Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Y-Pipe testy z Hamowni


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

A rezonatory tzn. "ślepie kiszki" po to chce dołożyć by nie było "Polonezowego" brzęczenia jak w przypadku Megan Racing

śmiem twierdzić,ze to nie wina y-pipe megana tylko wina braku cata, jeżeli wlozylbyś y-pipe do auta z catami nie było by takiego efektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest jak w zetkach wywali się katy to nawet na całkowicie seryjnym wydechu jest "Polonez Sound" ja z tym walczę :D

Już zamiast Polonez Souda mamy takie pukanie jak w bokserze ze stukającą panewką :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na środę będę mieć już 5 sztuk.

Z moim spawaczem opracowaliśmy taki plan że będziemy sprzedawali normalne wersje bez tych dodatkowych tłumiczków (ślepych kiszek) no i odpowiednio drożej z nimi.

Przy okazji usprawniliśmy nieco pierwotną konsturkcję - znacznie dalej i łagodniej będzie się schodził nowy Y-pipe, tuż przy flanszy łączącej go z resztą fabrycznego wydechu.

 

Każdy Y -pipe będzie mieć wejścia pod drugie sondy lambda - będę do nich na życzenie dotaczać ich emulatory (odsuwacze i przewężeniem w środku)

 

Jak ktoś będzie u mnie robił program to drugie sondy będziemy całkowicie usuwać mechanicznie i programowo, a pierwsze sondy coby nie pogarszały przepływu spalin w fabrycznym kolektorze wydecowym przeniesiemy w Y-pipe który ma większą średnicę a w kolektory będą wkręcane 10mm kołeczki w miejsce po dotychczasowych Sondach Lambda...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena i jak najszybsza wysylka :)

Ps. Coobcio a masz jakiś flmik jak brzmi Twoje auto na Twoim Y-pipe?

Edytowane przez Szejn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę podać w pełni dokładnych ceny ale Y-pipe bez tłumiczków powinien wyjść na gotowo ok. 800-900zł, wersja z tłumiczkami ok. 400zł drożej.

9mm Spacery ze śrubami ok. 400-450zł.


No to jutro jadę odebrać Y-pipy :)

Po drodze muszę zakupić nakrętki z gwintami M18x1,5 no i jadę na rolki sprawdzić Infa - w pierwszej kolejności strojenie pod nowy dolot a następnie test nowej genracji Y-pipów :D


Dziś postaram się o test na rolkach:

994061_548119591944337_1435570121_n.jpg

 

W porównaniu do poprzednich:

- znacznie dłuższe ramiona i łagodniejsze zejście pod koniec
- dołożone gniazdo pod sondy lambda (coby przy robieniu programu całkowicie usunąć tylne sondy i te co są w kolektorach przenieść w Y-pipy coby poprawić przepływ spalin przez kolekotr) lub jak ktoś nie ma wirusa na "emulatorach sondy" odsunąć drugie sondy coby nie było CE z powodu braku katów...

 

Y-Pipy będą kosztowały 880zł, jakbym więcej sztuk robił to flansze bym zlecił do wycięcia laserem ale to co najmniej 50 sztuk trzeba zamówić jednego rodzaju flansz czyli na 25 Y-pipów i wówczas ok 30-40zł by taniej było...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flansze przy kolektorach stal czarna, dolna flansza nierdzewka.

2 x 2 cale a potem 2,5 cala.

Dzisiaj nie miałem czasu sprawdzić na hamce jaka różnica jest w stosunku do pierwszego mojego projektu, po weekendzie przetestuję :)

W wolnej chwili dostrajałem auto po zmianie dolotu, udało się ucilać 4,5KM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na V-bandizkach pod turbo widzę :D

 

Moje nowe Y-reki są już u mnie na wozie testowane, względem modelu krótszego doszło 1,5KM przy obrotach maks mocy i poprawił się przebieg w zakresie od 5000 do odcinki, dół absolutnie nic się nie pogorszył :)

Na woziku tak to wygląda:

1415109_550099105079719_582739993_o.jpg

 

Jutro wykresa zapodam.

Tak więc po nowych długich Y-rek pipach co usuwają katy można spodziewać się przyrostu w okolicach 8-9KM i 7Nm :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą przynoszę porównanie obu typu Y-pipów, tego krótszego (gorszego) i nowego dłuższego:

740033_550431358379827_572088820_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Tłumiczor przyjechał do mnie. Wykonanie porządne, ładnie wygląda, spawy też są ok.

Jestem zadowolony. Postaram się jak najszybciej zamontować i wtedy zdam relacje. Zobaczymy jak flansze podchodzą ale póki co jest ok i jestem zadowolony ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuj odrazu ze sprzęgłem i udaj się na jazdę testową :D

Czekam na wrażenia z jazdy no i nagraj SOUND - jak bardzo drażniący to te "ślepe kiszki" się dowali.

Pa. Pasować musi idealnie bo na seryjnym Aucie było robione.

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio mam nadzieje że znajdę czas żeby na weekend to zamontować, bo aktualnie robię jeszcze remont chałupy i czasu mi brakuje :(
Co do soundu na pewno nagram na 100% serii i na nowym y pipe. Wezmę od kumpla porządny sprzęt do nagrywania audio/video i zrobię dobre porównanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc zgodnie z obietnicą nagrałem film na seryjnym wydechu Y-pipe i katach oraz na nowym customowym y-pipe bez katów made by Coobcio.

Potwierdzam to, że wydech pasuje plug&play, Wszystko ładnie nachodzi, montaż bez problemu. Aby wymienić tłumik należy tylko kupić w sklepie śruby M10x1,25 długość gwintu 35-40mm i nakrętki na to (ok. 15-17 zł), koniecznie twardość 10.9 :) Należy jeszcze tylko zdemontować seryjne blaszane "osłony termiczne". (redukcja masy) :D odległość wydechu od budy jest na tyle duża że wątpię, żeby buda się od niego grzała bez tych blach, ale jeżeli ktoś bardzo chce, to można kupić aluminiowe osłony termiczne za grosze i wkleić je w miejsce starych oryginalnych.

A teraz coś dla audiofilii prawie trzy minutowe porównanie seryjnego wydechu i customowego :) enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=YNwYGoqjRC4

Narazie nagrane tylko w garażu z racji tego, że auto mam rozebrane i nie nadaję się do wyjazdu na ulicę :( ale jak tylko je poskładam, to nagram coś z miasta :) Jestem ciekaw dźwięku na rozgrzanym silniku i mocnej redukcji :D

Edytowane przez Szejn
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no dziekujemy za relacje :)

Fajnie by było jakbyś na hamowni porownał auto na serii i na nowych Y-pipach :D

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...