Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

D22 Swap Mostu Patrol k260


szczepan250
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale to też ma jeździć po szosie paka tego auta jest często wykorzystywana zobaczymy jak to się będzie prowadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to panhard chyba nie potrzebny, raczej stabilizator, podejrzyj co robią we wranglerze w patrolu, poza tym zawsze zdążysz doczepić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa rozwiązana przerobiłem mocowanie z przodu i już wszystko jak należy jestem w trakcie dorabiania uchwytów amorków i amorka skrętu jeszcze przewody hamulcowe będą we wtorek do tej pory wszystko pokryje farba most dostanie olej i zostaje dorobienie wału napędowego myślę założyć nowy frez bo stary się ukręcił no i jest za krótki i trzeba pomyśleć o jakimś wsporniku pod silnikiem żeby rama się trzymała kupy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wału chyba nie będziesz sam rzeźbił ?

mnie najbardziej interesuje jak połączysz układ kierowniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty bez przesady lubię coś zrobić sam ale nie tak precyzyjne rzeczy mam dobry zakład ślusarski zrobią wszystko

układ kierowniczy kupiłem taki sam drążek jak jest u dołu zrobiłem kilak modyfikacji mianowicie zamontowałem amorek jutro zrobię fotki

taki wał myślę zrobić


Przodek na dzień dzisiejszy stoi na wysokości 106cm o 10cm wyższy od tyłu  mierzone od podłoża do nad kola

zawieszenie jest dość twarde już nie długo jazdy testowe :D


Mam problem  z odpalaniem silnika długo trzeba go męczyć ostatnio zrobiło się coraz gorzej paliwo ma aku podładowane i dalej ciężko pali jak już zapali chodzi ok ale nawet na ciepłym muszę dwa razy przekręcić kluczyk żeby zapalił 

sprawdzę świece może padły ale ciepły by palił


No i mamy koniec dziś była jazda testowa nawet fajnie się prowadzi ale muszę ustawić zbieżność i tylne resory wychabrować dziś dostałem odboje z przyczepy Hl jutro kosmetyka i zobaczymy jak się prowadzi w ciężkim terenie


No co ty bez przesady lubię coś zrobić sam ale nie tak precyzyjne rzeczy mam dobry zakład ślusarski zrobią wszystko

układ kierowniczy kupiłem taki sam drążek jak jest u dołu zrobiłem kilak modyfikacji mianowicie zamontowałem amorek jutro zrobię fotki

taki wał myślę zrobić


Przodek na dzień dzisiejszy stoi na wysokości 106cm o 10cm wyższy od tyłu  mierzone od podłoża do nad kola

zawieszenie jest dość twarde już nie długo jazdy testowe :D


Mam problem  z odpalaniem silnika długo trzeba go męczyć ostatnio zrobiło się coraz gorzej paliwo ma aku podładowane i dalej ciężko pali jak już zapali chodzi ok ale nawet na ciepłym muszę dwa razy przekręcić kluczyk żeby zapalił 

sprawdzę świece może padły ale ciepły by palił


No i mamy koniec dziś była jazda testowa nawet fajnie się prowadzi ale muszę ustawić zbieżność i tylne resory wychabrować dziś dostałem odboje z przyczepy Hl jutro kosmetyka i zobaczymy jak się prowadzi w ciężkim terenie

"znacie powiedzenie nie chwal dnia przed zachodem słońca"

na razie d22 będzie napędzane tylko na tył nie nie nic się nie stało po prostu jest problem z przełożenia mi  okazało się ze z tyłu jest 39;8 a nie jaki piszą przy tym roczniku 37;8 a teraz z przodu jest 37;8 i mały problem ale już prawie jest rozwiązanie trzeba tylko wyjąć główkę i sprawdzić czy na pewno podejdzie z terano 2  2,4b bo wzrokowo pasuje wygląda tak samo ale lepiej się upewnić poco kupować złom      

 

post-24142-0-73783100-1386967732_thumb.jpg

post-24142-0-43359700-1387037959_thumb.jpg

post-24142-0-98397600-1387038005_thumb.jpg

post-24142-0-02452100-1387038037_thumb.jpg

post-24142-0-41658200-1387038061_thumb.jpg

post-24142-0-81487000-1387389849_thumb.jpg

post-24142-0-29455100-1387555144_thumb.jpg

post-24142-0-02939000-1387555215_thumb.jpg

post-24142-0-09531100-1387555263_thumb.jpg

post-24142-0-60733800-1387555291_thumb.jpg

Edytowane przez szczepan250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie niezle i bojowo. Skoro ma byc bardziej terenowy nie korci cie zeby skrocic wieszaki , podniesc mocowanie resoru i wrzocic go na most? Ewentualnie liftnac tyl dla wyrownania , no i oczywiscie deczko wieksze koleczka.

Ale tak tylko sie czepiam.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wszystko przede mną taka była koncepcja ale był by za wysoki trochę resory wyszły nisko tył będę poprawiał resory mocniejsze na razie walczę z przełożeniami kupiłem do przodu 37;8 bo rzekomo takie było z tyłu nie sprawdzałem okazało się że jest 39;8 i szukam tylnego 37;8 co do kół czas pokażę auto powoli będzie tylko do zabawy więc jak kasa dopisze to postawię cały ma mostach z gr z blokadami ale muszę dojrzeć do tego pojeździmy zobaczymy 


Jeszcze wszystko przede mną taka była koncepcja ale był by za wysoki trochę resory wyszły nisko tył będę poprawiał resory mocniejsze na razie walczę z przełożeniami kupiłem do przodu 37;8 bo rzekomo takie było z tyłu nie sprawdzałem okazało się że jest 39;8 i szukam tylnego 37;8 co do kół czas pokażę auto powoli będzie tylko do zabawy więc jak kasa dopisze to postawię cały ma mostach z gr z blokadami ale muszę dojrzeć do tego pojeździmy zobaczymy 

tak trochę jeżdżę i zauważyłem taki problem jak wjeżdżam na nierówną drogę powyżej 60-70km/h
to auto nosi po drodze na równej jest ok prowadzi się jak po szynach nie wiem co jest czy to może przez brak stabilizatorów czy może że podłoczyłem drążek kierowniczy prosto do przekładni miał ktoś taki problem 


Jeszcze wszystko przede mną taka była koncepcja ale był by za wysoki trochę resory wyszły nisko tył będę poprawiał resory mocniejsze na razie walczę z przełożeniami kupiłem do przodu 37;8 bo rzekomo takie było z tyłu nie sprawdzałem okazało się że jest 39;8 i szukam tylnego 37;8 co do kół czas pokażę auto powoli będzie tylko do zabawy więc jak kasa dopisze to postawię cały ma mostach z gr z blokadami ale muszę dojrzeć do tego pojeździmy zobaczymy 

tak trochę jeżdżę i zauważyłem taki problem jak wjeżdżam na nierówną drogę powyżej 60-70km/h
to auto nosi po drodze na równej jest ok prowadzi się jak po szynach nie wiem co jest czy to może przez brak stabilizatorów czy może że podłoczyłem drążek kierowniczy prosto do przekładni miał ktoś taki problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam przejechać się na geometrie, ciekawe jaki kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ci wyszedł bo to mocno wpływa na stabilność (jak jest most obrócony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera wie co jest nie tak ale jeśli prowadzi się po równym dobrze szybciej a tylko na nierównej drodze ją ciągnie jak wpada w dziurę myślę że to może brak stabilizatora geonetrie poprawiłem nie na komputerze ale prowadzi się dobrze myślałem też o drążku kierowniczym może tu jest coś nie tak ale wiele aut na tak zrobione jak tego nie naprawię to pewnie będzie trzeba przeprośić   wahacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób porzadna geometrie, pokaż wydruk,

mi to wygląda na ewidentny problem z geometrią, za mały kąt WSZ będzie powodował własnie brak stabilizacji, a jaeszcze jak ci wyszedł w druga strone to w ogole.

musisz zrobić komputerowo bo inaczej wychylenie i wyprzedzenie trudno zmierzyć

 

sądze że to nie pochylanie koła bo pewnie nie ma regulacji,


rozkładaleś ten most i zamieniałes lewą z prawą czy jak ?

 

zgoogluj sobie kąty ustawienia geometrii, są tacy co to już opisywali dokładnie

 

tak jakbys patrzył na auto z boku i obracał most tak ja stoi na kołach,

jakbyś złapał za przód resora i podniesiesz czy opuścisz to ci sie zmienia kąt zwrotnicy,

jeżeli nie zwróciłeś uwagi na to jak to było w oryginale, to ci wyszedł przypadkowy kąt, możesz to skorygować przespawując mocowania ale bo dając podkładki klinowe między resory a most

 

zbieżność ma najmniej do gadania

 

nie widzę tu tragedii, robisz geometrię i wiadomo wtedy co przerabiać,

 

pamiętaj że nie myli sie ten co nic nie robi, więc głowa do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jak przekładałem to tak jak stał  w oryginale i tak go złożyłem ale może jak montowałem most na resorach to resory nie były w poziomie przód jest wyżej i jak go postawiłem na kołach to główka poszła w dół i zwrotnice nie są poziomo do podłoża i może to ten problem w poniedziałek jadę na Zamość to pojadę zrobię geometrię może się uda coś z tym zrobić a jak nie to drugą pochwę trzeba zapodać ale to już ostateczność


jak przekładałem to tak jak stał  w oryginale i tak go złożyłem ale może jak montowałem most na resorach to resory nie były w poziomie przód jest wyżej i jak go postawiłem na kołach to główka poszła w dół i zwrotnice nie są poziomo do podłoża i może to ten problem w poniedziałek jadę na Zamość to pojadę zrobię geometrię może się uda coś z tym zrobić a jak nie to drugą pochwę trzeba zapodać ale to już ostateczność

Operacja zmiana przełożenia zakończyła się pozytywnie zakupiłem główkę od patrola y60 przełożyłem talerz i atak wszystko pracuje super

Teraz mam taka operację na myśli jak dystanse teraz powiedzcie jak jest najbezpieczniej kupić te z allegro czy zrobić od podstaw i zakupić długie śruby żeby przestrzelić na wylot no i jak szeroko można to zrobić 


 Wracam z tematem

Złożyłem koła 35x12,5R 15 a oto fotki z dzisiejszych Testów

mam też plan na zmianą resorów na sprężyny tył i przód ma ktoś może jakiś dobry pomysł na materiał na wahacze i chciałbym też się dowiedzieć czy dostanę przednie przełożenie do Patrol k 260 39;8 bo na tych kołach to już ciężko ma silnik

post-24142-0-62573200-1395239322_thumb.jpg

post-24142-0-27847600-1395239439_thumb.jpg

post-24142-0-51956000-1395239679_thumb.jpg

post-24142-0-10582000-1395239736_thumb.jpg

post-24142-0-66528800-1395239861_thumb.jpg

post-24142-0-40967600-1395239918_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Raczej nie było by to dobre rozwiązanie w terenie jako bajer to tak bo można każdą wysokość szybko uzyskać

 

Pokonałem efekt ciągnięcia w prawo zamontowałem wąs na prawej zwrotnicy zmniejszył się kąt drążka i już jest ok resztę prac systematycznie będę realizował


Taki zderzak dziś sprawiłem navarce zrobiłem też progi jutro zrobię więcej fotek zobaczymy jak sobie poradzi navara  na wyprawie


Kilka fotek z imprezy na Zamojszczyźnie


Koledzy mam dylemat które rozwiązanie zawieszenia będzie bardziej odpowiednie do tego typu auta jak moje

zamierzam coś zrobić z tylnymi resorami potem dobiorę sie do przodu

 

post-24142-0-21931300-1397242534_thumb.jpg

post-24142-0-82338200-1397242578_thumb.jpg

post-24142-0-23959100-1397242610_thumb.jpg

post-24142-0-25054000-1397673354_thumb.jpg

post-24142-0-37500600-1397673443_thumb.jpg

post-24142-0-69351600-1397673479_thumb.jpg

post-24142-0-87876400-1397673513_thumb.jpg

post-24142-0-51355200-1397673648_thumb.jpg

post-24142-0-80457000-1397673701_thumb.jpg

post-24142-0-67613500-1399138298_thumb.jpg

post-24142-0-38940900-1399138313_thumb.jpg

post-24142-0-33823800-1399138324_thumb.jpg

post-24142-0-21998300-1399138338_thumb.jpg

post-24142-0-90437100-1399138350_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe rozwiązanie niezły zawias pierwsza opcja nie koniecznie bo będzie ulegało skrecaniu

sam się nad podobna przebudową zastanawiam tylko narazie kasa pusta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kasa jest problemem wszędzie i u mnie 

Jakie auto chcesz przerabiać

Chciałbym założyć mosty od Y61 ale zobaczymy na co kasa pozwoli jak bym się pozbył tych mostów co są obecnie było by łatwiej jak ktoś jest zainteresowany to chętnie sprzedam

na tym forum się nic nie dzieje nikt nic nie buduje i nie interesuje się inne marki są bardziej oblegane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ja myśle nad jakimiś portalowymi

ale to nie w tym roku jeszcze

dopiero muszę w sądzie długi odzyskac nie zaplacone

cos podobne jak u karlowicza montuja ale oczywiście taniej

a auto to nisssan d22 z 2003 r

Edytowane przez tomekh2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie takie przeróbki kosztują więcej nich auto jest warte a nie koniecznie leprze mają lepszy sprzęt do obróbki metalu 

Co zrobię sam to mam z tego satysfakcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ja też sam mam zamiar zwłaszcza że na zelastwie troche mam pojęcie i kiedyś szkołe w tym kierunku

chodi mi tylko o typ mostu jaki mi chodzi po głowie na zawiasie podobnym do twojego patentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja myślę że do d22 pewnie najlepszym rozwiązaniem będzie sierżant ale chciał bym żeby ktoś mi poradził co i jak jaka długość wahaczy jakie tuleje zamontować no te z fotek to są bardzo drogie 280zł szt więc takie wahacze potrzebują 8szt myślę ze to za drogi gips  


Dalszy ciąg zabawy w przebudowę

tym razem resory poszły na taras ale już nie wrócą

w przyszłym tygodniu ciąg dalszy


Tak maszyna wygląda po oklejeniu

zbliża się zima więc zaczną się nowe modyfikacje jest plan na zmianę resorów na sprężyny tył już zrobiony czas na przód


No i zmieniłem resory na sprężyny ale jest problem bo zciąga mi auto jak wjadę w dziurę w prawo przy jeździe 50km/h

no i oryginalne sprężyny siadły do końca trzeba zamontować jakieś +2 lub 3cale 

moiże ktoś ma takie od patrola 


Witam po długiej przerwie ciąg dalszy przebudowy navary 

tym razem zmieniam serce silnik 4,2 v8 300km skrzynia reduktor 


Silnik w ramie prace trwaja na swapem skrzyni z silnikiem 

post-24142-0-92611900-1401531910_thumb.jpg

post-24142-0-42227200-1401531996_thumb.jpg

post-24142-0-88359700-1401532025_thumb.jpg

post-24142-0-85634600-1401532089_thumb.jpg

post-24142-0-36262000-1401532118_thumb.jpg

post-24142-0-45234300-1401532183_thumb.jpg

post-24142-0-27351700-1401532203_thumb.jpg

post-24142-0-75066100-1401532226_thumb.jpg

post-24142-0-25054100-1417246355_thumb.jpg

post-24142-0-34292800-1417246426_thumb.jpg

post-24142-0-91106000-1417246481_thumb.jpg

post-24142-0-83338000-1417246544_thumb.jpg

post-24142-0-35771200-1417246588_thumb.jpg

post-24142-0-99315800-1417246678_thumb.jpg

post-24142-0-86030900-1417246720_thumb.jpg

post-24142-0-05987400-1488748165_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Postanowiłem odgrzać temat - nie wiem czy kolega @szczepan250 do nas zagląda jeszcze, a jeżeli tak to jak tam postępy prac? jakieś nowości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jakiś czas nie zaglądałem za dużo roboty

postępy są auto pali nie długo opuści garaż o własnych siłach można powiedzieć że już tylko zostało podłączyć przewody hamulcowe sprzęgło lewarek biegów i reduktora no i poukładać wszystko na swoim miejscu ale łatwiej powiedzieć jak zrobić

Mam problem z układem kierowniczym z racji v-ki oryginalna przekładnia poszła na półkę wstawiłem orbitrol ale chyba pompa oryginalna audi nie wyda tyle oleju co trzeba nie działa jak należy na na obrotach zaczyna wyć

post-24142-0-04501600-1515316354_thumb.jpg

Edytowane przez szczepan250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Vka mnie zabiła  :dribble:

Jak już będzie normalnie użytkowany chętnie bym zobaczył na żywca jak to się sprawuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ z tym silnikiem Patrol nie moge dodać filmu jak to chodzi ale naprawdę ciekawie mruczy

powoli dobiega końca ale wykończenia są czaso chłonne a nikt się długo   nie interesował tematem

post-24142-0-43424800-1515518180_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko robię sam dlatego to też długo trwa bo nie robię tego na co dzień wszystko co potrzebne trzeba wyrzeźbić nigdzie nikt nie chce powiedzieć co z czym się je ale już mechanicznie jest temat ogarnięty silnik pali układ kierowniczy chodzi walczę teraz ze spadającym paskiem od alternatora bo zamontowałem go na silniku długi pasek i spada podzieliłem go na pół i alternator będzie napędzany innym paskiem co dzień to idzie do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...