Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 2.0 TD 97r. dławienie


Gość dareckisklad111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dareckisklad111

Witam wszystkich.

Zaznaczam od razu, że nie mam wiele wspólnego z mechaniką samochodową, więc proszę o wyrozumiałośc.

Jak w tytule mam problem z dławieniem samochodu. Świeci kontrolka CHECK-IN. Wymieniony został filtr paliwa, filtr powietrza, świece żarowe. Mechanik powiedział, że trzeba wyczyścic katalizator bo jest zapchany, ale z tego co wiem, to tego sie nie robi, poza tym odkręciłem przewód od kolektora do zaworu EGR żeby uzyskac nieszczelnośc, (bo na logike, jakby to był zapchany katalizator, to w przypadku nieszczelności na układzie wydechowym nie powinien się dławic), ale dzieje się tak samo. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika chodzi przez chwilę normalnie, a jak sie zagrzeje trochę to obroty spadają i od razu rosną a z wydechu wydobywa się naprzemian czarny i siwy dym.

Bardzo proszę o jakieś porady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki jest błąd, bo może od tego warto zacząć

no i taka ciekawostka

 

Mechanik powiedział, że trzeba wyczyścic katalizator bo jest zapchany, 

 a powiedział gdzie się znajduje??? w Twoim aucie?? tak z ciekawości, bo też chętnie się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dareckisklad111

a jaki jest błąd, bo może od tego warto zacząć

no i taka ciekawostka

 

 a powiedział gdzie się znajduje??? w Twoim aucie?? tak z ciekawości, bo też chętnie się dowiem.

nie wiem jaki jest blad bo staram sie unikac mechanikow ktorzy jak dotad probuja zrobic mnie w ci*la;) staram sie poczytac i porobic sam.. a co do katalizatora to powiedzial tylko ze jest w puszce ktora musi rozciac i potem zaspawac;)

Kolego nie mam siły już pisać ciągle o sprawdzaniu błędów.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/

 

Na forum jest poradnik jak to zrobic w garażu.

Katalizatora te samochody nie posiadają wieć gratuluję mechanika.

 

 

wlasnie dlatego unikam mechanikow bo okazuje sie ze jak tylko wyczuja ze ktos sie malo zna to zaraz chca czlowieka wykorzystac.

jeszcze jedno pytanie, (może byc dla was głupie i oczywiste) tą zworkę mogę sobie z jakiegos druta zrobic? czy o co chodzi? naprawde jestem laikiem;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Brawo;)

tak masz bledy ale...

piers skasuj je bo mogą byc tak stare jak auto.

Po skasowaniu odpal auto,przejedz sie i znów sprawdz. Wtedy bd wiedAil

ze to są świeże bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dareckisklad111

czlowiek sie cale zycie uczy;) napisalem od razu ze jestem totalnym laikiem... jutro juz je skasuje i sie przejade bo dzisiaj pilem piwo wiec sie nie zabieram.. Stokrotne dzieki za pomoc kolego.. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja przypuszczam że te 2 pierwsze są tare badź mało ważne zaś 47 będzie winowajcą dzialania silnika.
Czujnik położenia wału korbowego- pewnego dnia CI może paść i już nie zapalisz samochodu ;)
Koszt nowego 450 w ASO.
można dać zamiennik z opla ale ja bym się w to nie bawił bo trzeba wtyczkę przelutować.
może działać a nie musi.
Ja kupiłem nowy i mam juz rok spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dareckisklad111

czytalem gdzies ze moze byc tez poprostu brudny albo jakis kabelek jest przepalony (a to akurat mozliwe bo z elektryka tez mam problem;)) i wystarczy to zalatwic.. zobaczymy jutro..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dareckisklad111

Witam ponownie.

Skasowalem bledy i przejechalem sie, zgasilem silnik, odpalilem i znowu CHECK-IN swieci. Wymiguje mi juz tylko blad 47 wiec jest postep.

Rozumiem ze musze wymienic ten czujnik i powinno byc ok tak?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dareckisklad111

a myslisz ze mozna sprawdzic czy nie jest zabrudzony czy cos i czy wszystkie zylki do wtyczki sa cale? gdzies na jakims forum widzialem ze gosc taki myk miał, że mu jedna żyłka sie jakimś cudem przepaliła, podłączył na nowo i było git.

Poza tym kolejne zapewne oczywiste dla Ciebie pytanie: gdzie dokładnie ten czujnik sie znajduje?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Pierwsze to pomierz go. Opor czujnika polozenia walu korbowego zawiera sie w granicach 1,2 -1,5 kilooma. Opor mierzymy pomiedzy 2 i 3 pinem. Wtyczka znajduje się po lewej stronie bloku silnika obok wtrysku sterującego. Jest na takim jakby stojaku przymocowana.
A w silniku znajduje się za prawym kołem (pasażera) Trzeba zdjąć koło,osłone plastikową,i na wyczucie go szukać. Jak nie robiłeś tego nie nie baw się bo zapłącisz za to 50 zł a gość Ci go wymieni w 15 minut.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dareckisklad111

Dziękuję za radę ale nawet jak miałbym coś spiepszyc to chcę się czegoś nauczyc;) więc jednak sprobuje;) jeszcze tylko musze sie zaopatrzyc w miernik.

Dzieki wielkie za pomoc bo w sumie duzo pomogłeś.

Pozdrawiam.


a jak już pomierze opór i wyjdzie zły to trzeba wymienic tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dareckisklad111

Kolego.. jeśli można toi jeszcze o coś zapytam;) obok wtrysku sterującego mam taką listewkę na której są 2 wtyczki. jedna 3pinowa druga 2 pinowa, domyslam sie ze to ta 3 pinowa tym bardziej ,ze przewód z niej leci w dół tam gdzie mówiłeś, że znajduje się ten czujnik.

I teraz zeby pomierzyc to muszę odpiąc wtyczke? Włączyc zapłon czy nie trzeba? Miernik na jaki zakres? Da się jeździc z odpiętym tym  czyjnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

tak ta 3 pinowa. Teoretycznie na wypiętym nie da się jeździć ale były przypadki że auto chodzilo choć nie wiem jakim cudem ;)

Tak wygląda ten czujnik:
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2-0-td-czujnik-polozenia-walu-i3613694676.html

 

Z zapłonem nic nie majstruj,ma byc wyłączony,wtyczka odpięta i mierzysz multimetrem ale obstawiam liche wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dareckisklad111

wyciagnalem ten czujnik i mierze opor miedzy pinem z bialym kabelkiem i tym z czarnym i ogolnie rozne kombinacje ale miernik nie reaguje.. moze bytc tak ze kable sa przerwane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...