Dżem Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Dalej kombinuję co z moimi kołami nie tak że coś blokuje na czarnym i nie mogę wyczaić czy to wina opon czy przełożeń. R20 po 2002r 2,7 tdi. Tylny most wskazuje że to c200 czyli 4,375. NA 10 obr wałem wyszło 4,75 obr koła (kręciłem za koło przy podniesionym jednym kole czyli jak mię uczyli koledzy obr razy 2 ze względu na mech. różnicowy) co daje jakieś 4,21. I nijak to pasuje ani do c200 ani do h233b o przełożeniu 4.63. Opony pomierzyłem miarką po podniesieniu koła i wychodzi że są równe po 2,3 metra po obwodzie pomimo różnych producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 (edytowane) 4.625 raczej, miało TII. Blokuje, jaki efekt? Na 2x4 czy 4x4? Edytowane 11 Listopada 2013 przez wojtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Ruszając na wprost po czarnym auto dziwnie się prowadzi a po wyrzuceniu na luz szybko zwalnia aż do zatrzymania jak bym hamował, nieraz coś pisknie. Po rozpięciu automatów problem mija. Na trawie nic się nie dzieje 1,2,3 4x4 idzie gładko ale wiadomo jest poślizg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 weź wruć to auto na podnośnik tak żeby 4 łapy miał w górze... na oponkach oznacz jakimś białym markerem dużą kropę na samej górze 4L, jedynka i odpal go na wolnych obrotach... jeśli przednia różnicowka nie będzie różnicować to powinienieś mieć odpowiedź czy różne przełożenia mostów stanowią odpowiedź dla Twojego problemu... zjawisko o którym piszesz jest normalne przy asfaltowym 4x4 ale przy skręcie... auto samo sobie "hamuje" dopasowując się do prędkości obrotowej tylnego wewnętrznego koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Zakręt to wyjaśnia ale na prostej ie powinno. Na podnośniku muszą się najpierw zapiąć sprzęgi na przodzie. Warsztat po sąsiedzku ma za mały podnośnik ;-) Muszę poszukać innego warsztatu, może jak z oponami się wcisnę w kolejkę to pogadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 wjedz na podnośnik na tym 1L.... będziesz miał zapięte dało by to radę zrobić w sumie nawet na 4 koziołkach... jak ktoś ma w pogardzie BHP oczywiście rozumiem że teraz Twoje obawy idą w kierunku tego że tylny most jest przekładką z czegoś innego i ma inne przełożenia tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Widzę opcje: - most z 3.0DID, - krzywa rama, - zużyte gumy/mocowania - oś pod kątem, przednia lub tylnia. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 chyba najbardziej to pierwsze... osie pod kątem były by odczuwalne przy normalnym użytkowaniu... no i to musiałaby być masakryczna krzywizna żeby auto "hamowało" ale most z r20 3,0... pasował by do objawów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 ten most 3.0 DID to ten z 3.0 tdi tyrrana one inne miały przełożenia? czy jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 w r20 występują z tego co pamiętam 4,375, 4,625 i 4,875 zależności między rocznikami i silnikami to już wyższa szkoła jazdy, jak ktoś będzie chciał to poszuka... generalnie to mosty są w środku znaczone i mają ponabijane 35/8 czy inne oznaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 moze komuś się przyda: http://www.szarbia.com/index.php?p=art_detal&dzial=3&kat=11&pkat=0&pkat2=0&id=55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 fajne ale akurat t2 - 3,0 nie obejmuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Tył mi wygląda na c200 z deklem. Ale jak przód rozróżnić bez rozbierania? Czy tylny most c200 można pomylić z tym od 3,0 tdi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Tył mi wygląda na c200 z deklem. Ale jak przód rozróżnić bez rozbierania? Czy tylny most c200 można pomylić z tym od 3,0 tdi? 2.7 mają raczej H233. Znam tylko jeden inny z 2004 2.7tdi i C200. C180 chyba miały oznaczenie na górze - inne 2.7 i 3.0. Pozapinaj napędy/reduktor, pomalutku do przodu, niech automaty zapną się. Stań koło auta, namaluj pionowe kreski kredą na oponach, na środku każdej opony. Jedz na wprost wspomnianą ilość obrotów kół (testowanie dyfra), dalej lepiej, daj znać co wyjdzie. Ta sama nawierzchnia dla każdego z kół oczywiście. Będzi różnica, powinno wyjść coś dziwnego, Mało doskonałe, ale na tej samej nawierzchni, powinno dać podobny wynik dla każdego z kół - wszystkie kreski na kołach w tym samym położeniu, przy równomiernym rozkładzie. Pewnie wystąpi poślizg no i mamy otwarte dyfry, ale może da to jakiś obraz. Duża róznica jednego z kół, pewnie przodu sugeruje róznicę w dyfrach - skrzynia da 50%, jedno z kół straci przyczepność, tył może LSD wyrówna. Możne ślady na twardym po oponie zostaną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Dobra rada i na początek bez podnośnika da coś wyłapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 (edytowane) jeszcze lepiej by było gdyby piasek rozsypać na czarnym pod koła na paru metrach i wtedy byłoby gołym okiem widać co się dzieje Edytowane 12 Listopada 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 (edytowane) na piasku ślady przodu będą zacierać tylne koła...kreda lepsiejsza Edytowane 13 Listopada 2013 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 piasek...żeby było widać i słychać uślizg ...i bez naprężeń będzie no dobra...kredą też zaznacz a w ogóle to podjedź do mnie bo mam 4 koła takie same, założymy i wtedy spróbujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 "Zaraz będę" :-) żart Temat rozpracowany. Ktoś porzeźbił i wstawił na przód 4,625 przy seryjnym tyle 4,375 Sporo roboty jest z wymianą przedniego mostu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) więcej niż tylnego... za to koszta mniejsze i chciałbym zauważyć że jako pierwszy upracie twierdziłem że różnica średnicy opon różnych producentów nie da takich naprężeń które "zahamują auto" :) Edytowane 19 Listopada 2013 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Znalazł się doradca Z kołąmi by najprościej było choć pewnie najkosztowniej. Lepiej most jaki niedrogo mi zlokalizuj pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 czy te wszystkie rewelacje to masz z tym nowym autem? okazyjnie to kupiłeś czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Jeszcze będą z niego ludzie. Króciak też na początku nie rokował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 tosz ja Ci szczerze doradzam most kupisz za kilka stówek... tylko że przody to jakby "grucha z półpochwą" więcej zabawy z półośkami będzie... tył kosztuje więcej ale zazwyczaj kupujesz go w komplecie z bębnami nawet... tylko odkręcić amory, drążki, wał i panharda... A do auta się nie zrażaj... przednie mosty ponoć lubią klękać przy przyziemieniu koła kręcącego się z dużą prędkością obrotową... Nie musi to świadczyć to katowaniu auta... Może po prostu jakiś koleś pierwszy raz w życiu jechał 4x4 i piłował masakrycznie gazem przy wyjeździe z jakiegoś dołka i chrupło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Albo napitalał po asfalcie na 4H i się upitoliło. Tragedii nie ma na razie sam most to nie tragedia. Obym zdobył jakiś nienadwyrężony z odpowiednim przełożeniem. Gdzie nie zapytam to robią oczy. Ludzie biorą po roczniku i chyba pasuje bo nie ma zwrotów (mój poprzednik też tak pewnie zakupił, wsadził i też zwrotu ie robił bo kręci kołami). Tył jak to tył ma LSD albo już nie, świeży albo wylatany (przód jak na sprzęgiełkach to za wiele się w życiu w cywilnym aucie nie napracował) a po za tym to po co mi drugi na tył skoro mi te przełożenia odpowiadają? Auto ma być ekonomiczne i w miarę szybko zapitalać więc szybsze przełożenia mi odpowiadają. Większego koła ie włożę bo nie ma potrzeby na szuter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.