vahooz Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Hej. Posiadam t31 z relingami w których znajdują się halogeny. Załącza się je specjalnym przyciskiem obok "ESP" ale tylko przy włączonych długich światłach. Chciałbym to zmienić aby istniała możliwość włączenia ich niezależnie od jakichkolwiek świateł. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie w jaki zmienić sposób włącznie halogenów? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Wiesz że to będzie niezgodne z przepisami i możesz stracić dowód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Może nikt jak mu szczęście dopisze, ostrzegam go tylko o możliwych konsekwencjach. Vahooz może nie wie że tak jest podłączone sterowanie jak stanowi przepis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mattus Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Podbijam temat. Ktoś coś wie? Robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Chciałbym to zmienić aby istniała możliwość włączenia ich niezależnie od jakichkolwiek świateł. Głupio zapytam, w jakim celu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mattus Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Głupio zapytam, w jakim celu? Bo tak bym chciał ciekaw jestem czy jest taka możliwość. Jeśli tak to jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Bo tak bym chciał. Na pewno ktoś ci pomoże . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) Musisz się dostać do wiązki przy dachu i zamontować przełącznik, który umieścisz przy podsufitce. Wcześniej jednak musisz zmostkować włącznik pierwotny, tak by był zawsze zwarty albo zlutować przy nim przewody. Możesz też pociągnąć dodatkową/nową instalację ze słupka środkowego i tam zamontować włącznik, umieszczając go przy progu/fotelu od wejścia. Trzeba wśród wielu kolorowych przewodów odnaleźć ten, który ma stałe 12v i jeszcze jest dość gruby. Jak ja bym zrobił: W praktyce jednak najlepiej byłoby pociągnąć bezpośrednio z aku przewód samochodowy 2-4mm2 razem z masą i przez komorę, potem progiem wyjść na słupek a potem na górę. Tak samo można wtedy zamontować włącznik gdzie tylko chcesz. To uniezależni Cię od wszystkiego. Edytowane 18 Września 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzeźnik. Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 a ja słyszałem od sprzedawcy że te lampy w ogóle nie są dopuszczone do użytku na drogach publicznych . Swoją drogą ciekawe . Jak chcesz żeby włączały się razem z długimi to wciśnij przycisk dachowców jakbyś je załączał i wsadź tam wykałaczke . Uwierzycie albo nie ale też mi to sprzedawca w nissanie poradził . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Bo to nie są lampy na asfalt, tylko na przyświecenie sobie na chwilę w terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 A dlaczego nie na asfalt, po ich włączeniu widoczność jest lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 zabrania tego ustawa i dodatkowo rozporzadzenie ; ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 A mianowicie w którym punkcie i jak się ma do tego używanie świateł dalekosiężnych dachowych przez kierowców tirów/ nagminne/ PS. oczywiście należy ich używać tylko ze światłami długimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 rownie nagminne jest przekraczanie dozwolonej szybkosci i kilka innych prawem zakazanych zachowan na drodze zatem ten argument jest chybiony chcialbys zeby Ci podac przepis na tacy? ; ) wskaze Ci trop, w PoRD poszukaj zasad uzywania swiatel zewnetrznych pojazdu oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. Nr 32 poz. 262 z dnia 26.02.2003r. z późniejszymi zmianami w rozporzadzeniu na temat prawnie dopuszczonego oswietlenia zewnetrznego pojazdow jest jeszcze Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów Dz.U. 2015 poz. 305 kiedys bylo jakies rozporzadzenie mowiace o nieprzekraczaniu sily swiatla mierzonego w kandelach ale nie wiem czy jeszcze obowiazuje ciekawej lektury : ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Ostatni akt prawny dotyczący świateł zewnętrznych pojazdów wszedł w życie 1.07. 2016 r/ aktualizacja DzU nr 32 poz 262/ i zezwala na posiadanie 4 świateł drogowych.Ich łączna światłość nie może być większa niż 225000 cd.Oczywiście zasady ich podłączenia są podane. Te w nissanie x-trailu wszystkie wymogi spełniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 moze faktycznie nieprecyzyjnie podalem akt prawny, nalezy spojrzec na OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 27 października 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Rozdzial 3 Swiatla a tam par. 13. pkt. 1 ust. 1 a tam 'światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą regulację kierunku strumienia świetlnego' ust. 3 'światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne...' w zalaczniku nr 6 Warunki szczegolowe dot. swiatel zewnetrznych pojazdu samochodowego... i tam pod par. 2 tabela w ktorej widnieje zapis dot. rozmieszczenia: 'z przodu w taki sposob aby wysylanie swiatlo nie olsniewalo kierujacego bezposrednio lub przez odbicie od elementow pojazu' i sygnalu kontrolnego ktory opisuje: 'obowiazkowy, swietlny, niemigajacy barwy niebieskiej' dlatego jesli literalnie trzymac sie przepisow prawa uzywanie swiatel (hmmm... nie wiem jak teraz nazwac te nasze swiatla w X-Trailu bo mam problem zeby nazwac je 'drogowe' sensu stricto, moze 'relingowe'?), tych swiatel nie jest dozwolone przynajmniej taka jest moja opinia, jesli masz inne argumenty, prosze przedstaw je pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Po pierwsze zasada nie działania prawa wstecz, po drugie świateł relingowych można używać tylko z włączonymi "długimi" które zawsze oślepiają więc w czym problem czy oślepiają dwa czy cztery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Mam te same argumenty plus homologacja dopuszczająca. Śmiało używaj jeżeli poprawiają Tobie widoczność, mi poprawiają znacznie. Fakt ich każdorazowe włączanie jest kłopotliwe ze względu na żle umieszczony włącznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Blokujesz włącznik wykałaczką i włączają się razem z długimi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Po pierwsze zasada nie działania prawa wstecz, po drugie świateł relingowych można używać tylko z włączonymi "długimi" które zawsze oślepiają więc w czym problem czy oślepiają dwa czy cztery. nie rozumiem co z powyzej omawianym problemem ma zasada lex retro non agit? poza tym wydaje mi sie ze ustawodawca umieszczajac zapis 'z przodu w taki sposob aby wysylanie swiatlo nie olsniewalo kierujacego bezposrednio lub przez odbicie od elementow pojazu' mial na mysli kierujacego tym pojazdem a nie nadjezdzajacego z przeciwka Fakt ich każdorazowe włączanie jest kłopotliwe ze względu na żle umieszczony włącznik. czy kiedykolwiek miales chwile refleksji ze ta 'klopotliwosc' jest efektem zamierzonym, spowodowanym z pelna premedytacja? uwazasz ze inzynierowie z Kraju Kwitnacej Wisni sa pozbawieni inwencji albo srodkow technicznych do umieszczenia jakiegos pstryczka w miejscu gdzie jego uzywanie nie byloby tak klopotliwe? moze wlasnie jest to zabieg celowy last but not least zamiast slowa 'klopotliwe' uzylbym slowa 'niebezpieczne' bo takie wlasnie jest wlaczanie tych swiatel podczas jazdy Blokujesz włącznik wykałaczką tak, tak, swietny patent daleko wykraczajacy poza kreatywnosc japonskich inzynierow, im w zyciu by to nie przyszlo do glowy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 borge, przecież nie chodzi o to, co mieli na myśli konstruktorzy, w momencie projektowania, grubo ponad 15 lat temu. Z pewnością nie kierowali się ówczesnymi, a już na pewno obecnymi przepisami w Polsce. Trzeba jednoznacznie rozstrzygnąć, czy używanie tych światełek na szosie jest zgodne z aktualnymi przepisami ruchu drogowego. Kłopotliwy sposób włączania jest w tej sytuacji ważną, ale tylko przesłanką, że zostały zaprojektowane do innych celów. Jeśli z naszych dociekań wyjdzie, że są dozwolone, zamiast wykałaczki wystarczy w banalny sposób zewrzeć styki włącznika na stałe. Proponuję skupić się na uwarunkowaniach prawnych. Z uwagą będę śledził wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Trzeba jednoznacznie rozstrzygnąć mission impossible ; ) a serio po przekopaniu sieci i rozmowie ze znajomym diagnosta* nie znalazlem innych przepisow prawa mogacych stanowic ujemna przeslanke do uzywania tych swiatel jak drogowych, argumenty moich szanownych adwersarzy poznalem ale nie umiem sie do nich odniesc nie wykluczam ze w okreslonej sytuacji na drodze, po odmowie przyjecia mandatu sprawa skonczylaby sie na sali sadowej z powolaniem rzeczoznawcy, dlatego w tym miejscu raczej nie nalezy sie spodziewac jednoznacznych rozstrzygniec ciekawym kazusem jest wyrok SO w Krakowie z 2014r. ale tam meritum byla ponadstandardowa liczba reflektorow KLIK poniewaz mundek28 byl uprzejmy wyrazic opinie: > Mam te same argumenty plus homologacja dopuszczająca polecam jego uwadze akapit z ww zamieszczonego linku: Powyższe wywody, oparte między innymi o stosowaną przez sądy praktykę orzeczniczą, wskazują jednoznacznie, że wyposażenie pojazdu w światła inne niż podane w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia jest dopuszczalne, jeśli światła te posiadają homologację, oraz nie są używane w ruchu drogowym. Policjant lub inspektor nie ma prawa w takim przypadku zatrzymać dowodu rejestracyjnego, a jedynie może tylko ukarać kierowcę mandatem, gdy ten użyje tych świateł w ruchu drogowym. pozdrawiam * w luznej i zartobliwej rozmowie na koniec stwierdzil ze bedac zlosliwym moglby sie powolac na brak mozliwosci pomiaru natezenia TYCH ; ) swiatel z uwagii na brak stosownego urzadzenia, to w ktore sa wyposazone SKP, konstrukcyjnie nie jest przystosowane do takiego badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Nie widzę potrzeby używanie ich równolegle z długimi na drodze. Czasem mam prymitywną, atawistyczną chęć nauczenia rozumu jadących z naprzeciwka karków, nie zmieniających drogowych na krótkie, lub walących po oczach chińskimi hidami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 (edytowane) nie rozumiem co z powyzej omawianym problemem ma zasada lex retro non agit? To że zastosowanie mają przepisy z roku homologacji czyli prawdopodobnie 2007 a nie aktualne, tak jak jest to w np przypadku starych aut bez pasów bezpieczeństwa nikt nie każe ich montować. Z waszego rozumowania wynika że długie światła nie oślepiają a długie z relingowymi już tak? Edytowane 1 Maja 2017 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 jakie konkretnie przepisy 'z roku homologacji czyli prawdopodobnie 2007' masz na mysli? dotyczace homologacji czy w sprawie warunkow technicznych pojazdow oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia? zaznaczam ze nie chce Cie wkrecic w jakies zawilosci przepisow prawa tylko staram sie zrozumiec Twoj tok myslenia i odniesc do przepisow na ktore starasz sie powolac pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.