palash21 Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Witam! Posiadam Primerke P11 w wersji GT. Mój problem, bądź nie problem polega na tym, że trochę słychać na zimnym silniku klekot zaworów. Czy można i jak wyregulować luz tych zaworów. Proszę o jakiś tutorial jeżeli ktoś posiada. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Raczej się nie reguluje, masz popychacze hydrauliczne, jaki olej lejesz ???? mi na castrolu też zimny klekotał ale krótko, zmieniłem olej na motul i jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palash21 Opublikowano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Jakieś 1000 km temu zalałem go świeżutkim Castrolem 10w40 no i oczywiście filtr nowy. Po niedługim czasie jak wskazówka temperatury się nieco podniesie klekot ustaje. Chciałbym ten mankament jakoś naprawić bo mnie trochę drażni, wyczytałen, że w tych silnikach zawory są regulowane hydraulicznie i że nie da rady ich regulować. Jak myślisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 sprawdź cisnienie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Cisnienie oleju i lej pełny syntetyk.Teraz idzie zima i dłużej będzie klepac.Jak mialem poprzednie auto lałem mineralny i klepało zanim osiągneło temp roboczą czyli ok 90 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Na castrolu 10-40 mi też zawory klepały zmieniłem na motula 6100 było lepiej a w tej chwili mam zalanego motula 8100 x-ces i ani nie klekocze oleju nie ubywa dosłownie nic i lampka od cisnienia gasnie mi jak krece rozrusznikiem co mnie cieszy niezmiernie Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palash21 Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 A jeżeli zaleje na następną wymianę oleju pełny syntetyk to nie zacznie kopcić, przepuszczać na pierścieniach? Przecież olej jest wtedy rzadszy i podatniejszy na nieszczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Nic sie nie przejmuj tylko lej nie ma się czego bać no chyba że pierścienie masz już tak dojechane że się na samym nagarze trzymają {żarcik} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) Jak piszą koledzy wyżej. Zmień olej na 5/30. Gęsty olej powoduje bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce) gdyż tam olej dochodzi najpóźniej. Zbyt gęsty olej niedostatecznie smaruje wałek rozrządu (szczególnie na zimnym silniku) co jest powodem przedwczesnego jego zużycia.Wiele wskazuje na to, że przedwczesne zużycie wałka rozrządu oraz hałas vacum pompy jest wynikiem niewłaściwego oleju a zwłaszcza w dieslach. Vacum pompa - doszczelnia się olejem, więc jego gęstość też ma tutaj znaczenie. Edytowane 18 Listopada 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mostoviak Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Mam taki sam problem z klekotaniem zaworów, a leję olej 15W40 Castrola podpisany na opakowaniu "part synthetic" więc niby półsyntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Part synthetic oznacza że olej powstał z oleju syntetycznego ale to normalany mineralny.Nie patrz na podpisy lecz na oznaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mostoviak Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) Chyba nie rozumiem Ciebie zbyt dobrze. Przecież olej naturalny to taki, którego baza jest wykonana bezpośrednio z ropy naftowej, a syntetyczny to taki, którego baza jest wykonana syntetycznie na bazie obróbki chemicznej. Więc jak można niby zrobić olej mineralny z syntetycznego? Czy się mylę? Edytowane 24 Listopada 2013 przez Mostoviak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Nie robie reklamy mobilowi ale mają dośc jasno opisane róznice między olejami mineralnymi , półsyntetycznymi , i syntetycznymi z ropy naftowej hydro -craki a olejami pełno syntetycznymi gdzie baza olejowa jest brana z gazu ziemnego . . http://www.ekonaft.com.pl/informacje-porady/74-rodzaje-olejow-bazowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mostoviak Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Czyli jaki to jest olej - http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=82916725&contentId=7075811 - mineralny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Tak mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Miałem podobne problemy z 2.2Di po zakupie wiadomo wymiana oleju, filtrów. Pierwszy raz wolałem nie robić tego sam więc pojechałem do warsztatu polecili mi Mobil 1 10 W 40 i to była tragedia, na zimno klekotanie dość wyraźne i denerwujące. Poczytałem co polecają na forum i. padło na Valvoline 10W40 i do tej pory leję tylko ten, na zimno silnik nie klekoce jak traktor, swoją drogą dałem się namówić na olej z beczki i to był błąd ale suma sumarum pokazuje to jak ważna jest jakość oleju. Posłuchaj więc kolegi mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palash21 Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Tylko czy jak zaleje takim olejem (5W30) to nie zwale silnika? Może nastapić rozszczelnienie i będzie kopcił na niebiesko;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Zalej półsyntetykiem Valvoline lub total Quartz 10W40.Ja go od początku leje, wymieniam co 10 tys i wszystko gra i buczy Będziesz miał pewnośc że wszytsko bd ok a i oleje bardzo wysokiej klasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palash21 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 witam ponownie. Mam pytanko dotyczące tego tematu, czy zmieniając olej z Castrola 10w40 na Motul 8100 x-cess 5w40 nie popełnię błędu? czy nowy olej nie wypłucze nagaru oraz innych uszczelnień? proszę o odpowiedzi jeżeli ktoś już tak eksperymentował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Kolego odpisalismy Ci.Twój silnik zjada olej,kopci lub masz wycieki??Jesli nie to spokojnie możesz nalać olej syntetyczny 5W40,5W30 i nic się nie stanie.Ja jednak osobiście polecam półsyntetyk- taka alternatywa I od 4 wymiana leje Total Quartz 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.