Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy to objawy kończącego się sprzęgła?


byczynho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ostatnio zauważyłem, że podczas ruszania auto zaczyna ruszać dopiero na 3/4 sprzęgła (przy samej górze). Myślałem nawet, że do dobry objaw i, że auto ma jeszcze sporo tarczy do wytarcia. Byłem przekonany, że sprzęgło które się kończy to takie, które już od samego dołu zaczyna brać. Dziś w pracy koledzy zgadali mnie, że sprzęgło które tak wysoko bierze kończy swój żywot. Jak to jest z tym sprzęgłem? powinno brać przy samej górze czy już od samego początku? Zauważyłem również, że auto przy próbie zrywu trzyma wysokie obroty a zamiast zrywać asfalt rusza normalnie - no może trochę szybciej niż normalnie. Od kiedy mam to auto zauważyłem również, że jest problem ze wstecznym biegiem - nie wskakuje tak ładnie jak pozostałe biegu, trzeba trochę puścić sprzęgło i dopiero pociągnąć lewarek do końca.

 

Czy to objawy kończącego się sprzęgła? Jeśli tak to jak przedłużyć jego żywotność (aktualnie nie posiadam pieniędzy na wymianę). Jak jeździć aby jeszcze trochę pojeździć i ile da się jeszcze na tym sprzęgle jeździć? jeśli to istotne to auto ma przejechane 280 tysięcy.

W skrajnym przypadku, ile będzie mnie kosztowała wymiana sprzęgła z robocizną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Po pierwsze tu jest hydrauliczne sprzęgło ;)
Po drugie mi po wymianie łapie od gory i przypuszczam że zawsze będzie łapac od góry bo naciśnięcie pedału powoduje wytworzenie ciśnienia.
zapożyczone:

"Typowe suche sprzęgło składa się z trzech elementów: docisku, tarczy i łożyska wyciskowego. Symptomy zużycia są różne w zależności od tego który z elementów uległ zużyciu. Jednym z typowych objawów zużycia sprzęgła jest tzw. "ślizganie" tarczy sprzęgłowej. W celu sprawdzenia skuteczności sprzęgła możemy przeprowadzić prosty test. Uruchamiamy na postoju silnik, zaciągamy hamulec ręczny, wciskamy pedał sprzęgła włączamy 4 bieg, doprowadzamy obroty silnika do ok.3000 obr/min. a następnie puszczamy dość szybko sprzęgło. Jeżeli sprzęgło jest sprawne silnik powinien zgasnąć, jeżeli obroty jedynie się nieco zmniejszą, nasze sprzęgło się "ślizga". W takim przypadku jeżeli nie pomoże regulacja linki lub popychacza konieczna jest wymiana sprzęgła. O uszkodzeniu docisku świadczy najczęściej szarpanie przy ruszaniu, jest to spowodowane najczęściej pęknięciem sprężyny docisku. Objawem zużycia łożyska wyciskowego jest najczęściej szum lub hurgotanie pojawiające się szczególnie po wyciśnięciu pedału sprzęgła. Wymiany zużytego sprzęgła nie warto odkładać, ponieważ zwlekanie z jego wymianą może doprowadzić do konieczności wymiany koła zamachowego. Jeżeli auto ma przebieg ok. 100.000 km jest nieopłacalna wymiana samej tarczy, łożyska, lub docisku ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo że elementy te w najbliższym czasie również odmówią posłuszeństwa."

 

 

Raczej oryginalnego nie masz tylko już wymieniane było bo "280" nie wytrzyma zadne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zapomnę to sprawdzę dziś tą metodę z 4 biegiem. 


Przeczytałem również to: http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/sprzegla/objawy-zuzycia-sprzegla/. Od kiedy mam ten samochód wydawało mi się, że sprzęgło wciska się ciężko - w porównaniu do naszego benzyniaka. Samochód ma problem z gwałtowniejszym ruszeniem więc chyba wszystko się zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tvn turbo mówili, że jak jedziesz to wrzucasz po kolei na wszystkie biegi i słuchasz jak nic nie wali gładko chodzi to jest w porządku.

Czyli od 2 po kolei do 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to robilem tak ze sie rozpedzilem na 2 powiedzmy do okolo 40km i zaczynasz zmieniac biegi czyli 3,4,5 tak jak normalnie zmieniasz.

Tu chodzi o sam moment zmiany biegu (czyli sprzeglo bieg puszczenie sprzegla) i nasluchiwania czy nic nie wali i nie stuka.

Zreszta do poki sprzeglo na biegach Ci sie nie slizga to mozesz jezdzic a linke od sprzegla mozesz tak wyregulowac ze bedzie Ci chwytalo albo bardziej od dolu albo od gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Zreszta do poki sprzeglo na biegach Ci sie nie slizga to mozesz jezdzic a linke od sprzegla mozesz tak wyregulowac ze bedzie Ci chwytalo albo bardziej od dolu albo od gory.

Kolego ja nie wiesz to nie pisz.

W 2.0 TD nie ma linki tylko jest hydrauliczne sprzęgło.

 

WIĘC NIE MA CO REGULOWAĆ!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam p10 i mam linkę, myślałem, że chodzi o ten sam model.

W takim razie sorry za wprowadzenie w bład.

I może forum powinno być rozdzielone na na modele P10 i P11- wtedy byłoby łatwiej odszukać informację.

Jak widać modele znacznie się różnią.

Kolego ja nie wiesz to nie pisz.
W 2.0 TD nie ma linki tylko jest hydrauliczne sprzęgło.

WIĘC NIE MA CO REGULOWAĆ!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

I może forum powinno być rozdzielone na na modele P10 i P11- wtedy byłoby łatwiej odszukać informację.

 

Przeciez kolega  byczynho ma napisane w opisie że posiada P11 2.0 TD ;)

Wystarczy troszke rzucić okiem na miniaturkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...