężko będzie kupić wolnossący benzynowy motor, a więc serwis silników benzynowych będzie równie drogi i skomplikowany jak wspólczesnych diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 dlatego nie chce plastikusa nowego z osprzetem ktory nie bedzie mogl byc godnie obsluzony poza aso wole starszą wolno ssącą V8 niz nowe wynalazki którym i tak daleko do tej konstrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) Nowoczesne silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz doładowaniem to rownież skomplikowane konstrukcje=drogie w naprawach. Podejrzewam, że wkrótce ciężko będzie kupić wolnossący benzynowy motor, a więc serwis silników benzynowych będzie równie drogi i skomplikowany jak wspólczesnych diesli. Niestety, jest to przykra prawda... Powinienem był sprecyzować, że chodzi mi o silniki benzynowe z krwi i kości, a nie eko-badziewiaste jednostki napędowe. Passaty z silnikami podwójnie doładowanymi o pojemności 1.2 i mocy 120 KM i inne wynalazki, które po przejechaniu 150.ooo km nadają się pod względem silnika na szrot. Ekologia, zamiast ekonomii. Takie czasy nastały. dlatego nie chce plastikusa nowego z osprzetem ktory nie bedzie mogl byc godnie obsluzony poza aso wole starszą wolno ssącą V8 niz nowe wynalazki którym i tak daleko do tej konstrukcji Preston, wiesz że takich co myślą w ten sposób, jest coraz mniej. Wymieramy jak dinozaury Edytowane 21 Listopada 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 WitamPrzyszła pora i u mnie na wymianę oleju w skrzyni, co prawda rok temu był wymieniony naTOTAL TRANSMISSION FE 75W90 API GL-4; API GL-5 lub API MT-1.(taki olej zaleca total na swojej stronie) ale były problemy:przy niskiej temperaturze a już po przymrozkach był problem z przełączaniem biegów, zwłaszcza z 1 na 2,nawet potrafiło zazgrzytać co było czuć na lewarkuZnalazłem taki olej jak RAVENOL MTF-1 75W-85 API GL-4/5, spełnia on normę nissana KE91699942 co odpowiada oryginalnemu olejowi NISSAN MT-XZ GL-4+ (PASS) 75W-90,Pierwsze zaskoczenie było takie że posiada on kolor czerwony,jak ATF, ale skoro spełnia normy więc go zalałem,po pierwszej przejażdżce wielkie zaskoczenie (na plus oczywiście)Biegi wchodzą gładko na nierozgrzanym jak i rozgrzanym oleju,wystarczy popchnąć palcem lewarek, żadnych zacięć itp.skrzynia pracuje cicho, wszystko na 5+Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 (edytowane) Podaj cenę za litr tego oleju. Edytowane 15 Lutego 2014 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 w IC kupisz go za 1L opakowanie za ok 50 zł, za 4L opakowanie w granicach 160 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiorex Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 (edytowane) Witam.Mam problem z wrzuceniem trzeciego biegu.Jak sie nagrzeje silnik to ciezko jest wrzucic,na zimnym wchodzi dobrze.Olej wymienialem 3 miesiace temu na Hipomax GL-5 Semisynthetic 75W90 klasa jakosci API GL-5.Pozdawiam i prosze o odpowiedz. Edytowane 9 Marca 2014 przez Misiorex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoTi18 Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Pewnie winowajcą jest niewłaściwie dobrany olej. Nissan zaleca olej o lepkości 75W85 i klasie API GL-4. Z tego co gdzieś tu wyczytałem nie można stosować GL-5 jedynie dopuszczalne jest GL-4 lub ewentualnie GL-4/5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiorex Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Witam.Czy przez olej 75W90 moze zle wchodzic 3bieg.Trzeci bieg zle wchodzi jak sie olej zagrzeje reszta biegow dobrze,Bardzo prosze o odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 U mnie gość od oleji chce 90 zł za wymianę olej w skrzyni biegów-nissan almera tino 2.2di nakręcone 200tyś. Co o tym myśleć? Problemów nie ma z skrzynią ale tak może tam zajrzeć już po takim przebiegu??? Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiorex Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam.Wymienilem olej na 75W85 do nissana za litr 59zl tydzien temu tj.14kwietnia.Dalej jest ten sam problem.Jak wrzuca 3 to wchodzi na 5-tke.Jak wrzucamna 4-ke to wchodzi 6-ka.1-2 wchodzi w miare dobrze.Jak sie zagrzeje olej w skrzyni to jest problem ze zmiana biegow.Bardzo ciezko chodzi.Moze ma ktos jakis pomysl co jest nie tak ze skrzynia. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Misiorex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 U mnie gość od oleji chce 90 zł za wymianę olej w skrzyni biegów-nissan almera tino 2.2di nakręcone 200tyś. Co o tym myśleć? Problemów nie ma z skrzynią ale tak może tam zajrzeć już po takim przebiegu??? Co myślicie? 90 zł sama wymiana /bo to dość dużo/, czy wymiana z olejem /jakim olejem/? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiorex Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Moze synchronizator?Jak myslicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.