Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Skrzynia biegów - wymiana oleju


Gość azuk

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ma ktoś doświadczenia z wymianą oleju w skrzyni biegów i mógłby się nimi podzielić. Co i jak , jakie klucze, narzadzia.

Spodziewam się, że nie jest to czynność tak skomplikowana jak na cenę którą mi zaproponowano 45zł. Chcę się za to zabrać ale nie wiem czy są jekieś niespodzianki/hytrówki.

PS Tak na marginesie w ASO Nissana za olej 75W-90 Shella 1l chcą 50zł a po drugiej stronie ulicy w sklepie taki sam olej stoi za 42zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś doświadczenia z wymianą oleju w skrzyni biegów i mógłby się nimi podzielić. Co i jak , jakie klucze, narzadzia.

Spodziewam się, że nie jest to czynność tak skomplikowana jak na cenę którą mi zaproponowano 45zł. Chcę się za to zabrać ale nie wiem czy są jekieś niespodzianki/hytrówki.

PS Tak na marginesie w ASO Nissana za olej 75W-90 Shella 1l chcą 50zł a po drugiej stronie ulicy w sklepie taki sam olej stoi za 42zł.

 

Nie wiem czy po lifcie do CG10 nie wsadzano innej skrzyni niz przed liftem (gdzies slyszalem ze po 98 roku skrzynka byla ta sama, bo te w litrowkach byly slabsze)

Ale jezeli nie zmieniono to robota jest kiepska bo olej wlewasz przez wyprowadzenie linki napedu predkosciomierza (w sumie po lifcie moze byc inaczej bo juz nie ma linki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jezeli nie zmieniono to robota jest kiepska bo olej wlewasz przez wyprowadzenie linki napedu predkosciomierza (w sumie po lifcie moze byc inaczej bo juz nie ma linki).

 

A wtedy wężykiem, przez korek z boku obudowy. Równie żmudne zajęcie.

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakoś nie widać podpowiedzi na temat wymiany oleju w skrzyni biegów, czyżby wszyscy korzystali z usług ,,ekspertów"

Wożę w bagażniku zakupiony olej syntetyczny 75W-90 Midland klasy GL4/GL5 w cenie 42 zł za 1,2 L a powinien od dawna podróżować ,,na trybikach''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Nie wiem czy po lifcie do CG10 nie wsadzano innej skrzyni niz przed liftem (gdzies slyszalem ze po 98 roku skrzynka byla ta sama, bo te w litrowkach byly slabsze)

.

Po liftingu skrzynia w mmicrze jest taka sama jak w Almerze GA14. Wiem bo sam takie montowałem a olej wlewa sie przez korek z boku skrzyni od strony poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu, olej wymieniłem własnoręcznie. Porzebne są dwa klucze /kwadraty/ do wykręcenia korków -spustowy większy i nalewowy mniejszy. Do zalania oleju użyłem lejka z dołączonym przewodem igielitowym 15mm i dł. 05 m - taki patent doskonale sprawdził się. Jeszcze jedno, korki były doszczelnione szarym silikonem więc posmarowałem gwinty korków silikonem hydraulicznym /odporny do 100 st. C, powinno wystarczyć/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy można jakoś sprawdzić poziom/stan oleju w skrzyni biegów (manualnej)? Jeśli tak to jak (i w której części auta szukać ;) ). Wypadałoby w końcu wiedzieć, czy mam tam olej rzepakowy kiepskiej jakości, czy może słonecznikowy z pierwszego tłoczenia :lol: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...