Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Po załączeniu 4x4 blokuje się skręt kół


exspreseurope
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak się zastanawiam czy warto mi wydawac kasę na nowe sprzęgiełka kiedy ja robie max 300 km. w miesiącu z czego 95% po polnych drogach na asfalt wyjeżdżam tylko jak jadę zatankować i dlatego potrzebuje waszej opini bo  gdzieś czytałem ze te automaty które padły można przerobić na stale zapięte , jak to zrobić i co sądzicie .?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w automatach które miałem ślady spawów były na tych dwóch "miseczkach" właśnie ( brake A i B  w serwisówce) , ale później ktoś je rozciął i zeszlifował tak że do końca nie wiem jak to wyglądało...


tak się zastanawiam czy warto mi wydawac kasę na nowe sprzęgiełka kiedy ja robie max 300 km. w miesiącu z czego 95% po polnych drogach na asfalt wyjeżdżam tylko jak jadę zatankować i dlatego potrzebuje waszej opini bo  gdzieś czytałem ze te automaty które padły można przerobić na stale zapięte , jak to zrobić i co sądzicie .?

 

do jazdy "tylko w terenie" ewentualnie małych odcinków przy małej prędkości jak najbardziej, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić jazdy 80-100/h i żeby koła różnicówkę napędzały a nie odwrotnie ...czy ktoś wziął pod uwagę to że przedni dyfer jest może i potężniejszy w terrano niż w zwykłej osobówce ale ze względu na naprężenia jakim zostaje poddany a nie prędkości ; w zmotach nie dość że sprzęgi to jeszcze dyfry mają zespawane ale jeżdżą tytlko w błocie gdzie uślizg jest możliwy i cały czas 4x4 czyli napędzają dyfer "po bożemu" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak dokładnie działa to w Teranie ale przed tem miałem Lade Niwe i tam wyłączałem tylko napęd ale półosie i wał kręcił się cały czas i było to normalne tak przejechałem dwoma Ladami jakie miałem 250 tys km i to 200 tys po asfalcie i nigdy nie było problemu z dyfrem ani napędem i mam wrażenie że w Tyranie jest tak samo tylko ze projektant nie bardzo wiedzał czy to ma być auto terenowe czy SUV a może jest to protoplasta dzisiejszych SUV-ów , przecież w przednim dyferenciale jest mechanizm różnicowy , chyba z tymi sprzęgiełkami chodziło o zmniejszenie oporów toczenia i zredukowanie chałasu i zużycia paliwa , nie wiem

jak jak jest to rozwiązane w Patrolu czy Tojocie ale chyba nie ma sprzęgiełek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak jak jest to rozwiązane w Patrolu czy Tojocie ale chyba nie ma sprzęgiełek .

Są zależnie od modelu, fabrycznie najczęściej automaty, czasem są zabieraki, manuale się trafiają -> Aro.

SUV-y już inna historia. Starsze to już zamienniki, generalnie manuale.

 

Manualne dla mnie mają jedną przewagę, rozpinasz przód i na reduktorze pchasz ciężką przyczepę.

 

Zawsze mozna wywalić sprzęgiełko i zrobić bester loocker ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak dokładnie działa to w Teranie ale przed tem miałem Lade Niwe i tam wyłączałem tylko napęd ale półosie i wał kręcił się cały czas i było to normalne tak przejechałem dwoma Ladami jakie miałem 250 tys km i to 200 tys po asfalcie i nigdy nie było problemu z dyfrem ani napędem i mam wrażenie że w Tyranie jest tak samo tylko ze projektant nie bardzo wiedzał czy to ma być auto terenowe czy SUV a może jest to protoplasta dzisiejszych SUV-ów , przecież w przednim dyferenciale jest mechanizm różnicowy , chyba z tymi sprzęgiełkami chodziło o zmniejszenie oporów toczenia i zredukowanie chałasu i zużycia paliwa , nie wiem

jak jak jest to rozwiązane w Patrolu czy Tojocie ale chyba nie ma sprzęgiełek .

 

właściwie to chciałbym żebyś przetarł szlaki w tym temacie ale żeby nie było że nie uprzedzałem, leżą u mnie padnięte automaty to dałbym im drugie życie gdyby u ciebie się powiodło

i jeszcze jedno, najważniejsze: parę miesięcy temu jadąc ok. 40-50/h uszkodzony automat i przegub zablokowały mi lewe przednie koło ...nie zmieściłem się na 4- pasmówce ...było tylko po deszczu, nie straszę...przestrzegam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parch ma sprzęgiełka i tojki z dołączanym przodem też mają sprzęgiełka...

 

jeepy nie mają i landrovery...seria jeszcze miała, od defendera w górę jest już stałe 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...