Gość dareckisklad111 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Witam wszystkich. Zaznaczam od razu, że nie mam wiele wspólnego z mechaniką samochodową, więc proszę o wyrozumiałośc. Jak w tytule mam problem z dławieniem samochodu. Świeci kontrolka CHECK-IN. Wymieniony został filtr paliwa, filtr powietrza, świece żarowe. Mechanik powiedział, że trzeba wyczyścic katalizator bo jest zapchany, ale z tego co wiem, to tego sie nie robi, poza tym odkręciłem przewód od kolektora do zaworu EGR żeby uzyskac nieszczelnośc, (bo na logike, jakby to był zapchany katalizator, to w przypadku nieszczelności na układzie wydechowym nie powinien się dławic), ale dzieje się tak samo. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika chodzi przez chwilę normalnie, a jak sie zagrzeje trochę to obroty spadają i od razu rosną a z wydechu wydobywa się naprzemian czarny i siwy dym. Bardzo proszę o jakieś porady. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 a jaki jest błąd, bo może od tego warto zacząć no i taka ciekawostka Mechanik powiedział, że trzeba wyczyścic katalizator bo jest zapchany, a powiedział gdzie się znajduje??? w Twoim aucie?? tak z ciekawości, bo też chętnie się dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Kolego nie mam siły już pisać ciągle o sprawdzaniu błędów. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/ Na forum jest poradnik jak to zrobic w garażu.Katalizatora te samochody nie posiadają wieć gratuluję mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 a jaki jest błąd, bo może od tego warto zacząć no i taka ciekawostka a powiedział gdzie się znajduje??? w Twoim aucie?? tak z ciekawości, bo też chętnie się dowiem. nie wiem jaki jest blad bo staram sie unikac mechanikow ktorzy jak dotad probuja zrobic mnie w ci*la;) staram sie poczytac i porobic sam.. a co do katalizatora to powiedzial tylko ze jest w puszce ktora musi rozciac i potem zaspawac;) Kolego nie mam siły już pisać ciągle o sprawdzaniu błędów. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/ Na forum jest poradnik jak to zrobic w garażu. Katalizatora te samochody nie posiadają wieć gratuluję mechanika. wlasnie dlatego unikam mechanikow bo okazuje sie ze jak tylko wyczuja ze ktos sie malo zna to zaraz chca czlowieka wykorzystac. jeszcze jedno pytanie, (może byc dla was głupie i oczywiste) tą zworkę mogę sobie z jakiegos druta zrobic? czy o co chodzi? naprawde jestem laikiem;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 z druta, spinacza, cokolwiek co przewodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 z druta, spinacza, cokolwiek co przewodzi przepraszam ze tak upierdliwie dopytuje.. gdzie mi sie pojawi kod bledu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 zacznie migać check i liczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 rozumiem ze ten port jest pod bezpiecznikami pod kierownica.. mam taki prostokątny 14 pinowy. to to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 13, 28, 47 takie mam błędy więc przynajmniej wiem co muszę zobaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Brawo;) tak masz bledy ale... piers skasuj je bo mogą byc tak stare jak auto. Po skasowaniu odpal auto,przejedz sie i znów sprawdz. Wtedy bd wiedAil ze to są świeże bledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 i nie lepiej od tego zacząć i wiedzieć co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 czlowiek sie cale zycie uczy;) napisalem od razu ze jestem totalnym laikiem... jutro juz je skasuje i sie przejade bo dzisiaj pilem piwo wiec sie nie zabieram.. Stokrotne dzieki za pomoc kolego.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Ja przypuszczam że te 2 pierwsze są tare badź mało ważne zaś 47 będzie winowajcą dzialania silnika.Czujnik położenia wału korbowego- pewnego dnia CI może paść i już nie zapalisz samochodu Koszt nowego 450 w ASO.można dać zamiennik z opla ale ja bym się w to nie bawił bo trzeba wtyczkę przelutować.może działać a nie musi.Ja kupiłem nowy i mam juz rok spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 czytalem gdzies ze moze byc tez poprostu brudny albo jakis kabelek jest przepalony (a to akurat mozliwe bo z elektryka tez mam problem;)) i wystarczy to zalatwic.. zobaczymy jutro.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Tylko jak się bd brał za wyciąganie to uważaj bo jak jest oryginalny to możesz go już nie wsadzic bo CI się w rekach rozleci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Witam ponownie. Skasowalem bledy i przejechalem sie, zgasilem silnik, odpalilem i znowu CHECK-IN swieci. Wymiguje mi juz tylko blad 47 wiec jest postep. Rozumiem ze musze wymienic ten czujnik i powinno byc ok tak? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 A nie mówiłem :thumbsup: Znam te tematy na pamięć Tak musisz wymienić,ale koszt naprawde spooory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 a myslisz ze mozna sprawdzic czy nie jest zabrudzony czy cos i czy wszystkie zylki do wtyczki sa cale? gdzies na jakims forum widzialem ze gosc taki myk miał, że mu jedna żyłka sie jakimś cudem przepaliła, podłączył na nowo i było git. Poza tym kolejne zapewne oczywiste dla Ciebie pytanie: gdzie dokładnie ten czujnik sie znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Pierwsze to pomierz go. Opor czujnika polozenia walu korbowego zawiera sie w granicach 1,2 -1,5 kilooma. Opor mierzymy pomiedzy 2 i 3 pinem. Wtyczka znajduje się po lewej stronie bloku silnika obok wtrysku sterującego. Jest na takim jakby stojaku przymocowana.A w silniku znajduje się za prawym kołem (pasażera) Trzeba zdjąć koło,osłone plastikową,i na wyczucie go szukać. Jak nie robiłeś tego nie nie baw się bo zapłącisz za to 50 zł a gość Ci go wymieni w 15 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Dziękuję za radę ale nawet jak miałbym coś spiepszyc to chcę się czegoś nauczyc;) więc jednak sprobuje;) jeszcze tylko musze sie zaopatrzyc w miernik. Dzieki wielkie za pomoc bo w sumie duzo pomogłeś. Pozdrawiam. a jak już pomierze opór i wyjdzie zły to trzeba wymienic tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Tak.Tu masz temat o zamieniniku:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64729-p11-zamiennik-czujnika-walu-korbowego-20td-nissan/Ale mówię od razu. Ja bym sie w to nie bawił bo dziabli wiedza jak to dziala na dłuzsza mete. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Kolego.. jeśli można toi jeszcze o coś zapytam;) obok wtrysku sterującego mam taką listewkę na której są 2 wtyczki. jedna 3pinowa druga 2 pinowa, domyslam sie ze to ta 3 pinowa tym bardziej ,ze przewód z niej leci w dół tam gdzie mówiłeś, że znajduje się ten czujnik. I teraz zeby pomierzyc to muszę odpiąc wtyczke? Włączyc zapłon czy nie trzeba? Miernik na jaki zakres? Da się jeździc z odpiętym tym czyjnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 tak ta 3 pinowa. Teoretycznie na wypiętym nie da się jeździć ale były przypadki że auto chodzilo choć nie wiem jakim cudem Tak wygląda ten czujnik:http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2-0-td-czujnik-polozenia-walu-i3613694676.html Z zapłonem nic nie majstruj,ma byc wyłączony,wtyczka odpięta i mierzysz multimetrem ale obstawiam liche wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareckisklad111 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 wyciagnalem ten czujnik i mierze opor miedzy pinem z bialym kabelkiem i tym z czarnym i ogolnie rozne kombinacje ale miernik nie reaguje.. moze bytc tak ze kable sa przerwane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.