Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2,7 tdi nie odpala


balonik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem mam taki

Dzisiaj nagle nie odpalił mi mój 2,7 tdi z 1999 roku.

po przekręceniu kluczyka na żarowe- kompletna cisza, później rozrusznik kreci jak zwariowany i...nic.

Dziwna sprawa i pierwszy raz.Bezpieczniki po lewej i pod maska po prawej wszystkie OK. Czy sa jeszcze jakieś inne ukryte bezpieczniki?

pozdro....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w benzyniaku jak nie działa to prąd albo paliwo a to jest diesel czyli jeszcze łatwiej :) a immobiliser przypadkiem się nie wypiął na ciebie ?


zawór paliwowy na pompie sprawdzić czy jest napięcie na początek proponuję

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w benzyniaku jak nie działa to prąd albo paliwo a to jest diesel czyli jeszcze łatwiej :) a immobiliser przypadkiem się nie wypiął na ciebie ?

zawór paliwowy na pompie sprawdzić czy jest napięcie na początek proponuję

Jak sprawdzić immobilizer, czy w ogóle można w domowych warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tdi więc nie mam takiego na stanie,

nie wiem prawdę mówiąc czy w tdi jest bezpośredni dostęp do zaworu odcinającego paliwo,

a immobiliser nie miga czasem jakoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj o dziwo odpalił, ale wczesniej stał całą noc na podłączonym i naładowanym akumulatorze.Nie ucieszyło to mnie za bardzo, bo nie znam przyczyny wcześniejszego odmówienia współpracy. Dobrze , że nie w lesie itd....  Wolę znaleźć sam. Tylko tak pomyślałem i już dalej nie pali.. koszmar.

Napięcie na zaworze pompy jest OK. Zgłupiałem. Akumulator znowu do ładowania...

Pomysł:  Może aku za słabe i jak rozrusznik kręci to nie ma prądu na zawór..?...niestety badałem w pojedynkę napięcie tylko na włączonej stacyjce.

Pomysł 2- może po podłączeniu aku po ładowaniu trzeba trochę poczekać na inicjację itd.....

pozdro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Racja - pójdę chwilowo w inna stronę i filtr paliwa wymienię- może coś go zapchało.

Obcykałem już zestaw immo, kluczyk i komp na próbę- pożycze i sprawdzę.


Pali :-)

Wymieniłem filtr paliwa ,  akumlator. Stary po 5 - 6 kręceniach od naładowania zdychał. ( Bosch S4- miał równo 3 lata i nie trzymał prądu).

Zobaczymy co dalej . Dzięki za pomoc

:-)))))))))


Odpalił

Nie wiem co bylo przyczyną, akumulator mam nowy-m Fiamm.

Pojeździłem do dzisiaj. 

Rano ładnie odpalił- po południu znowu to samo- totalna załamka.

Na holu pojechałem do mechanika, ale po drodze spróbowałem na dwójeczjkę i pusciłem sprzegło- odpalił.

Jestem totalnie skołowany..

Czy mozna jakoś zobaczyć ostatni kod błedu w roczniku 1999 ?- stare zegary bez elektroniki.Może chociaz mechanik bedzie wiedział co było przyczyną.

Zakładam, że jest jakaś pamięc błędów.

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie odpalił z kluczyka ,a z linki odpalił dość szybko to może być nieszczelny układ paliwowy

nie widać wycieku a powietrze zasysa i z rozrusznika ma problem zassać paliwo

sprawdż przed odpaleniem czy pompka ręczna jest miękka czy twarda ,podpompuj i sprawdż czy odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za podpowiedzi.

Póki co, zdjąłem pokrywę baku i sprawdziłem czy nie ma wody w baku- czyściutko. Tak dla pewności.

Przyszło mi do głowy, że zamarzły przewody ( było 5 stopni mrozu), dojechałem do pracy na paliwie z filtra ( około 2 km) i później juz nie zaciągnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, wytrącone parafiny odkładają się na listkach filtra i szczelnie zatykają, dlatego na aku ciężko odpalić, bo potrzebuje większego ssania układ aby zaciągnąć paliwo. Najłatwiej wymienić filtr, lub dla próby wykręcić ,zagrzać i próbować wypłukać parafinę .jak zadziała ,to diagnoza gotowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te tzw przejściowe w rzeczywistości jest odporne do -20   ...to dane rzeczywiste ,a nie książkowe, bo pracuję na Orlenie i każda codzienna dostawa paliwa na stację przechodzi przez moje ręce   ;) 

 

PS: piszę tylko Orlenie i o rozlewniach w Ostrowie i Boronowie bo te 2 nas obsługują 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba udało się- wstyd pisac....

Zbiornik w środku ok- dla pewności założyłem dodatkowe opaski na węże paliwowe na zbiorniku.

Coś mnie tknęło, żeby sprawdzić napięcie na listwie świec...i żadnego napięcia tam nie było :-)

Dlaczego wcześniej tego nie sprawdziłem..

Okazało się , że złącze doprowadzające prąd do listwy ( na 1 świecy od przodu ) po prostu

było strasznie zardzewiałe. Po oczyszczeniu wszystkie świece dostają regulaminowe napięcie.

Widać było zresztą po zdjęciu intercoolera nadtopioną końcówkę plastikową osłaniającą nakrętkę - pewnie od iskrzenia.

Mam nadzieje ,że to jest własnie ta przyczyna.

Aha- wcześniej sprawdziłem kody usterek- 55 czyli zero błędów.

Dzięki za pomoc  :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...