Gość Nissanalmera2000 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Witam , mam pytanie jak napiąć alternator w nissan almera 2000r 1.8 benzyna. ? Zauważyłem że pasek jest luźny a przy rozruchu i wolnych obrotach piszczy . Alternator jest mocowany tak jak na zdjęciach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 nic nie widać na fotkach ,,, na pewno jest śruba regulacyjna luzujesz mocowania na ośkach i naciągasz potem dokręcasz i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Oj ... nie tak Panowie, nie tak. Alternator w n16 jest na stałe (tzn nie nim napina się pasek) a napinanie realizowane jest przez rolkę napinacza. I tu zaczyna się "tricky part", bo dostęp jest naprawdę (jak to mam w zwyczaju mówić) ... z d*py. Ani dobrze z dołu ani dobrze z góry ... ale i tak musisz zacząć od poluzowania nakrętki mocującej rolkę (zielone kółko na zdjęciu). To raz (prosta część) ... dwa, pod alternatorem masz takie wystające coś ... długą śrubę. zakładasz na to klucz i kręcisz (czerwone kółko). W jedną stronę będziesz dociągać rolkę a w drugą będziesz ją luzować. O ile się nie mylę dokręcając będziesz rolkę dociskać do paska. I tyle ... cały problem to cholernie zły dostęp do tej regulacji. Na rysunku poniżej zaznaczyłem Ci to co jest ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Z tymi kolorami tu chyba odwrotnie. Pamiętaj żeby po ustawieniu odpowiedniego naciągu dokręcić tą pierwszą blokującą śrubę, znam kilka osób co o tym zapomniały i była niespodzianka po kilkuset km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 czyli w nowszym po prostu jest jeszcze jedna rzecz więcej do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Z tymi kolorami tu chyba odwrotnie. Pamiętaj żeby po ustawieniu odpowiedniego naciągu dokręcić tą pierwszą blokującą śrubę, znam kilka osób co o tym zapomniały i była niespodzianka po kilkuset km. Oj tak powaliły mi się kolorki. Miało być odwrotnie. Po napięciu paska faktycznie trzeba dokręcić mocowanie na osi ... w sumie nie pomyślałem o tym że można tego nie zrobić (a faktycznie można). Ważne jest żeby odkręcić to mocowanie, bo inaczej d*pa z regulacji. Tofu ... wersja przed liftem i po lifcie ma analogiczny sposób napinania paska. Jest pewna różnica w napinaczu. Niestety w wersji po lifcie zastosowali technikę "blokowania" podzespołów ... tak żebyś nie mógł sobie tanio zmienić łożyska. Wersja po lifcie to kółko zgrzewane z dwóch wytłoczek, między które wsadzone wsadzone jest łożysko. Całość nie jest rozbieralna i trzeba wymieniać kompleksowo. Na to chamskie zagranie jest pewien hak ... trzeba kupić używkę ze starym typem rolki napinacza. Ważne jest tylko aby kupić komplet, łącznie z elementem montażowym, mechanizmem napinającym i ośką z kompletnym kółkiem. Niestety ośki w nowym i starym rozwiązaniu nie są kompatybilne ... na allegro używany napinacz (starego typu) kupisz za grosze, łożysko jest równie tanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.