exspreseurope Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Hej,co jest?!! może pomożecie ? mam taki przypadek że jak załącze 4x4 to jak sktęcam w prawo-lewo to jest bardo mały promień skętu -dosłownie 10% !! masakra jakaś--jeździ się jak walcem :-) dodam że mam Terrano 1 2,7TD i koła 32 cale + podkręcone na drążkach z 3cm +tył 5cm noi body lift 5cm (czy jak kto woli 2" cale) ---w aucie nic nie obciera itp.--odepne sprzęgiełka(automaty) i skęt wraca do normy--prosze o opinie bo ja odpadam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 to jest brak dyfra centralnego ..... takie sa tego konsekwencje, musisz doczytać kolego jak działa uk. napędowy zanim coś urwiesz ... tutaj trochę o tym http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/75496-rozne-opony-na-tyle-i-przodzie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 spójrz na to z drugiej strony ...oszczędzasz przeguby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 spójrz na to z drugiej strony ...oszczędzasz przeguby a ja nie narzekam wcale mi z tym dobrze, ale wolałbym dyfer + jego blokowanie i rozłączanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exspreseurope Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Eeeee a ja nadal nie kumam>>> czyli co tak ma być?? czy jak? czy mam cos zrypane??? dodam ze czasami uda mi się przełamać ten mały profil skrętu i już idzie a potem znowu to samo----i w sumie to jak jade pod wzniesienie to najczęściej wystepuje zablokowanie skrętu--wiec..... noi dodam że opony mam identyczne kopia simex-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 ukręciłem już przeguby, ukręciłem automaty i 2 pary AVM-ów i paru wskazówek mogę udzielić chyba: - obojętnie jakie to sprzęgi załączaj je przy wyprostowanych kołach i w miarę wypoziomowanym (prawo-lewo) przodzie - nie dopuszczaj do sytuacji kiedy przy 4x4 jedno z przednich kół oderwie się od podłoża i z DUŻĄ prędkością obrotową znowu złapie z nim kontakt (przynajmniej przy AVM-ach) ...przetestowałem ,do dzisiaj żałuję - AVM-y są tylko substytutem, dużo tańszym ale też dużo delikatniejszym od fabrycznych automatów - nie pozbywaj się ograniczników skrętu ...przedłużysz żywot sprzęgów i łożysk - im agresywniejszy lift przodu na zawiasie tym mniejszy docisk przegubów do uszczelniaczy łożysk w piastach ...akurat tam powinno być na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exspreseurope Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Dochodze do tego że oje koła 32 simex mają bardzo dobrą przyczepność i koła na suchym (małym) błocie zachowuja sie tak jak na zwykłych kołach na asfalcie i jest kicha! ale czy jak jest?? bo w sumie na asfalcie jak by jechać czy tam parkować na reduktorze to efekt by był podobny koła by ciągły na wprost i manewrowanie było by ciężkie bo auto nie posiada dyfra centralnego -----czy tak mam to rozumieć?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 tak przy jeździe po łuku przód i tył obraca się z inną prędkością w sensie powinien (tak mówią prawa fizyki) a nie może bo bez dyfra jest na sztywno - im agresywniejszy lift przodu na zawiasie tym mniejszy docisk przegubów do uszczelniaczy łożysk w piastach ...akurat tam powinno być na odwrót zaskoczyłeś mnie trochę tym ..... chyba tak to nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 (edytowane) zakładając 32" "obciążyłeś" cały układ napędowy auta ( chociaż aktualnie na alle. jest T1 na 38" kapciach ...ale podejrzewam że tylko z górki startuje ) wydaje mi się że do słusznych wniosków doszedłeś, a moje porady zamieściłem zapobiegawczo gdybyś chciał coś na siłę kombinować któryś z chłopaków na forum chyba na 33 calach pomyka ale pewien nie jestem, więc poczekaj, może się odezwie... a co do samej przyczepności to śliski asfalt dosyć szybko (i oby bezboleśnie) ją zweryfikuje ... tak przy jeździe po łuku przód i tył obraca się z inną prędkością w sensie powinien (tak mówią prawa fizyki) a nie może bo bez dyfra jest na sztywno zaskoczyłeś mnie trochę tym ..... chyba tak to nie działa no właśnie tak : jeśli piasta jest na tym samym poziomie co most to odległość od niego jest mniejsza niż przy różnicy poziomów, prawda .... a skąd bierze się siła docisku? nie wiem ...składałem obie półosie z przegubami i po montażu przegubu wewn. zaczyna to pracować jak sprężyna ...może osłona przegubu tak działa, może smaru dałem zbyt wiele , ale tak jest i ma to sens; a przegub zewn. dociska uszczelkę chroniącą łożysko ...spróbuj zdjąć siegera z półosi przegubu i wepchnąć go przy wyprostowanych a później skręconych kołach...jest różnica Edytowane 2 Listopada 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 wieloklin w piaście ma pewien luz w ramach którego uszczelniacz powinien działać jak trzeba jakoś bym się tym nie przejmował mocno, ja piszesz to jedynie osłony przegubów mogą coś tam dociskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 (edytowane) poza tym przegub wewn. ma określoną "długość roboczą" ...przy przesadnym lifcie może jej zabraknąć, prawda? jeśli brakuje odbojów, jak u mnie na przykład Edytowane 2 Listopada 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki84 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Panowie a może to jakiś problem z przednim dyfrem zblokowany albo coś podobnego. Chodzi o to że koła ciągną z tą samą prędkością a nie jedno z inną niż drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Panowie a może to jakiś problem z przednim dyfrem zblokowany albo coś podobnego. Chodzi o to że koła ciągną z tą samą prędkością a nie jedno z inną niż drugie. etam .. to standardowy problem nowych userów terrano co nie wiedza do końca jak działa auto właściciel może zadać sobie trud i podnieś cały przód do góry i sprawdzić dyfer ... ale nie wierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 chyba padły mi sprzęgiełka automaty z tego co przeczytałem na forum to tansze i leprze są manualne dlatego mam pytanie czy wielkość zewnętrzna ich jest taka sama jak automatów bo mam alusy i czy nie będe miał problemu z felgami nie mówiąc ot tym ze bedzie ciężko je zapinać i rozpinać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 wielkość jest ta sama, jeśli rozglądasz się za tymi made in brasil to dopłać stówkę i weź HP ...nie zapomnij przed kupnem policzyć zębów na starych sprzęgach 27,28 lub 29...jesteś pewien że masz oryginalne przeguby? tu masz namiary na stronę producenta: http://www.avm.com.br/products4.htm splines- ilość zębów PCD- rozmiar... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) dzięki za informacje , te HP są wzmosnione oile się orientuję , czy te manualne sprzęgiełka jak się załączy to działają cały czas obojętnie czy jedzie się do przodu czy do tyłu bo z tego co wiem to automaty za kazdym razem załanczają się na nowo przy zmianie jazdy przód tył , u mnie napęd cały czas działał i nagle ztwierdziłem ze nie działa naped nie mam żadnych objawów chrobotania po załączeniu napedu i tak mysłę ze to sprzęgiełka chyba ze cos innego ? jak rozbiorę to na co zwrucić uwage zeby stwierdzic ze to sprzęgiełka padły ? te AVM tego co czytam to są najleprze z dostępnych na rynku ? Edytowane 6 Listopada 2013 przez haczepsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 czy AVM-y są najlepsze?nie mam porównania ; najpopularniejsze ale nie niezniszczalne... co do oględzin to nikt chyba nie wie jak powinny wyglądać sprawne automaty, komu działają ten boi się rozkręcić i wcale się nie dziwię... rozkręcają tylko posiadacze niesprawnych, są tam 2 podkładki w kształcie miseczek i to one padają właśnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 w serwisówce jest cały rozdział nt sprzegiełek ręcznych i automatycznych, jest pokazane jak są zbudowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 bezawaryjne są zabieraki... i duże koła znoszą... i duże obciążenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) co to są zabieraki i jakto jest z manualami działaja cały czas prz jezdzie w przód i cofaniu czy tak jak w automatach Edytowane 6 Listopada 2013 przez haczepsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 co to są zabieraki i jakto jest z manualami działaja cały czas prz jezdzie w przód i cofaniu czy tak jak w automatach takie sprzegiełka ... bez funkcji sprzęgania - działają na stałe kawał żelastwa w odpowiednim kształcie i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Zbieraki spinają przód na stałe, nie masz możliwości rozpięcia przednich kół Plusy- nie do zaje....ania, wpinasz 4x4 kiedy chcesz , minusy- wał przedni kręci się cały czas lekko podnosi spalanie, manuale włączane są ręcznie działają do przodu i do tyłu, automaty działają i do tyłu i do przodu. Rozepną się podczas jazdy do tyłu TYLKO gdy wajcha reduktora jest na 2H czyli przedni wał jest nie napędzany od skrzyni. Jeśli rozpinają się gdy cofasz i wbite jest 4H, lub 4L sprzęgiełka sczezły Edytowane 6 Listopada 2013 przez Mandor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 mam taką "nieśmiałą" teorię...że automaty można zapiąć (i rozpiąć) obojętnie czy jadąc do przodu czy też do tyłu, byle by po rozłączeniu reduktora ruszyć w przeciwną stronę niż jechało się dotychczas ...mam rację? przecież obydwa sprzęgi są takie same, nie ma lewego i prawego ...więc jeden zapina się w kier. zgodnym z ruchem wskaz. zegara a drugi odwrotnie ...przy rozłączaniu vice versa samo zaś rozłączanie polega na tym, że sprzęg musi zostać "napędzony" przez koło a nie przez półoś przegubu... ...mało tego, gdyby ta półoś przegubu nie stawiała oporu (mech. różnicowy) i pozwalała żeby sprzęgiełko ją napędzało to automat się nie rozepnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 wszystko dokładnie składa się w logiczną całość inaczej być nie może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 (edytowane) czyli formułka "po przełączeniu z 4x4 na 4x2 trzeba cofnąć ok. 3 metrów" idzie do lamusa? i jeszcze jedno ...żeby rozpiąć automaty obydwa przednie koła muszą mieć kontakt z podłożem Edytowane 7 Listopada 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.