Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LEKKI KLEKOT ZAWORÓW NA ZIMNYM SILNIKU


palash21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Posiadam Primerke P11 w wersji GT. Mój problem, bądź nie problem polega na tym, że trochę słychać na zimnym silniku klekot zaworów. Czy można i jak wyregulować luz tych zaworów. Proszę o jakiś tutorial jeżeli ktoś posiada. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 1000 km temu zalałem go świeżutkim Castrolem 10w40 no i oczywiście filtr nowy. Po niedługim czasie jak wskazówka temperatury się nieco podniesie klekot ustaje. Chciałbym ten mankament jakoś naprawić bo mnie trochę drażni, wyczytałen, że w tych silnikach zawory są regulowane hydraulicznie i że nie da rady ich regulować. Jak myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Cisnienie oleju i lej pełny syntetyk.
Teraz idzie zima i dłużej będzie klepac.
Jak mialem poprzednie auto lałem mineralny i klepało zanim osiągneło temp roboczą czyli ok 90 stopni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na castrolu  10-40 mi też zawory klepały zmieniłem na motula 6100 było lepiej  a w tej chwili mam zalanego motula 8100 x-ces i ani nie klekocze oleju nie ubywa dosłownie nic i lampka od cisnienia gasnie mi jak krece rozrusznikiem co mnie cieszy niezmiernie Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli zaleje na następną wymianę oleju pełny syntetyk to nie zacznie kopcić, przepuszczać na pierścieniach? Przecież olej jest wtedy rzadszy i podatniejszy na nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie przejmuj tylko lej :D nie ma się czego bać no chyba że pierścienie masz już tak dojechane że się na samym nagarze trzymają {żarcik} :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszą koledzy wyżej. Zmień olej na 5/30. Gęsty olej powoduje bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce) gdyż tam olej dochodzi najpóźniej. Zbyt gęsty olej niedostatecznie smaruje wałek rozrządu (szczególnie na zimnym silniku) co jest powodem przedwczesnego jego zużycia.
Wiele wskazuje na to, że przedwczesne zużycie wałka rozrządu oraz hałas vacum pompy jest wynikiem niewłaściwego oleju a zwłaszcza w dieslach. Vacum pompa - doszczelnia się olejem, więc jego gęstość też ma tutaj znaczenie.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem z klekotaniem zaworów, a leję olej 15W40 Castrola podpisany na opakowaniu "part synthetic" więc niby półsyntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie rozumiem Ciebie zbyt dobrze. Przecież olej naturalny to taki, którego baza jest wykonana bezpośrednio z ropy naftowej, a syntetyczny to taki, którego baza jest wykonana syntetycznie na bazie obróbki chemicznej. Więc jak można niby zrobić olej mineralny z syntetycznego? Czy się mylę?

Edytowane przez Mostoviak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robie reklamy mobilowi ale mają dośc jasno opisane róznice między olejami mineralnymi , półsyntetycznymi , i syntetycznymi z ropy naftowej hydro -craki a  olejami pełno syntetycznymi gdzie baza olejowa jest brana z gazu ziemnego . .

http://www.ekonaft.com.pl/informacje-porady/74-rodzaje-olejow-bazowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy z 2.2Di po zakupie wiadomo wymiana oleju, filtrów. Pierwszy raz wolałem nie robić tego sam więc pojechałem do warsztatu polecili mi Mobil 1 10 W 40 i to była tragedia, na zimno klekotanie dość wyraźne i denerwujące. Poczytałem co polecają na forum i. padło na Valvoline 10W40 i do tej pory leję tylko ten, na zimno silnik nie klekoce jak traktor, swoją drogą dałem się namówić na olej z beczki i to był błąd ale suma sumarum pokazuje to jak ważna jest jakość oleju. Posłuchaj więc kolegi mirekg9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy jak zaleje takim olejem (5W30) to nie zwale silnika? Może nastapić rozszczelnienie i będzie kopcił na niebiesko;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Zalej półsyntetykiem Valvoline lub total Quartz 10W40.
Ja go od początku leje, wymieniam co 10 tys i wszystko gra i buczy ;)
Będziesz miał pewnośc że wszytsko bd ok a i oleje bardzo wysokiej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam ponownie. Mam pytanko dotyczące tego tematu, czy zmieniając olej z Castrola 10w40 na Motul 8100 x-cess 5w40 nie popełnię błędu? czy nowy olej nie wypłucze nagaru oraz innych uszczelnień? proszę o odpowiedzi jeżeli ktoś już tak eksperymentował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Kolego odpisalismy Ci.

Twój silnik zjada olej,kopci lub masz wycieki??
Jesli nie to spokojnie możesz nalać olej syntetyczny 5W40,5W30 i nic się nie stanie.

Ja jednak osobiście polecam półsyntetyk- taka alternatywa :)
I od 4 wymiana leje Total Quartz 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...