Coobcio Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 (edytowane) Elo Elo ! Dzisiaj miałem okazję przekonać się co dają sportowe wkładeczki K&N w świeżym Nissanie 370Z. Test żeby był jak najbardziej wiarygodny został przeprowadzony następująco: dokonaliśmy pomiaru na fabrycznych filtrach po czym, nie gasząc silnika zmieniliśmy je na K&N i ponownie dokonaliśmy pomiaru: Dodatkowo dokonaliśmy remapu fabrycznego sterownika silnika, w przeciwieństwie do 350Z, 70-tki cierpią na za bogatą mieszankę, po zdjęciu paliwa, dołożeniu nieco zapłonu, usunięciu limitera prędkości i przesunięcia odcinki no i przede wszystkim otwarciu na maksa przepustnic udało się uzyskać 11KM i 7Nm Natomiast sama zabawa z filtrami dodała 2KM i 4Nm - proste zabiegi a doszło łacznie 13KM i 11Nm Ciekawe jak to się przeniesie na osiągi co ciekawe pewne jest że auto musi palić mniej !!! Edytowane 18 Listopada 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CeglA Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 (edytowane) Jako zadowolony użytkownik mogę jedynie wszystko potwierdzic i polecić. Odczuwalna różnica jest naprawdę wyraźna. Zawsze denereowala mnie wolna reakcja automatu na gaz. Teraz zmienlo się to diametralinie na +, a auto zwłaszcza do 100 zbiera się zdecydowanie, wyczuwalnie lepiej. Niedługo pewnie znowu wpadnie mi w ręce Racelogic, to sprawdzę o ile udało mi się zejść poniżej seryjnego, zmierzonego wcześniej 5.1 od 0 do 100km/h. Edytowane 17 Listopada 2013 przez CeglA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 (edytowane) Jestem mega ciekaw co wyjdzie na race logicu oby tylko za ślisko nie było na pomiary no ale po cichu liczę na zejście poniżej 5 sek do setki Edytowane 17 Listopada 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CeglA Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 (edytowane) Jakimś cudem udało mi sie znaleźć kawałek suchej, prostej drogi, oto wyniki : 0-100 4.8 Warunki mimo wszystko były dość kiepskie, a opony z tyłu już prawie nie mają bieżnika, jutro dalszy ciąg Edytowane 17 Listopada 2013 przez CeglA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) 0,3 sekundy urwane Jestem z was dumny Ale byś teraz młucił tego białego Nismo 370Z co stoi na ul. Puławskiej W poprawie czasu pomogła trochę moc, trochę to że w całym zakresie doszło niuta ale głownie wydaje mi się dla tego że moment ruszania masz mocniejszy - bardziej się przepustnice otwierają no i że wyżej się silnik kręci Ps. do setki masz lepiej jak seryjny Nissan SKYLINE R34 GT-R: 1999 Nissan Skyline GT-R 0-60 mph 5.1 Quarter mile 13.7 Ciekawe jaki czas na ćwiartkę wykręcisz ?? Edytowane 18 Listopada 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Poprawa po samych wkładkach w granicy błędu pomiarowego (+0,6% dla mocy i +1,2% dla momentu). Po mojemu nie warto tym bardziej, że olej z filtra może syfić przepływkę. Ale to wyjdzie w praniu. Za to efekty remapu bardzo przyjemne. Obstawiam, że stąd wzięła się największa odczuwalna różnica w jeździe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Co do różnic to pozwolę sobie przytoczyć słowa właściciela które najlepiej to obrazują: "Różnica jest naprawdę bardzo wyczuwalna, jakby przybyło 50KM nie 14 więc od razu po wyjechaniu od Ciebie wiedziałem, że musi być znaczna poprawa w czasach. Największą różnicę czuje własnie przy przyspieszaniu do 100. Wracając po północy do domu sprawdziłem sobie jeszcze kilka razy na wisłostradzie ze świateł, bo była zupełnie sucha. Raz mi wyszło 4.5 ( mam foto ) , ale w takie cuda to nie wierze:) Musiało być ewidentnie z górki W każdym razie po modyfikacji czas znacznie sie poprawił i nawet bez racelogica to czuć. Az sam byłem w szoku. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Nie wierzę że ktokolwiek jest w stanie odczuć zmianę 12 Nm, co przy całkowitym momencie daje "oszałamiający" przyrost 3% ... Cały efekt robi pewnie podniesienie odcinki wyżej i tyle. Jako własciciel turbo doładowanego auta, takie przyrosty budzą u mnie uśmiech Szanuje Waszą ciężką pracę ale patrząc na te pare koni i niutów to szkoda prądu, lepiej pójść na piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Nie porównuj przyrostów KM/Nm w silnikach turbo i N/A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CeglA Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Turbina nigdy nie zastąpi pojemności. Absolutnie nie chodzi o samo podniesienie odcinki wyżej. Nawet podczas zwykłej jazdy po mieście czuć jakby auto zgubiło kilka kilogramów. Zdecydowanie lepiej się zbiera w każdym momencie, a silnik nie reaguje już tak wolno na gaz. Reakcja zdecydowanie sie przyspieszyła. Czas od 100 do 200 zszedł o prawie półtorej sekundy. Dzisiaj jeszcze na sam koniec sprawdziłem czasy dokładnie w tym samym miejscu gdzie sprawdzałem przed jakimikolwiek modyfikacjami. W miejscu gdzie seria miała 5.1 do 100, teraz przy idealnym starcie wychodzi 4.8. ( długa prosta Poleczki przy Cargo ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 a czy nie prościej i skuteczniej zamontować sobie nx -a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CeglA Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) Ja tym samochodem od nowości prawie codziennie robie ponad 100km. Ma już zrobione prawie 40tys, jest użytkowany jako mój głowny samochód. Troche się obawiam takich modyfikacji przy tak intensywnej eksploatacji. Na razie to co zostało zrobione mi wystarczy ( chodziaż pewnie do czasu ). Edytowane 19 Listopada 2013 przez CeglA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 num po to sie ma auto żeby nim jeżdzić i tak wszystkie drogi prowadzą do turbin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Ciekaw jestem co na ćwiartkę by było szybsze czy taka Turbo 420KM 350Z czy seria 370Z po programie o to jest pytanie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CeglA Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) Pytanie raczej z tych retorycznycznych, wczoraj cięzko było z 300KM 350Z Mam drugie auto, które pod maską ma benzyne z turbo i na tą chwilę gdybym miał teoretycznie do wyboru dwa silniki o tej samej mocy jeden V6 wolnossący, a drugi mniejszy, rzędowy z dużą turbiną, to zawsze wybiore wolnossący. Zupełnie inna kultura pracy i dosnania akustyczne Pewnie idealnym rozwiązaniem byłoby jakieś V8 TwinTurbo Chociaż turbiny w swoim 370 na pewno bym nie odmówił Edytowane 19 Listopada 2013 przez CeglA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Albo zestaw podwójnego kompresora na 800KM: http://www.gtmotorsports.com/product.php?productid=17854&cat=258&page=1 Hehe no jest zabawek do tych sprzętów Choć jak mocy CI już będzie braknąć a będziesz chciał wrzucić coś co absolutnie nie wpływa na trwałość silnika to poszedł bym w nowy układ wydechowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CeglA Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Choć jak mocy CI już będzie braknąć a będziesz chciał wrzucić coś co absolutnie nie wpływa na trwałość silnika to poszedł bym w nowy układ wydechowy Zapewne przyjdzie taki moment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 (edytowane) Przeglądając amerykańskie fora to takie wyniki serii są oszałamiające gdy tam 300 KM to max. Wnioski: 1)Wybitnie udany egzemplarz 2Dyno do doopy 3)Jest różnica i to znaczna w parametrach realnych miedzy USA a Europa w takim wypadku te amerykanske kunie jakieś takie niedożywione. Wzrost parametrów przyśpieszenia, elastyczności oszałamiający w stosunku do przyrostu KM i Nm Czytając kiedyś opracowania ,testy wkładek filtrujących zrobione przez Porsche Club/ mają na to $/ można uważać je jako obiektywne to wg nich to co przepuszczają do silnika , średnica cząstek zanieczyszczeń bez komentarza. Ocena jednoznacznie negatywna. Edytowane 20 Listopada 2013 przez andrzej6411 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Ametykanie podają moc na kołach a nie na silniku, mają bardzo prymitywne hamownie i oprzyrządowanie ich, Często nawet nie używają nawiewów... 370Z które były u mnie mierzone lekko dłubane miały odpowiednio 312, 326 i ta 334KM. Ciekawszy egzemplarz w wolnossaku w którym maczaliśmy swoje ręce wypluł 380KM i 381Nm Jeśli chodzi o przyrost mocy do osiagów to rzeczywiście konkret ale przede wszystkim chodzi o to że fabryczne 370Z ma beznadzieją pracę przepustnicy przez co nie wykorzystywany jest jej potencjał przy ruszaniu to raz a dwa ma odcinkę przepustnicową ustawioną na 7500obr.min przez co już od ok 7000obr.min zaczynają się domykać przepustnice by przy 7500 zatrzymać silnik na tych obrotach - ja ustawiam odcinkę po przez odcinanie zapłonu dzięki czemu nie ma zmuły na wysokich rpm. Edytowane 22 Listopada 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.